1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
NittiFemma

voiskohan tuollaista käytössä muodotunutta rockeria kutsua luomu rockeriksi?  :lol:

95%

Peva

Pääsin menneenä viikonloppuna laskemaan viimein ostamani Armadan JJ:t. Pehmoisessa sukset toimivat ketterästi ja olivat muutenkin näppärät. Korpulla ja jäällä ei niin hauskat. Suurin yllätys oli hyvät rinneominaisuudet loivahkolla ja hyväkuntoisella rinteellä. Jäinen ja jyrkkä aiheutti ainakin meikäläiselle vaikeuksia.

mpaka

Lievästi offia, mutta mun mielestä rocker pitäisi nimetä uudelleen rogeriksi -->keularoger --->peräroger.

Raid

roger that

Harza

Sanokaapa viisaammat mielipiteenne tuosta 112RP-suksesta http://www.dpsskis.com/ski/wailer112RP

Kovasti houkuttaisi hankkia rocker-peli all-mountain-sukseksi ja ainakin hehkutus suksea kohti on kova ja DPS:n Mike Cannon sitä kovasti mailitsekin suositteli. Lompakko ei Pure Carbon+Nano-malliin venyisi eli Hybridiä mietinnässä ja toisaalta jos sukseen ruuvaa Baronin/Duken kiinni niin painoa kertyy kuitenkin vaikka vain 300g painoero on versioiden välillä 190cm pituudessa.

edit: Tuossa suksi muistakin suunnista:
http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=183657

janne niini

Ihan spekseistä ja ulkonäöstä voi todeta, että 112 RP on aika selkeä rip-off Armada JJstä! :lol:
Eikä siinä mitään, osoittaa vain että konsepti toimii... 

blumi

ja mitä mä mistään tiedän, mut näytti vähän levottomalta suksen käyttäytyminen.

Tää kommentti sitten koskee sitä wailer112rp suksea. Niillä noi svenskit näyttäis laskevan tossa videossa.

vesavirt

Skimbat pitäisi hankkia ja ajattelin kysellä täältä vielä mielipiteitä vaikka aihetta onkin jo melkoisesti puitu.

Elikkäs ajatuksena oli hankkia On3pin Bily Goatit, mutta koska lupailuista huolimatta siitä ei tullut 191cm pitkää mallia niin täytynee vaihtaa merkkiä. Itsellä siis vartta 192cm ja tuo 186cm suksi tuntuu vähän lyhkäseltä. Armadan JJ:tä olen testaillut, mutta sen takarockeri tuntuu omaan telluiluun vähän liian massiiviselta. Mielellään kuulisin kokemuksia ja suosituksia tuon sorttisista suksista, jos jollain on niitä jakaa.

Teuwo =;)

Räpelsin A-miehelle joihinkin, muistaakseni On3ppeihin siteet Japoniassa ja ne vaikuttivat painavan ja vahvan laskijan alla aika hyviltä, noin laskemista vierestä tiiranneena.

Taisivat olla ex. Great Scottit eli oisko ne nykyään Cease and desist ?

Että jos On3ppia halajaa...

Ice Man

niin ja A-miehen suksien toimitusaikahan oli muistaakseni joku 6kk.
olihan ne kuulemma hyvät laskea.

pkaelli

[quote author=weesa link=topic=29465.msg178728#msg178728 date=1282837139]
Skimbat pitäisi hankkia ja ajattelin kysellä täältä vielä mielipiteitä vaikka aihetta onkin jo melkoisesti puitu.

Elikkäs ajatuksena oli hankkia On3pin Bily Goatit, mutta koska lupailuista huolimatta siitä ei tullut 191cm pitkää mallia niin täytynee vaihtaa merkkiä. Itsellä siis vartta 192cm ja tuo 186cm suksi tuntuu vähän lyhkäseltä. Armadan JJ:tä olen testaillut, mutta sen takarockeri tuntuu omaan telluiluun vähän liian massiiviselta. Mielellään kuulisin kokemuksia ja suosituksia tuon sorttisista suksista, jos jollain on niitä jakaa.

Mulla pituutta 194cm ja paino noin 92-96kg välillä. Oon ite katellut ns. sillä silmällä:

- K2 Obsethed  189cm  117mm
- Atomic Bent Chetler  192cm  123mm

Atomic olisi leveämpi keskeltä, mut kapeampi keulasta, eli paljon suorempi suksi. Luulen et noista kallistun K2iin mun muutenkin oon niistä tykännyt. K2:lla yleensä sukset pidempiä suhteessa ilmoitettuihin mittoihin joten luulen noiden yo suksien olevan yhtä pitkiä suunnilleen.

Sit olis vielä Rossignolin S7  195cm. Niitä tosin en ite meinaa miettiä kun tuli viime kaudella kokeiltua S7 188cm ja ne oli todella lyhyen tuntuiset ja oikeasti vain 185cm pitkät kun ite mittasin suksen pintaa pitkin (en ymmärrä mistä ovat niille saaneet 188cm mitaksi)?

Jussi

Dr.Snuggles

Sanokaahan viisaammat mielipiteitä seuraavista touring/yleissuksi-rockereista:

- K2 SideStash
- Dynafit Stoke
- Atomic Access

Muitakin saa ehdottaa. Nyt on 181cm K2 Workstinksit dynafiteillä. Ihan toimivat, mutta vähän leveyttä saisi olla lisää.

Pemker
Käyttäjän Pemker kuva

[i][i]Sanokaapa viisaammat mielipiteenne tuosta 112RP-suksesta http://www.dpsskis.com/ski/wailer112RP

Eilen postiluukusta kolahtaneen Backcountry gear guiden sivuilla tuo 112RP saa ylistystä. Sille annettiin ihan Editors Choice -merkki.

Hmm, ehkä sit ensi vuonna vois ostaa tän vuoden mallin pilkkahintaan  :lol:

7P

-More speed to U-

Ice Man

DPS:n sukset on kuulemma ihan asiallisia.

Wailer 112 suksen mitat näyttää ihan Zag:n mitoilta. Aikas leikkaava suksi.

jaksu

[quote author=Ice Man link=topic=29465.msg178748#msg178748 date=1282889046]
niin ja A-miehen suksien toimitusaikahan oli muistaakseni joku 6kk.
olihan ne kuulemma hyvät laskea.

ON3P:n liukuhihna hönkii selkeesti parempaan tahtiin kuin viime vuonna. ensimmäiset satsit on jo toimitettu ja Billy Goateja löytyy stockista muutama pari hätäsimmälle. omat goatit saa kavereikseen vicikit syksyn aikana Biggrin

http://on3pskis.com/2010/09/september-production-update/

vesavirt

Kellään kokemuksia black diamondin megawateista?

Hyde

Tuolta voi luntata mitä Off-Piste makasiini kertoo kauden 09/10 testatuista Jenkkisuksista, juurikin mm. Magawateista sun muista BD ja K2 rokkereista. Ja on siellä mukana Trabeja, Dynafitteja ym. randosivakoitakin. Höpinöitä tavaillessa on syytä tiedostaa että näkökulma on vahvasti Earn your Turns -vinkkelistä.

plehti
Käyttäjän plehti kuva

Ruotsalaisessa Åka Skidorissa oli myöskin vertailu uusista rockereista. Testissä parhaaksi valittiin Völkl Katana:t. Erityismaininnan puhtaasta puuterilaskusta sai 4FRNT Renegade:t ja parhaiksi allround-suksiksi valittiin K2 Sidetash:t.

/ Panu.

Gravity Fabulous - Sleep well, Climb more! (http://www.facebook.com/gravityfabulous / http://www.gravityfabulous.com)

pkaelli

Tänään toi UPS Conradilta tilatut 189cm K2 Obsethedit (uusin malli).

Mittasin huvikseen samantien suksen oikean pituuden:  tasan 192,5cm jos mittaan suksen pintaa pitkin päältä päin.

K2 kyllä (nk. niilla on tapana) ilmoittaa pituuden alakanttiin aika selkeesti.

Vertailun vuoksi mulla viime kaudella käväisseet 188cm Rossignol S7:t oli oikeasti vain 185 cm pitkät.

=> eroa pitäisi olla ilmoituksen mukaan tasan 1cm. Oikeasti eroa 7,5cm mikä on jo aika paljon.   :-)

Muuten nuo Obsethedit näytti todella hyviltä! Takarockeria ei ole mun mielestä liikaa. Samoin edestä ei nouse ihan älyttömästi, olkoonkin et nousu alkaa jo suht aikaisin.

Niihin tulee Duket kiinni 110mm stoppareilla. Suksi on K2:n mukaan keskeltä 117mm, mut noi 110mm stopparit on kyllä just oikeat näihin. Voi olla et pitää ihan vähän taivuttaa, tod. näk. ei -  ainakaan sen mukaan mitä äsken mallasin.

(tiedoksi vaan muillekin jos joku mähkii näitä mittoja nk. mä ennenkuin nyt ite varmistin).

Jussi

Anonyymi

Auttakaa poloista.

Kävi niin, että Surfacen Live Life II:t (ykkösen graffoilla, jos nyt joku sattuu bongaamaan) varastettiin vähän aikaa sitten häkkikomerosta. En ehtinyt kunnolla koskaan testaamaan suksia niille sopivissa olosuhteissa, mutta kyllä ne nyt ihan OK:lta vaikutti.

Keväällä tuli tyypattua myös Salmonon Czarit, jotka vaikuttivat mukavan helpoilta ja anteeksiantavilta. Kuitenkin vähän tylsiltä ehkä. Testattua tuli myös Amplidin Cholesteronet (mallista tosin en ole ihan satavarma) - melko fatit, rockerilliset sukset. Näillä pöllyytteli puuteria ja crudin läpi kyllä suht kivasti, mutta puissa ja kovalla tuli sitten vastaan se, että sukset olivat vaan aivan liian järeät mulle.

Lisää pohjaa: taitotaso puuterissa / syvässä lumessa puhdas nolla, tai ainakin suht lähellä sitä. Carverit alla menen kyllä jäisiä rinteitä varmasti ja tyylikkäästi, kovaakin, mutta heti kun pehmeää lunta on yli 10 cm, rupeaa pelottamaan. Entisenä lautailijana jotenkin on tottunut siihen, että se kelluntaväline pysyy lumen päällä ja suksilla näin ei tietenkään ole, kun vauhtia ei ole tarpeeksi. Ja jos ei hiljaa toimi, on uskallusta vähän nihkeä lähteä hakemaan kovaa vauhtia varten muutaman voltin jälkeen ;>

Nyt siis hakusessa olisi selkeästi rockeroitu lähinnä taka/sivumaastoon suunnattu suksi, joka kelluisi hyvin ja toimisi hyvänä opastajana. Lähinnä reissut suuntautuvat Alpeille, joten yleiskäyttöisyyskin merkkaa jonkin verran, sinne kun ei kaksia suksia viitsi raahata.

Nyt arvon näiden välillä: K2 Sidestash ja Armada JJ. Sidestash olisi edullisempi ja ehkä yleiskäyttöisempi, toisaalta rocker (5/15) voi olla niin mieto, ettei tuo kauheana confidence boosterina toimi. JJ taas olisi leveämpi ja rockeri olisi järeämpi. Luulisi kaiken järjen mukaan olevan pehmeässä selkeästi iisimpi. Tiedä sitten rinteiden hanskaamisesta.. Pelkkää rinnelaskua varten on kuitenkin eri sukset.

Kommentteja, ehdotuksia?

MissäOnJJ

[quote author=Dr. Snuggles link=topic=29465.msg178854#msg178854 date=1283196964]
- Dynafit Stoke

Omat stoket odottaa vielä lunta pohjien alle niin ei oikeen osaa auttaa. Vaikuttaa profiililtaan mielenkiintoiselta...

Macharza

[quote author=MissäOnJJ link=topic=29465.msg180080#msg180080 date=1286444875]
[quote author=Dr. Snuggles link=topic=29465.msg178854#msg178854 date=1283196964]
- Dynafit Stoke

Omat stoket odottaa vielä lunta pohjien alle niin ei oikeen osaa auttaa. Vaikuttaa profiililtaan mielenkiintoiselta...

Jos ei löydy kotimaasta infoa, täältä ameriikan review http://www.wildsnow.com/2923/dynafit-stoke-ski-review-2/