1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Mr. Cho
ZAG

Löytyiskö keneltäkään kokemuksia Zageista telemark -käytössä?

Telluheppu

Joo kyllähän niitä löytyy oon nyt päkytelly menemääm tolla Freeride Big84:llä ja mukavan tuntunen pelihän se on ei mitään valittamista ainothan siinä se on et joutuu kääntymään muutman käänöksen enemmän kuin aikasemmin mut muuten loistava sivakka tellukäyttöön

" ANTAKAA MÄÄKIN HUUDAN MÄÄKIN OLEN KÄNNISSÄ"

Tomi M

Viime talven laskin Zag Freeride 75 -suksilla. Toimi oikein mukavasti. Sukset olivat 167 cm pitkät ja jos nyt ostaisin, niin valitsisin 177 cm (ja ehkä Freeride big 84). Itse olen 176 cm ja 70 kg. Zagit olivat ainakin minun mielestäni parhaimmillaan tasaisen pehmeässä lumessa, eikä niistä löytynyt ainakaan minun vauhteihini riittävästi potkua vaihtelevalle lumelle tai kovalle rinteelle. Kevyt, kääntyvät näppärästi ja hyvät skinnata. Sukset menivät kiertoon minua pienemmälle naisella ja ainakin ensivaikutelmat ovat kuulemma hyviä.

PeeTee

Hyvä suksi laskea. Hauska ja toimiva.

Zagit ei vaan kestä kolhuja. Kuullut jonkun verran juttua että pinta menee rikki pienistäkin kantin iskuista ja lähtee sitten lohkeilemaan.

Tarmo Kaskin

Teen lisäkysymyksen tietäväisille:

Valmistaja yrittää hehkuttaa suksen sopivuutta kaikelle lumelle ja jopa rinteeseen... mutta että siis pyyda/tasaisen pehmeä olis oikea käyttöalusta?

Ja noi on aika kalliit (Pro Shop 685e), joten:

Olisiko asiantuntevalla raadilla mielessä parempia vaihtoehtoja, jos yrittää löytää rinteessäkin toimivan freeride suksen?

Tarmo K. :shock:

"en kiellä enkä myönnä, vaan päinvastoin"

TeleM

Vataus? lisä kysymykseen

Pääsin juuri koelaskeen big84/179 rinteessä missä oli puhdasta jäätä, tykkilunta & etc.

Kantti puri kuin tauti jäähän (paremmin kuin missään suksissa aiemmin mitä olen kokeillut= en laske racing enkä puhtailla rinne suksilla)

Toimi hillittömän hyvin rinteessäkin ja kesti vauhtia

...KELE oli ne ZAGIT pakko ostaa... :oops:

Testasin myös Karhun Jak bc muuten kivat mutta jäällä ei mitään pitoa (aika luonnolista kun katsoo suksea...)

Aiemmin laskenut rando suksilla ym all round hammastikuilla

Toistaseonnäilläleipälapioilla Biggrin

TeleM

Hätäkö tässä... Valmiissa mailmassa!

Mr. Cho

Kiitoksia kaikille kuumottajille vastauksista. Yhden suksiparin taktiikka taitaa olla Graalin maljan tavoittelua.

Haitekki sikseen...

http://www.sondrenorheim.com/sondre.htm

Tarmo Kaskin

Helvata TeleM!

Rahattomana on paha mennä hakemaan niitä Zageja ja mä jo ehdin toivoa ettei ne oliskaan niin hyvät kuin olen aikaisemmin kuullut.

Toivottavasti saan suksen poikki loppiaisena ja pääsen vakuutusyhtiön avulla upgreidaamaan...

Siihen saakka jatkan kuumottelua... :mrgreen:

"en kiellä enkä myönnä, vaan päinvastoin"

pecos

ekat kurvit viime pääsiäisenä lyngenissä, lumi vaihtelevaa. luin alle kaikki zagin sivujen hehkutukset ja koetin etsiä asentoa keskellä suksea, niinkun jokapaikassa neuvottiin. puoli mäkeä meni ihmetellessä ja kun unohdin kaikki neuvot ja käänsin suksea siltä kuin tuntui - jo toimi. aika rutkasti joutui pehmeällä käyttämään sisäpolvea, että sai suksen kantilleen. aika jees.

narvikissa vesisateen kovettamaa ja -pehmentämää loskaa ja jäätä ja knööliä, en tykännyt suksesta lainkaan. väsy varmaan painoi jo koivissa.

pyhällä pääsiäisen peruskeli, suksi oli ihan kiva luikuttaa pitkää ja loivaa, aika iisi.

kesän aikana kelasin vaihtaa g3:set pois ja tehdä suksista alpit, mutta meninkin messilään. eka mäki taas vähän ihmettelyä (niinkuin messilä olisi noille suksille tarkoitettu) ja siitä se lähti luistamaan. aika työläs oli ilman vauhtia, mutta laidasta laitaan se sitä rinnettä meni. muutama kuumotus tuli lokaalien kanssa, koska ei siellä juuri kukaan muu tehnyt käännöksiä. siis luikutteli vaan menemään. siitä sitten sädettä lyhetämään ja kunhan taas muisti rentouttaa ja ottaa iisisti niin avot, suksihan pelas ihan mukavasti. kun muisti missä mäessä sitä ollaan ja mihin siellä on mahdollisuudet, oli se peli mukava jopa siellä, en taida enää siteitä vaihtaa!

laskuasennosta ne kaikki hehkutti, että pakkarilta pitää ajella, mutta skidisti varoisin korostamasta asentoa. itse löysin asennon hieman rentouttamalla ja kas, kyllä se paino saattoi vähän taaempana ollakin. ja vaikka rohkeat kaatuu eteenpäin, niin tällä suksella on kyllä kiva höylätä kainalokarvoja itäsaksalaiseen carving tyyliin. emmä millään muilla suksilla ole noin pystynyt leikkaamaan, atomicilla, rossarilla tai elanilla. on toki tekniikassakin aina parantamista, mutta uudelle levelille nousin kuitenkin.

ai niin se suksi on 84 ja pituus 188. mittaa itsellä 182 ja painoa 80, mono t1.

markkuj

...Yhden suksiparin taktiikka taitaa olla Graalin maljan tavoittelua...

Näin on. Mutta kun ZAG ei olekaan siinä mielessä edes suksi. ZAG on kaksi suksea. Kovalla helvetin lyhyt ja siksi pureva carvingsivakka. Pehmeellä normaalipituinen läski.

Ton takia ei voi verrata normaalisuksiin, normaalihintoihin ja normaalisääntöihin.

On kuitenkin sen verran erikoinen sivakka että osa ei voi sietää.