1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
oikean mittaset tellut?

minkä mittaset on sopivat tellut? mittaa miehellä 187. laskut lähinnä rinteessä.

muita suksen ominaisuuksia mäkeen?

onko suosituksia hyväksi sukseksi?

Anonyymi

oon ite saman pitunen. laskin viimekautena 180, nyt 185 pitkäl. malli riippuu omast tasost..

Anonyymi

itse olen 184, sukset ollu jo pitkään 191cm. pitkät kestää enemmän vauhtia, lyhyet helpommat kääntää. riippuu siis omasta taitotasosta notta miten kovaa tykittelet.

Anonyymi

Pituus on paljon kiinni siitä mikä on "oma" laskusi. Jos lasket lyhyempää käännöstä on n. oman mittaiset sopivat. Jos taas suosit pidempää käännöstä niin n. oma mitta +10-15cm. Sitten on tietysti suksen jäykkyys joka on ehkä tärkeämpi kuin pituus (ja paljon vaikeampi). Kyllä nuo ns. tellusukset, joita valmistajilla on, ovat kaikki sopivia jäykkyyden puolesta joten valittavaksi jää enää pituus.

Mielestäni kannattaa valita lähelle oman mittaiset sukset. Itse olen 182cm ja aloitin telluilun 191cm suksilla. Kyllähän niilläkin pääsi mutta nyt minulla on 184cm Bandit X:t ja ne sopii minulle paljon paremmin :D!!

Siis mieti oma "tyyppikäännöksesi" ja valitse mitta sen mukaan (vielä jos pääsee testaamaan niin...). Vuokraa vaikka ensin pidemmät ja sit käy vaihtamassa ne lyhempiin (onnistunee useimmissa keskuksissa??). Siitä eteenpäin kysymys on enemmänkin siitä minkä väriset ja merkkiset haluaa sillä kyllä kaikilla suksilla laskeminen onnistuu.

Anonyymi

Ja sehän riippuu myös hiihtäjän painosta ja reisilihaksen ympärysmitasta ja suksen jäykkyydestä ja mallista...

No, ite en kattelis itseä lyhempiä suksia ainakaan, ei ehkä oo syytä mennä ihan sen kilpapujottelusuksitrendin perässä että parikytsenttii itseä lyhemmät...

Vanhanaikaiset suorat voi olla ehkä pidemmät kuin karverit ja leveämmät voi olla lyhemmät kuin kapeat, kun ei puhuta mistään offaritykeistä.

Hyvät sukset kohtuuhinnalla olis vaikka jotkut atomicin tai elanin tellut.

Tai jotkut maltilliset pujottelusukset, niitä saa ainakin alemyynneistä halvalla. Mut älä osta mitään himojäykkiä eikä niitä supercarverikisasuksia...

hope

mites nuo XX banditit pelittää telluina... Olisko sopiva pituus noilla suksilla oma pituus+1cm. Sellaiset vain olis kohtuu hintaan saatavilla...

Anonyymi

Juu, oon laskenu noilla Rossignolin Big Bangeillä paritalvee ja kyllä se suksi pelittää!! :lol:

Ite oon 180 ja suksi vajaa 190, kestää vauhtia sen minkä miehen pääkin :roll: