1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
napakettu
Käyttäjän napakettu kuva

Jou

Onks miten jengiä lähössä noille elämysmatkojen japanin reissuille? Meikä tässä pähkäilly, että tekis mieli kovasti lähtee Japanii, mut kenelläkään laskufrendillä ei oikein meinaa olla kalenterissa tilaa. Nii meikä vaa sitä tässä kelaillu, että jos itekseen lähtis, niii löytäsköhä reissulta kavereita, joiden kanssa vois käydä sit  laskee. Kun ei itekseen oikein kehtais laskee, eikä ois fiksua laskee siel rinteitte ulkopuolel. Nii ja meikä noilla telluilla suhailee ja lumivyörykamojen käytöstäkin löytyy kokemusta.

Tumpe

Konichiwa

Mulla on vähän samanlainen tilanne kuin Napaketulla, tosin muutin just työn perässä Sapporoon. Tarkoitus olis kyntää pyydaa viikonloppuisin mestoilla, mutta yksin on nihkeetä vetää, varsinkin takamaastossa. Porukkaahan siellä riittää, eipä siinä mitään, mutta härmäläisten kanssa on tunnetusti kivempaa. Ehkä vaan tuppaudun seuraan paikallisessa, kiitos ja anteeks!

Korkkaan kauden Nisekossa huomenna, sunnuntaina voin heittää tilannesettiä kehiin. Jouluks näköjään varattu sama pensioni kuin elämysmatkoilla käytössä, joten updatea siitäkin aspektista voi tulla myöhemmin.

Lehmusto

Moro,

Itse liipasen paikalle 29.12. ja katoan 9.1. Fujin kautta himaan. Reissussa olen JenkkiSvanten kanssa ja tarkoitus on laskea mukavaa pyyda ja käydä skinnailee jotain mukavia mestoja lähikulmilta.

Meidän poppooseen mahtuu kyllä seuraan, etenkinjos sattuu tietämään vähän kulmia. Topokarta on Japanista tulossa (ainakin lupasivat) ja sen jälkeen alkaa armoton vinkkien keruu jottai tartte siellä pilvessä koittaa arpoa missä olis laskettavaa.

Laittakaa privaa jos satutte olemaan kulmilla noihin aikoihin.
/// Mikko

Tumpe

Terveiset Nisekosta!

Kausi avattu lumisissa tunnelmissa. Lunta sateli oikeastaan koko viikonlopun, eri tietolähteiden mukaan 20 - 30 cm. Pohjia ei silti ollut bäkkärillä tarpeeksi, viime viikon vesisateet olivat tehneet hallaa. Tarvitaan kuulemma vielä puolisen metriä lisää, portit sinne pysyivät siis suljettuina.

Voi olla, että kausi vietetään rauhallisissa tunnelmissa. Aussien dollari on heikentynyt väkevästi jeniin nähden, mikä luonnollisesti rajoittaa downunderien siirtymistä pelipaikoille. Nisekolle kyseessä on huono juttu, mutta itse en voinut olla nauttimatta pyydakäännöksistä suht koskemattomilla hissilinjoilla ja lähimetsiköissä!

Viikon päästä uudestaan...

JM

Oon itekkin ton aussidollarin heikkenemisen huomioinu ja toivonu että seuraus ois just toi. Loistavaa jos näin tosiaan on  Biggrin

Mika K

Jep, kertakaikkisen hieno homma meille.. Biggrin

Läskikymppi Freeride Team

Juha_74
Käyttäjän Juha_74 kuva

Morjes Mikko ja kumppanit!
Jos teillä jää Hokkaidon reissulta aikaa niin käykää vaikka paluumatkalla nykäisemässä Fuji toppiin ja laskekaa se alas. Täällä TGR:n puolella löytyy hyvää läppää Fujin topittamisesta.

Täällä voipi katsella Hokkaidon viimeisempiä tunnelmia.

Luettuani noi topikit niin antaisin melkein mitä vaan että pääsis täältä toimistolta just nyt Japaniin laskemaan  :lol:

Maco

[quote author=napakettu link=topic=16212.msg150618#msg150618 date=1228921353]
Jou

Onks miten jengiä lähössä noille elämysmatkojen japanin reissuille? Meikä tässä pähkäilly, että tekis mieli kovasti lähtee Japanii, mut kenelläkään laskufrendillä ei oikein meinaa olla kalenterissa tilaa. Nii meikä vaa sitä tässä kelaillu, että jos itekseen lähtis, niii löytäsköhä reissulta kavereita, joiden kanssa vois käydä sit  laskee. Kun ei itekseen oikein kehtais laskee, eikä ois fiksua laskee siel rinteitte ulkopuolel. Nii ja meikä noilla telluilla suhailee ja lumivyörykamojen käytöstäkin löytyy kokemusta.

Ajatteleppas asiaa näin päin, että jos kellään kaverilla ei oo mahdollisuutta lähteä, niin eihän siulla ole muuta mahdollisuutta kuin lähteä yksin tai olla lähtemättä. Miusta se kotiin jääminen on aika paljon paskempi vaihtoehto. Ikinähän ei voi tietenkään tietää millasta porukkaa sinne reissuun sattuu matkaan, mut mie uskon, et se on aika paljon ihmisestä itsestä kiinni, et saako muista seuraa vai ei. Rohkeesti vaan reissuun ja sit suuta auki sopivasti, niin miks ei sitä laskuseuraakin löytäis.

Hyde

[quote author=JM link=topic=16212.msg150860#msg150860 date=1229280654]
Oon itekkin ton aussidollarin heikkenemisen huomioinu ja toivonu että seuraus ois just toi. Loistavaa jos näin tosiaan on  Biggrin

Samaten on syssyn aikana eurosta sulanut 20%, mikä meinaa että kaikki on härmäläiselle 20% kalliimpaa kuin ennen :shock: Päivärahakaan ei tahdo enää riittää ryyppäämiseen  Sad Onneksi ensi vuonna siihen on tulossa korotus :P

JM

Joo, tottakai euron arvosta on kadonnu myös, mun laskujen mukaan kyllä pikemminkin 30% kesä-heinäkuun 168jpy/1€ huippulukemista. Mutta sillähän ei ole mitään merkitystä, koska mä olen reissuni jo maksanut ja jenejäkin on juokseviin kuluihin kohtalainen nippu vaihdettuna Wink

jaksu

myös elämysmatkat on varannut itselleen oikeuden korottaa hintojaan jälkikäteen valuuttakurssimuutosten mukaan. esim. ruotsin kruunun dyykatessa freeride.se foorumilta on saanut lukea, kun porukoille on lähetelty uusia laskuja esim. langleylta.

onkohan koskaan käynyt toisinpäin? eli kohdevaluutan heikentyässä matkanjärjestäjä palauttelisi jotain maksuja. tuskinpa :lol:

JRComo

Napaketun kyselyyn mielipidetta tassa lisaa. Ma oon ainakin loytany joka ikinen kerta hyvaa skimpa seuraa laskureissuilta ja kymmenissa voi laskee ne kerrat kun oon lahteny tassa melko lahella alppeja asustavana itekseni. Aina on mukavaa ollu ja ystavyys suhteitakin tullu solmittua. Offarihommelit turvallisesti oikeessa seurassa onnistuu asioita selvittelemalla ja uskon etta vaihto ehtoja on useempia myos Nisekossa. Varma asia on kontinentista riippumatta, etta paljon samanhenkista skimbaamisesta innostunutta porukkaa loytyy, nuorempaa, vanhempaa, lihavampaa ja laihempaa jne... Sita onko mukavaa tai tarviiko iteksensa jaykistella ei tarvi mielestani miettii vaan menee kun on mahkuja ja miettii sit ku on koneessa. Uskomatonta mut joittenkin asioitten kanssa faktat voi olla nain. Mikas seikkailu se semmonen on kun kaikki jo tietaa etukateen?

Ite lahen itekseni eri lennolla kyllakin kun en tule Suomesta Elamyksen mukana 23 tammikuuta reissuun. Alppien systeemit tunnen hyvin mutten Hoikkaidon joten mun kaltaselle "seikkailijalle" on ihan ok maksaa pikkasen enempi siita etten kayta aikaani ympari pyorimiseen vaan (toivottavasti) puuteriin Coombien alla.

Kurssivaihtelu vaikuttaa muuten yhtalailla myos omatoimimatkojen hintoihin. Kursseihin ei vaikuta se miten matkansa jarjestaa vaan se koska Eurot jeneiks muuttuu.  Ma oon ainakin maksanu omatoimillani laskut palveluja kaytettyani ja esim. hotellista lahdettyani. En kuukausia etukateen sillon kun ne kurssit ehka ois ollu paremmat. 

Lukemani en tietamani mukaan viimeks 89 hukku joku lumeen nisekossa. Kai se on kuitenkin pippari mukana lahettava?

carita

[quote author=JM link=topic=16212.msg150907#msg150907 date=1229347761]
Joo, tottakai euron arvosta on kadonnu myös, mun laskujen mukaan kyllä pikemminkin 30% kesä-heinäkuun 168jpy/1€ huippulukemista. Mutta sillähän ei ole mitään merkitystä, koska mä olen reissuni jo maksanut ja jenejäkin on juokseviin kuluihin kohtalainen nippu vaihdettuna Wink

Olisipa mullakin ollut JM sinun viisautesi jenivaihtojen kanssa... Pikkuisen pukkaa kuumuutta otsalle kun noita kursseja katselee. Reissujeni (terkut taalta ausseista, kohta NZ) budjetit kun tuli tehtya kiitollisten kurssien aikaan. No asioilla on onneks tapana jarjestya, ehka.

Kiitos muuten siita multiadapterivinkista golf vai kuka olikaan... Taidanpa suunnata heti tuonne viereiseen ostosh........n ja kysella jos loytyis. Olishan se kiva saada puhelimeenkin virtaa viela taman vuoden puolella Smile

A-mies

Joo ikävästi kyl nousi noi hinnat, mut nyt ei ole enää hetkeen tainnu juurikaan liikkua toi kurssi? Joutuupi varmaa itekki kompensoimaa asiaa tekemällä töitä jonku verran sit kotiutumisen jälkee keväällä Smile

"...in general park skiers will be going to the hospital while big mountain skiers ski powder on the peaks of their dreams..."

Snowboarder

Melkeen kaikki oleelliset asiat ketjussa on käsitelty, mutta tärkein on vielä auki: saako Nisekosta Jägeriä?

Mika K

Ei oo kyll mun nippnin reissuilla tullut vastaan  Sad Lääkevarastot vaan matkaan..

Läskikymppi Freeride Team

Snowboarder

[quote author=Mika K link=topic=16212.msg150971#msg150971 date=1229442250]
Ei oo kyll mun nippnin reissuilla tullut vastaan  Sad Lääkevarastot vaan matkaan..

Tämä oli kyllä paha takaisku. Pitää vissiin jättää laskukamat kotia, ettei tule kilojen kanssa ongelmia 8)
Ilman nektaria meijän chalet:ssa tulee aika pahoja vierotusoireita.

Macharza

[quote author=Mika K link=topic=16212.msg150971#msg150971 date=1229442250]

Käytä paikallista http://www.alibaba.com/product-tp/103311704/Awamori_Liquor_43_Sennen_no_Hibiki_.html
ja jos unohtuu kaappiin tulee siitä Kusta eiku.. Kusua