1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Kaitsu
YouTravelin markkinointipolitiikka!

:x YouTravel tuntuu harjoittavan melkoisen kieroa markkinointipolitiikkaa! Kun marraskuussa varailin alppimatkoja, katselin YouTravelin sivuilta, että matkakohteessamme on tukevasti tilaa. Ja eikun matkaa varaamaan. Puhelinsoittojen jälkeen selvisi, että tilaa ei ollutkaan kuten nettisivuilla oli ilmoitettu, mutta Youtr. pystyi vielä järjestämään meille majoituksen, toki yli 70 euroa kalliimpaan hintaan kuin sivustoilla luki.

No, tänään tarkastelin taasen Youtravelin sivuja, ja kas, edelleen näytti kohteessa olevan reilusti tilaa, ja halvempaa majoitusta kuin mitä me olimme joutuneet maksamaan. Soitin taasen toimistoon, jossa kertoivat, ettei heidän sivustojen hintoihin tarvitse uskoa. Hinnat ovat "ikään kuin porkkanana!" Ja juuri näin tunnusti minulle matkatoimistovirkailija. En tiedä asian laillisuuslaitaa, mutta moraalitonta se ainakin on. Toivottavasti muut nettikauppiaat eivät omaksu tällaista tapaa: Suksia kaupitellaan 300 egen hintaan, mutta kun sitten teet tilausta, hinnaksi ilmoitetaankin jotain aivan muuta. Perkele. On muuten viimeinen tämän matkatoimiston kautta tekemäni matka.

Henkka

Juridisesti kyseessä on tarjous. Jos tarjouksessa ei ilmene, että tuotetta on saatavissa rajoitetusti on asiakkaalla oikeus saada tuote tarjottuun hintaan. Jos tuotetta ei ole saatavissa on annettava vastaava tuote tarjottuun hintaan.

Eli sisäänvetohintoja saa kyllä käyttää, mutta tavaraa pitää olla oikeasti tarjolla. Edulliset matkat tietysti myydään nopeasti, mutta tarjous pitää sitten myös vetää pois. Nettihän on nopea media, jossa voidaan edellyttää tarjoajalta nopeaa regointia. Joku maantievarsitaulu tietysti on vaikeampi jos pitäsi heti käydä purkamassa kun tavara loppuu.

harppa

Itse kyllä olen ollut vielä toistaiseksi (Viikon päästä perjantaina olisi lähtö) hyvin tyytyväinen ko. matkatoimiston toimintaan.

Reissu varattiin ja ryhmäalennuksia saatiin ja liputkin tuli eilettäin postissa.

Tietysti jos tuollaista tietoisesti harjoittavat niin ei se kyllä oikein hyvältä kuullosta...no katsotaan miten reissussa on hommat järjestetty ja purnataan sitten lisää.

Jake Best è un freerider radicale

Anonyymi

Meillä oli ko. toimiston matka varattuna viime keväälle. Vaimoni polvesta posahti ristisiteet heti talven alussa ja matka peruttiin...

Oli käytävä läpi melkoinen soittorumba ja kiristys/uhkaus linja ennen ku rahat saimme pois. Ei enään You Travelia...

Tämän talven alppimatkan teemme SunSki lomana.....

janneki

Itselläni on sellainen kokemus erään lentoyhtiön kanssa. Yhtiöllä oli lipsahtanut vahingossa väärä hinta (pilkku) ihan vaan kotimaanlennolle. Tomerana tietysti varaamaan sitä ja tottakait siitä tuli haloo. Loppujen lopuksi homma päättyi minun kannalta odotetusti eli sain meno-paluun hintaan 22,0 EUR (muistaakseni tuohinta, mutta silti).

Lentoyhtiö totesi itse juuri niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoitettiin, eli netissä oleva hinta on tarjous ja tuote täytyy olla saatavilla niillä ehdoilla kun se on sinne laitettu. Ei muuta kuin huutoa peliin ja uhkailua kuluttajaviranomaisilla niin johan alkaa tapahtua.

-janneki-

Heavy on paskimmillaankin parasta...

PeeTee

Duunin puolesta törmännyt asiaan monta kertaa. Netissä ilmoitettu hinta ja tieto saatavuudesta sitovat myyjän. Jos mitään tietoa saatavuudesta ei ole niin silloin tulkitaan niin että saatavuus on kunnossa. Matkatoimistoilla tosin yleinen käytäntö on erikseen ilmoittaa saatavuus merkkaamalla täydet matkat jotenkin ja silloin pitää olla jotain merkintöjä että voi olettaa saatavuuden olevan kunnossa. Ymmörsin että tällä kertaa nuo molemmat asiat olisi ilmoitettu jotenkin. Silloin se halvempi matka kuuluu Kaitsulla!

Kaitsu

Joo, näkyvät edelleenkin kauppaavan Andermattista kaksiota kolmelle hengelle hintaan 635 e/pää, vaikka jouduimme maksamaan kaksiosta 705 per pää. Matkatoimisto vetää näin ihan kivat 210 euroa enemmän meidän porukalta kuin hinnastossa sanotaan. Kahdesti olen jo asiasta huomauttanut, mutta eihän nyt tätä hyvää "porkkanaa" kannata hukkaan heittää.

jaakkima

Ei muuta kuin kuluttaja-asiamieheen yhteys ja omat pois!

Jos ei vejä täysillä, on sama jäähä kotiin

Iso mies tuli p...

Kuluttaja-asiamies on oikea instanssi, eikä maksa mitään! Sinne vaan soittoa ja kirjettä perään, kyllä ne sitten puuttuvat asiaan, jahka työkiireiltään ehtivät. Minun mielestä paras menettelykeino on se, että ensin ilmottaa kuluttaja-asiamiehelle ja sitten vasta matkanjärjestäjälle, silloin ne saattaa ottaa sinut tosissaan.

Tämä ei sitten ole mikään legal advice, eli en ota vastuuta neuvoni mukaisen toiminnan vaikutuksista ... :lol:

"Iso mies tuli pohjoisesta,
<br />iso mies oli vapaana,
<br />vaan ei sen enempää kuin kukaan muukaan,
<br />mietti mies vapaudestaan.&quot;
<br />
<br />- Maj Karman Kauniit Kuvat

tenerezza

Varasin myöskin matkan marraskuussa ja silloin jo moni paikka oli melko varattua. Piti tarkistaa uteliaisuudesta aktuelli tilanne you travelin sivuilta. Andermatissa ei ollut saatavilla kuvaamaasi kaksiota, ei siis ollut vihreätä väriä. Oma asiasi, jos et taulukkoa osaa lukea. Vauhkoamistasi yleisessä foorumissa on vaikea ymmärtää. Jos koet tulleesi kaltoin kohdelluksi, ota yhteys kuluttaja-asiamieheen.

Kyseisen yhtiön toimintaan olen ollut tyytyväinen. Tosin tiedän mitä haluan ja paljonko olen valmis matkasta maksamaan. En siis ole toimistotätien kanssa tekemisissä. Kiitos oppaille avusta paikan päällä. siitä olen valmis maksamaan "seuramatka"lisän jatkossakin.

ET

tenerezza wrote:
Varasin myöskin matkan marraskuussa ja silloin jo moni paikka oli melko varattua. Piti tarkistaa uteliaisuudesta aktuelli tilanne you travelin sivuilta. Andermatissa ei ollut saatavilla kuvaamaasi kaksiota, ei siis ollut vihreätä väriä. Oma asiasi, jos et taulukkoa osaa lukea. Vauhkoamistasi yleisessä foorumissa on vaikea ymmärtää. Jos koet tulleesi kaltoin kohdelluksi, ota yhteys kuluttaja-asiamieheen.

Kyseisen yhtiön toimintaan olen ollut tyytyväinen. Tosin tiedän mitä haluan ja paljonko olen valmis matkasta maksamaan. En siis ole toimistotätien kanssa tekemisissä. Kiitos oppaille avusta paikan päällä. siitä olen valmis maksamaan "seuramatka"lisän jatkossakin.

Vedähän happea välillä. Lue alkuperäinen viesti ja huomaat että kaveri oli soittanut toimistoon jossa virkailija oli kertonut nettisivuista mielenkiintoisia asioita.

Mietityttää tenerezza:n intressit, nimimerkin toinen viesti foorumille....

vesi on pilaantunutta puuteria, kuten Sepi sanoo

tenerezza

Intressi matkatoimiston suhteen on asiakas, ei muuta. Toimiston väen kanssa en ole ollut missään tekemisissä, hoidan kaikki varaukset sähköpostitse. Itse en toimisi alkuperäisen viestin kirjoittajan tavoin, muuta en voi todeta.

Mulla on harvoin aikaa roikkua netissä ja keskustelupalstoilla. Yleensä olen työssä tai harrastuksien parissa. Työt kyllä haittaavat harrastamista ikävästi. Tätä palstaa luen ajoittain, kirjoitellut olen toisella nimimerkillä harvoin. Itseasiassa niin harvakseltaan, että en muistanut salasanaakaan ja jostakin syystä en saanut uutta, joten jouduin luomaan uuden nimimerkin. Tenerezza on italiaa ja tarkoitta lempeyttä. Yritän olla lempeämpi jatkossa kirjoituksissani Wink

Minulla painaa matkakuume, kamat on pakattuna ja italia odottaa. Lähden siis kyseisen matkatoimiston reissulle taas. Taidan jatkaa kertomusta reissun jälkeen, olenko yhä tyytyväinen.

marliini

tenerezza=you travelin hemmo??

BelowZero

marliini wrote:

Tuli ihan sama fiilis.

En koskaan ole oikeen ymmärtänyt tuollaista "tuotemerkin esitaistelijaksi" tekeytymisen positiivista merkitystä. Yleensä se kyllä kussahtaa omille nilkoille. Olisikio ehkä fiksumpaa pahoitella, myöntää ja selitellä ennemin kuin yrittää lakaista kokonaan maton alle.

Onhan toi milteipä kuluttajan velvoite valittaa tollaisesta kuluttaja asiamiehelle kun kerta noin toimitaan. Onhan toi aika törkeää kuluttajan kusettamista mikäli on todella noin räikeää.

jaakkima

marliini wrote:

Käy kohta niinku Campstationin puolustajalle.

Jos yrityksen palkollinen rupeaa täällä puolustamaan yrityksen toimintaa haukkumalla yrityksen toimintaa kritisoineita henkilöitä, ei asiat ole välttämättä hyvissä kantimissa. Luulisi rakentavan keskustelun olevan parempi keino mainostaa kuin tollaisen yltiöpäisen riehumisen.

Vaikka kirjoittajalla ei oikeasti olisikaan mitään siteitä yritykseen, tilanne ei muuttuisi mihinkään, sillä lähes kaikki lukijat yhdistävät nämä kaksi toisiinsa.

Jos ei vejä täysillä, on sama jäähä kotiin

Kaitsu

Tervehdys Tenerezza!

En sitten vieläkään oppinut lukemaan niitä youtravelin sivuja, taitavat olla tavalliselle hiihtelijälle turhan vaikeaselkoiset (vaatinevat esim. italian kielen taitoa). Nimittäin vielä tänäänkin, 24.1.2005 sivustot näyttävät ainakin minun silmiini, että Andermattissa olisi vielä vähän paikkoja jäljellä niissä kaksioissa. Eli että ne eivät olisi loppuun myytyjä (=punaisella merkittyjä). Ehkä ymmärsin väärin.

Mutta jos jokin muu liike kaupittelee jotakin tuotetta sanoen, että tuotetta on vähän jäljellä ilmoitettuun hintaan, pitänet sinäkin markkinointia ainakin moraalisesti kovin arvelluttavan, jos ko. tuote on kuitenkin ollut loppuunmyyty (huom.! ilmoitettuun hintaan) jo kuukausia aiemmin.

Kai Heltola

jaksu

Kaitsu wrote:
Tervehdys Tenerezza!

En sitten vieläkään oppinut lukemaan niitä youtravelin sivuja, taitavat olla tavalliselle hiihtelijälle turhan vaikeaselkoiset (vaatinevat esim. italian kielen taitoa). Nimittäin vielä tänäänkin, 24.1.2005 sivustot näyttävät ainakin minun silmiini, että Andermattissa olisi vielä vähän paikkoja jäljellä niissä kaksioissa. Eli että ne eivät olisi loppuun myytyjä (=punaisella merkittyjä). Ehkä ymmärsin väärin.

Mutta jos jokin muu liike kaupittelee jotakin tuotetta sanoen, että tuotetta on vähän jäljellä ilmoitettuun hintaan, pitänet sinäkin markkinointia ainakin moraalisesti kovin arvelluttavan, jos ko. tuote on kuitenkin ollut loppuunmyyty (huom.! ilmoitettuun hintaan) jo kuukausia aiemmin.

kaitsulla homma hukassa?

suora lainaus you travelin saitilta:

--

HUOM! Huoneistot Gotthard - hinnat ovat esimerkkihintoja, joten ne voivat olla eri kuin hinnastossa (lopullinen hinta määräytyy huoneistojen saatavuuden mukaan).