1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Guru
Yleissuksen valinnan vaikeus

Olisiko kellään hyvää ideaa laadukkaan yleissuksen valintaan.

edellinen yleissuksi oli Rossarin Zenith Z5 joka oli ns. kompromissi valinta siihen kun pitää välillä aurailla lasten rinteessä ja välillä laskea ihan "oikeasti". Nyt kun aurailun tarve on loppunut voisi hankkia kunnon yleissuksen.

Olen miettinyt Volkl Tigershark 12, Atomic SX12 tai Fischer Progressor 9+ 

Volkl ja Atomic on tullut kokeiltua, Fischeriä ei. Volkl olisi saatavana myös ns. Powerswitch mallina, mutta miten tuo käytännössä toimii? Tuo PS saattaisi olla kiva jos välillä joutuu aurailemaan lasten kanssa edelleen....

b3

mulla on tuo atomic SL12 pelannut niin jäällä kuin pyydassakin.. Smile se on hyvä yleis suksi

Mika K

Juu se on tuo yleisuksen hakeminen hieman kiinni niistä tarkemmista mielihaluista. Itsellä tällä haavaa yleissuksena Atomicin Snooppi kuluvan kauden mallia.

Ehkä noihin mainittuihin kannataisi lisätä listoille joku Stöcklin XL tai vastaava yleishirmu?

Läskikymppi Freeride Team

NittiFemma

testaa jossain rinnedemossa sopivan pituiset (painon suhteen) Gotamat.

95%

Pasi Anssi

Vaikka itse laskenkin pääsääntöisesti Völkln suksilla, niin testattuani Salomonin Tornadon, sen punaisen mallin 178 cm, suosittelisin sitä lämpimästi yleissukseksi. Erityisesti jos rinteet on Vihti/Himos linjaa vähänkin mittavampia.

Guru

Tuli sitten hankittua pitkän pähkäilyn tuloksena Atomicin uutuus D2 Vario Flex. Saa nähdä jaksaako suksi lunastaa kaikki ne lupaukset mitä se antaa?

Lähinnä lopussa oli Völkl Tigershark 12 ja Atomicin SX 12, mutta ne ovat kuitenkin tosi jämeriä yleiskäyttöön...Tigerin PowerSwithiä en sitten pk-seudun myymälöistä löytänyt (lue. jaksanut kiertää tarpeeksi).

Ajattelin että D2 VF antaa sen vaihtoehdon All Mountainin ja Crossarin väliltä...

Ajattele lunta

Geneby

Vaihdoin just atomicin metroneista rinnesukseni stöcklin Rotoreihin.
Monenlaisilla olen laskenut, mutta nyt en ihan just keksi mitä vaatisin niihin lisää.
Toimii varmasti kaikissa rinneolosuhteissa. Pyydasukset on sitten erikseen.(vrt. gotama)
Kannattaa testata, jos on mahis.

Mitä nyt sitten yleissuksella yleensä tarkoitetaan? Ja kuka minkälaista käännöksen venkuraa sitten harrastaakaa?

Guru

No minulle yleissuksi on se jolla voi laskea koko päivän vaihtelevasti...Tarvittaessa kovaa rinteessä ja hissukseen lasten kanssa.

Juu ja pyyda sukset ja rata raaserit ovat sitten asia erikseen.

Metron on kuitenkin mielestäni liian löysä jos haluaa ottaa vauhtia ja juuri tuo on se minun ongelmani. Saa nyt nähdä onko innovation of the year sitten sanojensa mukainen ja kestää myös vähän rajumpaa tykitystä rinteessä.

Sx 12 jäi lähinnä ulos siksi, että se on sitten aina jäykkä ja siksi vähän kyseenalainen "yleissukseksi" minulle.

Jos tosissani haluan ottaa vauhtia niin lasken SL 12lla.

Ajattele lunta

b3

[quote author=Guru link=topic=24657.msg154751#msg154751 date=1234778674]
No minulle yleissuksi on se jolla voi laskea koko päivän vaihtelevasti...Tarvittaessa kovaa rinteessä ja hissukseen lasten kanssa.

Juu ja pyyda sukset ja rata raaserit ovat sitten asia erikseen.

Metron on kuitenkin mielestäni liian löysä jos haluaa ottaa vauhtia ja juuri tuo on se minun ongelmani. Saa nyt nähdä onko innovation of the year sitten sanojensa mukainen ja kestää myös vähän rajumpaa tykitystä rinteessä.

Sx 12 jäi lähinnä ulos siksi, että se on sitten aina jäykkä ja siksi vähän kyseenalainen "yleissukseksi" minulle.

Jos tosissani haluan ottaa vauhtia niin lasken SL 12lla.

Onko tuo SX12 jäykempi kuin SL12? Ei ole kokemusta SX12 suksesta.. Eikös lasten kanssa lanailuun käy ihan mikä suksi vaan?

Guru

Onko tuo SX12 jäykempi kuin SL12? Ei ole kokemusta SX12 suksesta.. Eikös lasten kanssa lanailuun käy ihan mikä suksi vaan?

Quote:

SX on kanta ja nokka löysempi kuin SL. Lisäksi eroa on leikkauksessa ja sitä kautta kääntösäteessä (SL R12 ja SX R16). Siis SL on puikkari ja SX crossari.

Lasten kanssa lanailuun käy vaikka kakkosneloset, mutta ei se kivaa ole...lisäksi jos SL on viikon keikalla ainoa suksi niin on se kyllä tylsää pitkän päälle...

Ajattele lunta

Vagabond

Ite laskin Riihivuoressa Stöcklin Stormrider VXL:liä ja tuntui olevan varsin makee suksi.
Kokeilin myös SL mallia, mutta noi VXL:t oli jotenkin monikäyttöisemmän oloiset ja saattavat toimia jopa pehmeessäkin auttavasti.

farrier

Minkä mittasta VXL:ää kokeilit ja oletko kuinka massakas tyyppi?

NallePuh

http://www.relaa.com/index.php?topic=23237.0