1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi

Ei tämä "negatiivinen" asenne tänne rajoitu!

Sama pätee myös "akateemisessa maailmassa".

Suomalaisessa yhteiskunnassa ei vain olla totuttu esim. tohtorinarvojen ostamiseen rahalla,

ja siksi kaikenlaiset tekaistut ja kopioidut opinnäytetyöt sekä huuhaayliopistojen todistukset herättävät kiivaita tunteita täällä.

Ei se kaikki johdu Relaa.com/kipuilun negatiivisesta väestä... Smile

Anonyymi

Täällä vain muuten ollaan melkolailla negatiivisia ihmisiä. En tiedä itsekunkin harrastuksista sen tarkemmin, mutta kummallista on eräiden ihmisten haukkuminen täällä foorumissa. Kuitenkin nämä nimeltä mainitsemattomat ihmiset ovat varmaankin hyviä tyyppejä ja varmaan osaavat asiansa hyvin. Olisiko joillakin kateudellakin jotakin tekemistä.

Tiedäppä häntä.

SRV

Otaniemi rules wrote:
Täällä vain muuten ollaan melkolailla negatiivisia ihmisiä. En tiedä itsekunkin harrastuksista sen tarkemmin, mutta kummallista on eräiden ihmisten haukkuminen täällä foorumissa. Kuitenkin nämä nimeltä mainitsemattomat ihmiset ovat varmaankin hyviä tyyppejä ja varmaan osaavat asiansa hyvin. Olisiko joillakin kateudellakin jotakin tekemistä.

Tiedäppä häntä.

Niin, moni suomalainen vaikenee mielipiteistään juuri sen takia ettei luultaisia kateelliseksi.

SRV

Anonyymi

PasMak, sXXXXnan pelle. kerro nyt kenen kans kiipesit Midin. enkä Abacapin? loppuu se vittuilu ihan saman tien!

ole mies.

Anonyymi

Juupa juu äläpä Pasi kerro ja selitä täällä kun aina löytyy näitä jotka ei usko mitään!

Anonyymi

Ihme jengiä. Miten teitä jaksaa kiinnostaa, jos joku leveilee omilla suorituksillaan? Taitaa vaan kolahtaa PasMakin isot jutut itserakkaitten "tosikiipeilijöiden" itsetunnolle.

Arvostelijat ovat sitten varmaan itse niin taageja jätkiä, että huihui.

Tehdään enemmän ja puhutaan vähemmän.

Annatte todella paskan kuvan kiipeilijöistä. Antakaa nyt herran tähden miehen iloita omista tekemisistään ja uskotella itselleen ja muille olevansa stara. Tuskin se ketään niin suuresti haittaa. Jokainen tehköön omat päätelmänsä Pasista. Kyllä sen ihmisestä huomaa, milloin on liikaa omaa kehua mukana ilman tällaista kohuakin.

Kim Öhman
Käyttäjän Kim Öhman kuva

taaki ei taagi

Anonyymi

Quote:
taaki ei taagi

Turku ei ole kaupunki - se on mielentila

Kiitoksia rakentavasta vastauksesta viestiini Kimmenn. Ilmeisesti tälle palstalle ja tämän lajin pariin on ajautunut harvinaisen paljon ihmisiä, joilla on lahjoja saada ihmiset omalla ylimielisyydellään huonolle tuulelle. Itsekin muutun pian samanlaiseksi. Äkkiä pois.

Anonyymi

Quote:
Ihme jengiä. Miten teitä jaksaa kiinnostaa, jos joku leveilee omilla suorituksillaan? Taitaa vaan kolahtaa PasMakin isot jutut itserakkaitten "tosikiipeilijöiden" itsetunnolle.

Hlökohtaisesti ei kalahda itsetunnolle vaikka harrastankin kiipeilyä ja vapaalaskua puolitosissani. Toimeentulokaan ei ole varsinaisesti näistä hommista kiinni. Itse tiedän mitä olen kiivennyt/laskenut, ei se itsetuntoa kolauta suuntaan tai toiseen. Yleensä sitä pitää omista hommista turpansa kiinni "epäkiipeilijöiden" seurassa. Kavereiden kanssa höpistään kaljalla ja kuvia katsellessa, ja joskus on "pakko" selittää näistä touhuista kun pitää kuvaesitelmiä tai kirjoittaa.

Sitten tulee joku joka selkeästi ei noudata tätä perisuomalaista vaatimattomuuslinjaa vaan pistää juttuihinsa armottomasti lapinlisää, ja näyttää vielä saaneen jonkin sortin sponsorinkin. Ja järjestää maksusta kursseja ja reissuja.

Silloin pieni näppisliidaaja minussa tulee esiin, vaikka olenkin yrittänyt pysytellä asialinjalla. Minulla on kavereita joille kiipeilyyn/laskemiseen liittyvät hommat on elämäntapa ja jopa pääasiallinen leivän lähde. Ja he ovat ihan oikeasti hyviä ko. lajeissa. Tyhjä leveily voi pitkällä tähtäimellä kaventaa näiden tyyppien elinkeinoa.

Anonyymi

Voisitteko kertoa, miksi teidän tarvitsee mustamaalata muita ihmisiä, siitäkin huolimatta, että he puhuvat vähän liian suuria? Emmekö voi antaa Pasin olla rauhassa, vaikka hän ei omia suorituksiaan ainakaan vähättele niinkuin te "tosimiehet"?

Anonyymi

Tuossa yllä se tuli melko selväsanaisesti selvennettyä.

Anonyymi

Quote:
Hlökohtaisesti ei kalahda itsetunnolle vaikka harrastankin kiipeilyä ja vapaalaskua puolitosissani. Toimeentulokaan ei ole varsinaisesti näistä hommista kiinni. Itse tiedän mitä olen kiivennyt/laskenut, ei se itsetuntoa kolauta suuntaan tai toiseen. Yleensä sitä pitää omista hommista turpansa kiinni "epäkiipeilijöiden" seurassa. Kavereiden kanssa höpistään kaljalla ja kuvia katsellessa, ja joskus on "pakko" selittää näistä touhuista kun pitää kuvaesitelmiä tai kirjoittaa.

Me ollaan vähän erilaisia. "Vaatimattomuus kaunistaa", sanoo vanha suomalainen sananlasku. Saman ohjeen voisi antaa PasMakille, jos haluaa tulla näiden vaatimattomien kanssa toimeen. PasMak ei vain ymmärrä näitä kirjoittamattomia sääntöjä, jotka nekin voisi kyllä aivan hyvin kyseenalaistaa. Siksi voisimmekin jättää hänen provosoimisensa julkisesti vähemmälle ja lähestyä häntä vaikkapa sähköpostitse. Se antaisi vähän sivistyneemmän kuvan tavoistamme hoitaa asioita.

Quote:
Sitten tulee joku joka selkeästi ei noudata tätä perisuomalaista vaatimattomuuslinjaa vaan pistää juttuihinsa armottomasti lapinlisää, ja näyttää vielä saaneen jonkin sortin sponsorinkin. Ja järjestää maksusta kursseja ja reissuja.

Silloin pieni näppisliidaaja minussa tulee esiin, vaikka olenkin yrittänyt pysytellä asialinjalla. Minulla on kavereita joille kiipeilyyn/laskemiseen liittyvät hommat on elämäntapa ja jopa pääasiallinen leivän lähde. Ja he ovat ihan oikeasti hyviä ko. lajeissa. Tyhjä leveily voi pitkällä tähtäimellä kaventaa näiden tyyppien elinkeinoa.

Jokaisella on oikeus tällaisen elinkeinonharjoittamiseen. Millä tavalla PasMakin liiketoiminta haittaa tätä elinkeinoa Suomessa? Anna konkreettinen esimerkki? Jos hän tuottaa positiivisia kiipeily- ja retkeilykokemuksia suomalaisille, eikö se ole hieno asia? Ehkä PasMakin kursseilta sitten siirtyy sinne sinun ystäviesi yrityksiin asiakkaita? Näin ainakin luulisin, koska annat kuvan, että he "osaavat oikeasti kiivetä" ja näin ollen myös järjestävät vaativampia kiipeilyreissuja näille uusille asiakkaille?

Anonyymi

Biggrin Biggrin Biggrin

Huvittavaa!!!

Kiipeilijät? Ettekö te tajua, että teitä provosoidaan? Voi, että on vakavaa Biggrin

Humoristit, tervetuloa palstalle. Pidetään hauskaa Biggrin

Oi minä suuri kiipeilyguru ja vapaalaskija. Olen maailman trendikkäimmän ja kuumimman lajin parissa. Siksi yritän pitää vähän hiljaista ääntä itsestäni tyttöjen ja muitten tuttujen kuullen. Kun mä kerran kiipeän Everestille ja lasken sieltä alas, niin nimeni tulee aina kirjoitetuksi maailman historian lehdille. Vielä te minusta kuulette.

Biggrin

Anonyymi

Quote:
Jokaisella on oikeus tällaisen elinkeinonharjoittamiseen. Millä tavalla PasMakin liiketoiminta haittaa tätä elinkeinoa Suomessa? Anna konkreettinen esimerkki?

Kyllä, mutta kalliokiipeilykurssien pitäminen on aika vastuullista hommaa, sen järjestämiseen on Suomessa luotu pelisäännöt ettei vahinkoja enää tapahdu. En näistä sen enempää tiedä. SKIL kouluttaa vakuutusyhtiöiden hyväksymiä kiipeilyohjaajia ja muita. Täydentäköön joku joka tietää.

Quote:
Ehkä PasMakin kursseilta sitten siirtyy sinne sinun ystäviesi yrityksiin asiakkaita? Näin ainakin luulisin, koska annat kuvan, että he "osaavat oikeasti kiivetä" ja näin ollen myös järjestävät vaativampia kiipeilyreissuja näille uusille asiakkaille?

Ystävilläni ei ole tuollaisia yrityksiä, lähinnä on kyse sponsoroinnista. Ehkäpä kohta ei enää riitäkkään että on hemmetin hyvä harrastuksessaan, vaan omia touhujaan pitää vähintää mainostaa aktiivisesti. Muuten tyypit, joilla ei ole oikeasti minkäännäköistä "substanssia", mutta jotka osaavat html -alkeet , voivat viedä sponssit nokan alta. Sponsoroijat haluavat tietysti myydä tuotteittaan, heidän kannalta on ihan sama kuinka se tapahtuu. Henkilökohtaisesti toivoisin että Suomessa jatkossakin teot ratkaisisivat, eivätkä puheet.

Ehkä ylireagoin, eihän yks Pasmak tässä kesää tee. Mutta jos tästä tulee isompikin ilmiö...Arvaukseni miksi tämä aihe on saanut tämmöistä käsittelyä muuten on, että Suomessa nuita vuoria on aika vähän, ja vuorilajeista tulee äkkiä elämäntapa. Muu elämä on pakko sovittaa harrastuksen mukaan jotta ylipäänsä pystyisi harrastamaan "tosissaan". Siksi reaktioitkin ovat aika jyrkkiä.

Anonyymi

Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Quote:
Ystävilläni ei ole tuollaisia yrityksiä, lähinnä on kyse sponsoroinnista. Ehkäpä kohta ei enää riitäkkään että on hemmetin hyvä harrastuksessaan, vaan omia touhujaan pitää vähintää mainostaa aktiivisesti. Muuten tyypit, joilla ei ole oikeasti minkäännäköistä "substanssia", mutta jotka osaavat html -alkeet , voivat viedä sponssit nokan alta. Sponsoroijat haluavat tietysti myydä tuotteittaan, heidän kannalta on ihan sama kuinka se tapahtuu. Henkilökohtaisesti toivoisin että Suomessa jatkossakin teot ratkaisisivat, eivätkä puheet.

Tuo on niin totta. Ei todellakaan riitä, että osaa tehdä hommansa hyvin saadakseen sponsoreita. Ei ainakaan niin pitkään, kun suuri yleisö ei tunne tätä lajia hyvin. Nyt lajilla on vielä uutuusarvoa ja jokainen, joka osaa viestiä positiivisesti itsestään voi menestyä ja saada sponsorin ainakin kerran.

Sen sijaan pitkän sponsorisuhteen rakentamisessa täytyy osata myös hoitaa suhdetta jälkikäteen ja tapahtumien välillä. Myös sponsorisuhteessa asiakas on ykkönen. Ja hän tietää yleensä lajista ja sen kirjoittamattomista pelisäännöistä valitettavan vähän. Joten en yhtään kummastele, että PasMak on saanut sponsoreita. Arvostelijat voisivat mennä ainakin osaksi itseensä ja huomata, että toden totta, PasMak todella tuottaa sponsoreilleen iloa ja hyötyä. Toivottavasti, sillä se auttaa kaikkia kiipeilyä harrastavia. Ja tässä suhteessa on PasMakilla vastuuta muita kiipeilynharrastajia kohtaan. Hän edustaa mm. sponsoreilleen koko lajia.

Jos kiipeilyä halutaan edistää Suomessa, on siitä tarjottava positiivisia elämyksiä mahdollisimman monelle. Ja vain tätä kautta voi lisätä sponsoreiden ja kaikkien tuntemusta lajiin. Sitten ei enää olisi tarpeen kiistellä tällä palstalla, kuka oikeasti osaa ja kuka ei. Olen vain skeptinen sen suhteen, että lajin tuntemus koskaan valitettavasti nousisi täällä kovin korkealle tasolle. Toivottavasti olen väärässä.

Kiipeily on myös kovin erilainen laji kuin perinteiset urheilulajit. Kiipeilyn harrastajat korostavat, että jokainen saa olla oma itsensä, olla niin huono kuin on ja kehittyä rauhassa. Kiipeilyssä ei varsinaisesti ole tärkeintä voittaa toista. (Valitettavasti monen mielestä tärkeintä on kuitenkin, kenestä tulee kaikkein palvotuin. Itse en siitä pidä, mutta sellainen taitaa olla ihmisluonto.) Usein kuulee sanottavan, että aloittelijoita kohdellaan täällä hyvin.

Näin onkin niin pitkään, kun aloittelija ei tee mitään väärää, eli mene möläyttämään ja kehuskelemaan omilla taidoillaan. Silloin nimittäin "tosi taitajat" hirmustuvat, koska he pelkäävät näiden "PasMakien" astuvan heidän pyhälle reviirilleen. He ovat kuin Paavo Lipposia, jotka sitten kaunaisina jyrähtelevät ja asettavat väkisin nämä ruodusta karanneet takaisin riviin. He tahtovat säilyttää kiipeilyn pyhän arvojärjestyksen.

Ihmiskunniaa nämä jyrähtelijät vain tavoittelevat ja palvovat Sad

Wink

Anonyymi

hei! kirjottakaa lyhyempiä vastauksia! mä en pysy juonessa mukana kun en jaksa lukee näitä pitkiä juttuja!

SRV

Anonymous wrote:
Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Quote:

Tuo on niin totta. Ei todellakaan riitä, että osaa tehdä hommansa hyvin saadakseen sponsoreita. Ei ainakaan niin pitkään, kun suuri yleisö ei tunne tätä lajia hyvin. Nyt lajilla on vielä uutuusarvoa ja jokainen, joka osaa viestiä positiivisesti itsestään voi menestyä ja saada sponsorin ainakin kerran.

Sen sijaan pitkän sponsorisuhteen rakentamisessa täytyy osata myös hoitaa suhdetta jälkikäteen ja tapahtumien välillä. Myös sponsorisuhteessa asiakas on ykkönen. Ja hän tietää yleensä lajista ja sen kirjoittamattomista pelisäännöistä valitettavan vähän. Joten en yhtään kummastele, että PasMak on saanut sponsoreita. Arvostelijat voisivat mennä ainakin osaksi itseensä ja huomata, että toden totta, PasMak todella tuottaa sponsoreilleen iloa ja hyötyä. Toivottavasti, sillä se auttaa kaikkia kiipeilyä harrastavia. Ja tässä suhteessa on PasMakilla vastuuta muita kiipeilynharrastajia kohtaan. Hän edustaa mm. sponsoreilleen koko lajia.

Jos kiipeilyä halutaan edistää Suomessa, on siitä tarjottava positiivisia elämyksiä mahdollisimman monelle. Ja vain tätä kautta voi lisätä sponsoreiden ja kaikkien tuntemusta lajiin. Sitten ei enää olisi tarpeen kiistellä tällä palstalla, kuka oikeasti osaa ja kuka ei. Olen vain skeptinen sen suhteen, että lajin tuntemus koskaan valitettavasti nousisi täällä kovin korkealle tasolle. Toivottavasti olen väärässä.

Kiipeily on myös kovin erilainen laji kuin perinteiset urheilulajit. Kiipeilyn harrastajat korostavat, että jokainen saa olla oma itsensä, olla niin huono kuin on ja kehittyä rauhassa. Kiipeilyssä ei varsinaisesti ole tärkeintä voittaa toista. (Valitettavasti monen mielestä tärkeintä on kuitenkin, kenestä tulee kaikkein palvotuin. Itse en siitä pidä, mutta sellainen taitaa olla ihmisluonto.) Usein kuulee sanottavan, että aloittelijoita kohdellaan täällä hyvin.

Näin onkin niin pitkään, kun aloittelija ei tee mitään väärää, eli mene möläyttämään ja kehuskelemaan omilla taidoillaan. Silloin nimittäin "tosi taitajat" hirmustuvat, koska he pelkäävät näiden "PasMakien" astuvan heidän pyhälle reviirilleen. He ovat kuin Paavo Lipposia, jotka sitten kaunaisina jyrähtelevät ja asettavat väkisin nämä ruodusta karanneet takaisin riviin. He tahtovat säilyttää kiipeilyn pyhän arvojärjestyksen.

Ihmiskunniaa nämä jyrähtelijät vain tavoittelevat ja palvovat Sad

Wink

Tekstisi sisältää asiaa, mutta ei vain kiipeilyporukat reagoi em. herran antamaan kuvaan, vaan ihan tavalliset pulliaiset kuten minä reagoivat asiaan, olenkin jo moneen otteeseen omaa kantaani mainostanut, joten jääköön itsetoisto minimiin. Minusta ei kyse ole yksinomaan kiipeilevien ihmisten suhtautumisesta. Mutta olet oikeessa siinä mitä sanoit ja ymmärrän hyvin kiipeilevän kansan reaktiot asiaan.

SRV

Anonyymi

No sanokaapa nyt sitten vihdoin, mikä se on "huuhaata" tuolla sivuillani ?

SRV

P.Mäkelä wrote:
No sanokaapa nyt sitten vihdoin, mikä se on "huuhaata" tuolla sivuillani ?

Tuolla aikaisemmin on muutamien esittämiä kysymyksiä aiheesta, moneen kertaan ovat huudelleet vastausten perään, joten lukaseppa sieltä Biggrin

SRV

Anonyymi

Entä sivuilla, eiks pasmak kysynyt sitä? Ihan vaan mielenkiinnosta vaan seuraan ittekkin tätä. Mä en löydä sivuilta mitään sellaista, entä te muut?

Anonyymi

Sivuilla lukee vieläkin aguile midi, mutta ei kerrota reittiä eikä kenen kanssa kiivettiin. "el magi dagin td+ "noususta ei mitään faktaa. Pasi kerro totuus reiteistä ,vai odotatko että me unohdetaan sinun aikaisemmat tarinasi.

Anonyymi

Etkö sinä PasMak ihan oikeasti tajua? vastaa kenen kanssa kiipesin midin, ja mitä reittiä?

Anonyymi

Soolokiipeily on kiipeilyä puhtaimmillaan. Kun kiipeää vain itselleen ja tekee sen yön pimeydessä yksin ei tarvitse selitellä sitä muille.

Anonyymi

Onhan niitä sivuja jo sensuroitu siistimmäksi jotta ne eivät ""ärsytä".

Ja kysehän on ollut myös palstalla olleista repliikki -jutuista.

Mutta kun lisäinformaation puuttuessa ei tästä jauhamisesta tule lasta eikä pasmaa, ehdotan että siirrymme näihin:

-Kuinka yleistä sponsoorien vedättäminen on muualla ja meillä?

-Mitkä ovat mehevimpiä tapauksia muualla ja meillä?

(-Ketkä muuten ovat oikeasti "ansioituneimpia" suomalaisia kipuilijoita omissa sarjoissaan? Veikka, Veikka, ?)

Annetaan PM:n olla jo. Jos joku on halunnut häntä rankaista, eiköhän tässä ole jo kyllin. Sosiaaliset seuraukset voitte kuvitella.

Anonyymi

Anonymous wrote:
Etkö sinä PasMak ihan oikeasti tajua? vastaa kenen kanssa kiipesin midin, ja mitä reittiä?

Näitä täällä on varmaan turha selitellä. Jos sanon, että (minä) kiipesin yksin ja en tiedä reitin nimeä niin aina löytyy epäilijöitä!

Ja kun lukee tuota kysymystäsi niin sitähän minä taas en tiedä kenen kanssa sinä sen kiipesit! 8)

Anonyymi

Katso toposta mikä reitti se oli. oliko sulla yöpymiskamat mukana reitillä?

Anonyymi

Ei aina voi muistaa mitä reittiä on kiivennyt, kun niitä kertyy vuodessa niin paljon.

Anonyymi

Ei toposta katsomisessa ole Midin kiipeämisen kohdalla mitään hyötyä, koska eihän pasmak voi tietää, minkä reitin kiipesi, koska oli pimeää! Oletteko ihan tyhmiä?

Anonyymi

VOI HYVÄ JUMALA!

vastaa nyt pässi mikä se reitti oli! jos kiipeää tollasen seinän ei IKINÄ unohda reitin nimeä!

lopeta jossittelu ja valehtelu ja pelasta mitä pelastettavissa on.

Anonyymi

Jos sanon, että (minä) kiipesin yksin ja en tiedä reitin nimeä niin aina löytyy epäilijöitä!

no siis sanotko vai etkö sano? jos sanot niin mä ainakin uskon!

kerro hyvä mies oletko kiivennyt Midin ja mitä reittiä????

Sivut