1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
jumala
Viimeksi kirjautunut: 4 vuotta 6 kuukautta sitten
Liittyi: 01.02.2009 - 04:07

noilla cramponeilla ei tee hevonvittua.
käytin niitä pari ekaa kertaa hirveetä räveltämistä edes takas siteiden kanssa hyöty on mitätön. ainoa missä voi olla hyötyä on jäinen traverse mihin ei saa hakattua kanttia siinäkin cramponit vääntyy ja menee vaan paskaks.

jos joku nyt on ostamassa splittiä niin kannattaa ostaa muutama sentti normi rinne lautaa pidempi ja jäykempi siis semmonen millä nyt yleensä laskee pehmeetä vähintään 168cm

erot huomaa sitte skinnatessa enemmän pintaa kantaa enempi ja muutenkin pituus helpottaa skinivaiheessa.
lievä noserokkeri varmaan ihan ok en o splitannu semmosella mutta vois kuvitella että vähänkin kovempi traverse on helvettiä... laudan pitäis toimia kaikissa olosuhteissa lasku ja skini moodissa.
kannattaa myös huomioda laudan paino sitä juotuu kuitenkin kantaa repussa
itellä on sahattu mikä oli muuta vuos sitten ns.kevyin valmistettava lauta ja oon siihen tyytyväinen yhtähyvä laskee kun  kokonaisena.

Laura-Anna
Viimeksi kirjautunut: 3 vuotta 7 kuukautta sitten
Liittyi: 28.12.2009 - 18:44

Minä ainakin oon cramponeilla tehny hevonvittua ja paljon muutakin. Tosi monta kertaa ois ehkä tullu itku, ellei rautoja ois ollu mukana. Ja niin, nimenomaan jäisellä nousulla, siihenhän ne on tarkoitettukin. Itse suosittelen niiden ostamista, ehdottomasti.

Sparkin siteiden + cramponien kanssa ei oo mitään ongelmia, nehän saa sujautettua silleen, että side on laudassa kiinni.

Mulla on muuten ylimääräset voilen cramponit jos jotain kiinnostaa ostaa. Ei ole enää tarvetta kun siirryin sparkin siteisiin.

Niin joo siitä ladun tekemisestä vielä, kyllä sitä suksilatua pääsee menemään, tosi usein vaan ainkin mun seuralaisten suksista jää hieman splittiä kapeampi ura, jolloin joutuu tekemään semisti omaa latua. Ja mitä enemmän lunta sitä enemmän saattaa ärsyttää se "semiladun" halkominen... Tietty jos menee ekana niin tätä ongelmaa ei ole Biggrin

Väre
Viimeksi kirjautunut: 2 vuotta 4 kuukautta sitten
Liittyi: 24.05.2004 - 22:47

[quote author=Laura-Anna link=topic=28150.msg181759#msg181759 date=1290367880]

Mulla on muuten ylimääräset voilen cramponit jos jotain kiinnostaa ostaa. Ei ole enää tarvetta kun siirryin sparkin siteisiin.

Minulla olisi tarvetta noille crampooneille, voisin ostaa ehkä pois? Monen vuoden arvonnan jälkeen sain itsekin ostettua splitin, Voilen Mojo 171cm tulee ensi viikolla uuteen kotiin.

anttioksanen
Viimeksi kirjautunut: 2 vuotta 2 viikkoa sitten
Liittyi: 03.04.2003 - 23:18

Moi!

Onko foorumilaisilla kokemusta lumilautakenkien tuunaamisesta jäykällä vuoristokiipeilyyn sopivalla pohjalla? Jäykkä pohja toimisi hyvin jäärautojen kanssa ja jakaisi rasituksen paremmin koko pohjan alueelle front pointatessa.

Splitboard.com:ssa on ainakin aika tyytyväisiä mielipiteitä tällaisten itse väsättyjen monojen käyttäjiltä, esimerkiksi:

http://splitboard.com/talk/viewtopic.php?f=10&t=9128&start=0

Eli jengi on poistanut lumilautamonon alkuperäisen pohjan ja virittänyt sitten n. 5 mm paksun jäykän hiilikuituvälipohjan tilalle. Ulkopohjaksi on laitettu vibram-kuminen versio.

En tiedä toimiiko noi oikeasti, mutta mikäli toimii, niin vaikuttaisi siltä että viimeisetkin suksi-randoilua puoltavat tekijät alkavat kaatumaan ja todennäköisesti lähivuosina koko homma alkaa jäädä marginaaliryhmien perinneharrasteluksi kanteleen soiton tapaan (?)

Varmaan suomestakin löytyy suutareita jotka pystyy duunaamaan tuollaiset monot, stadissa ehkä kiipeilykenkiin muutenkin erikoistunut herra Karttunen.

t: Antti

Kaitsu
Viimeksi kirjautunut: Yksi kuukausi 2 viikkoa sitten
Liittyi: 19.12.2002 - 10:18

Eikös sitte vois laskea jo ihan oikeilla randomonoilla? Itte oon jossain Alpeilla nähnyt sellaisia gurun näköisiä partaukkoja, joilla on ollut kainalossa pitkät puuterihuiskat, (yhdellä oli oikein Swellpanikki), laudoissa linkkusiteet ja jaloissa randokengät.  Päättelin syynä randokenkiin olleen juuri rautojenkiinnitysmahdollisuuden. (ukoilla oli isot reput ja köysinippukin, eivät varmaankaan olleet mihkään parkkiin menossa kaiteita hinkkaamaan)

P.S. No nyt muistin, Andermattin Spycher-paariin tuli tällaisia randomonolautailijoita. Melko noviisina ihmettelin, vaan kysyä en uskaltanut.

Väre

No niin, ensimmäiset savut otettu uudesta Mojosta Lyngenistä. Pääsin testailemaan splittiä vähän kaikenlaisessa lumessa ja jopa jäälläkin. Splittimoodi ja uusi sidesysteemi toimi erittäin hyvin, pieni jää ei ollut ongelma siteiden asentelussa takaisin laskumoodiin. Vaihto splitistä laskumoodiin ei ottanut ihan hirveästi aikaa ja homma toimi kuin ajatus. Laskiessa lauta tuntui toimivan erittäin hyvin jopa melko jäisessä rinteessä, mikä yllätti. Olen joskus testannut Burtonin splittiä, jossa oli vanha sidesysteemi ja se tuntui olevan toivottoman löysä rinteissä ja korpulla. Voile toimi sen sijaan vallan mainiosti jäisillä kohdillakin ja yllätti minut ketteryydellään. Olen tottunut laskemaan melko leveillä ja pitkillä laudoilla, joten tuo ketteryys yllätti. Jäisessä rinteessä skinnailu oli odotetusti aika tuskaa, joten kyllä niille Cramppooneille on tarvetta. Pitää vielä käydä lanaamassa tuolla ihan rinteitäkin ja katsoa olisiko splitistä täysin normilaudan korvaajaksi. Lentokuljetuksiin kun ei saa ihan hirvittävästi kamaa mukaan.

Paluuta lumikenkäilyyn ei enää ole. Positiivista muuten että tätä Voilea saa Suomestakin ostettua eli Camusta.

anttioksanen
Viimeksi kirjautunut: 2 vuotta 2 viikkoa sitten
Liittyi: 03.04.2003 - 23:18

[quote author=Kaitsu link=topic=28150.msg182526#msg182526 date=1291661054]
Eikös sitte vois laskea jo ihan oikeilla randomonoilla?

Hyvä kysymys, en ole koskaan kokeillut. Aika moni kai laskeekin, ainakin splitboard.com:in kirjoituksista päätellen. Mä luulen kuitenkin että pehmeä side ja mono on parempi vaihtoehto laskemisen kannalta, muuten kai jengi laskisi yleisesti kovilla monoilla muutenkin kuin ratalaudoilla. Kai idea noissa virityksissä on se että laskeminen pysyy just samanlaisena kuin ennenkin mutta kiipeäminen muuttuu helpommaksi.

t: Antti

töke
Viimeksi kirjautunut: 2 vuotta 9 kuukautta sitten
Liittyi: 13.02.2008 - 11:00

[quote author=Väre link=topic=28150.msg182546#msg182546 date=1291708942]
Paluuta lumikenkäilyyn ei enää ole. Positiivista muuten että tätä Voilea saa Suomestakin ostettua eli Camusta.

Hyvä, että tauti leviää  Biggrin

Minkä on hinta Voilelle Camussa?

Väre

[quote author=toke link=topic=28150.msg182549#msg182549 date=1291710555]
[quote author=Väre link=topic=28150.msg182546#msg182546 date=1291708942]

Hyvä, että tauti leviää  Biggrin

Minkä on hinta Voilelle Camussa?

Tarkkaa ovh:ta en muista, mutta alennuksen kanssa hinta oli ihan kilpailukykyinen nettikauppojen kanssa :).