1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Entä jos halkaisee laudan vesisuihkulla (vai mikä se on?)

Paljon se lauta kapenee?

Alle 1mm.?

Kellään tietoa, kokeillu?

Jossain ammattikoululla varmaan aika halvalla sais tehtyä.

piirainj

JM: Sen verran pätevältä vaikuttaa toi systeemi, että oon mukana tilauksessa yhdellä setillä, jos siihen vielä mahtuu.

Laitoin myös yv:n aiheesta

JM

Taitaa olla 7 tai 8 mukana tilauksessa. Odottelen vielä arviota postikuluista ja tommosta. Mieluusti lähtisin tähän silleen että jengi maksaa etukäteen, ihan sen vuoksi että toi 500usd on muuten mulla aika pitkään kiinni tässä, jonnekkin tammi-helmikuulle.

jamu
Hidvenkkanen
nordah

ST. Anton ja splitboardit.

Keskustelu kavereiden kanssa sai minut uskoon ja suunnittelen vaihtoa halkaistavaan lautaan. Tulossa St. Anton reissu vuoden alusta.

Löytyiskö arvon foorumilaisilta tietoa Antonin ostos mahdollisuuksista. Uskallanko lähteä ilman lautaa matkaan ja luottaa siihen, että splitboard löytyy Antonista?
Lautasuosituksia otetaan myös innolla vastaan. Tarkoitus ois pysyä mahdollisuuksien mukaan pois rinteistä ja pehmeällä.

Ahti Nordberg

jeppe jääkarhu

Viime vuodenvaihde samalla agendalla, mutta lankun (lankut) tilasin etukäteen saksalaiselta ystävältämme conradilta. Ei paikanpäällä ollut muistaakseni yhtään splitboardia näkyvillä, ei taida olla ihan vielä valtavirtaa. En tosin käynyt kylää pidemmällä ihmettelemässä eli joku paikalla pitempään pyörinyt voi korjata tässä kohti  Smile

Hintatasokin Anttolassa taitaa olla hieman keskitason yläpuolella muuhun maahan verrattuna!

ollihart

Onkos joku tilaillu tuolta splitboards.eu:sta kamaa? Jos, niin kuinka kauan toimituksessa kesti - 29.12. oisin lähdössä reissuun ja mietin et kerkeekö ennen sitä tulla jos nyt tilaa? Hiukan paremman hinnan sain ynnättyä ku mitä herra Conrad pystys tarjoomaan, jos ymmärsin oikein et pakettiin kuuluu kans skinit, vaik niille ei mitään droppivalikkoa olekaan...

rolleh

Tosta sais nopsaan ja kätevästi suomalaiselta toimijalta soivan pelin alle:
http://myboard.fi/tuotteet/Lumilaudat-miehet-Burton-3/Burton-Freebird-Split-162-103407

hvesalai
Käyttäjän hvesalai kuva

[quote author=ollihart link=topic=28150.msg210703#msg210703 date=1354376802]
Onkos joku tilaillu tuolta splitboards.eu:sta kamaa? Jos, niin kuinka kauan toimituksessa kesti - 29.12. oisin lähdössä reissuun ja mietin et kerkeekö ennen sitä tulla jos nyt tilaa?

Ostin splitboards.ch:sta, joka on samaa yritysrypästä. En tosin tilannut suomeen, vaan kävin itse noutamassa zurichista. Hyvää palvelua oli.

JM

Pleittitilauksesta osotti kiinnostusta mun lisäksi 10 henkilöä:

-Justu
-Ollihart
-JJHenttonen
-Carlos
-Eepeli
-Toke
-Eväsaari
-Jamu
-Maks
-Piirainj

Noissa ei ole säätöä siteen asennolle kanttien suhteen, eli heel/toedragin joutuu säätää siteen heel looppia säätämällä. Tossa voi joutua tekemään kompromissia splittisetupin ja solidsetupin välillä..

Postikulut jenkeistä suomeen on 48 usd ja no, luulis että tohon pamahtaa alv+tulli päälle, eli varmaan 23+4,7%. Meikälle asti paketti tullee siis hintaan 898$, eli 688€, eli 69€/nuppi. Meikältä eteenpäin posti kuljettanee 7,2 eurolla, eli halvin paketti. Kilkkeelle tullee siis hintaa postikuluineen n.76€. Noutaakin voi toki, asun Espoossa.

Katoin ton Indiegogo:n ehdot ja toi projekti on luonteeltaan sellanen että perustaja saa ne fyrkat mitä projektille on kertyny tohon määräpäivään mennessä. Ne sitte tekee ne kamat jos tekee, eli tässä on riski menettää toi raha minkä laittaa. Vois vaikka tehdä niin että kaikki halukkaat heittää mulle aluks ton osuuden 500usd:sta ja jos noi palikat nyt sitte näkee päivänvalon, niin kerään postikulut ja tullit toisella kertaa.

Eli jos pleitit vielä kiinnostaa niin 38,5€ 50€ tässä vaiheessa mun tilille, laitan tilinumeron privana kaikille. Ne keitä ei kiinnosta enään, ilmotelkaa.

edit. 10kpl hinta noussu 500usd->650usd.

JM

Backcountry.it toimitti mulle kamat 2 päivässä Itävaltaan. Koko paketti yhestä linkistä
http://www.backcountry.it/product.php?id_product=152

Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

Lainaus iteltä:

Carlos (25.11.12 14:03)
Vastaus#361

Lainaus
Muokkaa
Poista

Entä jos halkaisee laudan vesisuihkulla (vai mikä se on?)

Paljon se lauta kapenee?

Alle 1mm.?

Kellään tietoa, kokeillu?

Jossain ammattikoululla varmaan aika halvalla sais tehtyä.

juska-

Joku vesisuihkuleikkuri ois varmaan aika hieno, mut pääsee kapeeseen leikkausjälkeen muutenki.

Oon kaavaillu sahaavani DIY-splittiprojektini seuraavan kehitysversion lankun vannesahalla. Vannesahan terähän on millimetriluokkaa, luulisin että jopa alle 1mm paksuja teriä on saatavissa.

Toki toi millinki katoaminen leveydestä sinänsä vesittää aikeeni liittää puolikkaisiin suoraan 4x4-kiekko kiinni, mutta apuun saapuu epoksi; leikkauspinnat pitää joka tapauksessa valella hyvin kiinni, ja luulisin että valelemalla pari-kolme kertaa epoksimaalia saa reunaan rakennettua takaisin ton 0.5mm/puoli minkä saha on syönyt.

Kaitsu

Ne leikkauspinnathan pitää tiivistää epoksilla. Jos vielä laittaa sinne väliin epoksin sekaan vaikka suikaleen ohutta rättiä, ni eiköhän laudan leveys pysy aika lailla alkuperäsen kaltaisena. Ainakin mulla pysy, vaikkei edes ole rätin suikaleita (jotain ohutta satagrammasta), vaan ainoastaan epoksia pari kerrosta.

JM

Pleittitilaukseen on tullut rahat seuraavilta:

-eväsaari
-piirainj
-eepeli
-Jamu

Ilmotelkaahan muutki ootteko messissä ja pistäkää rahat tulee, tilinumero pitäs olla privaviesteissä. Jos on joku joka ei ilmottautunu, mutta kiinnostu, niin mukaan mahtunee.

juska-

Onkohan ton pleittiprojektin vetäjillä kauheesti motivaatioo tuottaa niit kiekkoi jos voi yhtä lailla vaan pitää fyrkat ja laittaa pillit pussiin..?

Oudolta kuulostaa jos ton yhteisrahotusprojektin säännöt tosiaan tollasen sallii.

Carlos
Käyttäjän Carlos kuva

JM lue YV

JM

[quote author=pekkiksenjupe link=topic=28150.msg211015#msg211015 date=1354883939]
Onkohan ton pleittiprojektin vetäjillä kauheesti motivaatioo tuottaa niit kiekkoi jos voi yhtä lailla vaan pitää fyrkat ja laittaa pillit pussiin..?

Oudolta kuulostaa jos ton yhteisrahotusprojektin säännöt tosiaan tollasen sallii.

Noin se menee. Noihan on tommosia pienen budjetin startup juttuja, esim kickstarter toimii ihan vastaavasti, tosin siellä täytyy saada toi koko targetti kasaan. Vähän sketsin tosta tekee se että noi ei tuu keräämään ku joku pari tonnia, mikä on aika pieni raha kun alkaa tekee jotain fyysistä.

JM

Vielä mahtus pleittitilauksen messiin.

JM

Jeps, pleittitilauksen rahat menee muita reittejä tonne, eli ei näy tossa indiegogo saitilla.

Juttelin ton valmistajan kanssa siitä asemoinnista kanttien suhteen. Noi levyt saa leikattuna standardimittaan, mikä varmaan toimii keskivertojalalle. Tai vaihtoehtosesti noihin saa hieman ekstraa molempiin päihin ja ne voi sitte sahata mittaan ja natsaa saletisti omaan stanssiin ja jalkaan, eikä tarvi siteiden splittisäädöistä tinkiä.

Ilmotelkaa tähän tai privaan haluatteko valmiiks leikatut vai ekstroilla.

Runo_Jorma

Burtonin interfacesta räjähti tuo nousu-kiinnityksen ympäröivä alue täysin, ja pitäisi korjausta saada.

Ilmeisesti voilen universal kitin saa jotenkuten sopimaan tuohon, mutta vaatii adapteri levyjä tai laudan porailua.

Onkohan kukaan tehnyt tätä? Netistä löytyi jotain projekteja tuosta, mutta nyt kiinnostaisi jos joku on tehnyt tuollaiset adapteri levyt & miten hyvin ne ovat kestäneet.

jjhenttonen
Käyttäjän jjhenttonen kuva

t-boltsit / pohjan puolelta läpi porattavat insertit kehiin vaan, Voilen DIY splitkitin puckseille omalle stänssille. Mulla on toi homma edessä vanhojen Bn splittien kanssa, ei siksi että Bn systeemi olisi hajonnut vaan siksi että saa lautoihin kunnon siteet.

Eväsaari

Oikean puolisessa burton laudassa on itse tehdyt puckit.
Olen koittanut  myös Voilen sädettävillä puckseillä, toimii mutta sätövara on rajoitettu.
Wildschnee.de  myy valmiita muovi kiskoja joita pitää porata ja sahata sopivaksi.
Muovikiskoja (puckseja) voi myös tehdä itse POM muovista jyrsinkonella tai pöytäsirkelillä.

Kuvat: 
töke

Ois uudet Deeluxen Spark XV (lämpömuokattavat) 27.5cm ja 42.5 numeron kengät myynnissä.

On muuten hemmetin hyvät kenkät! Itellä on samat nyt käytössä mutta numeroa isommat. Ei enää remmirautojen kanssa kikkailua!

Kengät Tromsøssa.

töke

Nyt on muutama lasku takana Deeluxen Spark XV kengillä ja täytyy sanoa, että on parhaimmat kengät millä oon tähän mennessä laskenut.

Toi powerstrap systeemi tuntuu olevan hemmetin hyvä.(Ei strap-on systeemi, niin kuin tänään työkaverille kerroin. Vaikka toimishan se strap-on systeemikin varmaan hyvin Lyngenin tantra laskuleirillä).
No asiaan..  Kenkä tuntuu olevan paljon progressiivisempi kuin esim. Malamute. Olo oli tänään kuin Herman Maierilla, kun pääs tykittelemään kuurakorpulla. Jyrkällä hyppy käännöksetkin napsahtaa mukavan tukevasti alas. Tukeva kenkä.

En odottanut, että skinnatessa ois mitään eroa, mutta on toi jäykkä pohja vaan selkeesti parempi skinnatessa. Varmaan se Kaisa Mäkäräinen hiihtäis löysällä monolla, jos se ois parempi.

Hemmetin hyviltä kengältä vaikuttaa, jos ne vaan kestää. Solidin oloisesti kengät on ainakin rakennettu. Mutta sen kestävyyden näkee sitten vasta pitemmällä aika välillä. Toivottavasti...

Ja tää ei ollu mainos puhe.

hvesalai
Käyttäjän hvesalai kuva

Hei toke,

kuolasin jo viime vuonna noita samoja popoja, mutta en uskaltanut netistä ostaa sovittamatta.

Jos niistä saa pohjallisen irti, niin olisiko siitä liikaa vaivaa, jos ottaisit ne ulos ja mittaisit niiden kantapää-isovarvas mitan, sekä jalkapöydän leveys mitan (kummastakin koosta, jos sulla kerran on kahden kokoiset popot).

Ja tietenkin hienoa olisi jos viitsisit vielä ottaa mitan omista jaloista siten, että laitat kantapään seinään kiinni ja mittaat matkan isovarpaan kärkeen.

Heikki

töke

Moro,

42.5 koon kengät oon myyty ja toiset on mulla itellä käytössä.

Mutta, jos haluut noista isommista kengistä mitat, niin voin kyllä ottaa.

hvesalai
Käyttäjän hvesalai kuva

[quote author=toke link=topic=28150.msg211654#msg211654 date=1355936408]
Mutta, jos haluut noista isommista kengistä mitat, niin voin kyllä ottaa.

Mielellään joo. Mun kengän koko on yleinsä joku 43.5 - 44, joten ei toi pienempi ois varmaan edes ollut relvantti.

töke

Kenkä Deeluxe XV (lämpömuokattava) Mondo 28.5 EU 43.5

Pohjallisen pituus 28.3
pohjallisen leveys (levein kohta) 9.5

jalka 27.2

2011 Malamutet oli kokoa; Mondo 28 EU44. Hivenen liian iso kenkä, mutta täysin laskettava.

Tää Deeluxi on täydellisen sopiva mulle. Eli alussa tuntuu, että kenkä on aavistuksen pieni, mutta kun sen ajaa sisään niin just passeli.

Jalan malli on mulla x-wide, joten lesti ei pitäisi olla liian kapoinen.

Sivut