1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
JM

Frendi väläytti viime keväänä ja osti uudet DriverX:t Lyngenin kevätreissulle. Tais korkata ne haikkaamalla, kantapäät oli kyllä tosi pahoilla rakkuloilla kahen viikon jälkeen, en oo sellasia ikinä ennen nähny. Se sisäkenkähän oli ihan sontaa, sen tason sisäkengät on ehkä jossain hinnat alkaen malleissa. Malamuten sisäkenkä(06/07 malli  :? ) on mun mielestä tosi hyvä, nehän on ihan lähtökohtasesti enemmän tollaset randomonon sisäkengän oloset, kuin perus lumilautapötkylät. Sisäkengän kiristys vois tietty olla parempi, meikällä luistaa se lukitus. Skinnaan yleensä sisäkenkä kireällä, ulkokenkä löysällä, aika vähillä rakkuloilla oon selvinny. On ollu mulle tarpeeks jäykät kun vetäsee ulkokengän tiukalle.

Splitboard.comissahan on noita heeboja jotka laskee randomonoilla. Etuna tietty varsin kevyt sidejärjestelmä, ainakin ennenkuin pehmeät splittisiteet alko kehittymään. Tosin kengät on kyllä raskaammat. Niillä on erikseen dynafitin kärkipalat ja sit kiskoilla pleittisiteet. Mut sen minkä ylämäessä voittaa tolla setillä, niin kyllä alamäessä häviää.

j.lauta

Kokeillessani Malamutea pari vuotta sitten kantapään istuvuus oli kyllä huippuluokkaa, silloin tuli vaan valittua Driver selkeästi jäykempänä.

Yhteistyö Spark Blazen kanssa ei alkanut häävisti: molempien nilkkaremmien räikistä jouset hyppäsivät paikaltaan plus toinen nilkkaremmi katkesi laskiessa teleskoopin puolelta, ja kaikki tämä ensimmäisen päivän aikana. Luottamus ei ole ihan huipussaan niiden sträppeihin tällä hetkellä.
Nopeasti kyllä vastasivat Sparkilta ja laittoivat uutta osaa tulemaan.

töke

[quote author=JM link=topic=28150.msg183808#msg183808 date=1293787697]
Frendi väläytti viime keväänä ja osti uudet DriverX:t Lyngenin kevätreissulle. Tais korkata ne haikkaamalla, kantapäät oli kyllä tosi pahoilla rakkuloilla kahen viikon jälkeen, en oo sellasia ikinä ennen nähny. Se sisäkenkähän oli ihan sontaa, sen tason sisäkengät on ehkä jossain hinnat alkaen malleissa. Malamuten sisäkenkä(06/07 malli  :? ) on mun mielestä tosi hyvä, nehän on ihan lähtökohtasesti enemmän tollaset randomonon sisäkengän oloset, kuin perus lumilautapötkylät. Sisäkengän kiristys vois tietty olla parempi, meikällä luistaa se lukitus. Skinnaan yleensä sisäkenkä kireällä, ulkokenkä löysällä, aika vähillä rakkuloilla oon selvinny. On ollu mulle tarpeeks jäykät kun vetäsee ulkokengän tiukalle.

Splitboard.comissahan on noita heeboja jotka laskee randomonoilla. Etuna tietty varsin kevyt sidejärjestelmä, ainakin ennenkuin pehmeät splittisiteet alko kehittymään. Tosin kengät on kyllä raskaammat. Niillä on erikseen dynafitin kärkipalat ja sit kiskoilla pleittisiteet. Mut sen minkä ylämäessä voittaa tolla setillä, niin kyllä alamäessä häviää.

Ihan noin paljon en dissais drivereita. Ite haikkasin viime vuonna 3 viikkoa putkeen eikä tullut rakon rakkoa kantapäihin. Onkohan sun kaverilla ollu kengät löysällä tai huonot sukat. No, voihan sitä tietysti olla anatomisia erojakin.

Hyvät kengät löytyy vaan kokeilemalla. Mutta mulle oli ainakin ehdottoman kannattavaa tuo driverin sisäkengän vaihto Palaun sisäkenkään. Mut jokaisen on etittävä se oma kenkä...

JM

Sisäkengät oli kyllä kovin halvan oloset. Muotoilua ei ollu nilkan seudulla nimeksikään. Sisäkengän takareuna tais olla ihan suora akillesjänteen kohdalta alaspäin ja vähän omituisesti tosi ohuella kankaalla toteutettu, jolloin ei jää paljon mitään varaa jalan muodoille. Kantapäähän tulee ulospäin akillesjänteen jälkeen, sille pitäis olla vähän kuppia että pysyy paikallaan. Ainaki mun kantapäälle :) 

JB

Mulle tullin täti lätkäs 2,7% tullia alvin päälle Sparkin Blazeihin marraskuussa, eli jäi alle sen 10€ ja piti maksaa vain alvi.

Niissä ekan satsin Blazeissa oli räikissä väärät jouset ja pistivät Sparkilta uudet postiin kun vaan ilmotti osoitteensa sinne.

Mut ne sträpit on ilmeisen heikot varsinkin kylmemmällä säällä.

“I don't always know what I'm talking about but I know I'm right. “

– Muhammad Ali

jjhenttonen
Käyttäjän jjhenttonen kuva

Sparkien juttu on se baseplate, muut osat on toisarvoisia, ja nehän voi korvata paremmilla. Ite oon aatellu tyyppää flown isoa sträppiä. Eli virittää semmoseen normi kiristimet ja käytellä tota niinku normaalia sidesysteemiä. Mulla oli joskus tavallisissa siteissä flown sträppi, ja se oli selkeesti mukavin sträppisysteemi mitä oon käyttänyt. Paljon vähemmän tuskaa ja hammasten kiristelyä ku erillisillä nilkka & varvas sträpeillä, paine jakautu jotensakin aika paljon tasaisemmin koko jalkapöydälle, mikä oli tosi mukavaa. En ees tiedä miksen jatkanu ton virityksen käyttämistä.

töke

Laitoin just Riden RX:än sträpit kiinni Sparkkeihin. On vähän leveämmät, kun Sparkin omat. Katotaan miten toimii.

Tossa kuva sträpistä:http://www.evo.com/outlet/snowboard-bindings/ride-rx-binding-2008.aspx

töke

Tietääkö kukaan löytyykö Jonesin lautaan muita skini vaihtoehtoja kuin Voilen?

jjhenttonen
Käyttäjän jjhenttonen kuva

Mikä tahansa sopivan leveä ja pitkä skini käy mihin tahansa oikean kokoiseen laskuvälineeseen. Mulla on jotku BD:t.

Mlkko

Tilasin Voilen DIY-kitin ja askartelin lomalla:

http://www.dropbox.com/gallery/11491345/1/Splitti?h=5f62f8#/

Vielä en ole päässyt testaamaan, mutta loppiaisena olisi tarkoitus käydä rinteessä.

Laudan halkaisu onnistui hyvin ihan käsisahalla. Jälki on siisti ja suoruus riittävä, kun vain malttaa mielensä. Enemmän ongelmia tuotti reikien tarkka poraus. Varsinkin syvennykset T-muttereille ja sen jälkeen läpiporaus 8 mm:n terällä tuntui hakevan paikkaansa. Osat eivät ihan heittämällä sopineet, mutta pienellä modifioinnilla menivät paikalleen.

Muutenkin käsiporalla on vaikea hallita syvennyksen syvyyttä, ja parissa kohtaa lähti kyllä liikaa materiaalia pois. Näissä tapauksissa ei taas T-mutteri pysynyt enää piikkien avulla lukittuna, ja jouduin vaihtamaan ne tavalliseen mutteri + aluslaatta -yhdistelmään. Toiminee niinkin.

Eli oppimisprosessi oli ainakin itselläni tämä. Rivitalon kylppäri ei liene paras paikka tämän tekoon... Smile

jamu

Mistä tilasit?

Mlkko

[quote author=jamu link=topic=28150.msg184042#msg184042 date=1294173524]
Mistä tilasit?

www.backcountry.it

jukka77

Komppaan lähes sanasta sanaan edellistä raporttia... Oma tekeleeni kuvina:

Vanha sotaratsu uuteen käyttöön...

töke

[quote author=jukka77 link=topic=28150.msg184047#msg184047 date=1294175705]
Vanha sotaratsu uuteen käyttöön...

It`s Alive!!!

jumala

voilen skinit=bd

kuinoma

Spliteille tuntuisi olevan tosi kova vuokrakysyntä. Jos siis oma splitti ei ole koko talvea käytössä, niin päästä se mäkeen jonkun muun hyvän tyypin jalassa. Turha näitä on varastossa viikkotolkulla lepuuttaa.

http://www.relaa.com/index.php?topic=20532.msg184212#msg184212

töke

Meni muuten tutulla Sparkin uusimmista malleista sträpi poikki heti ekalla kiristämällä. On kuulemma menny monella muullakin. Et silleen..

No asiasta toiseen: Mä viritin noihin sparkin fuseihin Ride RX:än sträpit ja heitin Burtonin Drivereista ne tonguet kuuseen ja sisäkengät vaihdoin Palaun alpine..(jotain) sisäkenkiin. Viikon verran oon nyt skinnaillu ja luonnollisesti myös laskenu tolla yhdistelmällä ja oon ollu ihan helkkarin tyytyväinen.
Sträpien vaihdon jälkeen kenkäkin jämäköity mut kuitenkin sillein, että tuntuma säilyy. Toi sparkin oma sträpi on aika kaponen, niin sen paine jakautuu aika pienelle alueelle kenkään ja ainakin mulla aiheutti puutumista ja jotenkin epämukavan paineen. Noita Riden leveitä sträpeja ei tarvi vetää niin kireelle ja silti kenkä on tukevasti siteessä ja paine jakautuu paremmin. Ilmeisesti noissa uusissa blazeissa onkin vähän leveämpi tuo nilkka sträpi. Varmaan parempi sillä edellytyksellä että kestää. Joku tais puhuakkin jotain Flow sträpeistä ja se vois olla kans tosi hyvä. Siinähän se paine jakautuisi tosi laajalti.
Toi burtonin tongue homma ei kyllä mulla toiminu yhtään. Skinnatessa ihan hanurista, ja alaspäin mentäessä toi paine jakautuu ihan oudosti kenkään. Sen pitäis olla varmaan jossain kiinni siellä niin se toimis luonnollisemmin. Kai..

Et semmosta säätämistä.

kalamies135

[quote author=toke link=topic=28150.msg184688#msg184688 date=1294960831]
Toi burtonin tongue homma ei kyllä mulla toiminu yhtään. Skinnatessa ihan hanurista, ja alaspäin mentäessä toi paine jakautuu ihan oudosti kenkään. Sen pitäis olla varmaan jossain kiinni siellä niin se toimis luonnollisemmin. Kai..

Kyllä se läpyskä laitetaan kenkään kiinni. Kengän kielessä on ylhäällä ja alhaalla venyvät kankaat; Tunge se läpyskä niiden sisälle niin paljon ku menee.

töke

[quote author=kalamies135 link=topic=28150.msg184691#msg184691 date=1294980986]
[quote author=toke link=topic=28150.msg184688#msg184688 date=1294960831]

Kyllä se läpyskä laitetaan kenkään kiinni. Kengän kielessä on ylhäällä ja alhaalla venyvät kankaat; Tunge se läpyskä niiden sisälle niin paljon ku menee.

Näin on tosiaan!Kiitos "kalamies"! Huomasin vaan ton alakiinnityksen, enkä yläpuolen kiinnitystä ollenkaan. Pitää varmaan hommata lasit tai jotain. Eli vedän sanani takaisin tonguen suhteen. Pitää testata uudelleen.