1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Ola
Dakinen reput

kehuttuja reppuja ovat kai, mutta mikä malli mahtaa olla "paras" randoilu- tms päiväreissuille: heli pro, pro2, blade? entäpä se vino suksien kiinnitys, onko käyttökokemuksia?

Eki

Mulla on ollu toi pro pari kautta ja oon ollut ihan tyytyväinen. En tiiä onko muuttunu uudempiin malleihin mutta toi selkää vastaan oleva materiaali tuppaa keräämään lunta itteensä aika tehokkaasti.

Suksien vino kantosysteemi on oikein hyvä. Sukset saa nopeesti kiinni ja liikkuminen onnistuu hyvin. Joskus tosin olen toivonut että sukset voisi saada myös toiseen suuntaan vinoon. Tää siksi että kun kävelee jotain mäkeä poikittain niin suksien kannat voi osua lumeen ja se ei tunnu ollenkaan mukavalta.

justu

joo ehdottomasti heli pro. ollu jo 4vuotta ja toiminut hyvin.parhaiten kantojärjestelmät toimii lumilaudan kans.pystyy kiinnittämään vaaka ja pystysuuntaan.

Anonyymi

Kolme talvea ollut Da Kinen Poacher reppu lautailukäytössä.

Jotain kommentteja:

+laudan pysty-kantosysteemi toimiva.

++selästä vetoketjulla aukeava läppä (todella käytännöllinen).

-reppu minulle (173cm) liian pitkä (hartiaremmien ja lantiovyön väli liian suuri).

+hyvin on menoa kestänyt

-Pekka

Ola

Löysinpä netistä vähän tietoja noista repuista, tilavuudet oli aika hälyttäviä:

isompi heli-pro vain 18 litraa,

pro II 23 litraa,

blade 27 litraa.

vanha reppuni, haglöfsin tight pro large (josta on vetoketju finaalissa) on n. 30 litrainen, ja tuntui joskus ettei siihenkään kaikki sälä mahdu kunnolla.

blade olis siis aika vahvoilla. edullinen ostopaikka vielä hakuun.

hagle

Käy tsekkaa myös Jack Wolfskin Free Fall reppu. Ei oo käyttökokemuksia, mutta näppituntumalla hakkaa DaKinen reput mennentullen.

Koko tais olla 28l ja löytyy ainakin Mikonkadun Interisportista, ehkä myös Partioaitasta (oli ainakin kesällä).

Eki

Joo, ei toi pro mikään järin suuri oo, mutta kyllä sinne lapio, sondi, juomapuollo, eväät, kamera, skinit ja trekkerit mahtuu kunhan vaan pakkaa huolellisesti.

Anonyymi

meitsi käytti aikoinaan ekaa helipro mallia denalin topittamiseen. se oli tosi ohut lätyskä, varmaan alle 15 l, mutta sinne mahtu kyllä lapio, hakku, untsikka jne ku huolella pakkas.

heliprota ja IIsta tullu kans käytettyä aika paljon, mutta ehkä jos a)joutus ostaan reppunsa ja b)vois ostaa vaan yhden, niin ottaisin kuitenkin poacherin koska sinne mahtuu paljon kamaa, mutta sitä on ihan hyvä käyttää tyhjempänäkin eli ajaa helipackien asian, mutta myös vähän isomman kantimen hommat hoituu; siinä kulkee useammankin päivän roinat messissä ihan ok.