1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Kaitsu

[quote=b3]

Mä en vuokraa kun isolta firmoilta, lommojen tarkastus kentällä. Aina kuitti kentällä, palauttaa auton likaisena, käy vaikka ajelemassa jotain hiekkatietä, kukaan ei voi huomata naarmuja..., Italiassa ne sakottaa jos ajaa/pysäköi väärin niillä on jotain pirun kameroita kaupungeissa. Vaikka ei kyllä heti uskois kun kattelee sitä touhua. viimeksi joku oli naarmuttanut auton kylkeä parkkiksella, heitin parkkikselta mutaa auton päälle Smile no problem auton palautuksessa.

[/quote]

Et tainnu ees lukea... Eikös noi Hertz ja Europcar ole kuitenkin jo aika isoja puulaakeja? Mutta näistä Relaan jutuista on jo meidän porukassa muodostunut uusi sanonta: "Luottaa ku Lufthansan lentoihin!" Sillä kuvataan kaikenlaista katteetonta lapsenomaista luottamista. Toinen muuten näitä viimevuosien jo jonkuu verran levinneitä sanontoja on: "Argumentit on ku Apusen Matilla!" Sillä taas tarkotetaan, että mitä hyvänsä voi käyttää juttujensa perusteluina, jopa semmosia höpöjuttuja, jotka niin itte kuin kuulijat/lukijatkin tietävät keksityiksi.

Oli muuten jännä kirje Europcarilta: toden totta ei mitään yhteystietoja, mistä voisi kysyä lisäselvitystä asiasta. Ei puhelinnumeroa, ei sähköpostiosoitetta.

jaakko

[quote=Kaitsu]Oli muuten jännä kirje Europcarilta: toden totta ei mitään yhteystietoja, mistä voisi kysyä lisäselvitystä asiasta. Ei puhelinnumeroa, ei sähköpostiosoitetta.[/quote]

ja sama juttu internetsissä, esim europcarille ja hertzille ei löydy minkään sortin yhteystietoja vaikkapa sveitsiin tai italiaan. koska luottokorttiyhtiöt ekana pyytää itse ottamaan yhteyttä laskuttajaan jos laskutuksessa on epäselvyyttä, niille voi hyvin mielin ilmoittaa että lähetin kyllä selvityspyynnön kirjeitse mutta eivät ole vastanneet, eli laskulle ei liene perustetta.

b3

[quote=Kaitsu]

[quote=b3]

Mä en vuokraa kun isolta firmoilta, lommojen tarkastus kentällä. Aina kuitti kentällä, palauttaa auton likaisena, käy vaikka ajelemassa jotain hiekkatietä, kukaan ei voi huomata naarmuja..., Italiassa ne sakottaa jos ajaa/pysäköi väärin niillä on jotain pirun kameroita kaupungeissa. Vaikka ei kyllä heti uskois kun kattelee sitä touhua. viimeksi joku oli naarmuttanut auton kylkeä parkkiksella, heitin parkkikselta mutaa auton päälle Smile no problem auton palautuksessa.

[/quote]

Et tainnu ees lukea... Eikös noi Hertz ja Europcar ole kuitenkin jo aika isoja puulaakeja? Mutta näistä Relaan jutuista on jo meidän porukassa muodostunut uusi sanonta: "Luottaa ku Lufthansan lentoihin!" Sillä kuvataan kaikenlaista katteetonta lapsenomaista luottamista. Toinen muuten näitä viimevuosien jo jonkuu verran levinneitä sanontoja on: "Argumentit on ku Apusen Matilla!" Sillä taas tarkotetaan, että mitä hyvänsä voi käyttää juttujensa perusteluina, jopa semmosia höpöjuttuja, jotka niin itte kuin kuulijat/lukijatkin tietävät keksityiksi.

Oli muuten jännä kirje Europcarilta: toden totta ei mitään yhteystietoja, mistä voisi kysyä lisäselvitystä asiasta. Ei puhelinnumeroa, ei sähköpostiosoitetta.

[/quote]

Jostainhan se auto on vuokrattava ja pikkufirmojen kanssa on kyllä vielä vaikeempaa. Muutamien sakkojen lisäksi en ole jälkikäteen maksanut ikinä mitään. Kentällä yksioikoinen keskustelu, give me receipt, tank is full, no problems..Ja joo en luota noihin firmoihin pätkääkään. Taskussa on hertzin joku parempi kortti joka saattaa joskus pikkaisen auttaa. Olen kyllä jostain netistä kaivellut esim Aviksen yhteystiedot kun kerran vähän keskusteltiin.

DaKing

[quote=Kaitsu]

Kannattaa edelleen harkita pari kertaa, ennen ku lähtee autoa vuokraamaan!

Tänään, 9.3.2015 tuli Europcarilta kirje, jonka mukaan olen syyllistynyt johonkin trafic violationiin 24.7.2014! Mitään tapahtuman erittelyä ei tullut kirjeen mukana. Kuulemma veloittavat luottotililtäni 40 euroa, koska ovat olleet yhteydessä poliiseihin. Tuona päivänä kyllä vuokrasimme Fiat Pandan Venetsiasta, mutta en mie kyllä muistaakseni rikoksen poluille erheytynyt.

Kuinkahan paljon jälkikäteen, ajallisesti ja rahallisesti, nää rosmofirmat voi entisiä asiakkaitaan laskutella? Vai voikohan ne vaikka vielä vuosienkin päästä käydä niin tahtoessaan tililläni? 

[/quote]

Onhan niillä epäilemättä oikeus veloittaa sakot jälkikäteen asiakkaalta, mutta ei tietenkään lähettämättä alkuperäistä dokumentaatiota (sakkoa) tai ainakin kopiota siitä. Jos ei löydy yhteystietoja tai eivät vastaa, niin ilmoittaisin luottokortin myöntäjälle ja riitauttaisin veloituksen. Riippuu myöntävästä firmasta (ja ehkä omasta kortin käyttöhistoriasta) miten helposti peruuttavat veloituksen. Mun korttifirma tuntuu peruuttavan veloituksia aika helposti.

Oma kokemus Italiasta on se, että tuo sakkojen perille löytäminen tosiaan saattaa viedä kuukausia. Todennäköisesti joku kiinteä kamera ollut teilläkin asialla. Itse tuli huomaamatta ajeltua bussikaistaa Bolognassa ja sakot tuli tietenkin vuokraamon kautta perille. En ole ikinä vuokrausehtoja niin tarkkaan lukenut, mutta eiköhän sieltä pienen printin osiosta löydy oikeus veloittaa sakot jälkikäteen suoraan asiakkaan luottokortilta. Jos ei, niin ainahan voi jättää maksamatta. Siinä tapauksessa ei tarvinne käyttää samaa vuokraamoa uudestaan. Teoriassa maksamattomat sakot saattavat johtaa käännytykseen maan rajalla. Käytännössä taitaa olla aika epätodennäköistä.

It's good to be DaKing!

DaKing

[quote=Kaitsu]

Esim. Saksassa omavastuun poisto maksaa (kun sen ottaa itte vuokrafirmalta, ei miltään kolmannelta osapuolelta) joskus jopa enemmän kuin itse auton vuokraaminen! Jonkuu Pulun tai Sorsan saa viikoksi 160 egellä, omavastuun poisto maksaa myös puoltoista satkua. Lisäksi se sakkokuumotus, kun kameroista tulleiden sakkojen sun muiden lisäksi vuokrafirmat ottaa joka sakosta satkun verran jotain välitysmaksua

[/quote]

Tämä ei ole kovin vaikea yhtälö. Perusvuokrahinnoilla ei kateta auton kustannuksia. Vuokrafirmat elävät lisämaksuilla. Kysehän on vain hinnoittelumallista. Sama kuin lentoyhtiöillä, pelkällä lentolipun hinnalla ei pitkälle päästä.

Valitettavaa on se, että vuokraajalle tällainen lisämaksumalli tulee loppujen lopuksi keskimäärin kalliimmaksi kuin pakettihinta, johon kuuluisi kaikki. Eli karsimalla lisäpalvelut saadaan vuokra-auton/lentolipun hintaa "puristettua" 10€ alemmaksi, mutta tuo karsittu lisäpalvelu myydään asiakkaalle erillisenä hintaan 20€.

It's good to be DaKing!

JaniL

Samansuuntaisia kokemuksia myös täällä ja kenttänä MUC. Otettiin helmikuun alkuun 8vrk ajaksi Autoeuropen sivuilta Budgetilta (Avis) perheluokan farkku. Hinta 300€ nollaomavastuulla ja lisäkuskilla. Noudettaessa ottivat 120€ takuurahan ja antoivat alle 7 hengen Ford Galaxy tila-auton. Ei tehny tiukkaa saada kahden äijän kamoja kyytiin! Siinä vaiheessa oltiin sitä mieltä et nyt asiat meni paremmin ku hyvin...

Palautuksen jälkeen olivat kuitenkin rankaissu 25€ lisämaksulla ilman selityksiä, jota en jaksanu lähteä selvittämään mistä kyse kun oli vielä ton lisämaksun jälkeenkin halpa vuokraus. Edellisellä MUC reissulla 1000€ takuurahan vapautumiseen meni viikkoja, vaikka auton palautuksen yhteydessä totesivat kaiken olevan kunnossa.

Olen jatkossakin valmis vuokraamaan auton jos Autoeuropelta löytyy tollanen Budgetin diili. Diggaan nollaomavastuusta kun ei oo haluja lähteä selvittämään kusetuksia jälkikäteen. Sakkoja ei oo onneks tullu perästä, vaikka sekin ois ollu monesti mahdollista.

Samulijp

Vuokraamot ottavat aina maksun kun välittävät tiedot poliisille/kaupungille sakoista. Italiassa varsinkin on melkein mahdottomuus ajella ilman että perästä kuuluu. Täytyy myös yrittää luottokorttifirman kautta riitauttaa noi maksut, kun vuokraamon kautta on ihan mahdotonta. Saattaa mennä kuukausia vuokrauksen jälkeen nuo.

Enteprise Munchenista varaa multakin tonnia kortilta ja meillä on viikko jo viimereissun paluusta. Täytyy soittaa huomenna sinne. Hain kyllä kaikki mahdolliset kuittaukset palautuksesta ja noudossakin kävelin koko matkan takaisin tiskille ja näytin valokuvat kolhuista, mitkä virkailija kuittasi mun vuokrauspaperiin. Silti palauttaessa suomea puhuva auton vastaanottaja sanoi, ettei heidän järjestelmässään näy kolhuja ja kertoi voivansa kuitata ne vanhoiksi, kun näytin virkailijan allekirjoitukset papereista. Ihan varmasti olisivat yrittäneet vedättää edellisten tötöilyt mun piikkiin.

Mä en perjaatteesta maksa nollaomavastuusta, vaan laita mieluummin väkevämmät miehet asialle, jos ei omat selvitykset riitä. Ymmärrän kyllä tuon toisen näkökannan ja omavastuun poiston helpotuksen.

Jännä homma muuten, että viimeaikoina eniten keskustelua on herättänyt vedättävät vuokraamot, surkeat lentoyhtiöt ja pitkät reppujen huoltoajat

jaakko

[quote=Samulijp]Jännä homma muuten, että viimeaikoina eniten keskustelua on herättänyt vedättävät vuokraamot, surkeat lentoyhtiöt ja pitkät reppujen huoltoajat[/quote]

onhan se aika p**seestä. ja listaan voi lisätä näköjään myös merkkihanskat/vaatteet.:) markkinataloudessa on tapahtunut joku ihmeen sumentuminen, ennen se että ostit johtavilta toimijoilta kalliilla tarkoitti jotenkin ennustettavaa laatua, palvelua tai kokemusta. nyt nämä laatutuotteiden ja palvelujen toimittajat ovat ahneuttaan halunneet tai joutuneet lähtemään samaan voitonmaksimointi-laadunleikkauskisaan. tässä sitä sitten vertaillaan ja ihmetellään mistä vielä saa sellaisen vuokra-auton, lennon tai rasat mihin viitsii rahansa ylipäätään laittaa.

Kaitsu

Lisätäänkö vakuutusyhtiöt ja puhelinoperaattorit! Kolme kuukautta olen tapellut, että Elisa lopettaisi kaksoislaskutuksen, ei laskuttaisi keksityistä liittymistä jne.  Taas tuli tuplalasku! Aina tunnin verran soittelua, lupaavat korjata asian, pahoittelevat, ja eikös perkele taas seuraavana kuuna ole ylimääräsiä maksuja lähdössä tililtä.

P.S. Mul ois kaapissa alle 20 kertaa käytetty kolmikerros Nortin goretakki, xl, jonka vetoketju aukeilee itekseen. Käynyt Belgiassa Nortin tarkastuksessa, kuulemma täyttää Nortin kovat kriteerit. Vaihan sen vaikka pullolliseen brandyä. Sitte on vielä kertaakaan pesemättömät Peakperformancen gore-housut, jotka pitää vettä melkein yhtä hyvin ku puuvillaverkkarit, tihkusade ja aivan litilätimärät. On tää vittu ihme hommaa kuinka tää kehitys kehittyy.

Ventti

Kokemus Europcarilta Pariisista, kuukausi Suomeen tulosta Visalla 60 euroa tankkauksesta. Tankki täytettiin 10 km lentokentältä ennen palautusta. Maksoin pois mutta oli viimeinen kerta ko. firmaa ja kaupunkia, pientä kusetusta siellä täällä. Ikävä kuulla ettei edes saksalaisiin voi luottaa.

Samulijp

[quote=Kaitsu]

Lisätäänkö vakuutusyhtiöt ja puhelinoperaattorit! Kolme kuukautta olen tapellut, että Elisa lopettaisi kaksoislaskutuksen, ei laskuttaisi keksityistä liittymistä jne.  Taas tuli tuplalasku! Aina tunnin verran soittelua, lupaavat korjata asian, pahoittelevat, ja eikös perkele taas seuraavana kuuna ole ylimääräsiä maksuja lähdössä tililtä.[/quote]

Legendaarista! Mä oon ollut ihan samassa tilanteessa ja meni laskut perintään asti, ennenkuin saivat asian Elisassa niin korkealle, että homma saatiin korjattua. Enään ei ole kuin firman lankaliittymät Elisan palveluina Smile

DaKing

[quote=Ventti]

Kokemus Europcarilta Pariisista, kuukausi Suomeen tulosta Visalla 60 euroa tankkauksesta. Tankki täytettiin 10 km lentokentältä ennen palautusta. Maksoin pois mutta oli viimeinen kerta ko. firmaa ja kaupunkia, pientä kusetusta siellä täällä. Ikävä kuulla ettei edes saksalaisiin voi luottaa.

[/quote]

Ei ole maalla väliä, sama Suomessa. Joskus laskuttivat, vaikka tankkasin Helsinki-Vantaan ST1:llä 100m ennen palautusta. Vetivät kiltisti veloituksen pois, kun huomautin asiasta (kuittikin löytyi, mutta eipä tarvinnut sitä esittää). En muista mikä firma, joku näistä suurista kuitenkin.

Vielä enemmän korpee asiakkaat, jotka säästävät pari euroa tankkaamalla 50-100km ennen palautuspaikkaa, niin että polttoainemittari näyttää edelleen täyttä tai lähes täyttä. Vaikka vuokraan ja tankkaan yleensä työnantajan laskuun, niin sylettää nää pummit, jotka on niin helvetin pihejä, että maksattavat muilla osan polttoaineestaan ja kuvittelevat olevansa ihan älyttömän fiksuja tällaisen porsaanreiän löydettyään. Muutaman euron tähden! Hankkikaa elämä.

It's good to be DaKing!

b3

Joskus eli tasan kaksi kertaa viimeisen vuoden aikana olen joutunut näyttään bensakuitin palautuksesta. Kaveri katsoi tankkausajan kuitista. Molemmat kerrat Saksanmaalla..

Snowboarder

Ranskasta tulee sakot Suomeen, ja autovuokraamo perii luottokortilta vain tietojen välityksestä maksun. Herzillä tuo on 20 €, mikä lukee myös vuokrausehdoissa. Joulukuun alussa testasin kameratolpan toimivuutta Nizzan lähistöllä, ja sakkolappu tuli postissa jouluaaton aattona. Sakot pystyi maksamaan luottokortilla/tilisiirrolla. Pienin rikesakko (minkä myös sain) on Ranskassa 45 €, joten eipä tarvinnut miettiä maksaako vai ei. Tällä hetkellä kyseisessä maassa joutuu autoilemaan useamman kerran vuodessa, joten maksamaton sakko olisi saattanut vähän vaikeuttaa auton vuokraamista.

Samalla reissulla Herzin täti kyseli autoa palauttaessa ollaanko tankattu, vaikka mittarin mukaan tankki oli täysi. Syy uteluun oli kuulemma se, että oltiin ajettu niin vähän, satakunta kilometriä. Näytin kuittia tankkauksesta, huoltoasema parin sadan metrin päässä, homma sillä selvä.

Ja auton palautuksesta aina kuitti, vaikka monessa vuokraamossa se tarkoittaakin ylimääräistä käyntiä tiskillä. Jos kuitin mukaan palautuksen yhteydessä kaikki ok, ihan turha yrittää rahastaa myöhemmin.

jaakko

[quote=Snowboarder]Ranskasta tulee sakot Suomeen, ja autovuokraamo perii luottokortilta vain tietojen välityksestä maksun. Herzillä tuo on 20 €, mikä lukee myös vuokrausehdoissa. Joulukuun alussa testasin kameratolpan toimivuutta Nizzan lähistöllä, ja sakkolappu tuli postissa jouluaaton aattona. Sakot pystyi maksamaan luottokortilla/tilisiirrolla...

Ja auton palautuksesta aina kuitti, vaikka monessa vuokraamossa se tarkoittaakin ylimääräistä käyntiä tiskillä. Jos kuitin mukaan palautuksen yhteydessä kaikki ok, ihan turha yrittää rahastaa myöhemmin.[/quote]

joo mutta esim sveitsissä eivät veloita tuosta tietojen välityksestä (joulukuussa tuli testattua sekin), ja netsissä taas on tarinoita joissa italialainen vuokraamo on veloittanut mukamas tietojen luovutuksesta mutta itse sakkoja ei ole koskaan tullut.. eli laskun maksajan oikeusturvan kannalta siihen italialaisen vuokraamon laskuun pitäisi olla liitteenä joku dokumentti siitä että viranomaiset on todella tietoja pyytäneet.

mä olen tullut sen verran vainoharhaiseksi että nyt viimeksi sveitsissä otin jopa lähtiessä kuvan siitä tarkastajapojan omasta lomakkeesta johon se merkkasi "no damage" koska saatiin upgreidina 1000 kilsaa ajettu turbonelivetovolvo johon oli merkattu ettei vahinkoja ole ja me löydettiin niitä kirjattavaksi jotain 7-8kpl..

Samulijp

Aina takas tiskille vikalistan kanssa, jos autosta löytyy huomautettavaa ennenkuin ajatte hallista ulos. Leima, virkailijan nimi ja nimikirjoitus.

Hertz tuomittiin vuosia sitten jenkeissä joukkokanteella. Myönsivät huijanneesa asiakkaita vaurioilla ja bensoilla. Aika villiä menoa, mutta minkäs teet.

jariarkko

Noista autovuokraushuijauksista löytyy tietenkin myös se, missä varaat halvan auton hyvissä ajoin ennen matkaa, mutta sitten vuokrafirma yllättäen "peruu" varauksen. Kun ei ole autoja. Saat kyllä heiltä samantasoisen auton, mutta kalliimmalla... bait and switch. Ja jos itse yrität peruuttaa, joudut kyllä maksamaan kaiken.

Ja sitten ne vakuutukset ja korvaukset... täyttä huijausta. Joissakin paikoissa sanotaan suoraan, että oli vahingon koko mikä vaan niin otetaan se 750-1000 euroa kuitenkin, että maksa nyt sitten vakuutus.

Itse olen ollut kohtuullisen tyytyväinen Budget/Avikseen, paitsi hintojen osalta. Hertzin kanssa usein ongelmia. Dollar:iin en koske, ja pikkufirmoja vältän kuin ruttoa mutta joskus se ruttokin on kokeiltava jos mitään ei saa muualta...

Mikko Piironen

[quote=jariarkko]

Noista autovuokraushuijauksista löytyy tietenkin myös se, missä varaat halvan auton hyvissä ajoin ennen matkaa, mutta sitten vuokrafirma yllättäen "peruu" varauksen. Kun ei ole autoja. Saat kyllä heiltä samantasoisen auton, mutta kalliimmalla... bait and switch. Ja jos itse yrität peruuttaa, joudut kyllä maksamaan kaiken.

[/quote]

Ei ole kyllä koskaan käynyt näin. Ainakin parikymmentä kertaa on tullut varattua se halvin ja pienin mahdollinen koppimopo jota ei sitten ole ollutkaan tarjolla. Aina on tullut pykälää tai paria isompi kiesi. Joskus on toki käynyt huono tuuri ja sitten on saanut sen pienimmän mahdollisen pelin, mutta eihän nekään aina huonoja autoja ole.

Sen sijaan jos on varannut suoraan sen pykälää paria isomman, niin sitten yleensä saa mitä pyytää.

Kokemukset on pääasiassa isommista vuokraamoista, mutta ennätykset on pikkuvuokraamosta. Ekalla kerralla ford focus vaihtui ML mersuun ja tokalla kerralla subaru legacy range roveriin.

En ole koskaan onnistunut vuokraamaan autoa Italiasta ilman komplikaatioita. Paras suoritus eli pienin komplikaatio on ollut se, että veloitettiin kuusi euroa toisesta kuskista, joka toki oli maksettu jo ennakkoon. Auto oli kuitenkin sitä mitä pyydettiin ja kaikki pelasi muuten hyvin. Veloitus oli toki tehty meille ilmoittamatta luottokortilta, mutta ei siitä sitten jaksettu enempää alkaa vääntämään. Italia.

jariarkko

[quote=Mikko Piironen]

Ei ole kyllä koskaan käynyt näin. Ainakin parikymmentä kertaa on tullut varattua se halvin ja pienin mahdollinen koppimopo jota ei sitten ole ollutkaan tarjolla. Aina on tullut pykälää tai paria isompi kiesi. Joskus on toki käynyt huono tuuri ja sitten on saanut sen pienimmän mahdollisen pelin, mutta eihän nekään aina huonoja autoja ole.

[/quote]

Selvennykseksi vielä se, että noi mun kokemukset on olleet välittäjän käytöstä (matkatoimisto tai autovuokrauksen brokerifirma, joka on luullut saavansa auton halvalla jostain oikeasta toimistosta mutta ei sitten olekaan). Laittaisin firmojen nimet esille, mutta ei juuri nyt tule mieleen ja ovatkin näköjään poistuneet suosituimmista hakukoneista... kokemukset ovat myös kohteista jostain muulta kuin Euroopasta, esim. Etelä-Afrikka.

Päivitys: yksi näistä firmoista on eautovuokraamo.fi / rentalcars.com. Näyttävät halpaa hintaa jotta saavat asiakkaan. Ja sitten myöhemmin... tässä yksi esimerkki kokemuksistani:

Parhaaksi tarjoukseksi haluamani autotyypin osalta osoittautui 
EAUTOVUOKRAAMO -- he olivat muutaman kympin halvempia kuin muut. Maksoin 
auton (380€) luottokortilla ja sain varausvahvistuksen. Maanantaina sain 
kuitenkin puhelinsoiton jossa minulle kerrottiin että "varaamanne 
autotyyppi on myyty loppuun emmekä valitettavasti voi tarjota 
vuokrausta", mutta kuitenkin "maksamalla 440£ voitte saada haluammanne 
auton".

b3

[quote=jariarkko]

[quote=Mikko Piironen]

[/quote]

Selvennykseksi vielä se, että noi mun kokemukset on olleet välittäjän käytöstä (matkatoimisto tai autovuokrauksen brokerifirma, joka on luullut saavansa auton halvalla jostain oikeasta toimistosta mutta ei sitten olekaan). Laittaisin firmojen nimet esille, mutta ei juuri nyt tule mieleen ja ovatkin näköjään poistuneet suosituimmista hakukoneista... kokemukset ovat myös kohteista jostain muulta kuin Euroopasta, esim. Etelä-Afrikka.

Päivitys: yksi näistä firmoista on eautovuokraamo.fi / rentalcars.com. Näyttävät halpaa hintaa jotta saavat asiakkaan. Ja sitten myöhemmin... tässä yksi esimerkki kokemuksistani:

Parhaaksi tarjoukseksi haluamani autotyypin osalta osoittautui 
EAUTOVUOKRAAMO -- he olivat muutaman kympin halvempia kuin muut. Maksoin 
auton (380€) luottokortilla ja sain varausvahvistuksen. Maanantaina sain 
kuitenkin puhelinsoiton jossa minulle kerrottiin että "varaamanne 
autotyyppi on myyty loppuun emmekä valitettavasti voi tarjota 
vuokrausta", mutta kuitenkin "maksamalla 440£ voitte saada haluammanne 
auton".[/quote]

Mä vuokraan aina auton omille reissuille Autoeuropen kautta. Voi perua ilman kuluja vielä aika viimetipassa. Eipä ole ollut auton saannissa ikinä ongelmaa. Kerran tuli munchenistä golfin tilalle E220 farkkumersu ja ML mersuakin on ollut tarjolla. Firman vuokraukset tietty suoraan autovuokraamoista. Sitä mä en kyllä tajua että miksi hemmetin monessa paikassa on AVIKselle ihan karseet jonot. En käytä siitä syystä ko. firmaa. Pitäis hankkia se niiden VIP -kortti ja senkin sais ilmaiseksi netistä.

OT: ML 350 mersu pysyi kiihdytyksessä 80 - 200 km/ h aika hyvin 345 bemarin perässä. Corvette meni sitte ihan heittämällä ohi :)  ja toinen OT vielä.. jos haluaa näyttävät lukemat mittariin niin seat 1,4 tsi. mittari näyttää noin 230 km/h ja gps 185 km/h.. Noi lukemat saksan maalla ja tyhjällä motarilla tietty Smile

DaKing

Nyt ollaan jo vahvasti OT:n puolella, mutta 345 taitaa olla joulupukin auto Biggrin Vaikka noita inttervepistä näyttäisi löytyvän, niin tieltä vähemmän. Mahdatko tarkoittaa 335:ta tai 435:ta? ML350 jää täydellä kaasulla joka tapauksessa massansa takia selkeästi, vaikka tehoa onkin lähes yhtä paljon (bensakoneessa, dieselissä suurempi ero).

It's good to be DaKing!

b3

[quote=DaKing]

Nyt ollaan jo vahvasti OT:n puolella, mutta 345 taitaa olla joulupukin auto Biggrin Vaikka noita inttervepistä näyttäisi löytyvän, niin tieltä vähemmän. Mahdatko tarkoittaa 335:ta tai 435:ta? ML350 jää täydellä kaasulla joka tapauksessa massansa takia selkeästi, vaikka tehoa onkin lähes yhtä paljon (bensakoneessa, dieselissä suurempi ero).

[/quote]

No joku tommonen kohtuullisella moottorilla varustettu bemari se oli kuitenkin..Tommonen mersu on kyllä kaupunkien keskustoissa ja parkkitalossa aika paska auto.

Mikko Piironen

[quote=b3]

No joku tommonen kohtuullisella moottorilla varustettu bemari se oli kuitenkin..Tommonen mersu on kyllä kaupunkien keskustoissa ja parkkitalossa aika paska auto.

[/quote]

Ihan hyvä se on. Toiset pärjää pakettiautoillakin keskustoissa. Ei se vaadi kuin vähän totuttelua. Tosin harvemmin tulee itsekään käytyä keskustassa autolla, mutta ei se nyt johdu siitä että mun auto on ML:ää pidempi, leveempi ja painavampi vaan siitä, että monien kaupunkien keskustoissa on kätevämpi mennä julkisilla kun ei tarvitse palata sinne autolle että pääsee kotiin.

Maija Orjatsalo
Käyttäjän Maija Orjatsalo kuva

Vuokrasimme 12.7.2015 Hertzilta Munchenista lentokentältä Opel Mokka -merkkisen auton. Autossa oli oikealla puolella molemmissa ovissa naarmuja ja painauma ja näistä oli merkinnät saamissamme papereissa. Otimme kattavat kuvat autosta ja vauriosta ennen auton vastaanottamista. Menimme näyttämään vauriota Herzin työntekijälle ja hän sanoi, että merkinnät ovat ok. Palauttaessamme autoa täysin vuokrausta edeltäneessä kunnossa 19.7.2015 vuokra-autojen vastaanoton työntekijä sanoi, että papereissa oli merkinnät naarmuista, muttei lommosta, eikä uskonut, että lommot eivät olisi meidän aiheuttamiamme. Näytimme hänelle ennen vuokrausta ottamamme kuvat vauriosta tuloksetta. Hän ohjasi meidän Hertzin tiskille lentokentälle selvittelemään asiaa lisää. Tiskillä työntekijä sanoi ennen ja jälkeen kuvat nähtyään, että meidän olisi kannattanut ottaa täysi vakuutus, koska jos sitä ei ole, aina keksitään jotain laskutettavaa. Ei olisi mikään ongelma maksaa vaurioista, jos olisimme ne oikeasti aiheuttaneet, mutta selvän systemaattisen huijauksen kohteeksi joutuminen tuntuu ikävältä.

pottifemma

Onko jengillä kokemuksia muista lisävakuutusfirmoista kun tuosta insurance4carhire:stä? Kattelin mm. Bettersafesta saisi päivähinnoittelulla vakuutusta mutta eivät tarjoa tuota kuin brittien kansalaisille? Löytyykö suomalaisille myytäviä päiväkohtaisia vakuutuksia?

AJore

Jos haluatte varmuuden vuokraamastanne autosta välttäkää välittäjiä kuten RentalCars.com!!!

Vuokrasin Rental Cars:in kautta auton kahdeksi viikoksi, Alfa Giulietta. Päivitin muutamaa päivää ennen matkaa kokoluokan farmariksi Golf Variant tai vastaava, maksoin 188EUR. Perillä Sicily by Car autovuokraamolla ei ollut farmaria joten antoivat Citroen Cactuksen joka on 50cm lyhyempi kuin Golf ja mahduimme autoon vain purkamalla laukkuja. Välitystoimisto ei vastannut puhelimeen useista yrityksistä huolimatta joten emme voineet muuta kuin hyväksytä tarjotun auton.
Palattuamme tein reklamaation Rental Cars:ille. Vaadin 188EUR palauttamista. Kuukauden asiaa mietittyään he päätyivät palauttamaan 80EUR ja sitten 90EUR. Heidän mielestään autojen luokissa ei ole eroa vaikka juuri ottivat vastaan 188EUR ajoneuvoluokan korotuksesta maksun.

Suosittelen vuokraamaan suoraan autovuokraamoista. Nämä välitysfirmat kuten Rental Cars, Kayak, Booking.com, agoda.com, opentable ovat osa Priceline groupia ja elävät niin pienillä katteilla etteivät todellakaan ota vastuuta vuokraamoiden toiminnasta. Ja koska vuokraamo on piilossa näiden takana niin on lähes mahdotonta saada heitä vastuuseen mistään. Ja tietysti halpisvuokraamot ovat paikallisia pieniä toimijoita joiden kalusto on vanhaa ja saattaa olla korjaamolla tai edelleen vuokralla sillä hetkellä kun autoa noudatte. Ja kun järjestely on näin kompleksinen kukaan tuskin korvaa teille syntyneitä lisäkuluja ja toimittamatta jäänyttä autoa.

Ohessa Rental Cars:in palaute:

Kuten kerroimme, ja olemme tarkistaneet sekä vuokraamolta että tuote-osastoltamme, tämä ei ole ollut kokoluokan alennus vaan jopa mahdollisesti ylennys (vuokraamon mukaan) koska toimitettu auto on ollut vuokra-arvoltaan kalliimpi, mutta teitä on veloitettu vain varauksen mukaisesta VW Golf Estate tai vastaava. Emme voi hyvittää teille 188.00 EUR vaikka huomaamme, että teillä oli ensin Compact-kokoluokan auto ja vaihdoitte sen lisämaksulla Compact-kokoluokan farmariin hyväksymällänne hinnalla ja kun menitte paikalle hakemaan autoa, vaikka näemme kyllä kuvatja otamme huomioon kantanne, ette ole saaneet alhaisempaa kokoluokkaa kuin mitä varasitte.

Näemme kyllä, että kuvassa olevat tavarat ovat tiukasti kasattu autoon, mutta emme voi vahvistaa, olisiko ne mahtuneet paremmin VW Golf Estateen tai vastaavaan, koska vaikka se on farmari, se ei ole siitä suurimmasta päästä.

Kuten kerroimme, vuokraamo ei pysty hyvittämään teitä tässä tapauksessa.

Olemme hyvittäneet teille 90.00 EUR edellätarjotun 80.00 EUR sijasta hyväntahdon eleenä ja olemme erittain pahoillamme, mutta tämä on suurin luku, mitä voimme tarjota.

jaksu

Buukkaan useimmiten auton noiden välittäjien kautta. Ei mitään ongelmia, kunhan tsekkaa, minkä kioskin kautta auto toimitetaan. Cactus voi hyvinkin mennä tuohon autoluokkaan "Golf farmari tai vastaava".

vesa

Vuokraamot osaavat ihan samalla tavalla muutella autoluokkia, nostaa hintoja yms hämärää kuin välittäjätkin, viimeksi otin suoraan vuokraamosta (hertz/avis), autoluokka muuttui tiskillä ja vielä lisäksi hintakin. Välittäjiltä saa lisäksi esimerkiksi joissain tapauksissa vapaat kilometrit vaikka suoraan otettuna ei saa. Lisäksi välittäjien sivuilta saa paljon tarkemmat tiedot autoista ja siitä mitä hinta sisältää, vuokraamojen sivut toimivat usein aika brezneviläisesti.
Taitaa olla enemmän tiskin takana/palautuspisteessä olevan työntekijän päivästä kiinni miten hankalaa vuokraaminen on. Nykyisin varaan matkabudjettiin aina täyden vakuutuksen niin voi heittää avaimet ja häipyä lennolle...

Kaitsu

Hei! Onkos kellään kokemusta, että jos maksaa autolle sen kaikkein kalleimman omavastuun poiston, joka koskee myös laseja, pyöriä sun muuta, ni vieläkö nää huijarit koittaa jotenkin koijata vuokralaisia? Joulun retkiä mietitään, ja Italian julkinen liikenne toimii jotenkin yhtä epätoivoisesti kuin Kouvolankin. Vai olisiko tuo kallein omavastuun poisto myös koijaamisturva? Vai onko vain yltiöromanttista haaveilua moinen?

Mikko Piironen

Kerran otin moisen omavastuun poiston välimerellisen vasemmanpuoleisen liikenteen pelossa kun menin Maltalle. Ihan hyvä sinänsä, koska apukuski avasi kertaalleen ovensa niin, että tuuli tempaisi oven auki suoraan lyhtypylvääseen. Oveen tuli ihan komea klommo. Sain autolla myös sakot. Sakkolapun sujautun vuokrayhtiön postilaatikkoon kun palautin autoa. Ajattelin että höyläävät sit luottokortilta.

Kummastakaan ongelmasta en kuullut sen koommin. Eli voi se toimiakin, mutta italiassa on italian ongelmat Smile

Sivut