1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
MyHi1960
Käyttäjän MyHi1960 kuva
Ylävuoristokenkien lestin levennys???

Onko kokemusta kenelläkään?

Kun pitkällisen etsinnän tuloksena löysin kohtuuhintaiset ja myyjän mukaan myös lämpimät (mikä oli tärkein kriteeni kenkien hankinnassa) ylävuoristokengät niin tein ostopäätöksen vähän senkin perusteella, että myyjä sanoi, että kenkiä voi leventää suutarilla. Oma jalkani on nimittäin sellainen, että jos kenkä on vähänkään kova ja nämähän AINA on niin ne painavat vaivaisenluun kohdalta ja halusin että niitä levennetään siitä kohtaa.

Itäkeskuksen suutari ei suostunut kenkiä laittamaan levennyskoneeseen, koska se on kuulemma turhaa rahanmenoa. Ei kuulemma onnistu. Ehdottivat, että niitä levennettäisiin urheiluliikkeessä samoin kuin lämpömuovailtavia luistimia. Kalvon rikkoontuminen ei minua haittaa, tärkeintä että kengät eivät painaisi jo muutenkin kipeisiin koipiini.

Kyllä muuten tuntuu olevan kenkien hankkiminen todella vaikeaa, ollaan saatu aika heikkotasoista palvelua monesta paikkaa... Sad

tammela

Moro.
Laita vähän kengän merkkiä ja mallia niin saavat expertit osviittaa. Itse en lukeudu siihen joukkoon. Kunhan lenssuhoureissa jupisen turhia.
Muovipoponhan voisi viedä laskettelumonoja muokkaaviin liikkeisiin, mutta kalvon läsnäolosta voisi luulla ettei ole muovikenkä?

tammela

MyHi1960
Käyttäjän MyHi1960 kuva

http://www.mountainshop.fi/kauppa/product_info.php?cPath=27_71&products_id=147

Minua ei haittaa vaikka kalvo tuosta kohtaa (vaivaisenluu) rikkoontuisikin, kunhan siihen kohtaan saisi vaikkapa sentin lisää tilaa. Minulla on niin hankala jalka kun ei mikään normikenkä välttämättä sovi, toisinaan jalka ei oireile ja toisinaan taas pelkkä sukkakin painaa. Eihän tuosta nyt varmastikaan ihan hyvää saa, mutta jos edes vähän?

Olin niin iloinen kun löysin nuo, olivat edulliset ja toivottavasti lämpimmämmät kuin tavalliset jäykkäpohjaisemmat vaelluskengät. On nimittäin niin, että tarvitsen noita kenkiä vain yhtenä päivänä elämäni aikana (toivottavasti pääsen niitä tarvitsemaan) ja yli 300 euroa kengistä joilla ei tee sen jälkeen mitään on kyllä mielestäni liikaa.

Samalla kysyn sellaisista kengän päälle laitettavista suojista, vähän niinkui monosuojista, että mistähän niitä sais? Pitäis olla varmaan varalla lisälämpöä tuottamaan...

The Sky is the limit when your heart is in it.

tammela

Moro
Säärystimiä löytyy pääkaupunkiseudulta ainakin seuraavista liikkeistä: Camu,Varuste.net ja Mountainshop. Popot mukaan ja sovitteleen. Mieluummin myös housut, joiden kanssa mahdollisesti aiot käyttää säärystimiä. Saat oikeaa kokoa. Oikean ihmisen kanssa asioidessa saat (toivottavasti) haluamaasi palvelua ja asiantuntemusta.

tammela

MyHi1960
Käyttäjän MyHi1960 kuva

Sori, selvennys - kyllä mä säärystimiä olen löytänyt. Itsekin urheilukaupassa töissä, mutta tällaisia http://www.rei.com/product/816975/mountain-hardwear-compressor-insulated-booties-mens-2010-closeout tarkoitin. Löysin mm. ihan suomalaisenkin mallin (One Way), mutta jälleenmyyntipaikat on hakusassa.

On koluttu kenkiä ostaessa Camut ja varustenetit. Mountain Shopista siis nuo kengät onkin. Meillä oli varmaan jotenkin huono tuuri kun esim. Varustenetissä ei ollut ketään, joka olisi osannut kertoa ylävuoristokengistä.... Samoin kun olisin ostanut mieluummin erittäin jäykäpohjaiset vaelluskengät - jatkokäyttöä ajatellen parempi valinta, niin Retki ja Partioaitassakaan ei ollut oikein ketään, joka olisi osannut myydä ko. kenkiä,

Camuun menin ensitöikseni, ja kävin toisenkin kerran, muta en varmaan ole tarpeeksi katu-uskottava vuoristoihminen kun ei osattu vastata kaikkiin kiperiin kysymyksiini Smile

tammela

Tuttu tunne. Monessa erikoiskaupassa pitää kannukset ansaita.
Jos hermo palaa pahasti niin esim.
http://www.facewest.co.uk/Outdoor-Designs-Down-Bootie.html
Ei ihan pahan hintainen postiin kannettuna. Jos sokkona uskaltaa.
Rab tekee myös expedition modular bootsia mutta hinta on jotain...

Ite oon täällä Tampereella katsellut Mammutin telttabootseja mutta eivät kestä kävelyä pihalla(vahvistamaton pohja).

Itekin vähän haalimassa kamaa ja oon huomannut sen olevan mielenkiintoista. Smile

Tsemiä

tammela

Markku_M

Tarkoitatko semmoisia overbootseja? Meillä on noita Outdoor Researching Rangereita http://www.backcountry.com/outdoor-research-brooks-ranger-overboot, jos haluut testata vaikka Pirunkalliolla.

Sitten kun malli ja koko on selvä niin netistähän saa

Kasperi
Markku_M

Lämpökalossit vaikuttava päteviltä, eikä katu-uskottavuuttakaan puutu Smile

kaltevalla ongelma noissa poponpäälissä liittyy usein jäärautoihin -  on oma operaationsa saada setuppi jossa on järkevät raudat, jotka käyvät kohtuusäädöllä sekä suoraan kenkiin että overbootsin kanssa. Kenkä-rauta-overboot -yhdistelmää kannattaa kyllä testata etukäteen ennen reissuun lähtöä...

MyHi1960
Käyttäjän MyHi1960 kuva

Kiitos vinkeistänne! Täytyy tutkiskella lähemmin, eiköhän tuohon ratkaisu löydy. Sain ihan kotiin muutamaksi päiväksi Smile laskettelumonojen muotoiluun tarkoitetun koneen/vehjeen ja nyt sitä tässä yritän käyttää jos sais vähän edes levennystä kenkiin, mutta olen kyllä päättänyt hankkia myös nuo overbootsit.

JonnaI

Vähän myöhässä tämä, mutta ties vaikka jollekulle muulle avuksi:

Hgin Forumin suutarilla levensivät ylävuorikenkiäni pari vuotta sitten kyllä, kunhan lupasin itse kantaa vastuun lopputuloksesta - eivät moisia monoja aiemmin olleet muokanneet.

Taisi maksaa pari kymppiä, ja oikein kelvot tuli.