1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
SPY

Lisäys edelliseen!Eli jos teillä on esim ammattiliiton/työpaikan kautta matkavakuutus niin tästä vakuutuksesta voi myös poistaa lajirajoitteet ja maksaa vain erotuksen.Itselläni on toiminut ainakin...

JM

Itävallassa ainakin homma toimii suht sutjakasti, positiivisemmat fiilikset jäi näiden kunnallisesta sairaanhoidosta, kuin suomalaisesta. Huonoa on se, että hoitsut ja vastaanottovirkailijat ei välttämättä lontoota osaa. Lääkärit puhuu ihan ok. Suhtautuminen potilaaseen oli mun makuun skarpimpi. Ei ollu mistään nuhasta kyse, vaan ihan oikeasta vammasta.

Vakuutusyhtiön joutu kuitenkin sotkemaan mukaan ja semmoinen firma kuin SOS International Denmark, joka mainostaa edustavansa n. 140:tä pohjoismaista vakuutusyhtiötä, eli todennäköisesti myös sinun vakuutusyhtiötäsi, oli kyllä aika huono. Oikeesti jos vaan voi, niin tuolle lafkalle ei kande soitella. Enimmäkseen ne tuntu miettivän miten eivät joudu korvaamaan mitään. Myös dokumenttien jakelu tapauksen suhteen oli heikkoa, samat läpät tapahtumien kulusta sai selittää joka virkailijalle. Nuo ei myöskään yksityiseen sairaanhoitoon oikein lämmenny, vaikka sitä vartenhan vakuutukset just on.. Et semmosta se on, tarinointi jatkuu siinäkin vaiheessa kun vakuutusta tarvii käyttää ja virkailijat on yhä ihan kujalla.

hsa

Iltalehdessä oli vertailu tapaturmavakuutuksista
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200611105287103_uu.shtml
ja sen mukaan ainakin Tapiolan vakuutus kattaa myös offarit. kts: http://www.iltalehti.fi/kuvat/VkattavuusHR.gif

andermat

Soitin just tapiolaan ja tarkastin asian. Vapaalasku/offpiste hiihto ei kuulu perushintaan. Rajoituksen saa poistettua kolminkertaisella hinnalla....

"it`s never too late to have happy childhood"

Keppo

[quote author=andermat link=topic=13324.msg106799#msg106799 date=1163407221]
Soitin just tapiolaan ja tarkastin asian. Vapaalasku/offpiste hiihto ei kuulu perushintaan. Rajoituksen saa poistettua kolminkertaisella hinnalla....

Tämä ilmeisesti koskee tapiolan matkustajavakuutusta? tapaturmavakuutuksen kohdalla tilanne on toinen. Omista kokemuksistani Tapiolan matkustaja/tapaturmavakuutuksiin liittyen voinee lukea tämän viestiketjun ensimmäiseltä sivulta.

ihmeseikkailija

Voi v... Olin tuhonnut vahingossa mailin, jonka sain tapiolasta.
Kun tiedustelin kattaako matkavakuutukseni vuorille tehtavaa vaellusta.

Ja sain vastauksesti jotain: etta kattaa patikointi reissut vuorille ilman kiipelyvalineita.
Muistaakseni heko noudot myos. Mutta mika sitten faktaa mika ei...  Smile

Itse olen oppinut: etta sahkoposti on paras tapa kysya asioita. Koska siihen vastaa sellainen henkilo,
joka yleensa tietaa jotakin. Ja saa samalla mustaa valkoisella, kun vastaus tulee e-mailina.
Toki paperiversio aina parempi.

Virkailijoilta saa vastauksia laidasta laitaan ja mita sattuu. Yleensa. Toki sielta loytyy asiallistakin porukkaa, joka tietaa jotain. Mutta valitettavan monesti, puhutaan ihan mita sattuu.

Mutta hyva ketju, joka tapauksessa. Koska ehdot ja hinnat saattavat muuttua...

Kohti pohjoista...

Nakke N.

Alppikanuunoille vinkiksi:

Aloin eilen ettimään vakuutusta joka kattaisi offihiihdon ja monipuolista tuntui olevan. Joku firma tarjos satkulla laajennusta, joku pysyvää 300e:n hintaan, mutta Lähivakuutus veti pohjat. Ei MITÄÄN lisämaksua! Vaihtu sitten kaikki talouden vakuutukset samalla.

Eli perus matkavakuutus muistaakseni 15 päivälle olisi maksanut jotain 40e, sisältäen siis myös offihiihdon. Mutta kun jatkuvan matkavakuutuksen sai edukkaasti pakettiin niin vaihtu muutkin vakuutukset.

Offihiihdon lisäksi mukaan kuului myös helipelastus, koska kuuluu hoitokuluihin. Muutenkin rajoitettujen lajien lista oli aika lyhyt.

-Snow is only frozen water-

Jukka R

Lähivakuutuksen ehdot ovat vähän kiikun kaakun. Siellä sanotaan näin:

3.4.2 16 vuotta täyttäneen vakuutus on voimassa vakuutetun oman fyysisen kuntonsa ylläpitämiseksi harrastamassa urheilutoiminnassa.

3.4.4 ... vakuutus ei ole voimassa ...
- vuori-, kallio- tai seinäkiipeily tai vastaavat
- nopeus- tai syöksylasku

Tuo jälkimmäisen pykälän "tai vastaavat" on se mielenkiintoinen juttu. Muuttuko offari vuorikiipeilyä vastaavaksi, kun lähdet ihan reilusti offarille, et siis hoidettujen rinteiden väliin?

Ei siellä erikseen sanota, että offari ei kateta, mutta itse ainakin kysyisin sähköpostilla jostain pääkonttorista mielipidettä. On sitten jotain kirjallista näyttää, jos jotain sattuu. "tai vastaavat" on vakuustusyhtiölle varmasti tarvittaessa hyvinkin kattava kokonaisuus.

Nakke N.

Ite olin tekemisissä konttorin asiakaspalveluvastaavan kanssa ja nimenomaan kysyin ja kysyin ja varmistin että puhun nimenomaan rinteiden ulkopuolisesta laskettelusta. Ja tuomio oli että korvaa. Sanoi vielä että he taitavat olla ainoa vakuutusyhtiö jossa asiat näin. Eli kyllä se aika selvästi tuli esille.

EDIT: Oma pohdinta: homma saattaa muuttua jos mukana alkaa olemaan hakkuja ja köysiä?

-Snow is only frozen water-

HeMa

[quote author=Nakke N. link=topic=13324.msg111323#msg111323 date=1168345019]
Ite olin tekemisissä konttorin asiakaspalveluvastaavan kanssa ja nimenomaan kysyin ja kysyin ja varmistin että puhun nimenomaan rinteiden ulkopuolisesta laskettelusta. Ja tuomio oli että korvaa. Sanoi vielä että he taitavat olla ainoa vakuutusyhtiö jossa asiat näin. Eli kyllä se aika selvästi tuli esille.

EDIT: Oma pohdinta: homma saattaa muuttua jos mukana alkaa olemaan hakkuja ja köysiä?

Vaikka konttorissa luvattiin, niin itse ainakin haluaisin paperilla...

Ja tosiaan offarihiihdoksi tuskin enää laskevat, jos aletaan hakkujen ja köysien kanssa pelehtimään (luokittelevat varmaan vuorikiipeilyksi).

RantaPallero

Itse en kauheasti myöskään luottaisi pelkkään sanaan. Ehtokohdatkin mitkä olivat tuossa esillä antavat vakuutusyhtiölle melkeinpä täyden päätösvallan korvatako vai ei.

T: erään vakuutusyhtiön edustaja  Blum 3

a weekend wasted is never a wasted weekend

DaKing

Ehdottomasti mustaa valkoselle ja allekirjotukset, leimat ja sinetti päälle!!

It's good to be DaKing!

Jukka R

Ite olin tekemisissä konttorin asiakaspalveluvastaavan kanssa ja nimenomaan kysyin ja kysyin ja varmistin että puhun nimenomaan rinteiden ulkopuolisesta laskettelusta. Ja tuomio oli että korvaa.

Itse en luottaisi tippaakaan siihen, mitä joku rivikonttorin virkailija sanoo. Sinuna lähettäisin Lähivakuutuksen asiakaspalveluun (en siis omaan konttoriin) kysymyksiä tyyliin:

- Onko matkavakuutukseni voimassa, jos nousen hissillä Ranskassa 3500 metriin ja lasken jäätikköä pitkin alas laaksoon. Alueella ei ole merkittyjä rinteitä, eikä laskemaani reittiä valvota. Mahdollinen evakuointi vaatii luultavasti helikopterin käyttöä.

- Onko matkavakuutukseni voimassa, jos edellä mainitulle alueelle on annettu nelosen lumivyöryvaara asteikolla 1-5 ja joudun lumivyöryn hautaamaksi. Lumivyöryn aikana loukkaannun niin pahasti, että evakuointi hoidetaan helikopterilla lähimpään sairaalaan.

Minulle on vuosien saatossa puhunut yksi sun toinen rivivirkailija aivan läpi päähänsä, joten heidän sanaansa näissä tapauksissa ei kannata luottaa. Kysy asiasta suoraan yhtiön valtakunnallisesta asiakaspalvelusta sähköpostilla.

JariK

Joo suhtaudu TODELLA skeptisesti tohon Lähivakuutuksen lupaukseen, sillä mulle sama yritys (asiaa selviteltyään) ilmoitti etteivät pysty vakuuttamaan minua lainkaan offpiste ja helihiihtoa varten... Sad Sad Sad

Että näin ristiriitaista tietoa...

TelemarkKaaja

PS: On se vaan kumma että esim pilkkimistä ei ole lisätty vaarallisten lajien listalle, siinä sentää kuolee porukkaa moninkertaisesti alamäkiurheiluun ja kiipeilyyn verrattuna....

Koskahan joku suomalainen yhtiö ymmärtäisi tämän harrastajakunnan potentiaalin ja alkaisi myydä jonkun eurooppalaisen yhtiön tuotetta omassa paketissaan... (onko se nyt hienosti sanottuna edelleenvakuuttamista)

tfl

[quote author=JariK link=topic=13324.msg111353#msg111353 date=1168356772]
Joo suhtaudu TODELLA skeptisesti tohon Lähivakuutuksen lupaukseen, sillä mulle sama yritys (asiaa selviteltyään) ilmoitti etteivät pysty vakuuttamaan minua lainkaan offpiste ja helihiihtoa varten... Sad Sad Sad

Mistä sait ton tiedon? Itse olen kanssa kysellyt asiaa ja keltä vain Lähivakuutuksessa asiaa on kysytty on kanta ollut että Offihommat korvataan. Eli meneekö tässä sittenkin kaikki vakuutukset uusiksi...