1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
xiphias_

Vakuuttavalla rintaäänellä on yks jos toinenkin päästellyt mielipiteitä, ja hienoo mun mielestä on et on saatu kommentteja molemmilta sukupuolilta ja molemmilta lajeilta (siis nöösimies/nainen hurjapäämies/nainen). Tästä vois hätäsesti päätellä, et ihmisiä on hirveen montaa tyyppiä. Ei siis  kande yleistä et muijat pilaa reissun. Sanosin kyl, et koska tahansa ottasin emännän mukaan jos se ite siitä nauttis. Mut kun se ei halua rämpiä metrisessä kinoksessa (eiks oo ihmeelline?) ni minkäs teet. Myöskin ymmärrän et jos hän haluaa jonnekin, joka mua ei pätkääkään kiinnosta, niin saa mennä yksin. Voin tul mukaankin jos halutaan, enkä esitä marttyyriä ja pilaa kenenkään iloa. Siksi just meillä suunnitellaan tommoset isommat asiat, kuten lomat, siltä kantilta, et ei synny turhia odotuksia. Huomatkaa siis, ettei parisuhteessa _mikään_ ole itsestään selvää.

Vielä haluaisin varoittaa vaimoja jotka jumittavat äijänsä kotiin ja luulevat et ei se mitään haluu tehdä, kyl se pysyy kotona jos mää sanon, ehkä kerran vuodessa kalaan korkeintaan... Olen huomannut, et tyypit jonka muijat eniten määräilee, myös pahiten sikailevat irti päästessään. Otetaan niinkuin viimisenpäälle kaikki takas.

Oma vaimo sanoo et, ei haittaa jos oon välillä pois, kunhan paikalla ollessani oon sit myös "henkisesti" paikalla. Tää matkustelu työnpuolesta vaikuttaa mielestäni myös positiivisesti suhteeseen, ainakin tietää mitä jää paitsi kun on reissussa. Vaimokin sano et hän saa myös rentoutua erilailla kun olen veks.

Mun on myös hirveen vaikee kuvitella et mun vaimo sanos lomalla: "ei me tulla enää paariin, kello o jo pual kymmene". Saamari, se on ite oikee duracell-pupu, varsinkin vähän kännissä... Arvakkaa sopiiko mulle? Hajokkaa mäkättäviin ämmiinne!

Pasi Anssi

Noi Killerin ja Pakkasukon lainauksethan on suoraan ämmiltä, jotka on raahattu vastoin tahtoaan tai houkuteltu mukaan väärillä mielikuvilla ja lupauksilla. Sitä saa mitä tilaa.

Ja suhde on aika huonolla tolalla muutenkin ja syytä olisi katsoa peiliin jos kuuntelee koko reissun litaniaa mitä kaikkea kivaa olisi tälläkin rahalla saatu kotiin tai että ensi kerralla kyllä mennään sitten etelään ja mää kyllä haluun Pariisiin ku siel on niin romanttist. Tommosen naukuvan ämmän kanssa ei ole missään romanttista tai sitten se hetki meni jo siellä Corollan takapenkillä karvanoppien heiluessa.

Itseasiassa vittumaisinta on kuunnella tuollaista vikinää ulkopuolisena, ns. ryhmän jäsenenä. Jos sillä kaverin muijalla on vuodesta toiseen naama norsunvitulla ja lounaalla saa kuunnella vain kuinka helvetin kivaa kesällä oli siellä Turkissa, niin siitä ei voi tehdä muuta johtopäätöstä, kuin että ei taida lomat sopia tulevaisuudessa samalle viikolle.

Kun lähden kavereiden kanssa laskemaan pyrin pysymään niin selvänä kuin mahdollista, eli juon huomattavasti vähemmän kuin vaimon kanssa reissatessa. Jos menen laskemaan itseäni parempien kanssa, koitan myös tilanteen hyödyntää maksimaalisesti. Örinöinti afterilla näissä tilanteissa ei siis sovi kuvioon. Pari keikyää tippuu aina ja kämpillä napanderi iltahömpsyksi.

Mielummin menen sitten poikien kanssa huutamaan, kuulemaan tilityksiä ja juomaan suomalaisittain rehellisesti pään pöytään jonnekin Suomen nyppylälle. Näissä kohteissa niillä nalkuttavan ämmän omaavilla on sentään joku mahdollisuus saada sitä pipariakin. Ruotsiksi, englanniksi tai saksaksi toi homma ei meinaan onnistu niiltä.
Joskus kymmenen vuotta sitten oli poikain kanssa vääntöä siitä, että minne mennään. Minä kun olin lähdössä laskemaan, niin en ikinä ymmärtänyt niitä perusteluita, miksi Levi tai Pyhä olisi ollut NE vaihtoehdot( huom em. ruotsi, alpit ja kielitaito). Mutta kun mielessä on lähinnä pillu, jota sitten loppujen lopuksi kohtuu huonosti nämä vonkamiehet ihan aikuisten oikeasti saivat, ei sillä mäellä näemmä ollut niin väliä.
Tarkemmin ajatellen ei ole kymmeneen vuoteen tullut lähdettyä yllä kuvailluille reissuille.

Kuitenkin ensi talvenakin kaksi viikkoa poikien kanssa vuoren juurella. Tosin ollaan kaikki menossa hiihtään. Kotonakin voi dokata ja jos vierasta haluaa, niin ei sitä varten kannata Alpeille asti matkustaa, siellä onnistumisprosentti on paljon pienempi kuin kotikylän baaritiskillä jossa joku tuntee sut jo ennakkoon.

teha
Käyttäjän teha kuva

Juu/ei..

Oppia ikä kaikki..

Ainakin omalla kohdalla toimii hemmetin hyvin.. Vaikka ei välttämättä AINA samat rinteet osukaan valituiksi, niin soraääniä ei ole kellosta kuulunut, kun oon yksin jossain hevon kuusessa rymynnyt.. Sovittu vain, koska ja missä taas nähdään ja jatketaan yhteistä settiä..

Tosin Björkkiksessä ja Narvikissa mäet on mitä on, mutta kuitenkin.. Ja täydet pisteet menee kotiin, kun pohditaan ensikertalaisen sisua nousta rotanloukuilla varustetuilla alppikamoilla Låktatjåkolle.. Ainakin siinä kelissä, mikä sattui sille päivälle, kun sinne kontattiin..

Se on vähän niin kuin Beverly Hills Cop II, jossa S.Bernstein tuumaa Axel.F:lle "what would you like to have in that hand, so that you would forget what you have in the other hand"..

Myös poikien ja tyttöjen reissut toimii yberhyvin..

Toisaalta oon jatkuvasti poissa kotoa 3-4 pvä vkossa töitten vuoksi, mutta edellisen ulkomaan keikan jälkeen (5-9 vkoa reissussa, 2 vkoa himassa) se nyt ei tahdo tuntua juuri miltään..

Ja sunkin tämä oli lumilautailu, laskettelu ja hiihto foorumi..? Pipareille ja muille kekseille pitää vissiin avata omansa, kuningas alkoholin dokausfoorumista nyt puhumattakaan.. (vai oliko nämä niitä uusia nykyajan ulkoilumuotoja..?)

Pääasia, että on hauskaa.. =)

Tänäänkin pihalla

Mukava kuulla, että löytyy sentään miehiäkin, joiden mielestä laskureissu naisenkin kanssa voi olla onnistunut. Toivoa on vielä jäljellä...  Biggrin

Anonyymi

Ei kai kukaan ole väittänyt ettei laskureissu voisi olla mukavaa naisten kanssa? Tässä on ollu lähinnä kyseessä ns. "äijämatkat" mitkä ei missään nimessä poissulje mahdollisuutta reissata myös naisen kanssa.

Henkka

Pahinta mitä mä tiedän on reissut neitien kanssa. Hämäävästi niillä lukee lentolipussa nimen edessä Mr ja ne kusee harhaanjohtavasti seisaalteen. Mutta voi voi kun ollaan ihan hajalla heti kun pitää vähän jotain fyysistä tehdä ulkona. Baariin pitäis päästä katsomaan naisia ja kertomaan mitä kaikkea niillä tekisi...

nuska

Hmm.. jo ois aino-tohveleille tarvetta ku noita "miesten" juttuja lueskeli! Voiko olla nuin monta tossunalla vikisijää?
Ei uskalleta kertoa tulevista reissuista... ja niin kuin nainen niitä peiteltyjä yritelmiä olisi jo aikapäiviä sitten huomannut. Tilaillaan matkoja salaa, odotetaan OIKEAA (= sitä ei vaan ole) hetkeä kertoa suunnitelmista "poikien kanssa".
Olisikohan aika joillekin oikiasti kasvaa ja ottaa vastuu itsestään, päätöksistään ym. Ja jos ei perheessä kyetä ymmärtämään oman ajan tarvetta MOLEMMILLE, niin kompromissi tarkoittaa ei niin onnellista yhdessäoloa.

On asioita joita oin kiva tehdä yhdessä, mutta molempien on kyllä ymmärrettävä ettei kaikkea aikaa voi elää symbioosissa. Jokainen tarvii ns. äijä- tai muijaporukan "laatuaikaa".

Anonyymi

Et taida olla ainoa joka tuota samaa ihmettelee.... 

nuska

en ole enkä tuu olemaan...se ainut  :lol:

Anonyymi

[quote author=nuska link=topic=15586.msg104117#msg104117 date=1161195284]Hmm.. jo ois aino-tohveleille tarvetta ku noita "miesten" juttuja lueskeli! Voiko olla nuin monta tossunalla vikisijää?

Yksi ainakin vähemmän nykyisin, meikäläinen nimittäin erosi oma-aloitteisesti jokin aika sitten (avioero kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen). Sen lujemmin ei voi enää nyrkkiä pöytään läväyttää. Enää ei TRB menojaan selittele, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Siperia opettaa...  :lol:

[quote author=Tänäänkin pihalla link=topic=15586.msg104120#msg104120 date=1161196774]Luepa vielä ketjun otsikko ja ensimmäinen postaus. Musta on aika pitkälti kyse siitä, voiko naisen kanssa ylipäätään hiihtää.

Luepa läpi koko keskustelu niin huomaat ettei kaikki pyöri ensimmäisen viestin ympärillä.  Wink

nuska

Eikö harrastukset oo vapaa-aikaa? Vai tehdäänkö teilläpäin työmatkoina vaellusreissut???

nuska

Ai niin ja mä en muuten jalkaani suksia laita. Korkeintaan lumikengät. Tai no ehkä joskus laskettelemaan suostuisin, tosin siitä ei ihan vähällä suostuttelulla selviäis kukaan.  Senkin ajan vois käyttää vaikka kenkäkaupoissa shoppaillen, tai ajellen tuolla persoonallisella kulkuvälineellä tiellä tai jossain...
:lol: :lol: :lol:

Pasi Anssi

Retkeily/vaellus jne. palsta on näemma hiljennyt....

Onhan se kiva kommentoida kun ei muutakaan keksi, vaikka ei olisi koskaan lasketellutkaan, tai ollut vuorilla. "Määhän pidän tota ihan pellejen touhuna, mutta jos multa kysytään, niin..."
Niinpä.

Selvää on, että jokainen tarvitsee oman aikansa ja juttunsa. Se oma juttu vain pitäisi pysyä mukana vuosien saatossa ja sitä pitäisi pystyä harrastamaan kohtuu säännöllisesti, esim. viikottain. Toki talvelle ja kesälle voi olla oma juttunsa. Tämä helpottaa jo oleellisesti.

Kuitenkin on monia jotka 50 - 51 viikkoa selittää sitä mitä tehtiin edellisellä kerralla sen 1 - 2 viikon aikana ja mitä suurta tulee tapahtumaan ensi kerralla, kun pääsee taas viikoksi tai kahdeksi arkea/perhettä karkuun. Jos tämä on se mistä nauttii, niin siitä vaan. En vain luokittelisi sitä kauhean tärkeäksi asiaksi elämässä, jos 1 - 2 viikkoa vuodessa on riittävästi.

Ihan vertailun vuoksi jos kaveri harrastaa lajia kerran viikossa (kiekko/futis/sähly/puntti/tennis ihan mitä vaan) on kyseessä aika harrastelu, kerran viikossa vasurilla tyyliin. Kuitenkin tähän palaa 52 päivää/iltaa vuodessa. Vaikka laskettaisiin vain tunnit jotka ko. asiaan kuluu on aika moninkertainen tuohon viikkoon vuodessa verrattuna.
No kaveri treenaa vähän totisemmin, mutta on hyvin kaukana pro-tasosta ja iltoja tai päivä vierähtääkin jo neljä viikossa. Tämä siis omaa laatuaikaa, ihan äijäporukassa ja siihen kaikki mahdolliset kissanristiäiset ja kaudenavajaiset ja -päättäjäiset päälle, mitä nyt muutama peli/kisamatka (siis ihan puulaki/harrastajatasolla). Taas ollaan aika paljon pois kotoa.
Tuohon kun vielä änkeää tämän laskemisen. Toisin kuin kotikaupungissa mahdollinen harrastus, jonne siis voi ajaa 5 - 10 min. autolla suoraan kotoa, Alppihiihto vaatii puitteikseen vuoren. Niitä ei tiettäkseni ainakaan täällä etelä-suomessa ole. Ketokaa jos olen väärässä. Tämä Alppihiihto siis vaatii hieman pidempää matkustamista ja yhtäkestoista poissaoloa kotoa ja työstä. Tässä kohtaa tulee se haaste pitää harrastuksensa puhtaasti "äijätoimintana".

Jos joku pelle väittää, että viikko vuodessa kaverien kanssa rinteessä on se elämän tärkein ja rakkain harrastus, jonka vuoksi elää ja suunnittelee menonsa vuodesta toiseen, on vailla suhteelisuuden tajua tai sitten on aika huonosti asiat.

Anonyymi

[quote author=Pasi Anssi link=topic=15586.msg104136#msg104136 date=1161206632]
Retkeily/vaellus jne. palsta on näemma hiljennyt.... Onhan se kiva kommentoida kun ei muutakaan keksi, vaikka ei olisi koskaan lasketellutkaan, tai ollut vuorilla. "Määhän pidän tota ihan pellejen touhuna, mutta jos multa kysytään, niin..." Niinpä.

No kerropa pelle suuressa viisaudessasi kriteerit jotka jokaisen palstalaisen pitää täyttää saadakseen kirjoittaa tänne pyhän lehmäsi selkään? Kerro samalla mistä sä luulet tietäväs meidän "lumilautailu, laskettelu ja hiihto" -taustamme? Pitääkö olla peräti sukset jalassa tänne kirjoittaessa vai riittääkö pelkät monot? Tsiisus sentään mikä urpo!  :x

[quote author=Pasi Anssi link=topic=15586.msg104136#msg104136 date=1161206632]Jos joku pelle väittää, että viikko vuodessa kaverien kanssa rinteessä on se elämän tärkein ja rakkain harrastus, jonka vuoksi elää ja suunnittelee menonsa vuodesta toiseen, on vailla suhteelisuuden tajua tai sitten on aika huonosti asiat.

Onko joku väittänyt että se on ainoa ja tärkein asia elämässä? Kyse on yhdestä reissusta vuodessa johon monilla (minä mukaanluettuna) on pitkä traditio saman tutun porukan kanssa. Se ei tarkoita sitä että se olisi ainoa asia jolla on elämässä jotain merkitystä, me keskustelemme täällä tutun jätkäporukan kanssa tehtävistä reissuista jollaiselle ensimmäisen viestin kirjoittaneen muija on "väkisin" tunkemassa. Varmaan kaveri tekee muitakin matkoja, ja useimmiten tyttöystävä messissä (oletan)... nyt on kyse vaan siitä tämän tyyppisen "henkireiän" tärkeydestä. Kaikki eivät ole samanlaisia, meille on erilaiset asiat tärkeitä. Kaikki eivät ole samanlaisia kuin Sinä, luojan kiitos!  :lol:

Pasi Anssi

TRB:

Quote:
Kerro samalla mistä sä luulet tietäväs meidän "lumilautailu, laskettelu ja hiihto" -taustamme?

Ihan vaan : Näytä henk.koht. statistiikka. Ei sen vaikeampaa. Samoin se, että jos on lukenut tätä saittia vanhan rakan ajoista lähtien, niin uudet runsaudensarvet tuppaa pistämään silmään.

Pelle ja Urpo. Minä en mennyt hen.kohtaisuuksiin kenekään kohdalla, toisin kuin sinä.

Traditiot muuttuu iän myötä, samoin kuin kaveriporukatkin. Jotkut saattaa jäädä elämään yhtä vaihetta ja toiset katkeroitua jostain toisesta.

Taidanpa pysytellä asia-aiheissa.

Sinänsä hauska tämä netti, että täällä uskaltaa aukoa päätään ja loukata henkilöitä, jota ei ehkä tulisi tehneeksi kasvotusten. Kuitenkin samat lait koskee myös täällä ja kaikki olemme kai rekisteröityneitä.

Anonyymi

[quote author=Pasi Anssi link=topic=15586.msg104140#msg104140 date=1161212367]Pelle ja Urpo. Minä en mennyt hen.kohtaisuuksiin kenekään kohdalla, toisin kuin sinä.

Sanan "pelle" esitit ihan itse kohdassa "Määhän pidän tota ihan pellejen touhuna, mutta jos multa kysytään, niin..." ja kohdassa "Jos joku pelle väittää, että...". Sanan "urpo" ansaitsit typerällä kommentillasi ihan itse.

[quote author=Pasi Anssi link=topic=15586.msg104140#msg104140 date=1161212367]Ihan vaan : Näytä henk.koht. statistiikka. Ei sen vaikeampaa.

Ja sitä statistiikkaa saat jäädä odottelemaan vaikka maailman tappiin saakka, minä en ala Sinulle todistelemaan olenko oikeutettu kirjoittamaan tänne vai en. Tsiisus sentään mikä urpo!  :lol: (taas sä teit sen, ansaittu "urpo" siis)

Harrastan myös juoksua, kuusi maratonia takana mutta en ole tainnut kirjoittaa vielä riviäkään "Rullaluistelu, rullalautailu, retkiluistelu ja juokseminen" -osioon. Täytyykö minun esittää statistiikkani sinnekin jotta saan kirjoittaa? Entäpä "Melonta, kanoottiretkeily, purjehdus ja muu vesiurheilu" -osa? Harrastan satunnaisesti myös melontaa... täytynee postittaa CV palstan ylläpitoon ennenkuin uskaltaudun sinnekään kirjoittamaan. Harrastan myös pyöräilyä varsin aktiivisesti ja olen sinnekin kirjoitellut jotain, mahtavat ihmetellä mitä minä siellä teen kun en ole esittänyt statistiikkaani! Jaa, kalastan myös vaikka olenkin itse allerginen... mikä on mielestäsi pienin kala joka oikeuttaa sinne kirjoittelemisen, vai onko allergia riittävä syy?

Huomaatko nyt miten idioottimainen kommenttisi oli?

[quote author=Pasi Anssi link=topic=15586.msg104140#msg104140 date=1161212367]Sinänsä hauska tämä netti, että täällä uskaltaa aukoa päätään ja loukata henkilöitä, jota ei ehkä tulisi tehneeksi kasvotusten.

Look who's talking!  :lol: Etkö mielestäsi itse aukonut päätäsi ollenkaan?  :lol: Toi oli melkein kolmannen "urpon" arvoinen suoritus, mutta armahdan Sinut ettei nyt ihan yöunet sentään menisi!