1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
mattikoo

[quote author=HeMa link=topic=21452.msg140422#msg140422 date=1207667461]
[quote author=mattikoo link=topic=21452.msg140386#msg140386 date=1207618509]
kuitenkin omasta mielestäni hauskinta roiskia isoja ja leikkaavia käännöksiä melko kovalla vauhdilla. Viime talven laskin rinteessä tellua suurpuikkareilla ja oli pirun hauskaa. Sukselle sai antaa runtua kunnolla ja pitkä leikkaava käännös on vaan niin nautinnollista.

Kumma juttu, kun onnistuu moinen laskeminen  myös yli 100mm keskeltä leveillä sivakoilla. Mika varmaan kertonee kuinkas hauskat pelit Big Daddylit on rinteessä...

Ja myös meitsin alppi-sivakat kuuluu samaan kategoriaan... Eli mennään kovaa ja isoo leikkaavaa kaarrosta.

En missään tapauksessa väittänytkään muuta. Yritin vaan sanoa, että rinteessä on omasta mielestäni mukavampi laskea rinnesuksilla kuin läskeillä. On hipitki tosin rinteessä ihan metkat, mutta mielummin ulkoilutan kotimaassa rehtejä rinnekankia.

tappik

[quote author=HeMa link=topic=21452.msg140432#msg140432 date=1207674040]
[quote author=Mojo link=topic=21452.msg140424#msg140424 date=1207668926]
Itse olen skeptinen tuon Voilen Switchbackin kanssa. Paljonkohan tuo toe-cuppi noissa joustaa kun kanttaa kovalla?

Wähemmän kuin G3 Ascent :lol:.

G3 targa T9 siteet päätti just hajota. Murtui varvasosan alta ruuvien kohdasta. Toisestakin siteestä löytyi halkeama ruuvin kohdasta. Onko kellään vastaavia kokemuksia tai muuten tietoa onko kuinka yleistä?

Sopivasti hajosi kun reilu viikko reissuun lähtöön. Pitää ehkä hankkia uudet siteet, koska en usko että takuuasiat hoituu niin nopeasti. Olen haaveilut jo jonkin aikaa siteistä joissa olisi tuo sarana. Kiikarissa on ollut G3 ascent, mutta nyt rikkoutumisen myötä pitää vähän katsella muitakin vaihtoehtoja. Targassa jousina on ollu ne löysimmät ja nyt tuntuu siltä että vois vähän enemmän olla vastusta siteessä. Kokeilun just NTN systeemiä ja ei ainakaan niin paljon tarvisi jäykkyyttä jouseen. Foorumeiltä (TT) lueskellu että targa ei olisi kovin sivuttaisjäykkä side, joten olisi kiva jos side olisi vähän parempi tälläkin sektorilla.

Tällä hetkellä on Jak BC 172cm targa T9 yhdistelmä ja monoina Scarpa T2x. Painoa kuskilla 68 kg ja ei kovin agressiivinen tyyli. Keveyttä on aikanaan haettu ja offarilla laskeminen/skinnailu on pääosassa. Rinteessä tulee laskettua kuitenkin joitakin päiviä vuodessä. Rinteessä tai kovalla lumella laskiessa on kuitenkin ollut aika pettynyt tuohon yhdistelmään. Kanttipitoa ei tunnu olevan jos yhtään jäisempi rinne. Jos rinteen kunto on täydellinen niin leikkaavan käännöksen laskeminen onnistuu tyydyttävästi.

Aiemmin olen ajatellut että rinnelaskun ongelma on ollut pelkästään suksesta kiinni. Mikähän mahtaa olla Targan osuus huonoon rinnetuntumaan? Onko sen sivuttaisjäykkyys kuinka huono?

Seuraavaksi sukseksi oon vähän kaavaillut 167 cm K2 work stinxsejä, koska haluan melko lyhyen kääntösäteen rinteeseen (n.16-18m). K2:lta on testannu world pisteä, totally pisteä, mt bakeria ja niissä on kantti pitänyt aika paljon paremmin. Mikähän olisi tähän sukseen soveltuva side? Sarana tarvis olla. BD o1 epäilen että on jo liian jäykkä ja painava. Kenkänä oli tosiaan T2x. Laskeminen enimmäkseen rinteiden ulkopuolella ja skinnailua mutta suksen tarvis pitää edes kohtuullisesti kanttia rinteessä niin sielä viittii laskea.

Tällä hetkellä tuntuu että vaihtoehdot olisi G3 ascent keskijäykällä jousella tai Voile Switchback. Mikähän on Voilen jäykkyys suhteessa tuohon ascentiin? Mitenkä nämä siteet vertaantuu toisiaan vastaan? Voi onko vielä muita vaihtoehtoja?

-Tapio

Raid

Yksi vaihtoehto vielä olisi 7tm Power Tour.

En osaa verrata Switchbackia G3 Ascentiin, kun vain ensin mainitulla olen laskenut.
Mutta R8:aan verrattuna positiivinen ylläri oli se, että Voilet ei musta ole ainakaan löysemmät kiertojäykkyydessä.

Switchbackit ostin, koska keveyttä hain (vrt BD 01) ja ovat saaneet hehkutusta siitä etteivät jäädy (vrt. G3) ja yleensäkin toimintavarmuudestaan. En ole pettynyt.

Kaissi

[quote author=Raid link=topic=21452.msg154750#msg154750 date=1234778210]
Yksi vaihtoehto vielä olisi 7tm Power Tour.

Toisaalta jos BD O1 on liian painava niin Power Tour taitaa olla vielä painavampi (1.83kg/pari). Toisaalta Power Tourin ei pitäisi olla liian aktiivinen - ei ainakaan jos Power Pinnin nappasee veks.