1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
kaisho
Zauchensee maaliskuun lopussa, lunta?

Tarjoutui mahdollisuus mennä Itävaltaan Zauchensee-Altenmarkt alueelle maaliskuun viimeisellä viikolla. Onko kellään kokemusta siitä, mikä mahtaa olla lumitilanne yleensä noihin aikoihin? Vieläkö laskettelu onnistuu? Onko hyvää linkkiä, josta voisi löytää tietoa?

Vode

http://www.bergfex.at/zauchensee/

Tuolta jonkinlaiseen alkuun.

Vaikee se on noita säitä ennustaa. Aika matalalla on korkein toppi ko. alueella (2100m). Siinä kupeessa on kuitenkin laskulääniä vaikka kuinka (Mm. Flachau), joten eiköhän siellä silloin laskemaan pääse ainakin jossain. Kaprunin jäätiköllekään ei ole mahdoton matka, jos ihan kesäksi heittää. Siellä kyllä laskee vielä toukokuussakin.

"Aina kannattaa lähteä."

toula

Bergfexin sivuilla näyttikin olevan saksankielentaitoisille keskustelua maaliskuun lopun lumitilanteesta.
Hyväksi vannoivat.
Itse olin pari päivää viime viikolla Zauchenseessä. Todella upea paikka. Paras afterski 8-hengen
kabiinin ala-asemalla oleva keltainen teltta!

kaisho

Paljon kiitoksia tiedoista. Zauchenseehen tulee nyt joka tapauksessa mentyä maaliskuun viimeisellä vkolla. Kerron sitten sen jälkeen oliko lunta vai ei...

kaisho

Tulipa sitten käytyä ja, kun lupasin kertoa jälkikäteen lumen riittävyydestä, niin tässä kommentit.

Eli lämpötila yhtä päivää lukuunottamatta koko ajan plussan puolella ja lumi hupeni viikon aikana melkoisella vauhdilla. Kaikissa rinteissä lunta kuitenkin riitti hyvin, viimeisenä päivänä muutamia paikkoja, jossa alkoi tulla hiekkaa esiin. Aamupäivät oli kohtuu hyviä laskea, mutta klo 12 jälkeen rinteet aika haastavassa kunnossa pehmeän lumen vuoksi - syntyi välillä ihan luonnonmukainen kumpareikko...

Paikkana hyvä, ajankohta ei after ski -menoa hakeville kyllä toimi. Ajankohta varsin hyvä suksihankinnoille, sinne oli tullut jo 2006/2007-malleja, joten itse ostin 2005 sukset noin yli 60% Suomen ovh:sta.

PS. Altenmarktissa 10 km Zauchenseestähän on Atomicin tehtaat...