1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Hidvenkkanen

Toi side tulee kait markkinoille vasta 13-14 kaudelle. ispossa kävin kyselemässä ton perään. sidettä ei edes ollut esillä osastolla, eikä tilattavissa, vaikka olivat hieman hehkuttaneet tota jo ennen messuja. pariskunnalla tais olla vaan toi yksi pari olemassa ja se oli samaan aikaan messuilla jenkkimaassa, mutta näköjään pääty pariksi vikaksi päiväksi mynkkeniin, ei kylläkään kaikkien hypisteltäväksi. tossahan on reiät suoraan 4x4 insertteihin, eli jos tekee diy-splitin niin ei tartte porata lautaan uusia reikiä.

Miqu
Käyttäjän Miqu kuva

Mitenhän tuo systeemi toimii kerääntyvän ja jäätyvän lumen suhteen... Näyttää vähän nuo kiinnityksen pystyklipit semmoisilta, että saa olla joka kerta sormilla sulattelemassa, jos vähänkään on jäätävää menoa siirtymillä ollu. Samoin tuo baseplaten aukko vaikuttaa sellaiselta, että kengän alle saattanee hyvinkin kertyä lunta ja jäätä, joten siihen saattaa hyvinkin tulla muutoksia. Toiminnee tuommoisena varmasti pakkaskeleillä, mutta keväällä kun on lämpötilanvaihteluita enempi, niin ongelmia saattaapi tulla. Ihan hyvä että kehittelevät vielä ja miettivät noita juttuja pitemmälle, ei ole kenellekään hyvä keskeneräistä tuotetta lanseerata. No, aika näyttää miten toimii, ehdottomasti kuitenkin parempaan suuntaan menossa.

töke

Furbergin 167 ja 173 tulee splittiversiona ens kaudelle. Laudassa on kiinni Karakoramin hilut, niin kuin pitääkin. Saatavilla joskus loka-marraskuussa. Preordereita voi lähettää osoitteeseen  info@furbergsnowboards.com.

t@brof

Onko tietoa mihin hinta asettuu?

PS: Kiitos infosta

töke

Tarkkaa tietoa minulla ei hinnoista ole. Voit varmasti kysyä hintaa tuolta: info@furbergsnowboards.com.

Hinnat tulee varmasti olemaan kilpailukykyiset. Ideana on myydä lautaa suoraan Furbergilta ilman välikäsiä, ettei hintoihin tule ilmaa. Tietysti splitin tekeminen tehtaalla on kalliimpa. Plus, että joutuu maksaan patentin käyttölupia insertien patterneista, + karakoramin interface on kalliimpi kuin voilen ja jne.

Mutta varmasti Daniel laittaa kilpailukykyiset hinnat ilmoille. Sitä en epäile. Se on tän firman yks perus ideoista, että hinnat pidetään alhaalla. 

JM

Uutta splittiä pitäs varmaan oikeesti alkaa kattomaan alle. Nyt on ollu 168cm ~2006 vuosimallin S-Series. Ero viime kauden 168 (vai olikohan 164?) Jonesiin ei mikään ihan mahoton ollu, Jonesissa pysy nose/tail koukut kiinni. Tosin siitä Jonesista kyllä korkkas ne teilikoukun niitit sitte vielä samana päivänä.. Jones oli vähän löysempi tasasemmalla fleksillä ja sen myötä oli kyllä jonkunverran mukavampi laskea kuin toi s-series. Kantit kans piti paremmin rinteessä kurvaillessa.

Solution tai Hovercraft ois kiikarissa. Solutionin kanssa ei mun mielestä meno hirveästi muutu, joten toi Hovercraft vois olla kiva kokeilu, näemmä vähän halvempikin. Siteinä mulla on Blazet, Burner nilkkasträpillä ja highbackillä.

Osaako joku vertailla Solutionia (164) ja Hovercraftia, varmaan 160. Meikä on 180cm/70kg, että voishan toi 156 hovercraftiki tietty olla vaihtoehto.

Teuwo =;)

Itse olen 180/82kg tms. ja olen ollut lyhyeen Hoveriin erittäin tyytyväinen - tämä tosin koskee vaan laskemista koska se on ihan normo lauta eikä splittiversio.

jjhenttonen
Käyttäjän jjhenttonen kuva

vaikka olenkin ehkä vekottimen toisena suunnittelijana jäävi asiasta mitään sanomaan, niin Powder Flowerin 165 on edelleen paras lauta millä oon ikinä laskenut, ja myös siitä tehty splittiversio toimii vähintäänkin riittävän hyvin. Muun muassa ultrasalaisen superduper hightech komposiittiteknologian (eikä toi ole vitsi) ansiosta PF:t syö kaikenlaista lunta ja maastoa tasaisemmin kuin pendoliinojuna Helsingin ja Turun välillä.

Ja koska Mestari Ampujan uusi tosi hieno verstas alkaa pikkuhiljaa olla kunnossa parin vuoden remontoinnin ja rakentamisen jälkeen on toimitusaikatauluissa pysyminen pian selvästi VRää parempaa tasoa. Piakkoin Samu voi ia puskea lautaa (myös suksia) markkinoille ihan eri malliin kuin vanhalta pajaltaan. Mikään massatuotantolaitos ei edelleenkään ole kyseessä, mutta sikäli mikäli ostajia riittää niin varmaan jotain 100-200 peliä vuodessa on tuotannollinen maksimikapasiteetti.

JM

Nojuu, ehkä ihan validi vaihtoehto myöhemmin kun tuotanto on käynnissä ja tollasta on päässy koittamaan. Täks kaudeks hieman riski, kun just nyt ei näemmä pääse edes kattomaan mallistoa. Jonesinkin mieluusti melkein tilais ennakkoon, sakulla on ihan hyvät hinnat, 699€ Hovercraft ja 799€ Solution.

->Teuwo, oks se Hovercraft mimmone peli ihan rinteessä? Onko ollu paljon käyttöä ja onko vielä ehjä? Joneseja on vähän haukuttu laadun suhteen, mutta ainakin kookkaampi kaveri oli kovin tyytyväinen Solutionin pohjan kestävyyteen kivikoissa.

töke

Mulla oli ainakin jonesissa insertit päin mehtää ja epoxia aloin laittamaan lautaan heti, kun sain sen paketista pois. Huomasi kyllä, että lauta on tehty intiassa missä työntekijät eivät varmasti edes tienneet mitä olivat tekemässä. Laadunvalvonta oli ainakin nolla. En tiedä mikä on laatu tänäpäivänä.

PF tekee huippu lautoja. Mutta Samulla on vähän kiirusta välillä eikä tuo markkinointi puoli paljon kiinnosta. Tätä en sanonut mitenkään kritiikillä, vaan jokainenhan saa touhuta oman firman kanssa miten haluaa. No jos tällä kaudella sais vaikka sen splitin Samulta. Hyvää kannattaa odottaa. Varsinkin kun on pakko odottaa.

jjhenttonen

"mä teen lautoja, en internet-viihdettä", totesi hra Ampuja joskus taannoin.

Kävin maisteria moikkaamassa reilu viikko sitten, ja verstas on tosiaan lähestulkoon valmis. Hieno työtila kaikinpuolin, koneet vaan sisään ja eiku painetta prässiin.

Tuotanto on muuten käynnissä koko ajan, ei se vanha paja ole mihinkään hävinnyt. Eli PF on jokatapauksessa vaihtoehto, uuden "tehtaan" ansiosta toimitusajat vaan lyhenee. Uskoisin että laatukin paranee kun työolot on paremmat, mutta siinähän ei mitään sanottavampaa vikaa ole ollutkaan.

Teuwo =;)

JM no pari talvea sillä olen laskenut miltei joka viikonloppu ja hyvin on kestänyt.

Rinneominaisuudet on minusta tuommoiseksi laudaksi oikein hyvät, tai ainankin reilusti paremmat kuin vaikka Burtonin Fishissä - joka nyt ei vielä paljoa vaadi.
Mutta siis tykkään kyllä laskea ihan rinnettä sillä.
Hyvin se puree ja leikkaa vaikka magnetractioni kantti onkin se Flagshippissä olevaa köyhempi versio.

Laatu on minusta vallan erinomainen, joskin on mahdollista että toi on niin vanha että se ois vielä Nideckerillä tehty (?)
JJ voisi asian tietää paremmin.

Elän uskossa että kun laajempi tuotanto alkoi se tapahtui Tunisiassa.
Joskin tarinoin Jonesin edustajan kanssa tuossa vast'ikään kun olin lanailemassa Uudessa-Seelannissa ja tämä väitti että toimitusaikataulujen heittelyn takia tuotantoa oltaisiin siirretty myös johonkin muualle. (Intiaanko ?)

Jamppalle oli hienoinen uutinen että Arabimaissa oli ollut taannoin hienoista tivolia käynnissä, joka on varmaan vaikuttanut myös kestokulutushyödykkeiden tuotantoon ja logistiikkaan.

PF ois hieno, mutta saa odottaa parempia aikoja.

Kaitsu

Ja kyllähän tuo rinteiden laskenta, reilien hinkkaaminen ja tuplien pyörittely onnistuu vaikka sillä Fishillä, taitaa olla enemmän vaan sedästä kiinni: http://whitelines.mpora.com/videos/wltv/stephan-maurer-full-part-burton-fish.html

töke

t@brof:lle ja muille kiinnostuneille infoa. Furbergin solidien ja splittien hinnat:

Pre-order discount!
Place your order before 15th of October and you’ll get 10% discount. Prices shown below are with the discount.

Furberg Freeride (solid)
€ 360 ($455) including shipping, but excluding VAT and duty in the destination country.

Furberg Splitboard
€ 540 ($680) including shipping, but excluding VAT and duty in the destination country.

For orders and questions - contact us at info@furbergsnowboards.com
(boards will be send out start of november)

By the way tromskissa satelee lunta toppeihin. Nyt +5 Kvaløylla ja sataa ihan kiukulla, eli varmaan Kjostindenilla jo laskis, jos vaan näkis jotain. Kyllä se talvi sieltä taas tulee.

jjhenttonen

Mulla on Teuwo mielikuva että just noi Hovercraftit olis tehty Tunisiassa, mutta en oo varma. Siitä onko Nideckerin halpatuotantotehdas nykyään siellä vai missä se on mulla ei ole mitään käsitystä. Luulis että lautoja ei duunailla missään arabikeväässä, vaan jossain paremman työkurin alueilla?

Henk koht kelaan että sinällään sillä missä laudat tehdään ja kuka ne tekee ei ainakaan välttämättä ole yhtään mitään merkitystä laudan laatuun. Eli siis jos vehe on kasattu hyvistä matskuista ja duuni hoidettu asiallisesti niin kyllä ne molekyylit liittyy toisiinsa ihan samalla tavalla oli kyseessä sitten pohjoisnapa tai ekvaattori, ja laatu on kohillaan, eiksje?

Toisaalta asiaa voi kelata niinkin että se joku,mikä? ehkä snadisti mystisempi fiilishomma (mitä ne fiilikset edes on? eetteripyörteitä?) mikä laudoissa ehkä kentis voi olla... voiko? ... liittyy varmaankin siihen että onko sen laudan kasaavana duunarina Samu/Kafi/Taro/ itse hra Pogo/tms vs joku random alistettu hikipajaproleorja jossain kommaridiktatuurin provinssissa missä ei edes ole lunta... ehkä se voi jotenkin vaikuttaa lopputulemaan? eli siis just tohon fiilishommaan, siis siihen miltä se molekyyliläjä tuntuu sen päällä seisovan jalkapohjissa ja niiden yläpuolella.

puuh, mitä? ... Tollasiahan pähkii ne pitkäpartaiset, jotka laskee itse veistämillään telemark suksilla jalassaan omassa pihassa kasvatetusta porosta tehdyt nahkaaset monot. Nämä asiathan  eivät siis kuulu meille lautailijoille. Emmehän me rationalistimaterialistithan usko mihinkään tuollaiseen, joten palataanpa asiaan: paljo noita VATteja ja dutyja tulee ton fuurbergin päälle? voiks ne välttää jotenkin, esim yrityskaupoilla? Ja etenkin: onks Danielilla mallia isolle pojalle?

töke

En tiedä miten nuo verot saa kierrettyä, ei ole hajuakaan Smile  Voi kai sen tilata norjaan, mutta en tiedä voittaako siinä mitään.

Jos PF:än splitti sua kelluttaa, niin kyllä toi 173cm furbergi pitää sut pinnalla. Vai onko kyseessä joku vielä isompi poika?

jjhenttonen

kelluttaa kelluttaa mutta ei pidä pinnalla. syvät on vedet, kato.

ai että .73, ok, no sitte. En vaan oo jaksanu tarkistaa speksejä laiska ku oon.

Danielilla on kyllä hinnat kohillaan, toi on varmaan halvimmasta päästä.

hvesalai
Käyttäjän hvesalai kuva

[quote author=jjhenttonen link=topic=28150.msg206967#msg206967 date=1347263911]
Mulla on Teuwo mielikuva että just noi Hovercraftit olis tehty Tunisiassa, mutta en oo varma. -- --
Henk koht kelaan että sinällään sillä missä laudat tehdään ja kuka ne tekee ei ainakaan välttämättä ole yhtään mitään merkitystä laudan laatuun.

Näin se taitaa olla. Itsellä on viimevuotinen Jonesin Solution ja hyvin on toiminut ja kestänyt. Ei ole tarvinnut epoxoida itse ja insertitkin on ihan oikeissa paikoissa. Ostin http://www.splitboards.ch/ :sta valmiiksi laitettuna Sparxin siteillä.

justu

ZeroG:ssa hyvät "splitti" alennukset. - 50%  Viime kauden Jonesia ja Sparklin siteitä.  mm. solution 500e ja burnerit 165e.  suosittelen!!

http://www.zerogchx.com

kalamies135

Kiitti vinkistä Justu! Eilen ei viellä tuota tarjousta ollu, meni tilaukseen Smile

Muokkaus: Siis siteet meni tilaukseen, laudan saapi joku toinen Smile

kalamies135

Furbergin 167cm meni kans tilaukseen Smile

eepeli

Furbergista: Mitä sanotte tuosta niitten rokkerimuodosta, noin niinkö laudan pituuden suhteen? Onko vaikutus mitätön? Edelliset laudat on ollu 162/163 jo pitkään, mutta normi camberilla. Nyt pitäis eka splitti tilata, ja Furbergin laudat(hinnat) todella houkuttelevia. Pahasti vaan näyttää siltä että 167 on lyhyin mitä valmiiksi halkastuna saa tälle talvea.

167 vaikuttaa ronskilta siksi, että kaikki kamat päällä painan ehkä 70.

eepeli

[quote author=eepeli link=topic=28150.msg207758#msg207758 date=1349020314]
Furbergista: Mitä sanotte tuosta niitten rokkerimuodosta, noin niinkö laudan pituuden suhteen? Onko vaikutus mitätön? Edelliset laudat on ollu 162/163 jo pitkään, mutta normi camberilla. Nyt pitäis eka splitti tilata, ja Furbergin laudat(hinnat) todella houkuttelevia. Pahasti vaan näyttää siltä että 167 on lyhyin mitä valmiiksi halkastuna saa tälle talvea.

167 vaikuttaa ronskilta siksi, että kaikki kamat päällä painan ehkä 70.

Vastaan itselleni. Hra Furberg varmisti ettei 162 saa valamiiksi halakastuna tälle talvelle. Maybe next year. 167 olis mun kohdalla hulluttelua.

töke

Mun mielestä, ainakaan painon suhteen tuo ei ole sulle liian iso. Ei laisinkaan.

Tunnen 70 kiloisen norskin joka laskee tolla samalla tikulla ilman mitään ongelmia.

monttula

Dupraz laittoi lankkunsa halki tulevalle kaudelle. Selostukset kuitenkin vielä pelkkää patonkia:

http://www.dupraz-snowboards.com/article-61-D.tour_6_.html

jeppe jääkarhu

Noissa laudoissa on mielenkiintoinen tuo leikkaus. Olen ennenkin katsellut ja miettinyt, onko vain pehmeän lumen lauta vai toimiiko myös muun laisella alustalla. Kenelläkään kokemuksia ko. laudasta yhtenä osana tai peräti jo splittinä?

töke

Kalamies 135:lla on kokemuksia dupraz laudoista. Itsellä on vaan pari laskua alla dupraksilla kovalla alustalla, niin en voi oikein sanoa mitään.

kalamies135

Dupraz D1 6' Toimii myös kovalla alustalla ja sillä on hyvä laskea myös hoidettua rinnettä. Tuo miun 6'(todellisuudess 178cm) vastaa ketteryydeltään noin 170cm perinteisen jalkavuuden lautaa, mutta kelluu ja liukuu pehmeessä paremmin. Jos tykkäät perinteisestä jalkavuudesta mut haluut rockerlaudan liukuvuuden pehmeessä lumessa niin Dupraz on siun vaihtoehto. Duprazella tarvii laskuasentoa muuttaa perinteistä lautaa vähemmän lumiolosuhteiden mukaan. Stanssi on useimipa lautoja kapeampi joten leveeseen stanssiin tottunut saa mäen tai pari totutella kapeempaan.

jeppe jääkarhu

Kiitos kokemusten jakamisesta! Entisenä talman kasvattina tuo stanssi maininta osui ja upposi vaikka onkin kaventunut pelkiltä streetti vuosilta Smile

kalamies135

Muuten se stanssi on saattanut leventyä nykyisiin duprazen lautoihin, kun just huomasin et uusilla sivuilla ne suosittelee leveetä stanssia. Kantsii käydä kattoo niiden suositukset.

Sivut