1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
AAAAPPUAAA!! KIELIKORUSTA!!!

Mä olen haaveillut tosta korusta jo puoli vuotta ja lopulta menin liikkeeseen ja istuin jo siinä tuolissa, mut sit se lävistäjä sano et mun KIELIJÄNNE on liian lyhyt ja edessä et se ei suosittele sitä mulle.. No, mun kuulemma pitäis katkaista se jänne.. Masennus ei lähe ennenkun saan korun, mut VOISIO JOKU kertoa missä se kielijänne katkaistaan? (hammaslääkäri vai lääkäri), maksaako?, tarviiko vanhempien lupaa.. Ja muita juttuja!! IKUISESTI KIITOLLINEN PIENIMMÄSTÄKIN TIEDOSTA!! KIITOS!! :idea:

Anonyymi

No ootko tosissas? Vai vittuiletko?

Kielijänteen katkaisee suukirurgi eli erikoishammaslääkäri. Kannattaa mennä yksityiselle koska kunnalla ei em. tehdä jotta potilas saisi kielilävistyksen.

Toimenpide on pieni ja tehdään paikallispuudutuksessa.

"I dont do it for pleasure, i do for pain" J.U.

Anonyymi

karua, multa vietiin vastaava jänne muinoin ILMAN paikallispuudutusta....

Anonyymi

Parahin Jossu,

Kielen jänteen katkaisun voi tehdä ihan kotonakin, sillä toimenpide on varsin yksinkertainen. Usein tämä kannattaakin, sillä muuten sen joutuu suorittamaan yksityisellä klinikalla (tavallisissa sairaaloissa ei tällaisia toimenpiteitä suoriteta, kun ne eivät ole terveydellisistä syistä tehtäviä) ja tämä taasen maksaa melko suhteettomasti saavutettavaan hyötyyn nähden.

Toimenpiteen suoritus:

Katso peilistä mihin asti kielen alla oleva jänne yltää kielen alapinnalla ts. kielen kärjen ja sen kohdan, josta jänne alkaa välinen etäisyys on tässä tärkeä. Lävistyskorulle (standardikokoinen tappi) pitäisi varata vähintään 20-25mm tilaa. Jänne leikataan tavallisesti n. 3-7mm syvyydeltä poikki. Käytännössä kuvaamassasi tilanteessa 5mm lienee varsin sopiva mitta. Tätähän ei pysty kovin tarkkaan tekemään jänteen elastisuuden takia, mutta käyttämällä tuota 5mm mittaa voidaan toimenpide tarvittaessa uusia, mikäli pituus ei riitä ja myöskään liian pitkää etäisyyttä ei pääse näin vahingossakaan muodostumaan.

Varaa käsille desinfioidut terävät sakset (parhaimmat ovat teräksiset terväkärkiset ja ohuet ja desinfioinnin voi suorittaa alkoholilla tai poltamalla), desinfioivaa suuvettä ja kaarimalja tmv. mihin voit sylkäistä.

Purskuttele desinfioivalla suuvedellä yhden minuutin ajan ja sylkäise pois. Tämän jälkeen avaa suusi raolleen ja ujuta sakset kielen alle. Kärjet n. 5mm syvyydelle jänteen molemmille puolille ja nopea napsaisu poikki (sattuu vähemmän kuin itse lävistäminen). Harjoittele muutaman kerran suu auki saksien asettamista, että osaat tehdä sen suu vain hieman raollaan ja kieli mahdollisimman rentona. (Toimenpide tehdään näin siksi, ettei jänne ole jännittyneenä).

Verenvuoto on varsin vähäistä. Muutaman kerran saatta tosin joutua sylkäisemään kaarimaljaan. Suussa olevat haavat parantuvat varsin nopeasti, joten haavan ei pitäisi olla kipeä. Toimenpiteen jälkeen 2 tuntia ilman kiinteää ravintoa. Jäätelön syöminen tai kylmät juomat auttavat hyytymistä, joten niiden nauttiminen on suositeltavaa. Vaikka haavan paraneminen on hyvin nopeaa on silti suositeltavaa, että lävistyksestä pidättäydyttäisiin viikon verran toimenpiteen suorittamisesta.

Mikäli haluttuun lopputulokseen ei näin vielä päästy (jänteen ja kielen kärjen etäisyys on vieläkin mitattaessa liian pieni) kannattaa toimenpide suorittaa uudelleen.

Vaatii hieman rohkeutta, mutta helpompaahan tämä on kuin se itse kielen lävistys - kieli itsessäänhän on sentään lihas.

Parhain terveisin lääket. tri. Paavo Tolonen

(Asiassa konsultoitu suuhygienian professori Gene Simmonsia.)

Anonyymi

Ootteko te nyt ihan oikeesti tosissanne???

Anonyymi

Tri Paavo Tolonen:

Quote:
(Asiassa konsultoitu suuhygienian professori Gene Simmonsia.)

vieras:

Quote:

:lol:

Anonyymi

vieras:

Quote:

No tietenkin. Lisää suuhygienian professorin Gene Simmonsin kielikoruasiaa löytyy osoitteesta:

http://www.genesimmonstongue.com/

Anonyymi

Kerro meille jössy, miten se katkaiseminen meni?

Anonyymi

Kuulehan pieni ystäväni Jossu... Jos kielijänne häiritsee ja kieliläväri on saatava, niin ota läväri häpykieleen. Sitten sinulla on kielilävistys eikä ole ollenkaan paha mieli!