1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
SRV

nro: 38748:lle wrote:
Jep, joku mättää. Pasi on kiipeilymaailman mattinykänen, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla paljoa vaatia!

Mieshän on täysin syyntakeeton, ei kannata vittuilla kun se ei tajua kuitenkaan. Eniten ihmetyttää nuo sopulit, jotka jaksaa puolustella Pasia. No, onhan Matillakin kavereita...

Mene lukemaan vanhoja postauksia ennenkuin sopuloittelet siinä Biggrin

Vaikka en jaakkaan Pasin näkemystä tekemisistään, niin samaa mieltä uskallan olla herran kanssa silloin kun siihen on aihetta. Jos kaveri sanoo täällä miltä tuntuu, niin siinäkin on enemmän kuin yksikään keskenkasvuinen kolli uskaltaa aamukaakaotaan hörppiessään äidillen sanoa.

Oli kiipeilymaailman M.N. tai ei. Suhteetan, itsekritiikitön vittuilu on turhaa.

vielä kun ette uskalla edes ottaa ninimerkkiä että teitä voisi alkaa ymmärtää ja seurata järjenjuoksuanne.

Ehkä kuva Pasista muuttuu lähemmäs sitä mitä se olisi pitänyt olla, mutta ääretön vittuilu on kuiteskin ääretöntä vittuilua.

'Sopuli'

SRV

Anonyymi

osui ja upposi!

nyt on nimimerkki, joko teet musta psykoanalyysia?

SRV

matti nykanen wrote:
osui ja upposi!

nyt on nimimerkki, joko teet musta psykoanalyysia?

pidä tuo nimimerkki, niin myöhemmin voi muut sitten lukea postauksiasi ja katsoa kuinka vakavasti sinut ottavat.

Iän pystyn määrittämään, alle 20v Biggrin

SRV

Anonyymi

nain puhuu nappisliidaaja srv... ootko tosissasi, voiko kukaan ottaa mitaan taalla vakavasti?

muuten, arvasit todella pain metsaa! ja kylla, olen kiivennyt enemman ja vaikeampia reitteja kuin sina unissasi!

Anonyymi

Ja mun isällä on isompi pippeli kun sun isällä.

Anonyymi

Kiitos SRV, vanha PasMak -myllytystoveri kun puhuit juuri ne sanat jotka halusin sanoa, muun ohessa:

"Mene lukemaan vanhoja postauksia ennenkuin sopuloittelet siinä." Biggrin Biggrin

Tässä vanha esimerkki erään kirjoittajan mahdollisesta Biggrin Biggrin sopuloinnista (kyse oli Klein Matterhornin hissillä aivan huipulle asti -reissusta!) :

"Jos ei ole kokemuksia vuoristo-olosuhteista, kannattaisi pitää pienempää suuta. Itse kunkin henkilökohtaisista kyvyistä täysin riippumaton mahtivoima, eli sää etenkin voi muuttaa minkä tahansa reitin tai polun ylhäällä tappavaksi varsinkin jos muutos pääsee yllättämään. Esimerkiksi poutasäällä nouseva äkillinen lumimyrsky. Satanut lumikerros sulaa hetkessä auringonpaisteessa ja jäätyy kallion pintaan lasittaen sen. Miten päästä ylös tai alas putoamatta jos ei ole taitoa ja kokemusta - olet jumissa eikä reitin tarvitse edes olla vaikea. Äkillinen ukkosmyrsky ja salamat mätkii hulluna ympärillä kun olet seinämällä tai missä tahansa vuoristossa mistä et pääse pois. Tässä vaiheessa kakka kurkkaa viimeistään. Äkkiä nouseva sumu tai lumisade, kun olet keskellä jäätikköä. Mitä teet jos näkyvyys ja reitti sitämyöten katoaa ja railoja on jokapuolella, etkä kohta muista mistä reitti meni. Pienikin loukkaantuminen näissä oloissa lisäksi ja toimintakykysi alkaa olla nollassa."

Biggrin Biggrin Biggrin

Kannustusta kaikille harrastajille niin kauan kun pysytään

"Jackie Chan"-mallissa;

"dramatisoimme hieman, uusintaottoja".

Ja kuraa tulee naamalle heti jos otetaan

"Tom Cruise -malli";

"tein itse free solo -stuntit MI2:ssa". Wink

Anonyymi

niinpa. liioittelun ja valehtelun valinen raja on hailyva...

mutta taman threadin alkuvoiman eli PM:n tapauksessa ilimiseleva: mies, kuten mattikin, elaa omassa todellisuudessaan, joten kyse ei ole kummastakaan, ei valehtelusta eika liioittelusta - vaan reaalimaailmasta, joka on vain meidan ns. tervejarkisten nakokulmasta suht eparealistinen, jos ei suoraan sanoen sekopainen.

SRV

Anonymous wrote:
nain puhuu nappisliidaaja srv... ootko tosissasi, voiko kukaan ottaa mitaan taalla vakavasti?

muuten, arvasit todella pain metsaa! ja kylla, olen kiivennyt enemman ja vaikeampia reitteja kuin sina unissasi!

'AUUUUUU, FEELS SO GOOD TO BE RIGHT!'

Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin

SRV

Anonyymi

Matti: pelottaa jo ajatuskin että SRV olisi väärässä, ja että olisit yli kaksikymppinen... (itse olisin veikannut, ja veikkaisin vieläkin, alle 18v)

Siitäkin huolimatta Pasi on jo käväissyt Equadorissa trekkaamassa vuorilla, yksin, nauttien luonnosta (oli se sitten lunta, jäätä, mutaa, kettuja, susia, mitä vain), sillä aikaa kuin te (tai valitettavasti ME) olette istuneet relaa.comissa miettimässä mikä on totta ja mikä ei...

Anonyymi

Ela viela ala imee munaas, SRV! kato voihan olla etta sua esim. vedatetaan juuri nyt...

Anonyymi

Matti: pelottaa jo ajatuskin että SRV olisi väärässä, ja että olisit yli kaksikymppinen... (itse olisin veikannut, ja veikkaisin vieläkin, alle 18v)

Siitäkin huolimatta Pasi on jo käväissyt Equadorissa trekkaamassa vuorilla, yksin, nauttien luonnosta (oli se sitten lunta, jäätä, mutaa, kettuja, susia, mitä vain), sillä aikaa kuin te (tai valitettavasti ME) olette istuneet relaa.comissa miettimässä mikä on totta ja mikä ei...

SRV

matti nykanen wrote:
Ela viela ala imee munaas, SRV! kato voihan olla etta sua esim. vedatetaan juuri nyt...

16? Biggrin

SRV

Anonyymi

Matti sentään oli aikoinaan ylivoimaisesti maailman paras mäkimies, sen sekoilut ei liity mitenkään mäkihyppyyn. Toisaalta tuntuu aika surkuhupaisalta :cry: , että Pasmakin sekoilut liitetään jotenkin kiipeilyyn! Tai olihan se Eddie Edwarskin mäkimies!

Anonyymi

vihdoin joku tajus mun pointin! SRV?

Anonyymi

No ei se Eddie ollut mäkimies, olipahan vain hullunrohkea pelle, joka uskalsi (läpi)laskea hyppyrimäestä. jotkut sitten luulivat sitä mäkimieheksi.

Samoiten kaikki vuorilla tai niitten juurilla käyvät eivät ole vuorikiipeilijöitä.

Katselin tuossa SkiExpossa erään "vuorikiipeilijän" diaesitystä Nepalista. Siinä oli kuvassa "hirveä jäätikköseinämä", josta eivät olleet uskaltaneet lähteä yrittämään yli. Tiedän pari suomalaista kiipeilyporukka jotka ovat menneet samoissa oloissa vielä pahemmista kohdista yli, ja onpa muuan trekkiporukkakin ylittänyt yhtä pahoja paikkoja. Silti kansa taputti ja huokaili ihastuksesta. Ou jeah...

Anonyymi

Vielä lisäys: Eddietä pidettiin Englannissa mäkimiehenä, kun siellä ei tiedetä mitään mäkihypystä. Suomessa muutama heppu menee kiipeilijästä, kun täällä ei tiedetä mitään vuorikiipeilystä.

Anonyymi

Pasi kertoo varmaankin Edge lehdessä mitä sieniä on reissussa syönyt, kun murmelit näyttää susilta, kiljuvat juhdat kuulostavat ulvovilta lohikäärmeiltä ja päälle kaatuvat jääseinät ympäröivät taivaisiin ulottuvina. Se voi olla kyllä pelottavaa kun mielikuvitus lähtee vipeltämään omille teilleen.

Onkohan Pasi ajatellut järjestää julkisia luentoja reissuistaan. Olen varma että itseni lisäksi sinne olisi tulijoita paljon. Olisin valmis jopa maksamaan moisesta. Olisi meinaan suurta viihdettä nähdä luonnossa kun kaveri kirkkain silmin kertoo saavutuksistaan. Sponsoritkin olisi tyytyväisiä siitä sankasta yleisömäärästä mikä luennolle tulisi. Taitaapa sponsorit olla erittäin tyytyväisiä jo tästäkin julkisuudesta.

Anonyymi

Anonymous wrote:
Matti sentään oli aikoinaan ylivoimaisesti maailman paras mäkimies, sen sekoilut ei liity mitenkään mäkihyppyyn. Toisaalta tuntuu aika surkuhupaisalta :cry: , että Pasmakin sekoilut liitetään jotenkin kiipeilyyn! Tai olihan se Eddie Edwarskin mäkimies!

Vai niin, ja sinut (kuka lienetkin) ja suuret sankaritekosi voitaisiin siis liittää kiipeilyyn? Hah. Kiipeilyä ei nimenä eikä harrastuksena (tai edes elämäntapana) halvenna kenenkään rinnastus, ei Pasin, Iiro Seppäsen, Patan tai kenen tahansa muun täälläkin palstalla haukutun itsensä toteuttajan tekemiset, oli se tekeminen sitten mitä vain. Kukin tekee näitä asioita itselleen (vai tekeekö? Tämän palstan perusteella voisi luulla aivan jotain muuta...), joten se mitä joku toinen ajattelee SINUN harrastuksesta ei merkitse mitään (vai merkitseekö?).

Katsopa peiliin ja mieti miksi kiipeät? Siksikö että titteli "kiipeilijä" kuulostaa hyvältä, ja saat osaksesi kaveripiirin, perheen ja työporukan ihastelut kun kerrot seuraavasta matkastasi _totuudenmukaisesti_ niinkuin valistuneen kiipeilijän kuuluu. Siksikö että saisit mainita kiipeilyn yhdeksi harrastukseksesi cv:ssäsi tai baaritiskillä yöseuraa vongatessasi? Siksikö että voisit pitää kuorivaatteita ja luulla näyttäväsi suurelta seikkailijalta? Siksikö?

SRV

matti nykanen wrote:
vihdoin joku tajus mun pointin! SRV?

Täytyy myöntää että en ole ymmärtänyt pointtiasi. Ellei se sit ole että mun pitäis hakee sulle röökii ja kaljaa ärrältä? Ei käy, piste!

Kakaise matti pointtisi ulos jos sulla sellainen on, älä sitä haudo, olenhan minäkin täällä välillä suunapäänä vaikka en kiipeilyä harrasta, puhelen vaan asioista.

SRV

Anonyymi

Jättäkää matti ja eddie rauhaan. Tämän threadin aihe on

TERVEISIÄ EQUADORISTA

Vieras nro: 38798 kirjoitti asiaa ekan kerran moneen sivuun. Lukekaahan se ajatuksen kanssa.

Ja sillä ei ole mitään väliä kuinka vanha nimim. "matti nykänen" on. Niinkuin ei silläkään mikä ikäraja tällä palstalla halutaan asettaa termin "freerider" tms. käytölle

Anonyymi

20 eu maksan mukisematta, jos esityksessä on dioja.

Taidan käydä Stokkalla (5.krs) teettämässä kuvallisen Fan Club -paidan.

Osaiskohan ne ottaa netistä kuvan siihen?

Jos ei luentoa tule niin ensi keväänä menen Espoon kurssille saadakseni itse nähdä elävänä tämän miehen. Nimmarin otan tussilla valjaisiin.

Kuis ois (puoli)virallinen Fan Club? Muita tulijoita? SRV ym. miehet?

Ja nyt sorvaamaan osuvaa mottoa uudelle Fan Clubille!

Wink

Anonyymi

sit sun pitaa vaan jatkaa miettimista...

voiskohan se jotenkin liittya "kiipeilijaan" ja pelleen?

SRV

Anonymous wrote:
Jättäkää matti ja eddie rauhaan. Tämän threadin aihe on

TERVEISIÄ EQUADORISTA

Vieras nro: 38798 kirjoitti asiaa ekan kerran moneen sivuun. Lukekaahan se ajatuksen kanssa.

Ja sillä ei ole mitään väliä kuinka vanha nimim. "matti nykänen" on. Niinkuin ei silläkään mikä ikäraja tällä palstalla halutaan asettaa termin "freerider" tms. käytölle

vanki # 38798 on oikeessa.

On 'Matin' iällä väliä, jos ei meille niin toivottavasti hänelle itselleen...

Tänne tulee meikäläinenkin syytäneeksi asiatonta jotta aiheeton vittuilu loppuisi, katso...

mmmm... ei ole vähäänaikaan aiheettomasti vittuiltu P.M:lle

SRV

Anonyymi

Mäkin oon mukana, jos tollanen diaesitys tulee niin kyllä se 20e aina jostain löytyy!

SRV

matti nykanen wrote:
sit sun pitaa vaan jatkaa miettimista...

voiskohan se jotenkin liittya "kiipeilijaan" ja pelleen?

Kuka sanoi että olen aloittanut miettimään?

Olen näihin ottanut sen verran kantaa jo ajat sitten että älä mulle toitota kiipeilijää ja pelleä samassa lauseessa. Jos tuo oli pointtisi niin hyvä, mutta toivoisin sinun lukevan aikaisemmat postailuni, niin et kyselisi tuota.

o.k. olen jäljillä nyt.

SRV

Anonyymi

Hyvä SRV, jos et kerran harrasta kiipeilyä, niin miksi sitten kommentoit kiipeilystä. Taidatpa itse haluta kiipeilijäksi, ei siinä mitään pahaa, se on hieno harrastus. Jos kuitenkin alat joskus kiipeilemään, niin ehkä huomaat että Mäkelä ei todellakaan anna oikeaa kuvaa kiipeilystä. Hänen suoritukset ovat hienoja jos pysytään termien "matkailu" ja "retkeily" alla. Itsekin luen mielelläni juttuja vaellusjutuista, niin koti kuin ulkomailla.

Sillon kun jutut alkaa olla luokkaa että "Hyppäsin Base hypyn stadikan tornista" vaikka on vaan käynyt tornissa, niin silloin pitää hälytyskellojen soida.

Miksi lähteä puollustamaan kaveria joka ei sitä hyppyä ole tehnyt, tyyliin "Se on sentään käynyt tornissa, eikä pelkästään jauhanut paskaa nimettömänä Relaa.comissa, sitä paitsi kundi on tosi symppis muuten. Voisi jokainen arvostelija mennä itseensä ja tehdä itse vastaavia juttuja"

Eli pitäisikö jokaisen ruveta keksimään kalavaleita vaikkapa lapissa vaeltamisesta. Siihenkö näillä puolustuspuheilla tähdätään.

Mäkelän kaverit on varmaankin aika vaivautuneita näistä uroteoista puhumattakaan perheestä. Toivottavasti isäkuvan luominen omalle lapselleen kuitenkin menee ilman ilman liiottelua, sillä lapset yleensä suurentelee jo oma aloitteisestikin oman isän suorituksia.

ET

Sangen viihdyttävää lukea sivukaupalla kommentteja henkilöiltä joista yksikään ei ole maininnut itse käyneensä paikanpäällä.

Tässähän nämä asiat selviävät, kohta kenenkään tarvitse lähteä mihinkään kun täältä näppäimistön takaa asiat selviävät vaivatta.

vesi on pilaantunutta puuteria, kuten Sepi sanoo

SRV

Proffa wrote:
20 eu maksan mukisematta, jos esityksessä on dioja.

Taidan käydä Stokkalla (5.krs) teettämässä kuvallisen Fan Club -paidan.

Osaiskohan ne ottaa netistä kuvan siihen?

Jos ei luentoa tule niin ensi keväänä menen Espoon kurssille saadakseni itse nähdä elävänä tämän miehen. Nimmarin otan tussilla valjaisiin.

Kuis ois (puoli)virallinen Fan Club? Muita tulijoita? SRV ym. miehet?

Ja nyt sorvaamaan osuvaa mottoa uudelle Fan Clubille!

Wink

hwwwww (ääni kun vetää ilmaa sisään hampaiden välistä) ei pysty, ei sit millään. Muthan voitaisiin tunnistaa?

SRV

Anonyymi

miten niin aiheettomasti? jos mun mielesta on aihetta, ei se tee siita aiheetonta jos sina olet eri mielta! tuskin taidat kontrolloida koko nettitsattailya...

ja Vieras nro: 38798:lle: on niita ihan oikeesti muitakin motiiveja kiiveta, esimerkiksi se, etta siita tykkaa ja sita harrastaa saannollisesti ilman PM:n kaltaista alytonta hehkuttelua - ihan omaksi ilokseen. ja kaverien kanssa, joilla on sama asenne, ja jotka viela osaavat kiiveta aika pirun hyvin!

m. nykanen

Anonyymi

siis edellinen oli tarkoitettu SRV:lle

Sivut