1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Ompa pitkiä lautoja. Varmaan helppo skinnaa (kantaa). Tuuppa alas?                                                                                        Ois letkeä päästä testaan kovassa rinteessä erinnäisiä/kyseenalaisia/tuotteita. Laskemaanhan me ollaan menossa. Splitti test sentterit on vähän hiljasta, jopa Jonesilla, tai kellään, ko lelut maksaa sievoisen summan ja ei ite uskalla kaverin splitautusta väkisillä lainaa, ko se saa sen atomeina takas. Haaaaaa-haaaaa

Ei liian pitkää splittiä.

Mäessä ja mettässä on hyvä kirmaa.
Varsinki metsälaskuissahan työkalun pitää toimia.

Kohta talvi tulee. Kylmää,pimiää ja sääskiä.

Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Mistä niitä Joneseja saa?
Mistä niitä Sparkkeja saa?

santajar

Quote:
Mistä niitä Sparkkeja saa?/quote]

www.hot-zone.tv

jeppe jääkarhu

Keoista löytyy lista nettikaupoista. Omani (spark siteet ja burtonin splitti) ostin sport conradilta
http://www.relaa.com/sisalto/keot/keko-laskettelijan-ja-lumilautailijan-nettikaupat

Hidvenkkanen

[quote author=Carlos link=topic=28150.msg208845#msg208845 date=1351119954]
Mistä niitä Sparkkeja saa?

Carlito!!!

katoha jos tosta alapuolella olevasta linkistä löytyisi vaikka mieleinen, mä meen hakee Tammikuussa, toimitus Helmikuun puolessa välissä. Sparksit oon tilaamassa iha kohta + karvaa sun muuta tilpehöörii... laita koodii jos haluut et tilaan sullekkin...

http://gentemstick.com/news/?p=960

töke

Karhlitos laita Furbergin splitti alle, niin oot nano.

Ja on halalalapa.

Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Joo Toke. Pitää vielä nanotta nää erin-näiset vaihtoehdot,
jotta ja kun se on sitte siinä nii se on se, eli: täydellinen.

Onko sulla jo useita/hyviä haikki/laskupäiviä
kertyneenä tälle seasonille? Ilmeisesti lumitilannetta
voisi kutsua vähintään jo kohtalaisen hyväksi?

Vai onko menny tekohengitystä antaen :))

Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Onko kukaan ajanu niillä carbon ydin/jotain laudoilla, kestääkö ne?
Maxaa vitusti, onhan ne keveitä ja keveys maksaa,,, mutta kestääkö? Onko epoksille heti töitä?

töke

Samu.A sanoo, että puu on paras, niin mä luotan siihen.

Troms laskupäiviä on kaks. Huomisen jälkeen 3 ja maanantain jälkeen 4.

40-50cm oli lunta tänään laaksonpohjalla. Mettä laskua, kun ei näje mitään.

Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Jeeeeeee.. Ihan kliiiniiiiiii. Anna meikä on kateellinen...
Sulla Toke on se: Maapallo sylissä.......
  Kauan kestää/monta haikkia per/ Splitautus?
Sulla kuluu vuosittain...... ja kellä ne hiilikuituhommat on?
Oox sie tavannu törmällä sitä hiilikuituporukkaa?

Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Ei ollu ilmeisesti kukaan testannu ennen
messuja. Jenggggi vaan i´lmeisesti luttaa
siihen peruspuuhun...

Kiitos kaikille.

Meikä kyllä nanottaa sen: missä on insertit, nose, tail,
ja ennennkaikkeuden-liukas pohhja(liukkaampi kuin Felix B)

Mut missä se hiilarijenggi/porukka?

JM

Tommonen projekti keräis rahotusta. Eli solidiin kiinnitettävä pleitti jolla saa sparkit kiinni. Uutta näissä on noi säädettävät kulmat.

http://www.indiegogo.com/OneBindingSystems

Ostan tommoset varmaan itelleni, mutta ennenku pistän rahat tonne, niin saataskohan tästä foorumilta kasaan porukka johon uppois toi 10kpl (500usd)?

justu

Ehdottomasti kannatettava idea!
Olen mukana!

ollihart

Hyvältä näyttää! Oon kans mukana tilauksessa! Aikaa kerätä puuttuvat 7 henkilöä ois vielä 20 päivää, toki kaikki viidestä ylöspäin on jo plussaa yksittäin tilaamiseen verrattuna.

jjhenttonen
Käyttäjän jjhenttonen kuva

eli siis noi maksais 50 per setti? Noi saa ilmeisesti kiinni myös Bn 3D ja EST systeemiin (en jaksanu katsoa videota)

Mä voisin olla mukana jos noi pelaa myös 3Dssä ja ESTssä.

Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Ko on Montana:sta kerran kierrätetty niin
mulle kans setti, kiitos........

eepeli

[quote author=jjhenttonen link=topic=28150.msg210175#msg210175 date=1353527705]
Noi saa ilmeisesti kiinni myös Bn 3D ja EST systeemiin (en jaksanu katsoa videota)

Mä voisin olla mukana jos noi pelaa myös 3Dssä ja ESTssä.

Samaa mietin itekkin. Tarkemmalla videon tarkistelulla sanoisin että joo, ainakin ESTn osalta. 03:03 kohdassa selkeä kuva platesta, näyttäs olevan keskellä 2 reikää linjassa ilmeisesti EST kiinnitystä varten.

Eli mukana.

töke

Mukana ollaan!

juska-

Teen ite splittiä from scratch rautakaupan tuotevalikoimaa hyödyntäen, ja mallissani splittiin käy mitkä tahansa 4x4-kiekoilla olevat siteet, ja pienillä modauksilla (parilla lisäreiällä) saisin myös runkku-burtonin 3D- ja kiskositeet vehkeeseen kiinni.

Onko siihen joku (missaamani) perustavanlaatuinen syy, miks splitteihin pitää aina vääntää joku pokkarin paksunen mounttisysteemi siteen alle? Mun visiossa laudassa on normaali rei'itys ja kiekko menee siihen suoraan kiinni aivan ku lauta olis yhtenäinen. Rasitusta kiekolle saattaa tulla näin enemmän, mutta siks oon a) vahvistanu kiekkoja epoksilla ja b) voin tarvittaessa tehdä siteen alle 3mm vahvikelevyt.

Voin myöhemmin raportoida tarkemmin splittiprojektistani, mutta kerrottakoon että tässä vaiheessa kahtia sahattu lauta pysyy nätisti kiinni n. 200g alumiinikiinnikesysteemillä, jonka oon rautakaupan 3x30mm -latta-alumiinista tehny.

eepeli

[quote author=pekkiksenjupe link=topic=28150.msg210200#msg210200 date=1353588541]
Teen ite splittiä from scratch rautakaupan tuotevalikoimaa hyödyntäen, ja mallissani splittiin käy mitkä tahansa 4x4-kiekoilla olevat siteet, ja pienillä modauksilla (parilla lisäreiällä) saisin myös runkku-burtonin 3D- ja kiskositeet vehkeeseen kiinni.

Vähän karkaa aiheesta mutta eikös runkku-burtonin siteistä kuiten saa aina vaihdettua sen kiekon normaaliin 4x4 versioon? Ongelmahan oli alunperin ikään kuin päinvastainen.

[quote author=pekkiksenjupe link=topic=28150.msg210200#msg210200 date=1353588541]
Onko siihen joku (missaamani) perustavanlaatuinen syy, miks splitteihin pitää aina vääntää joku pokkarin paksunen mounttisysteemi siteen alle? Mun visiossa laudassa on normaali rei'itys ja kiekko menee siihen suoraan kiinni aivan ku lauta olis yhtenäinen.

Mielenkiinto heräsi. Vaihto modesta toiseen tapahtuu miten? (Tuskin ruuvimeisselillä kuiten.)

juska-

Joo laittaahan Burton siteiden messissä nykyään Unidisk-levyn, mikä käy myös normaaleihin insertteihin. EST siteiden kanssa hankalampaa, mutta niissä sentään on jotain etua verrattuna 4x4-kiekkoihin toisin ku 3D-systeemissä, joka haiskahtaa rahastukselta.

Kyllä toistaiseksi valitettavasti systeemini käyttöön sisältyy ruuvimeisselin kaivaminen huipulla. Oon kuitenki keksiny sellasen helpotuksen, että poraan kiekkoihin isommat reiät joista siteen+kiekon saa asetettua valmiiksi laudassa törröttäviin ruuveihin, ja sitten pitää liu'uttaa side siten että ruuvit siirtyy kiekkojen reikien ehjään päähän. Tästä eteenpäin pärjäisi minimaalisella ruuvauksella, kun ruuvit on valmiiks jo melkein kireellä.
Muutama ruuvarin pyöräytys on musta aika pieni hinta siitä, että saa:
a) mitkä vaan siteet splittiin
b) valita vapaasti stänssin (sekä kulman että etäisyyden)
c) laskea normaaliin tyyliin jalka lähellä lunta.

Oon löytäny netistä yhen toisen projektin, missä ton lisäks kiekko sahataan kahtia ja modattu side pyöräytetään kiekkoon, mutta toi (elegantti ja nerokas) idea vaatii hiilikuituosien työstämistä ja siteiden turmelemista.

http://www.splitboard.com/talk/viewtopic.php?f=16&t=12539&st=0&sk=t&sd=a&sid=a2addb6cca374a8786fa75408d58c3f8

Eväsaari

Moi,
Minä olen kansa mukana!
Pleittit yhteen lautaan.
[quote author=JM link=topic=28150.msg210129#msg210129 date=1353436919]
Tommonen projekti keräis rahotusta. Eli solidiin kiinnitettävä pleitti jolla saa sparkit kiinni. Uutta näissä on noi säädettävät kulmat.

http://www.indiegogo.com/OneBindingSystems

Ostan tommoset varmaan itelleni, mutta ennenku pistän rahat tonne, niin saataskohan tästä foorumilta kasaan porukka johon uppois toi 10kpl (500usd)?