1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Siantuntija
Zermattin alueen tuntijat

Eräs nettituttuni on unohtanut oheisen kuvansa ottopaikan, hän on 1980-luvulla kiivennyt yhtä sun toista Zermattin lähistöllä, eli alue on varma mutta kukkula ei. Hän itse arvailee, että voisi olla Wellenkuppelta tai sitten Domilta (jolloin taustalla olisi Täschhorn) - tai sitten melkein mistä tahansa ko. alueelta. Ainoa mikä on varmaa, että Matterhornilta se ei ole. Vuosi on todennäköisesti 1981. Lisäjippona kuva saattaa olla skannattu väärin päin.

Auttaisitteko miestä mäessä, jos löytyy asiantuntemusta mistä tuo voisi olla. Kiitos jo etukäteen!

En näytä saavan tänne nyt liitetiedostoa lisättyä, kuva löytyy täältä:

http://static.panoramio.com/photos/original/9613152.jpg

(toivottavasti tuo linkki toimii kunnolla, ko. sivusto ei oikein suosita suoraa linkittämistä)

Siantuntija

Itse itselleni vastaten. Kaveri oli käynyt kuvansa lävitse ja tsekannut GoogleEarthilla loput. On kuin onkin Matterhornilta, Lion-harjanteelta.

zorro

Perhana sentään, Matterhornia mä kelasin, mutta kun oli olevinaan niin varmaa ettei ole!! Kun toi tuolla taustalla on Dent d'Herens!!

Siantuntija

Kaverin muut kuvat olivat Hörnli-harjanteelta ja kuva oli alunperin otsikoitu myös sieltä olevan. Pieni lapsikin näkee ettei se sieltä ole joten ehdotin Lion-harjannetta myös mutta hän väitti kivenkovaan ettei se ole Matterhornilta ollenkaan.