1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Kymiläinen
Onnistuuko skinnaaminen "luontevasti" vielä näin leveillä?

Ois tälläset erikois-sivakat tossa nyt oottelemassa siteitä. Ja koska eihän nää nyt ihan parhaimmillaan taida olla hoidetulla rinteellä :lol: ni kovin tekis mieli Baronit pultata kiinni jotta pääsis hihteleen laskupaikoille karvat pohjissa!

http://www.surfaceskis.com/gear/powder/new%20life/index.html

Mulla on toiset sukset 98mm monon alta ja niillä hoituu kyllä sekä rinnelaskut että skinnailut.

Onko kokemuksia tollasista karvat pohjassa? Joo ja kyllähän tulee painava setti mut ei tässä ole tarkotus noilla mitään useamman päivän vaelluksia suorittaa...

Macharza

Kyllähän se skinnailu noillakin luonnistuu.
Painoahan tulee, kun noin leveisiin laittaa karvat pohjaan. Kevennä sitten siteillä, Dynafit tai Marker F12

Käyttötarkoitus ratkaisee. Haluatko nauttia hyvästä laskusta vai ylöspäin menosta.
Eihän noilla mitään päiväreissuja kannata tehdä, mutta 2-3 h skinnaukset menee

sirJeppe

Painoahan tulee, jos baronit laitat kiinni ja sopivat karvat, kuten edellä mainittiinkin. Skinnailu onnistuu kyllä kohtuu hyvin. Loppu on kiinni omista mieltymiksistä ja kunnosta.
Itse heittelen yli 8h päiviä 125mm leveillä sivakoilla, kaikkeen tottuu =)=)=)
Mutta jos painoa haluat viilaa alaspäin ni ehdottotomasti edellä mainitut markerin tourit.
Itse en dynafittei suosittele, jos pääpaino on laskulla. Enkä usko että skinnailu mieleen noin
leveitä suksia olet hankkinut  :lol:
Eli lyhyet skinnailut np.

A-mies

Mie oon noilla 127mm keskeltä olevilla ja 191cm pitkillä suksilla, joissa on duket kiinni sekä koko leveet skinit, tehny monta yli 1200 vertin päiviä. Ja meikä ei ees ole missää supermies kunnossa, eli kyl niillä ylös pääsee jos vaan ei iha rapakunnossa ole.

"...in general park skiers will be going to the hospital while big mountain skiers ski powder on the peaks of their dreams..."

Kymiläinen

Kiitoksia rohkasusta ja en taida uskaltaa lähtä tota Baronia keveempää sidettä noihin ruuvaamaan. Omassa käytössä toisissa suksissa olleet niin toimintavarmat että samanmoiset kai tulee sit näihinkin, kunhan löytää vaan parin tarpeeks leveellä jarrulla.

Siteen paikka sitte saattaa aiheuttaa päänvaivaa. Sukset kun on täysin symmetriset, keula/perä, mutta itse en vielä oo juurikaan reenannu takaraivo edellä laskemista...
Oisko tohon siteen paikkaan jotain vinkkiä, kuinka paljo suksen keskikohasta taakkepäin? Ihan vaan tuurilla kokeileen 3cm linjasta taakkepäin?

Eero V
Käyttäjän Eero V kuva

Siteen paikka on niiiiiin makuasia.
Katsopa mitä Tetongravityssa sanovat, siellä on muiden muassa arvosteltu myös Surfacet:
http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=104129

Kymiläinen

No joo! Sieltähän löyty paljon hyvää perustelua, ku jakso kaivaa, asentaa side mahd. vähän suksen keskikohdan takapuolelle. Mä pulttaan sen -2cm kohtaan, sitte siirrellään jos ei miellytä!

plehti
Käyttäjän plehti kuva

[quote author=Kymiläinen link=topic=33283.msg182802#msg182802 date=1292048888]
Ois tälläset erikois-sivakat tossa nyt oottelemassa siteitä. Ja koska eihän nää nyt ihan parhaimmillaan taida olla hoidetulla rinteellä :lol: ni kovin tekis mieli Baronit pultata kiinni jotta pääsis hihteleen laskupaikoille karvat pohjissa!

http://www.surfaceskis.com/gear/powder/new%20life/index.html

Mulla on toiset sukset 98mm monon alta ja niillä hoituu kyllä sekä rinnelaskut että skinnailut.

Onko kokemuksia tollasista karvat pohjassa? Joo ja kyllähän tulee painava setti mut ei tässä ole tarkotus noilla mitään useamman päivän vaelluksia suorittaa...

Skinailin eilen ja toissapäivänä molempina á 1000 m verttiä Dynastar Legend Pro Ride 100:lla, joissa kiinni Markerin Baronit ja Black Dimondin skinit. Jalassa Salomonin Quest 12. Painoa setillä "kohtuullisesti:-)

/ Panu.

P.s. Jäisellä rinteellä Markerin Cramponit pitävät aikas mukavasti...

Gravity Fabulous - Sleep well, Climb more! (http://www.facebook.com/gravityfabulous / http://www.gravityfabulous.com)

b3

[quote author=plehti link=topic=33283.msg182941#msg182941 date=1292191406]

Skinailin eilen ja toissapäivänä molempina á 1000 m verttiä Dynastar Legend Pro Ride 100:lla, joissa kiinni Markerin Baronit ja Black Dimondin skinit. Jalassa Salomonin Quest 12. Painoa setillä "kohtuullisesti:-)

/ Panu.

Jos tolla yhdistelmällä skinnaileen jossain 3500 - 3900 m tietämissä alkaa ainakin ainakin mulla suksi painaa jossain kohtaa päivää. Kerran kiivettiin joku 1500 m päivässä ja käytiin kaksi kertaa noissa korkeuksissa. Tolla rockerillahan on syvässä lumessa hyvä skinnata kun keula ei sukella lumeen.

Kymiläinen

Nonnis! Siteiksi valkkautu sitten kuitenki Duket ja kiinnitys -2cm. Pikkasen oon päässy jo testaamaan pehmeessäkin, kiitos eteläsuomen erikoiskelien, ja tarvii sanoo et hankala noilla on laskea niin ettei pääsis tahattomia riemunkiljahduksia kesken mäen!

Se nyt oli toki odotettavissakin et pehmeessä toimii... Muttamutta... Tänään kävin tossa paikallisessa Mount Uuperissa laskees noilla pari tuntia rinteessä ja ei voi kun ihmetellä!

Toimii aivan törkeen hyvin myös hoidetulla rinteellä, ainakin tollai kun ei o mäet jäässä! Ja vertailukohtana on nyt K2 Hardsidet jotka ei tietty o myöskään ihan "puikkarit"... Koht saattas olla Hardsidet Baroneilla myynnissä,  tai vaihdetaan johonki oikeisiin rinnehurjastelupeleihin niitä jäisiä rinnepäiviä silmälläpitäen.

Ja 130mm skinit on Saksanmaalta tulossa, niistä muokataan sopivat.

plehti
Käyttäjän plehti kuva

[quote author=b3 link=topic=33283.msg182953#msg182953 date=1292222709]Jos tolla yhdistelmällä skinnaileen jossain 3500 - 3900 m tietämissä alkaa ainakin ainakin mulla suksi painaa jossain kohtaa päivää.

Qwest 12:t meni vaihtoon valmistusvirheen takia ja tilalle tuli Black Diamondin Factorit. Tänään tuli vedettyä suksilla ensiksi kiipeilymestoille, kiipeiltyä päivä monot jalassa ja iltapäivällä skinattua takaisin Midille (Montaversille lasku on juuri nyt koht'kivivoittoinen kokemus). Marginaaliakin jäi mukavasti: Olimme Midillä 10 minuuttia ennen viimeisen kondolin lähtemistä alas...

/ Panu.

Gravity Fabulous - Sleep well, Climb more! (http://www.facebook.com/gravityfabulous / http://www.gravityfabulous.com)

Kirsti

[quote author=b3 link=topic=33283.msg182953#msg182953 date=1292222709]
[quote author=plehti link=topic=33283.msg182941#msg182941 date=1292191406]

/ Panu.

Jos tolla yhdistelmällä skinnaileen jossain 3500 - 3900 m tietämissä alkaa ainakin ainakin mulla suksi painaa jossain kohtaa päivää. Kerran kiivettiin joku 1500 m päivässä ja käytiin kaksi kertaa noissa korkeuksissa. Tolla rockerillahan on syvässä lumessa hyvä skinnata kun keula ei sukella lumeen.

Menihän ne Panullakin vaihtoon, K2 Coombat ja Dynafitit on huomattavasti kevyempi valinta. Nyt mun pitää aina muistaa piilottaa camut ja ruuvit sen reppuun tasoitukseksi Wink

Lähes yhtä reilu meininki kuin kaverilla joka käveli Blancilta alas kivi repussa Biggrin