Pohjanmaan paikkakunnilla elää käsitys, että Ähtärin eläinpuistosta oltaisiin laskettu luontoon nuoria karhuja. Siksi ne tekisivät joskus tuttavuutta (uivat venettä kohti, kuuntelevat musiikkia autoradiosta eivätkä säikähdä paikalle tullutta ihmistä ym. ja asettuvat pienelle reviirille ihmisasutuksen ja teiden väliin. Otukset eivät kuulemma muuten tulisi läntiseen Suomeen saakka.Miksi kaikki puhuvat asiasta kuin varmana tietona, mutta telkussa ei ole mitään ollut eikä ole korviinkaan sattunut. Lisäksi tuntuu jotenkin epäuskottavalta.
Kuulin juttua, että Itä-Suomessa oli ollut 30 karhunkaatolupaa ja kaikki oli ammuttu ensimmäisenä aamupäivänä. Se kai kertoo jotakin kannan suuruudesta, vaikka minun mielestä siis karhuilla on oikeus elämään .
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200712036930680_uu.shtmlEipä näemmä karhua tunnisteta hirvestä. Täytys viedä varmaan peruskoulun ekaluokkalaisten kanssa luontoretkelle opettelemaan suomen luonnossa liikkuvien eläinten tuntomerkkejä.
Mitä karhu sano ku puolukat loppu?Paskaa musaa.
Tappamisen himostahan ei tietenkään voinut olla kyse, eihän?
Tunnustaudu siis
Tappamisen himo metsästyksessä on mulle aika vieras asia, ainakin jos vertaan sitä muihin "himoihin". En ole tuntenut n.25 metsästysvuoden aikana kertaakaan himoa tappamiseen enkä ole saanut tappamisesta minkäänlaista tyydytystä. Toki saaliin saamisesta olen iloinnut, mutta vaikka tappaminen siihen vahvasti liittyy, se ei kuitenkaan ole minun mielestä olennaisin osa metsästyksessä. Sanoisinpa, että välttämätön paha Enkä ole pyytökavereistakaan koskaan huomannut mitään tappamishimoa.
Toisilla foorumeilla oli kuulopuheita pennusta, joka jäi henkiin. Kuulemma annetaan jäädä metsään, kun on sen verran hyvinvoivan näköinen.Eli ei muuta kuin porukalla lahtaria kivittämään Joo, luin kanssa eilen Aamulehdestä tai Keski-Suomalaisesta tuosta kolmannesta pennusta. Mutta voi raukka olla keväällä pulassa kun pitäisi alkaa ravintoa taas etsimään. Olisi aika mielenkiintoista saaha nyt tuolle pennulle lähetin kaulaan ja katsoa minne ja miten tuo onnekas porskuttaa. Lainaus käyttäjältä: JKO78 - 12.12.07 21:08Tunnustaudu siis Tuo ei varmaan ole mulle? Jos on, niin en. Ikinä!
Lainaus käyttäjältä: möykky - 12.12.07 22:50Toisilla foorumeilla oli kuulopuheita pennusta, joka jäi henkiin. Kuulemma annetaan jäädä metsään, kun on sen verran hyvinvoivan näköinen.Eli ei muuta kuin porukalla lahtaria kivittämään Joo, luin kanssa eilen Aamulehdestä tai Keski-Suomalaisesta tuosta kolmannesta pennusta. Mutta voi raukka olla keväällä pulassa kun pitäisi alkaa ravintoa taas etsimään. Olisi aika mielenkiintoista saaha nyt tuolle pennulle lähetin kaulaan ja katsoa minne ja miten tuo onnekas porskuttaa. Lainaus käyttäjältä: JKO78 - 12.12.07 21:08Tunnustaudu siis Tuo ei varmaan ole mulle? Jos on, niin en. Ikinä! En tosiaan sinulle möykky sitä osoittanut. Vitsillä siis vain. Voisi olla että jos joku nikin alta tunnustaisi niin voisi saaha täällä mekoisen ryöpyn tekstiä niskaan. Eli paree kaiketi olla hiljaa.
Luulisi kyllä 'kauhean' miehen ymmärtävän, että vaarallinenkin laji ansaitsee suojelua. Luonnossa pitää olla myös ylevyyttä, riskejä, vaaraa. Siinä esim. vuorikiipeilyn viehätys. Ja antaahan se aivan eri mausteen patikoinnillekin, jos on riski päätyä eläinten saaliiksi ...