Tolkuton luontokappale hyökkää väärin perustein.
Jos kanta kasvaa liikaa ja metsästäjät joutuvat vaaraan ym, myös karhukantaa tulee tuntuvasti supistaa metsästämällä.
Velkualla
On oikeus elämään, mutta onko ihmisellä ?
Lainaus käyttäjältä: vaeltaja - 15.10.07 23:12On oikeus elämään, mutta onko ihmisellä ?Ovatko ne vaihtoehdot keskenään?
Ihmisillä ja karhuilla on oikeus elää mutta miksi vain ihmisellä on oikeus tappaa?
Ei muuten ole viisain. Viisaampiakin otuksia on kuin ihminen.Ihmisellä on vain kädet etuna. Luomakunnankruunu vaan luomakunnan pohjasakkaa.Eiköhän se ihminen tuhoa itse itsensä.
Lainaus käyttäjältä: niittäjä - 16.10.07 09:25Ihmisillä ja karhuilla on oikeus elää mutta miksi vain ihmisellä on oikeus tappaa?Siksi kun ihminen on kaikkein viisain ja kaiken lisäksi luomakunnan kruunu!
Kyllä karhulla on aina joku motiivi siihen, että käy ihmisen päälle. Ja se on hyvin luonnollista, kaikki eläimet ( myös ihminen ) puolustaa itseään tai jälkeläisiään.Ihmisellä ei aina sitä ole kun käy toisen ihmisen päälle ( syyntakeeton ).Mie toivosin et karhu joka käy päälleni saisi puolueettoman oikeudenkäynnin, vaikka tappaisi ja söisi minut. Ei se varmasti ole suunnitellut murhaa tai vihannut minua
Niin, kyllähän karhut varmaankin (kuten eläimet yleensä) toimivat ärsyke-reaktio-pohjalta...
Lainaus käyttäjältä: Rush - 16.10.07 16:50Niin, kyllähän karhut varmaankin (kuten eläimet yleensä) toimivat ärsyke-reaktio-pohjalta... Minä henk koht olen yhä edelleen sitä mieltä että ihmiset eivät todellakaan tiedä miten muut eläimet ajattelevat. No tähänkin voisi moni jo sanoa että ei ne ajattele. Mutta mistä me vielä oikeasti tiedämme mitä muiden eläinten kuin ihmisten päässä liikkuu? Ihminen kuitenkin ymmärtää muiden eläinten ääntelyä tai kehon kieltä erittäin huonosti. Sen jo näkee koiran kasvatuksessa. Ihminen koittaa opettaa koiralle jotain helvetin ihmismäisiä temppuja kuten tassun antamista etc. Mutta sitten ei jakseta kiinnostua koiran omista ilmeistä ja eleistä. Kuinka moni esim. tietää mitä tarkoittavat koiralla taakse vedetyt huulet? Ei sillä että sinua kohtaan hyökkäisin mutta minä en vain jaksa uskoa että ihminen tuntee muiden eläin kunnan tarpeet, ajatukset, kommunnikoinnin ja kaiken muun kunnolla.