1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
TM
ZAG

Eli onko täällä olijoilla kokemuksia kyseisistä lankuista. Onko rahansa arvoiset? Etenkin kiinostais tuo 84 freeride suksi. Muutkin kokemukset kyllä kuuntelen mielelläni.

hakulinen

Itsellä on kapeammasta mallista kokemuksia alppisiteellä rinnelaskussa. Olivat varsin onnettomat läpykät kovassa rinteessä, eivät liene tehty siihen käyttöön, tai sitten en osaa.

04/05 suksien omistajat ovat valitelleet ämpärimuovipohjista, joissa ei kestä voiteet ollenkaan, liekö vain joku tietty erä?

Telluna ovat kehuneet 84 mm leveätä suksea ainakin pehmeämmillä keleillä (pyyda/kevätsohjorinne).

TM

Ehkä et vaan osaa, koittasit käydä siellä Kolilla vähän useemmin.  :lol: :lol:

j.kuiri

Muutaman mäen olen laskenut Zagin 191 Goldeilla telluversiona. Kovalla rinteellä suksi puri rinteeseen nätisti, mutta tahtoi vähän läpättää mennessään, varsinkin jos laski kovempaa. Läpättäminen ei sinänsä haitannut laskemista. Puuterissa/pehmeämmällä lumella kellui hyvin tai ainakin nousi lumen pinnalle todella helposti.
Nämä tuntemukset ovat siis pikaisen tutustumisen pohjalta, mutta itse ainakin tykkäsin noista.

pecos

puolitoista talvea on mennyt just tolla 84:sella telluina ja hyvä on olo. ainoa keli missä noin kovin leikattu suksi ei oikein pelaa on jää. kova alusta ei ole mikään ongelma, suksi on sen verran pehmeä että sen kantin saa kyllä siihen pintaan kiinni. muista kuitenkin että sivakan leikkaus on melkoinen, joten se asettaa vaatimuksens siteelle ja monolle. matalalla nahkaisella tai kolmipiikkisellä ei tässä pelissä pärjää, mieluiten (oikein) korkea kenkä ja jäykkä side. ja laskuasento kohdalleen.

hoidetulla rinteellä älyttömän hauskat, syvässä ja pehmeässä tietty kotonaan, mutta siellä pärjää jo melkein millä vaan!
rahansa arvoiset.

mangura

Aloitin Zageillä big 84 kaudella 03-04. Toimivat hienosti kovassa rinteessä, mutta hauskímmat vaihtelevassa lumessa->ei mitään täydellistä putskua.
Ostamassani erässä oli pohjien kanssa ongelmia. Itseltäni pohjat irtosivat edestä ja takaa kanttien vierestä.
Sukset tuli vaihdettua Gold 191.siin. Vauhdit sai kasvatettua aikas lailla. Itselläni huomasin suksen olevan mitoitettu jo yläkanttiin 174, 72kg mutta myös monon varret ja siteet saivat kunnon rasitusta.
Sanoisin suksen sopivan sille ketä haluaa pärjätä yksillä suksilla. Ei laske offaria mahdottoman vauhdikkaasti (mielestäni) yliohjautuvuutensa vuoksi.
Viimekaudeksi hommasin FSBC 172 rinnesukseksi. Siinä on hauska peli jos yhtään tykkää laskea takaperin tai hyppiä. kestää yllättävän hyvin myös vauhtia ja jäätä. leveys riittää ainakin Suomen pikku offeille.
VOIN SUOSITELLA

Pepita Kannabis

Allekirjoittaneella ollut pari kautta tuollaiset 188 pitkät 84:set rando-siteillä ja olen aikalailla samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Kyseessä on monipuoliset ketterätnäppärät sivakat, joilla hiihtely on hauskaa. Välillä kuitenkin mukava laittaa jalkaan jotain tukevampaa ja puolittaa käännösten määrä........ Suosittelen!

Iso mies tuli p...

Kokeilin viime keväänä pehmeässä rinteessä enkä oikein ihastunu. Nuo 84:set oli mun mielestä hirveän raskaat laskea. Ei siis millään tasolla näppärät. Tosin itse olenkin aina ollut sitä mieltä, että rinteeseen rinnesukset ja offille läskit. Nuo FSBC 172:set vois kiinnostaa kokeilumielessä. Ei sitä loppujen lopuksi kovin montaa päivää vuodessa tarvi älyttömiä läskejä, jos rehellinen on  Smile

"Iso mies tuli pohjoisesta,
<br />iso mies oli vapaana,
<br />vaan ei sen enempää kuin kukaan muukaan,
<br />mietti mies vapaudestaan.&quot;
<br />
<br />- Maj Karman Kauniit Kuvat