1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
töke

Elä ainakaan neljää hunttia maksa. Ihan liikaa..

ps. Ruskeasilmäiset hevosenkasvattajat sanovat, Håi!

JM

No mitä päädytkin hankkimaan, niin mun mielestä cheat sheetit on aika kova juttu noiden skinien kanssa. Mul on voilen orkkikset, eli BD:t. Ainakaan ton ikäsissä ei oo mitään kantakoukkua, enkä oo kyllä tarvinukkaan. Mut empä muista onko olleet skinit yli kahta kertaa päivässä kiinni. Liima on tiukkaa, oli juhlaa kun viimeinkin sai ne se sheetit hommattua.

Miettisin myös hyvin tarkkaan ton sidehomman. Ne sparkit maksaa ekstraa, mutta on hintansa arvoset. Tai aika epäilyttävät ne strapit on ja highback on ehkä lerpuin mitä on ikinä tullu vastaan, mut homman koko idea on tietysti ne baseplatet. Ekaa kertaa ei oikeesti tarvinu laskumielessä miettiä ottaako aamulla splitin vai solidin, kun mun seteissä tota painoeroakaan ei oikein oo.

Asiasta kukkaruukkua sivuten. Kävin tänään kaverin kanssa koittamassa jääkiipeilyä, hauskaa puuhaa ja helpossa paikassa kiipes ihan ok remmiraudoilla ja snoukkakengillä. Homma oli senverran hauskaa että seuraaviksi laskukengiksi täytyy ehdottomasti miettiä noita aiemmin esiteltyjä snoukkarandosekasikiöitä.  Vois toimia meikän tarpeeseen jääkiipeilypoponakin ihan tarpeeks hyvin. Mä en ton lajin kamoista niin ymmärrä, mutten oikeestaan keksi miksei ne toimis loistavasti? Ehkä vähän raskaat?

Toinen homma mitä ite toivon kamakehityksestä ois se että karakoramin systeemi toimii ja ne hoksais tehä solid laudoille sopivan kiinnityslevyn. Splitti on niin kallis, että ainoaks laudaks sitä ei viittis reissuun ottaa, oltiin tos helmikuussa pari viikkoa alpeilla ja välillä vähän hirvitti olla melkeen tonnin splitillä liikenteessä. Onneks se kantin mutkalle vääntäny kivi osu kohalle sinä päivänä kun oli 350e solidi alla.. Splitti kärsi 20 cm coreshotin, mut se nyt ei niin haittaa. Ois myös mukava jos pärjäis yksillä siteillä. Autoon pakkaamisen ja lentopainon vuoksi.

edit. niin ja ei ne dynafit kiinnikkeet välttämättä mikään huono juttu ois. Tosin tulee vähän tollanen frankenboard

Kaitsu

Danke, ei sano norjalaiset vaan sakut! Pistin rautapalasatsitilauksen Pyrenekseille (154 ekua), hommaan sitten nahat myöhemmin jostain. Jos kesäkuun ekalla viikolla vielä ehtis testaamaan peliä Romsdaaliin tai Lyngeniin.

Kaitsu

Hei! 

Mitkä skinit min kannattaa tilata Conradilta splittiä varten? (lähettävät nyt ilman postikuluja) Mikä merkki ja leveys? (Mie en ymmärrä noista oikeesti mitään, oon vaan suksista skinejä repinyt, ja niistäkin muutaman kerran.)

Tuorala

BD:n skinit tuntuvat olevan parhaat. Mohair tai Mohair-Mix. Leveyttä sen verran kuin lankun puolikkaaseen jää leveyttä.

"Go out and hurt yourself before your body looses it's ability to heal itself"

_Henkka_

Lauta halkaistu onnistuneesti, seuraava steppi olisi siilata exposattu edge, onko vinkkiä soveltuuko joku näistä http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tuotteet/tuotetiedot_aakkosjarjestyksessa/lakat tarkoitukseen?

Kaitsu

Samaa aprikoin minäkin. Itte aattelin ihan vaan epoksilla hölvätä, esim. tällä: http://www.arsalin.fi/kauppa/product_catalog.php?c=3

Mitähän myrkkyä konkarit ovat käyttäneet?

jjhenttonen
Käyttäjän jjhenttonen kuva

Tervaa

JM

Murtui pinni blazeista siitä vaijerin reiän kohalta, ulkoreunan puolelta murtuma läpi materiaalin reikään asti, sisäreunasta ehjä. Onko porukalla mielipiteitä onko toi laskukelponen ennenkuin uus pinni tulee? Onko kellään lainata/myydä varapinniä Espoossa? Lauta on menossa kuinoman kautta vuokralle alkuviikosta, mulle tulee uus pinni vasta huhtikuun alkupuoliskolla..

_Henkka_

Lauta sirkkelistä läpi

Ja skinnaamalla toppiin, kaikki 5500 cm vertikaalia meni yhdellä rykäsyllä. Topissa joutu ottaa olusen (ohjeissa ei mainintaa splittaamisen aiheuttamasta nestehukasta).

Eli tais project DIY onnistua, tositoimiin tosin pääsee vasta reilun viikon päästä...

JM

Jes, vaihat vielä kaarevat kantit keskelle splittimoodissa, ni homma bueno.

jjhenttonen

Valmis

Kuvat: 
jjhenttonen

FWT mestari M. Tölderer tyttöystävänsä Bibin ja Rollon vahvistuksen mr Hastin kanssa Tamokissa:

näyttäis Jonesit toimivan ihan ok, samoin Bibin halkisahattu Amplid.

JM

[quote author=toke link=topic=28150.msg184906#msg184906 date=1295274078]
[quote author=JM link=topic=28150.msg184872#msg184872 date=1295253747]
Onko Chompsit tippunu kellään koskaan siteen alta? Nopeesti koitin ja nehän on vähän pyhällä hengellä kiinni. Meinaan esim tilannetta, jossa tasapaino lipsahtaa eteen, polvi koskettaa maahan ja side nousee pystyyn. Eli ns. lipsuu.

Just pari päivää sitten kävi noin kuin kirjoitit. Eli sutasin tyhjää ja rauta irtos. :x Eli se rauta voi tosiaan irrota sieltä ja se on aika kettumainen laittaa takasin. Muuten kyllä ihan hyvät raudat.

Ei oo kauheesti ollu tarvetta, mut ilmeisesti tarkotus on pitää sitä raudassa olevaan pientä nousurautaa ylhäällä, sehän estää sit sen raudan tippumisen. Toimi ainakin tänään mainiosti.

jeppe jääkarhu

Timelinen sivulle näyttäisi tulleen hyvä video itse tekemisestä opettajana itse Xavier Delarue:
http://www.timelinemissions.com/how-to-build-your-own-splitboard-timeline-bonus-2/

jjhenttonen

Powder Flowerin 165 splittiä on nyt tullu testattua ja tuntuis toimivan erittäin hyvin. Tamokissa pääsin sillä jokusen bäkkäriranin vetämään ja tässä Vapun aikaan pääsin Röldalissa rinteeseenkin. Sanottavampaa eroa en normaaliin lautaan laskiessa huomaa, kantti leikkaa ja pitää enemmän ku mä. Kuhan sais n puolta kevyemmät sidetsydeemit niin olis paketti valmis. Ite lauta ei paina sen enempää ku tavallinenkaan lauta. Kuhan saadaan vehe lopulliseen kuosiin niin, näin alustavasti, voin suositella erittäin lämpimästi!

mitat ulkomuistista:
pituus 165 cm
leveys keskeltä 264 mm
sivuleikkauksen säde 10,5 m

tai jotain tollasta.

_Henkka_

Omin kätösin askarreltu DIY-splitti (kuva) pääsi tositoimiin pääsiäisenä Riksussa ja oikein positiivinen kokemus oli sekä keskus (ekaa kertaa) että kalustokin. Offarilla ja skinnatessa apparaatti toimi kuin pitikin ja vähän ehkä ylikin kun teki mieli aina iltaisin  vielä lähtee kämpiltä vähän hiihtelemään. Perus rinnelaskuun laudassa tosin ei ominaisuuksia enää just oo, eli (kierto)jäykkyys vissiin katosi halkaisun myötä kun ei oikein kantilla pidä mutta eipä tuolla nyt paljoa rinteissä tule toivottavasti lanattuakaan... Offia ja pientä putikkaa oli taas ilo laskea ja itelle noihin hommiin vähän löysempi lauta istuu muutenkin paremmin. + että Björklidenin parkin hyndästä kävin jopa raapasemassa pienen metukan, ha!

Splittailua noin yleisesti täytyy kyllä vielä hehkuttaa kun tulee näköjään näilläkin harrastusvuosilla touhuun ihan uutta kulmaa ja sävyä. Eli tommonen eräjormailu ja tunturisamoilu on ollu aika vähissä mun snouggapuuhissa mutta nyt näköjään on tämäkin mahdollista. Ja pysyy hyvin hiihtäjien vauhdissa ylä- sekä alamäkeen (mut en mää tällä siltikään kyllä Finlandiaa lähtis ihan heti hiihtään.....).

JM

Äkkiseltään kyllä väittäisin että se huono tuntuma rinteessä johtuu siitä että sulla on noi voilen kiskot käytössä. Mulla oli joskus suht vanhat, ehkä 2004, burton missionit voilen kiskoilla kiinni ja oli kyllä tosi karsee laskee rinteessä, kantti ei purru mitenkään. Yleensä pidin splitissä toisia siteitä, SP Raiden, joilla nyt oli jonkunnäköinen tuntuma. Raidenit oli selkeesti jäykemmät siteet kuin Missionit, kuvasta en tunnista mitkä burtonit sulla tossa on. Nykyiset Blazet on ihan eri luokkaa nimenomaan kovalla alustalla. En oo kyllä DIY splitillä ikinä laskenu, että voihan se olla että johtuu siitäkin.

töke

Voilen kiskoja ei kannata pitää etes vaihtoehtona. Kylmää tekstiä, mutta totta. Wink

_Henkka_

Niin siis mullahan on tossa Cartellit kiinni ja ovat siteinä sieltä B:n jäykemmästä päästä, täytyy yrittää päästä vaikka noita Sparkeja testimään jossain ens kautena.

JM

No jos haluut koittaa ennen hankintaa, niin kyl mä noita omia senverran lainaan että pääset rinteessä koittaa. Löytyy Tapiolasta. Pistä privaa kun on taas lunta maassa, jos on tarvetta.

_Henkka_

Toptur splitting [url=]Riksgränsen Splitboarding 2011[/url]

Rhag

Morjensta,
olen uusi kirjoittelija foorumilla, mutta lurkannut täällä jo puolisen vuotta. Päätin,  että nyt on aika ruveta katsomaan ensi kaudeksi splittiä kasaan, kun on sopivasti kesälomien jälkeen PA muutenkin.

Viime keväisen parin viikon slackcountry-reissun aikana Itävallassa totesin, että lumikengät eivät ole vaihtoehto enää, kun kolme muuta kaveria on liikkeellä suksilla ja splitillä. Sitä ketutuksen määrää on hankala kuvailla, kun löytää huonona lumitalvena kokonaisen laakson taivaallisen pehmeää lunta (ei tietenkään mitään enkeliputskua, kun ei pariin viikkoon ollut tullut lunta), mutta ei jaksa parin nousun jälkeen enää laskea, koska lumikenkäily vain on raskasta skinnailuun verrattuna. Etenkin kun skinnaajat päättää reitin...

Aloitin eilen tilaamalla Karakoramin siteet, koska ajattelin että laudan saa merkittävästi helpommin myöhemminkin. Kallista hupia se on, en voi muuta sanoa, mutta toivottavasti näillä pärjäisi sitten pitkään... hyvin pitkään.

Harkitsin Sparkeja myös, mutta tykkään Karakoramin tavasta lähestyä splittisiteiden ongelmaa enemmän ja splitboard.comilla niihin on suhtauduttu ainakin varsin supeasti. Hintaa Karakorameille tuli cramponien kanssa huntti enemmän (ennen tullilottoa, kun jenkeistä tulevat) kuin Sparkeille. Mikäli jotakuta muutakin kiinnostaa Karakoramin siteet, niin niiden lärväkirjasivuilta saa ennakkotilauksia varten 31.7. saakka alennuskoodeja.

Seuraavaksi on edessä laudan metsästys, koska omat puutyötaidot eivät ainakaan ole ala-asteen jälkeen kummoisemmiksi kehittyneet. Tänä vuonna vaihtoehtoja ainakin pitäisi olla, kun joka toinen merkki tuo markkinoille splitin tai kaksi ja ainakin Jonesilla niitä on kokonainen liuta tarjolla.

jeppe jääkarhu

Itselläni sama homma edesssä eli splitin hankkiminen. Olen miettinyt Jonesin Solutionia omaksi ensi splitiksi. Tällä hetkellä normilautana Rossarin experience, mikä oli joskus Jonesinkin lauta ja itse olen ainakin pitänyt sen laskuominaisuuksista ja tuo Solution näyttäisi olevan profiililtaan samantyyppinen.

Onko kenelläkään antaa hyviä vinkkejä, mistä Jonesin ostamista kannattaisi ruveta miettimään? En ole itse löytänyt juurikaan Eurooppalaisia kauppoja, jotka myisivät noita lautoja ja jenkkilästä tilatessa on edellisessä viestissä mainittu tulliruletti pilaamassa tunnelmaa.

Myös hyvät nettikaupat muiden varusteiden tilaamisen on tervetulleita, pelkällä laudalla kun ei vielä vuorta valloiteta  :?

Rhag

Morjensta,

itsellä on tällä hetkellä kanssa valinta kallistumassa johonkin Jonesin lautaan. Viime vuonna hankin Jones Flagshipin ja pidän siitä vimmatusti. Valitettavasti kyseinen yksilö on ottanut kohtuullisen paljon vahinkoa ja syksyllä selviää, että saako Skiservice sen vielä pelastettua.

Mä ostin tuon Flagshipin blue tomatolta Itävallasta ja toimitus pelasi ongelmitta, vaikka mun kokoa - 168 wide- ei ollut tulossa niille edes varastoon. Ne myy musta solutionia tälle kaudelle hintaan 799e(?). Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä sinne ja varata lauta etukäteen, kun viime vuonna solution oli käsittääkseni loppunu aika pitkälti ennenkuin se ikinä pääs kauppoihin saakka.

Lumiturvallisuuskamat hankittiin porukalla Sport Conradilta ja homma pelasi vaivatta. Niiden valikoimassa on mukavasti aikalailla kaikkea muutakin.

Ajattelin itse kallistua tuon split hovercraftin puoleen, vaikka pituutta ja painoa on "liikaa" sen kokoon nähden (189cm ja 94kg ilman kamoja). Tarkoitus olisi laskea kuitenkin vielä enemmin pienempää pätkää ja nautiskella jokaisesta käännöksestä kuin tykittää isoja ja jyrkkiä linjoja alas.

Toinen lauta, joka ehdottomasti kiinnostaisi, on tuo puuterikukan splitti, josta JJH mainitsi. Tietääkö joku, että tuleeko kyseistä lautaa tälle kaudelle ja onko sen hintaluokka minkälainen?

töke

Jos ostatte Solutioniin niin ette varmasti pety, mutta ei se ole ainoastaan ison aukean tykitys lauta. Se kääntyy yllättävän äkäsesti.

Mulla menee kuitenkin Howercraft hankintaan tänä vuonna.

jjhenttonen

PFn splitin saatavuutta voi tiedustella suoraan mestari Ampujalta itseltään. Hänet saa kiinni lähettämällä viestin powderflower.com saitin kautta.

Hinnasta en osaa sanoa mitään, enkä tiedä onko Samu edes ajatellut asiaa, uuden verstaan rakentaminen on varmasti pyörinyt enempi sepän mielessä kuin uusien tuotteiden hinnoittelu. Lienee jossain tonnin haminoissa, voisin kuvitella. Ehkä. Mutta kannattaa tosiaan laittaa Samulle viestiä ja kysyä.

Ylipäätään PFstä sen verran, että tilojen meneillään oleva upgreidaus tulee nopeuttamaan tuotantoa huomattavasti. Ja, edelleen, että laatu on parasta mitä rahalla saa. Ei pidä unohtaa myöskään suomalaisen suosimista, lähituotantoa ja markan pyörittämistä kotikunnassa. Se, että laudan tuottajan kanssa voi keskustella henk koht on nykymaailmassa aika erikoinen asia, ja ainakin mun mielestä kuluttajan kannalta todella arvokas juttu. Tuotevastuu, sanan joka merkityksessä, on ihan eri luokkaa kuin semmoisissa tapauksissa, joissa lumilaudan tuottaa joku systeemin orja paikassa jossa ei ole koskaan edes satanut lunta.

Teuwo =;)

[quote author=toke link=topic=28150.msg192088#msg192088 date=1311933326]
Mulla menee kuitenkin Howercraft hankintaan tänä vuonna.

Et pety, Hoveri on päällikkö!

Miqu
Käyttäjän Miqu kuva

Moi,

laittelen tännekin ilmoituksesta maininnan, jos jollakulla löytyis meikäläisen paremmalle puoliskolle kamaa. Eli tsekatkaa toi: http://www.relaa.com/index.php?topic=36578.0

Muuten itselläkin hiukan polttelee splitin päivitys. Ostin viime kaudeksi Voilen sd171:sen  ja sillä tuli laskettua kaiken kaikkiaan noin 25 päivää. Pitkä lauta käyttäytyi hyvin pehmeässä, mutta kevättä kohti huomasin, että kun paino on pudonnut vuodessa about 10kg, niin meinasi käydä raskaaksi minulle.

Joten jos jollakulla olisi tarvetta tuommoiselle (09-10-vuoden) Voilelle, niin saattaisnpa myydäkin pois.

JJH voisi laitella enemmänkin juttua tuosta PF:stä, se voisi kiinnostaakin, jos hinnat ei kauhean korkeaksi nouse. Pojjaat varmaan tekevät kuitenkin kaikki tuotteet tilauksesta, joten pieni kustomointi saattaisi onnistua, esim pikkasen taperia ja hiukan rockerin säätöä?

töke

A physics lesson about Snowboard turn shape.

PART 1. http://youtu.be/uE1YdDj_L0o

PART 2. http://youtu.be/hFjq741bkbI

Sivut