1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Mikko Piironen

[quote author=Andy Mugen link=topic=30380.msg180186#msg180186] Jännä juttu koska itselläni lukee Fennian vakuutuskirjassa erikseen matkavakuutuksen kohdalla, että vakuutus on voimassa kallio-, jää- ja vuorikiipeilyssä. Offareilla hiihtotouhuja eivät kuitenkaan korvaa, vaikka kuinka olen esittänyt erilaisia skenaarioita. Toisaalta voidaan kysyä onko siis vuorikiipeily lainkaan vaarallinen laji, jos se korvataan?   :lol:

Mitä sanoisit noin omaan kokemukseen perustuen?

Itse olen menettänyt kolme tuttavaa näissä lajeissa ja jos vielä yksi puolituttu lasketaan mukaan, niin offarit johtaa 3-1. Vastaavasti jos lasketaan vain pelastuskertoja, niin kyllä kiipeily sitten vie voiton.

Offarilla joutuu paljon helpommin aivan vahingossa paikkoihin, joissa ei pitäisi olla. Oman vajaavaisen tietämyksen vuoksi varmaan olen itsekin ollut joskus laviinin päällä, mutta onneksi ne ovat pysyneet paikallaan.

Mun Fennian vakuutuskirjassa lukee onneksi myös "rinteiden ulkopuolella laskettelu"

ossiha
Käyttäjän ossiha kuva

Äskön lähivakuutuksesta soitettiin ja tuomio oli seuraava: Offarilaajennuksen saa max.90 päivän reissulle. hinta oli 250 e jos kilpailee ja 170e harrastustoiminta. Yli 90päivälle ei saanut matkavakuutukseen, mutta tapaturmavakuutus kattaa myös ulkomailla. Tosin hoitokulujen yläraja 8500e. En sitten edes kysynyt että korvaako tuo tapaturmavakuutus koptereita ym. koska tuo 8500e kuulostaa äkkiseltään aika pieneltä summalta ylärajaksi, jos oikeasti loukkaa pahasti niin ei tuo 8500e taida kovin pitkälle riittää...

tfl

Itse kanssa kysyin noista kun olin toistaiseksi Lähivakuutuksen asiakas.
- Lähivakuutuksesta saa laajennuksen, viikoksi ~38€ ja kahdeksi 50€ jne..
- Iffillä aika vastaava laajennus ja hinnat, heiltä saa myös yli 3kk ja koko vuodeksi 298€.
- Fennialta ei saa millään rahalla mitenkään vakuutusta joka kattaisi offarit, en tiedä onko vanhojen ehdot silti edelleen voimassa?

Itselleni alkaa ulkomaalaiset vakuutukset kuulostamaan selkeästi parhaimmalta vaihtoehdolta.

Andy Mugen
Käyttäjän Andy Mugen kuva

[quote author=Mikko Piironen link=topic=30380.msg180187#msg180187 date=1286866280]
Mitä sanoisit noin omaan kokemukseen perustuen?

Oman kokemukseni pohjalta lasken molemmat aktiviteetit vaarallisten lajien listaan. Oma henki on ollut turhan lähellä lähteä. On totta että laskemisen suhteen on helpompi joutua paikkoihin joihin ei todellakaan halua joutua.
Problematiikka syntyykin mielestäni kun nuo kaksi yhdistetään. Toisaalta kun omaa olkapäätä ronkittiin kiipeilytapaturman jälkeen, niin korostin kipujani kyllä sen verran paljon että sain vakuutusrahoilleni vastinetta. Täysin rehellinen kun ei sitä maata peri, valitettavasti.

"Free Your Mind And You Ass Will Follow..."

ecky
Käyttäjän ecky kuva

[quote author=Andy Mugen link=topic=30380.msg180186#msg180186 date=1286865803]
[quote author=ecky link=topic=30380.msg180172#msg180172 date=1286799980]
Fennia ei edelleenkään poista rajoitusta offarin (tai minkään muunkaan vaarallisen lajin) suhteen tapaturma- tai matkustajavakuutuksistaan.

Jännä juttu koska itselläni lukee Fennian vakuutuskirjassa erikseen matkavakuutuksen kohdalla, että vakuutus on voimassa kallio-, jää- ja vuorikiipeilyssä. Offareilla hiihtotouhuja eivät kuitenkaan korvaa, vaikka kuinka olen esittänyt erilaisia skenaarioita. Toisaalta voidaan kysyä onko siis vuorikiipeily lainkaan vaarallinen laji, jos se korvataan?   :lol:

Ymmärsin, mahdollisesti ehkä väärin nuo muiden lajien asian kun asiaa taannoin kysyin. En kyllä tiedustellut vuorikiipeilystä vaan ainoastaan offarista. Jotenkin penseää siellä oli suhtautuminen itsepuolustuslajeihinkin vakuuttamiseen ja korvaussummat olivat lisenssivakuutuksen vastaavia huonommat. Niitä ei saanut edes rahalla nostettua.

IF sanoi että jos nousee suksilla mäen ylös ja laskee suksilla alas, tarkoituksena siirtyä paikasta toiseen, niin kyseessä on hiihtovaellus. Offari on rajattu pois. Sen saa pois erikseen, kuuluu heillä vaarallisimpaan luokkaan. Mulle arvioitu väliaikainen rajoituksen poisto oli noin 55 eur / 3 pvä ja jotain vajaa 90 eur / vko.

-- 

"The stars obtuse emit a shivered ray"  James Thomson

ossiha
Käyttäjän ossiha kuva

Gouda myy offarivakuutuksia. 5 kk setti maksaa 334e. Siinä on vaan hieman epäilyttävä pykälä kun on että laskettelu ei saa olla enempää kuin 50% matkasta. Mitähän tuo käytänmössä tarkoittaa? Pitääkö veetää joka toinen päivä keittoa vai riittääkkö että laskee vaan sen 6 tuntia päivässä ja dokailee loput? eli jos on alle 12 tuntia päivässä suksilla niin kattaa?:) vai saako laskee kakspäivää putkeen jos on ollu parinpäivän ränni?dokailee kesän ja laskee talven?....

Early Bird

ecky - kun if tekee eron hiihtovaelluksen ja offarilaskun välillä, niin ymmärsinkö oikein, että hiihtovaelluksella sattuneet onnettomuudet korvataan, vaikka urheilurajoitusta ei olisi ostettu pois?

Advanced

Itselläni on Lähivakuutuksessa jatkuva matkavakuutus ja sain seuraavan vastauksen kysellessäni offarilaskujen korvauksesta:

Hei!

Kyselit eilen off-pistelaskun vakuutuksesta. Kotivakuutuksesi pääeräkuukaudesta,
1.2.2011 alkaen, tarvitset jatkuvaan matkustajavakuutukseesi urheiluturvan,
joka kattaa matkatapaturman hoitokuluja ilman euromääräistä ylärajaa enintään 3
vuoden ajan urheilutapaturman sattumisesta. Edelleen korvataan urheilussa
sattuneiden matkatapaturmien haitta- ja kuolemantapauskorvaukset ilman
urheiluturvaa; urheiluturva siis laajentaa vakuutusta hoitokulujen osalta ilman
omavastuuta.

Jatkuvan matkustajavakuutuksen hinnan lisäksi perimme seuraavat maksut, jotta
laskettelu merkittyjen rinteiden ulkopuolella on vakuutuksen piirissä:

Matkan kesto
1-4 vrk 24 €
5-9 vrk 36 €
10-16 vrk 50 €
17-23 vrk 66 €
24-31 vrk 82 €
32-45 vrk 106 €
46-60 vrk 130 €
61-90 vrk 170 €

ecky
Käyttäjän ecky kuva

[quote author=Early Bird link=topic=30380.msg180208#msg180208 date=1286887348]
ecky - kun if tekee eron hiihtovaelluksen ja offarilaskun välillä, niin ymmärsinkö oikein, että hiihtovaelluksella sattuneet onnettomuudet korvataan, vaikka urheilurajoitusta ei olisi ostettu pois?

Näin se minulle puhelimessa esitettiin.

Huomautettakoon, että matkustajavakuutus ei kuitenkaan Ifillä ole voimassa kuin ulkomailla, eli kotimaassa tarvitsee tapaturmavakuutuksen. Tapaturmavakuutukseen onnistui samanlainen offarirajoituksen poisto.

-- 

"The stars obtuse emit a shivered ray"  James Thomson