1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
VL
Yleissuksi

Hei !

Löytyykö ehdotuksia/kokemuksia suksesta, joka toimii sekä offareilla että rinteessä? Esim. Atomic Crimson tuntuu kiinnostavalta

EEPI

Sorry ei ole tullut vastaan... Päätä kumpaan satsaat ja vuokraa toiset! Omat kokemukset näyttäneet toteen sen että välimalli ei ole kummassakaan hyvä! Rinnesuksia on hyvä vuokrata kun ne on pääasiassa aina huolletut... Omat aina toisinaan unohtuu...

jaksu

[quote author=EEPI link=topic=20743.msg136690#msg136690 date=1200585488]
Sorry ei ole tullut vastaan... Päätä kumpaan satsaat ja vuokraa toiset! Omat kokemukset näyttäneet toteen sen että välimalli ei ole kummassakaan hyvä! Rinnesuksia on hyvä vuokrata kun ne on pääasiassa aina huolletut... Omat aina toisinaan unohtuu...

sama.

MasaO.

Eikös tuossa viimeisimmässä skimbaajassa ollut juttua all mountain -suksista. Siitä nyt vois ainakin katsoa vähän vinkkejä, että minkälaisia nuo ns. yleissukset on luonteeltaan.

hans1

Kylläpä se melkein on niin, että jommastakummasta - tai molemmista - joutuu tinkimään jos kompromissin valitsee... Kannattaa ensin miettiä, arvostaako enemmän toimivuutta kovalla rinteellä vaiko offilla. Itse lasken offisuksilla myös rinteessä, sillä siellä harvemmin tulee kovin sykähdyttäviä siivuja eteen, mutta jos pitäis mennä rinnetykeillä mahtavalle offille, niin kylläpä harmittaisi.  Joku muu valitsee toisinpäin ja joku taas raahaa kahdet tai useammat sivakat reissuille mukaan - ja aina kun olisi mahtava siivu edessä, kaverilla on kiire vaihtamaan suksia... Olen minä rinnesuksien hankintaakin miettinyt, mutta kun ei niitä viittisi useampaa paria raahata mukaan. Mutta jos joskus tulee eteen pilkkahintaan, niin taidan ostaa.

- Hannu -

Rowana
Käyttäjän Rowana kuva

Omasta arsenaalista offisuksista Gotama toimii hyvin offilla ja rinteessä. Sen saa jäälläkin kantille kun on huolellinen.

Taas rinnesuksista Stöckli Laser Cross ja samasta suksesta Pro versiokin on hyvä rinnesuksi, mutta ihan mahdollinen laskea offillakin. Siinä vaan tietyissä olosuhteissa kapeus ja lyhyys vähän rankaisee mutta toimii kuitenkin.

b3

mulla on kisapuikkarit ja leveemmät offarisukset erikseen, ei niistä käytettynä tarvi omaisuuksia maksaa ja kulkevat auton katolla siinä missä yksi parikin.

beisik

Moi,
mulla on yleissuksena nyt atomicin snoop daddy joka varmaan vastaa aika paljon tota crimsomia. Crimsom taitaa olla hieman parempi rinteessä. Mun mielestä snoopit on ollu todella loistava valinta, ne on ns. helpot sukset, kevyet, ja toimii hyvin syvässä ja rinteellä varsinkaan kun mulla ei ole massaa kuin n.70 kiloa. Esim. mielestäni paremmat laskea rinteessä kuin vanhat salomonin scream limitedit. Tietty jos on taitoa niin kyllähän sitä laskee vaikka millä lankulla rinteessä ja sama tietty offilla :), eli jos ostat yleissukset päätä kumpaa painotat enemmän - offia vai rinnettä. Varmaan noi rowanan ehdottamat gotamat jotka on vielä snoopeja leveämmät toimis paremmin syvässä.

Täysjäällä tietenkin vähän hyppii noi leveämmät sukset mutta kantit kun pitää terässä niin hyvin niillä pärjää.

JoSi

[quote author=Rowana link=topic=20743.msg136717#msg136717 date=1200600368]
Omasta arsenaalista offisuksista Gotama toimii hyvin offilla ja rinteessä. Sen saa jäälläkin kantille kun on huolellinen.

Toinen ääni Gotamille, 183 cm mulla. Tässä oletuksena Alpit, telemark. Viime maaliskuussa taisin ulkoiluttaa rinnesuksiani (177 cm/19m/77mm) kaks puolikasta päivää. Eikä lumitilanne offilaskun kannalta ollu mitenkään hyvä, ehkä jopa keskinkertaista huonompi.