1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Mika K

Itsekin olen ihmetellyt että kun joku firma saa itselleen hyvin myyvän ja kehutun suksen. Niin kuitenkin usein ei tyydytä pieniin tarpeellisiin muutoksiin vaan laitetaan koko paketti taas uusiksi. Esim. juuri nuo pleittiseikkailut. Pistää aina silloin tällöin pientä telluihmistä harmittamaan kuin pientä oravaa kun on käpy jäässä.

Jos tuota M:exiä tehtäisiin vielä yksi pidemmän mittainen esim. joku 195cm ja ilman pleittiä niin voisi olla hyvä ehdokas seuraavaksi sukseksi. Ehkä pitää vaan ajella noilla 10exeillä aikansa ja katsoa jos hommais vaikka jotkut tosiläskit kaveriksi ennen seuraavan kauden alppikeikkaa.

Läskikymppi Freeride Team

VilleF

Jos Tellu.exä käy liian kapeaksi, kannattaa harkita SD 193:sta. Siina on löysä perä, joten toimii varmasti telluna hyvin. Laskin pari viikkoa niillä, ja osoittautuivat oikein hyviksi suksiksi.

Teuwo =;)

Mikko berhana eihän ne 10.exät mihkään ole löystyneet kun hento poika niillä varovasti luisutellut alamäkeen ja murtomaaksinnannut tai kantanut ylämäkeen Wink

Ääni'exeille, ostan toiset tilalle jos sopivasti sattuu kohdalle.

jami

rossarin scrät"shit" toimii...olin just pyydää iskemässä ja hyppimäs sellasest hauskast kikkerist,ja toimi kuin unelmat...SUOSITTELEN!

pidetään homma hauskana...!!

kylienjäbä

Eikö kenelläkään ole kokemuksia rossarin läskeistä?

Jotakin olen niistä kuullut, mutta en sen tarkempaa.

Itselle olis tarvetta sellasille suksille jotka soveltuu hyvin päiväskinnailuun ja takamaastossa/pehmeässä telmimiseen hyvin. Ja joilla sit vois rinteessä kurvailla vauhdilla pitkää käännöstä.

Mut ensisijaisesti sopis hyvin offille. Läskiä pitää olla sen verran että kelluu vähän hitaammassakin vauhdissa.

Varsi on 175/75 ja laskutyyli suhteellisen rauhallinen ja laskelmoiva, että ennemmin sulavasti kuin raa'alla voimalla.

Yhdistelmänä mieleen on tullut esim. B3 ja diamir. Tai Pistol ja diamir. Siinä olis temppuilunkin makua, toisinaan tulee hypittyä hieman, vaikka en niin paljon että lähtisin hyppimisen ehdoilla tekemään valintaa.

Onko jollain muuten kokemusta molemmista, Naxoista ja Diamirin freerideista, että onko niillä käytännössä mitään eroa?

Teuwo =;)

Naxo sanoo helpommin että poks, tän vuotinen pitäis olla vaffempi.

Viimevuotinen pistooli on luokaton lerpukka, että semmoisisa en ottais varsinkin kun leikkausta on viel paljosti offi skebaksi josko laskee muutakin kuin amerikan puuteria tähtien ja kuun ollessa juuri oikeassa asennossa...

Tän vuotisen pitäis olla jäykempi, mutta kuin iso ero käytännössä on niin siitä ei ole vielä (minulla) akuuttia havaintoa.

Bandiitit on ihan kelpo pelejä. R.exien aikalaiset meni ehkä hieman helpommin sivuvallista kasaan kiville kosauttaessa mut tmuuten ei ihmeemmin moitittavaa.

tiki

No mullon 178 kolomeäxät ja ite oon 168/60 (hyvinsyöneenä). Diamirit on kiinni ja oikeen makosa on ollu päästellä rukalla pitkää ja rauhallista käännöstä. Ihan kivan näppärät rinnesukset nuo on minun mielestä. Pehmeelle en oo niitä vielä kerenny viemään, mutta eiköhän sekin asia ala korjaantua tuossa reilun kuukauden päästä. Veikkaisin, että minua nuo sukset kantaa.

Diamirit on ollu ihan ok. Korottaa senverran että suksi ei tunnu leveeltä. Ei kai ne tuntumaltaan ny mitkään huiput oo, mut kyllä niillä kruisailee, kun ei oo tuota läskiäkään kertyny. (lihaksesta puhumattakaan) Naxoissa on semmonen tuplanivel, pitäs olla helepompi skinnata... empä tiiä kun en oo koittanu.

En usko ennenku nään ja kun nään ni en usko silimiäni...

kylienjäbä

tiki wrote:
No mullon 178 kolomeäxät ja ite oon 168/60 (hyvinsyöneenä). Diamirit on kiinni ja oikeen makosa on ollu päästellä rukalla pitkää ja rauhallista käännöstä. Ihan kivan näppärät rinnesukset nuo on minun mielestä. Pehmeelle en oo niitä vielä kerenny viemään, mutta eiköhän sekin asia ala korjaantua tuossa reilun kuukauden päästä. Veikkaisin, että minua nuo sukset kantaa.

Diamirit on ollu ihan ok. Korottaa senverran että suksi ei tunnu leveeltä. Ei kai ne tuntumaltaan ny mitkään huiput oo, mut kyllä niillä kruisailee, kun ei oo tuota läskiäkään kertyny. (lihaksesta puhumattakaan) Naxoissa on semmonen tuplanivel, pitäs olla helepompi skinnata... empä tiiä kun en oo koittanu.

Hommasitko tänä syksynä tuon B3 paketin? Mihin hintaan sait paketin ja mistä? Kattelin tossa vähän, että sport-conradilla oli sama paketti 669e...

L10Jussi

Kolomeäxät ei ole B3:t vaan hiukan vanhemmat mallit samasta perheestä.

Old School or no school

tiki

kylienjäbä wrote:

Hommasitko tänä syksynä tuon B3 paketin? Mihin hintaan sait paketin ja mistä? Kattelin tossa vähän, että sport-conradilla oli sama paketti 669e...

Joo, siis XXX:t o vanahat makso sataviiskymppiä ja diamirit oli jotain 220-230 teepeeltä. Emmää ny uusia kehtaa laittaa ku paskaks ne menee kuitenki.

En usko ennenku nään ja kun nään ni en usko silimiäni...

kylienjäbä

tiki wrote:
kylienjäbä wrote:

Joo, siis XXX:t o vanahat makso sataviiskymppiä ja diamirit oli jotain 220-230 teepeeltä. Emmää ny uusia kehtaa laittaa ku paskaks ne menee kuitenki.

Joo kyl tiesin ero xxx ja B3 välillä, olin vaan niin varma että tiki oli laittanu sen xxx:n fiilistelymielessä tarkoittaen B3:sia... Smile

No mites jos vertais A:n Big Daddyja ja V:n Gotamaa noihin B3:iin, onko kellään kokemuksia jotta osais suhteuttaa niitä toisiinsa, minkä tyyppisiä.?

L10Jussi

Big Daddyt on ihan loistavat yleissukset ja kääntyy vaikka kuinka tiukkaan kun voimalla ja old school tekniikalla käskee. Gotamat on aika paljon löysemmät ja hirmu paljon vikkelämmät kuin BD:t. BD:tä ei muuten ole kuin 193 mittasena niin sä olet aika pieni kaveri niiden kanssa koska ne on aika jäykät ja vaatii tosiaan raakaa voimaa. B3:t on kanssa aika tiukkaan kääntyvät eli kun kääntösäde on luokkaa 25 metriä niin ei niillä aivan kamalaa vauhtia rennosti kurvaillen tulla. Tietysti rinteessä ne ja Gotamat on tosi paljon helpommat, mutta tosipaikan tullen ne käy veteliksi ja leikkaavuus tuo omat ongelmansa. Mun mielestä BD:t on monipuolisemmat kuin nuo muut, mutta mä en osaakaan vielä nykyaikaista karvinkia ja mun mielestä suksien kuuluu olla yli 190 senttiä pitkät.

Old School or no school

kylienjäbä

Joo, huomasin siinä samalla ku kattelin vaihtoehtoja että BD:t on vaan mäkihyppykoossä ja voivat olla liian isoa kaliiberia, mutta kun suksen luonteesta en tiennyt niin ajattelin kysästä.

Niin se rauhallinen laskeminen ja hitaammassa vauhdissa kelluminen tarkoitti sitä että (toistaseksi ainaki) se takamaastossa laskeminen on enemmänki varman päälle nautiskelua kuin hc-tykitystä. Rinteessä voin sit tykittää, se kun tuntuu toistaseks helpommalta.

Jos B3:t on liian leikkaavat niin mitä vähemmän leikkaavia vaihtoehtoja löytyy, jotka toimis tarkotukseen?

Paivareppu

kylienjäbä wrote:
Eikö kenelläkään ole kokemuksia rossarin läskeistä?

Jotakin olen niistä kuullut, mutta en sen tarkempaa.

Itselle olis tarvetta sellasille suksille jotka soveltuu hyvin päiväskinnailuun ja takamaastossa/pehmeässä telmimiseen hyvin. Ja joilla sit vois rinteessä kurvailla vauhdilla pitkää käännöstä.

Mut ensisijaisesti sopis hyvin offille. Läskiä pitää olla sen verran että kelluu vähän hitaammassakin vauhdissa.

Mitään tarkempaa ei tule tähänkään mutta löpistään nyt jotain...

Laskijan pituus 173 ja paino lähempänä kahdeksaakymmentä.

Viimevuoden eli sama kun tän kauden B3 lojuu jossain kellarissa talven laskuja odottelemassa, ellei naapurin narkkarit ole niitä varastaneet... 178cm suksessa kääntösäde 24m. Ainakin muistelin jotta niin lukee suksessa. Ostin actionfactorysta lopputalvesta, hintaa napsahti muistaakseni 420.. Kyllähän suksesta jonkin verran leikkausta löytyy mutta ei kumminkaan niin paljoa että suksi olisi levoton kovemmassakaan vauhdissa. Pakkasen kovettamalla tahi jollain umpijäisellä rinteellä ei tosiaankaan mikään helmi, mutta kunhan lunta on alla tai kevään loskakeleillä niin mukava peli kaikenlaiseen kruisailuun. Luotettava lankku, vähän niinkuin Toyota Corolla autona: varma valinta. :lol: Väittäisin että kyllä kestää vauhtiakin siinä missä monen näillä palstoilla pörräävän laskijan pääkin. Jämäkkyyttäkin sen verran jotta ei joka kokkaretta ja könkärettä siellä mäessä tarvia väistellä, voi ajaa reilusti päin. Taisi suksi olla Åkaskidorin läskitestissä numerossa 4/03.

Ei kai tuo b2 yhtään hullumpi vaihtoehto olisi. Kyllä niilläkin mitoilla mainiosti pärjää pehmeämmässäkin jos ei ole mikään himoläski jenkkipuuterinsuurkuluttaja ja randoilla olisi varmaan aika helmi. Ovat ehkä hieman monipuolisemmat jos kikkailuunkin silloin tällöin haksahtaa...

Viimevuoden Kotama tuntui B3 verrattuna hieman löysemmältä kun koklailin. Laskiessa 176cm suksi oli tosiaankin yllättävän ketterä mutta vauhdikkaamminkin laskiessa kumminkin rauhallinen ja looginen. Ei rankaissut isommistakaan puutteistä laskijan tekniikassa. Jos tuntuu siltä että leikkaavat käännökset on perseestä niin voip olla hyväkin valinta jos tosi leveää halajaa. Helmi suksi ja saatanan hianotkin, nukkuisinkin varmaan semmoisten kanssa jos parin omistaisin :mrgreen:

Proshopissa muutes näytti olevan poistoissa...

Mika K

Käykääs poijjaat lataamassa tuolta tuo ski review'n gear up issue. Täysi lehti täynnä testejä jne. Sieltä ainakin saa suuntaa-antavaa kommenttia siitä miten eri sukset keskenään vertautuu.

http://www.skipressworld.com/us/en/magazine/issues.html

Itse kerran B3 kokeilleena voin sanoa että on kyllä ihan ok suksi kunhan kestävyys on saatu kohdilleen.

janneki

JrM wrote:
Itse kerran B3 kokeilleena voin sanoa että on kyllä ihan ok suksi kunhan kestävyys on saatu kohdilleen.

Kokeilitko siis telluna?

Itse laskin viime vuonna B2:lla tellua ja kyllähän ne toimi ihan mukavasti melkein "kelissä kuin kelissä". Onhan ne ainakin telluina junamaiset, mutta jos tykkää laskea laajaa käännöstä, niin ainakin minusta toimivat varsin mukavasti ja vieläpä kovassakin vauhdissa.

Kesällä tuli höyrähdettyä ostamaan Karhun Jakit joilla laskin kesällä päivän Strynissä. Sukset toimivat loskassa kuin unelmat ja kieltämättä nyt syyhyttää jo niin pirusti, että pääsisi kokeilemaan niitä myös kovemalla alustalla. No, jos ei toimi niin sitten vaan B2:sta alle ja taas luistaa. Jakeille täytyy vaan etsiä oikea laskualusta joko hieman pk-seutua etelämpää tai sitten reilusti pohjoisempaa. Olisin saattanut kyllä ostaa "isommaksi sukseksi" myös B3:n jos olisin siinä vaiheesas löytänyt. Ainakin vuosi sitten kyseiset sukset olivat maahantuojaa myöten aika kortilla. Mikähän tilanne lie nyt? Skiexpossa joku möi kamapörssissä sikamaisella hinnalla (en muista tarkkaan) ja kaupan päälle olisi tullut Rotten R8:t joista oli kantapalat halki ja nousuraudat ties missä.

-janne-

Heavy on paskimmillaankin parasta...

Mika K

Alppina oli nopsassa testissä ja se eka vuoden malli missä oli jotain ongelmia kestävyyden kanssa jos oikien muistan. Itsellä nyt vakitelluina Atomicin kanget mallia 10EX niin ei se B3 niihin verrattuina mitenkään junamaiselta tuntunut, itseasiassa yllättävän helppo laskettava ainakin silloin tuntui olevan. Menisi varmasti tellunakin ihan mukavasti, joskus heikkoina hetkinä jopa tuommoisia isoiksi suksiksi harkinnut, pituus vain on ongelmallinen asia (185->195) kun joku 190cm siitä välistä voisi olla haluttava koko..

->janneki:

Onko mies muuten täällä pohjoisessa vai jossain etelän-varesten mailla? Jos niin koitetaan joku kerta osua samaan aikaan tuohon lähirinteille eli syötteelle tai muka-tunturille.

janneki

JrM wrote:
->janneki:

Onko mies muuten täällä pohjoisessa vai jossain etelän-varesten mailla? Jos niin koitetaan joku kerta osua samaan aikaan tuohon lähirinteille eli syötteelle tai muka-tunturille.

Täällä etelän-varesten maillahan minä asustelen (vuodesta -98 ). Kotipuolessa tulee käytyä aivan liian harvoin. Syötteellä käynnistäkin alkaa olla jo melkosen paljon aikaa (montakohan vuotta lie?) Olishan siellä kieltämättä tosin mukava käydä pitkästä aikaa. Vieläköhän Nevakiven bussi menee Iskon Kesoilin edestä 7:35? M(r)ukalla tuli aikanaan oltua niin paljon, että jostain syystä kyseinen paikka ei minua jaksa innostaa oikein millään. Tietty jos se olisi sopivasti vaikka tuossa Keravalle niin miksei Biggrin

Mukavia tellumiehiä (ja tietysti tyttöjäkin) on aina mukava tavata. Kerron jos olen tulossa, mutta tällä hetkellä tämän talven osalta näyttää aika epävarmalta. Kerran mennään varmasti ohi matkalla Riksulle, mutta se on sitten toinen juttu. Ootko ollut siellä? Neuvot tulisivat tarpeeseen? Laita vaikka yksityiviestiä niin ei häiritä muita.

-janneki-

L10Jussi

Ompa hyvä kun telluhomot poistuu linjoilta häiritsemästä muita.

Old School or no school

janneki

JAA wrote:
Ompa hyvä kun telluhomot poistuu linjoilta häiritsemästä muita.
Hyvää päivänjatkoa myös sinulle :lol:

Vauvalehdestä löytyy myös ihan mukavia keskusteluja.

Mika K

Laitoin privaa tulemaan. JAA:n kanssa on vielä koulutus hieman kesken, mutta kyllä se jo ihan täysi kaappitelluaja on ja jopa välistä ihan julki-semmoinenkin. Taitanee katsos olla vielä pientä identiteettiongelmaa havaittavissa..:D

L10Jussi

Aiheena sukset offarille ja jätkät kirjottaa niinkuin treffipalstalle. Ei tartte suuttua jos ei ymmärrä. JrM kuitenkin ymmärsi.

Old School or no school

janneki

Joo, kaapista ulos tuleminen on aina se vaikein paikka, niin ja tietysti omille vanhemmille asiasta kertominen. Kyllä se sitten pikkuhiljaa helpottaa. Kyllä ne kaikki nyyskuul- ja Burton -kaveritkin sitten ymmärtävät asian viimeistään muutaman vuoden päästä.

-janneki-

Mika K

Mutta kun mulla on niin yksinäist täällä toimistossa. Nooh, onneksi ei ole ensimmäinen kerta kun on Rakassa/Relaassa ot:hen eksytty Biggrin

janneki

Mopo karkasti käsistä erittäin älykkään OT:n johdosta.

Sori, tämä ei toistu.

-janneki-

kylienjäbä

Palataanpa takaisin topicciin...

K2:lla näyttäis olevan täksi kaudeksi tällainen sivakka:

K2 Apache Chief 04/05

Designed specifically for deep snow, the Chiefs boast a sidecut of 126-98-116 mm offering heaps of flotation however light the powder. Wide and stable with a moderate sidecut, the Chiefs are happiest in open terrain where the 23 m radius makes for fast medium to long turns.

Torsion box construction with a Triaxial Braiding and Fir core.

Lengths: 167-174-181-188 cm

Sidecut: 126-98-116 mm

Radius: 23 m

Onko mahdollisesti edesmenneen Kahunan jälkeläisiä vai kokonaan uusi...? Kenelläkään tietoa tai kokemusta millainen suksi on käytännössä, vaikkapa verrattuna edellä threadissa mainittuihin (B3, jne.)?

Mika K

Eikös Ak MAidenit ole kahunan jälkeläiset suoraan alenevassa polvessa.

Apache sarja lienee ihan kokonaan uutta kauraa. Itseäkin nuo voisi kiinnostaa kun hintakaan ei ole paha, olisi mukava kuulla jos joku on päässyt testaamaan..

Bebe

kylienjäbä wrote:
Palataanpa takaisin topicciin...

K2:lla näyttäis olevan täksi kaudeksi tällainen sivakka:

K2 Apache Chief 04/05

Onko mahdollisesti edesmenneen Kahunan jälkeläisiä vai kokonaan uusi...? Kenelläkään tietoa tai kokemusta millainen suksi on käytännössä, vaikkapa verrattuna edellä threadissa mainittuihin (B3, jne.)?

Kokonaan uusi suksi.

Kahunan seuraaja on tuo mainittu AK Maiden.

Huhujen mukaan Chieffi vertaa laskettavuudeltaan aika lähelle tuota B3sta ja elanin 777:aa.

Huolestuttava suksessa on se että se on liian halpa,350E.

Eihän noin halpaa sivakkaa kukaan osta.

janneki

Eikös K2 ole tehnyt jonkinmoisen "corporate face liftin" laskemalla tuotteiden hintoja?

Liekkö tuolla jotain sen kanssa tekemistä että valmistus on siirretty idänihmeiden alueelle? Nähtäväksi jää tietty se, että onko tuolla vaikutusta esim. suksien laatuun, toivottavati ei.

-janneki-

kylienjäbä

Kuulostaa hyvältä...löytyykö suksea tohon 350e hintaan suomesta vai oliko kyseessä nettiputiikit.?

Mitä suosittelisitte tuon suksen pituudeksi, kun kokoa on 175/72 (ilmoitetaanko paino muuten yleensä nettona vai bruttona...) ja laskiessa tulee ajettua enemmäkin pitkää käännöstä.?

Edelliset sivakat on 188cm ja toisinaan tuntuvat kankeilta pituutensa puolesta... (vaikka sidecut taitaa olla aavistuksen pienempi kuin chiefin).

Sivut