1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
aija2007
Yksin Alpeille?

Hei, Olen lähdössä ensimmäistä kertaa Itävaltaan laskettelemaan poikani (14 v.) kanssa viikolla 10, 2010. Kohteemme on ehkä Lech/St.Anton, Sölden tai Flachau. Poikani ei haluaisi lähteä, koska hänellä ei ole kaveria. Taitonsa puolesta hän laskee mustatkin rinteet. Voiko matkalla tutustua/ saada seuraa/liittyä porukkaan? Mikä on käytäntö?
-Arja

JussiMaa

Ei kai siinä mitään käytäntöä ole, tai käytäntöjä on niin paljon kuin laskijoitakin. Eli eiköhän se ole persoonakohtaista, saako hankittua laskuseuraa. Itse olen ensimmäiset alppireissuni tehnyt yksin, eikä ole tarvinnut yksin laskea ellei ole halunnut.
Riippuu tietysti myös siitä onko kyseessä omatoimimatka vai pakettimatka. Omatoimimatkalla vaatii vähän enemmän sosiaalisuutta ja kielitaitoa tuo laskuseuran hankkiminen, kun taas jollain sunski-reissulla kyllä löytyy samanhenkisiä tyyppejä tosi helposti.
Mut varo vaan, jos saat nuoren herran ensikerran alpeille, niin se voi jäädä siihen koukkuun Smile

apa

pääsiskin yksin mutta ei ...aina siellä muitakin on tunkemassa hisseihin ja rinteisiin. :shock:

kylmyys on vain väärän varustuksen aiheuttama harha

in god we trust others pay cash

matti

Hiihtävän oppaan vetämässä ryhmässä tutustuu nopeasti. Katso että on sellainen matkanjärjestäjä, jolla on useampia oppaita ja pari taitoryhmää niin ei pojan tarvitse mummojen kanssa kuhnustella.

Vode

Helpointa on ottaa pakettimatka kohteeseen ja aamusta tunkea mukaan opastettuun kierrokseen. Sieltä joko läytää laskuseuraa tai sitten ei, riippuu ihan porukan luonteesta ja omista laskutottumuksista. Aurinkomatkoilla porukka on ymmärtääkseni hieman vanhempaa ja rinnelaskuun suuntautunutta, kun taas esim elämysmatkoilla nuorekkaampaa ja enempi offivetoista.

"Aina kannattaa lähteä."

aija2007

Kiitos vastauksista. Poika luki ne, ja sanoi lähtevänsä Itävaltaan.