1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
japi2

Moi kaikki,
halpamerkeistä puheenollen, ei niitä kannata kovin paljon alas kannata katsoa, sillä ostin 5 vuotta sitten itselleni entisestä työpaikasta jyskistä ittelleni pussin ja se on toiminut tosi hyvin, uskokaa tai älkää!! Se on Open Air merkkinen ja tyyppi on Sirius (varmasti hepreaa suuremmalle osalle) ja siinä on extreme lämpötila -18 ja oon nukkunu pari yötä reilusti yli -25 asteen (alin -32). Pussi on kestänyt mulla kovaa käyttöä, paitsi että enää en uskaltais mennä noin kylmiin oloihin, koska noin keinokuidut menettää hitaasti lämpöarvoaan. Mut anyway se makso 179 mk, joka naurettava hinta nyky pusseista. Ostin juuri käytetyn untuvapussin jonka ext. -9 ja nukuin hallayön taas pussi auki. Kyllähän noi merkkivehkeiden ostaminen on järkevämpää pitkällä tähtäimellä, mutta jos on tällainen ns. kuumakalle, niin kyllä sitä voi halvemmankin ostaa kuin noita Joutsenia (joita kyllä itse kuolaan) Ja niinku sanottu makualustalla, energiatasolla ja vieläpä majoitteella on merkitystä missä lämpötilassa sitä uinuu.

Tästä nukkumislämpötilan yksilöllisyydestä voisin vielä heittää esimerkin: tyttöystävällä on Joutsenen pussi (ext. -40) ja se palelee välillä nolla keleilläkin, joka on aika huvittavaa ja alustasta se ei ole kiinni kun on paksu ilmatäytteinen exped. Toiset vaan on vilukissoja ja toiset pärjää vähemmällä. Tiedä sitten mistä tuo johtuu??

born to be wild paitsi himassa

AJA

Japi2, Exped Airmattien suosituslämpötila on valmistajan kotisivujen mukaan +10°C, voisiko siinä olla syy tyttöystäväsi viluun? Tietenkin jos malli on jokin muu, niin asia on täysin toinen.

rane62

[quote author=japi2 link=topic=10708.msg80101#msg80101 date=1126182511]

tyttöystävällä on Joutsenen pussi (ext. -40) ja se palelee välillä nolla keleilläkin, joka on aika huvittavaa ja alustasta se ei ole kiinni kun on paksu ilmatäytteinen exped.

Meillä on pussina -18 mukaavuuslämpötila jossa minä nukun yli -20 ja emäntä paleli -1. Emännälle ostin synttärilahjaksi untuvaalustan ja hyvin tarkenee ainakin -10. Makuualustan eristävyy on tärkeä juttu. Mitä tarkoitat ilmatäytteisellä (ilma on äärettömän huono eriste mikäli sitä ei sidota paikoileen esim untuvaan.
Ostimme joskus pelkät ilmalla täytettävät mukavat alustat jotka ei sovellu kuin keski kesään. Fysiikanlaki sanoo lämminilma siirtyy kylmääkohti. 3v oppisopimusta ja toi on jäänyt päähän.

japi2

joo meil on toi exped downmat 9 ja katoin just expedin sivuilta, että joku oli testannu sen Alaskassa -35 asteen pakkasessa ja kehui. Tiedä tuota kuinka on nukkunut missä ja miten??? Ja sitten teknisissä tiedoissa oli lämpötila -40 astetta, että tuossa mielessä puitteet pitäis olla lämpimät.

born to be wild paitsi himassa

Timin1

Olisin myös kiinnostunut tietämään minkälaisia nuo Bläck Bearin makuupussit on? Ja samaan hengenvetoon Warmpeace Fallite -18 jota Partioaitta myy nyt tarjouksella. Josko jollain on kokemuksia. Esim. verrattuna Joutsenen tonniseen.

Tele-2

En viitsi aloittaa uutta threadia, kun liippaa asiani aika samaan tämän kanssa.. Elikäs ihan käyttökokemuksia kyselisin, tai edes jonkinlaisia mielipiteitä, eilisestä heräteostoksestani Deuter plusone -makuupussista. Tuo Deuter on mulle merkkinä täysin tuntematon ja tavallaan alle 400 g:n Polarguard 3D täyte herättää hieman epäilyksiä lämpimyyden (kesäpussiksi Lappiin tuon ostin) suhteen, vaikka comforttilimit +1 onkin. Mutta kun ilmeisesti edukkaasti pussin sain, niin olihan se ostettava (maksoin 64,50 e).

kaisho

[quote author=Tele-2 link=topic=10708.msg80216#msg80216 date=1126422127]
En viitsi aloittaa uutta threadia, kun liippaa asiani aika samaan tämän kanssa.. Elikäs ihan käyttökokemuksia kyselisin, tai edes jonkinlaisia mielipiteitä, eilisestä heräteostoksestani Deuter plusone -makuupussista. Tuo Deuter on mulle merkkinä täysin tuntematon ja tavallaan alle 400 g:n Polarguard 3D täyte herättää hieman epäilyksiä lämpimyyden (kesäpussiksi Lappiin tuon ostin) suhteen, vaikka comforttilimit +1 onkin. Mutta kun ilmeisesti edukkaasti pussin sain, niin olihan se ostettava (maksoin 64,50 e).

Ainakin tuo Minusfive voitti viime syksynä kolmen vuodenajan kuitupussien Retki-lehden testi, joten tuskin tuo ainakaan kovin huono on. Mistä muuten löysit tuon, kyselin Minusfivea maahantuojalta viime syksynä ja kertoivat ettei ollut Hesan alueella kellään jälleenmyyjällä myynnissä? En ole edelleenkään nähnyt ko. "testivoittajaa" missään...

pikku pete

onkohan kellään kokemuksia haglöfssin goga 12, näytti lassilla olevan tarjouksessa...?

AJA

Ei oo tosta Gogasta kokemuksia, mutta lisätään vielä muillekin tiedoksi Lassilla on kanssa 2004-vuoden Joutsenen pussit 25% alennuksessa.

Timin1

Tuossa Retkilehdessä 7/04 oli myös Goga 12 x mukana. Kuului sen testin parhaisiin. Lämpölista jää sen mukaan helposti vetoketjun väliin. Itsellä ei kokemusta. Minä olen myös katsellut sen luokan pusseja. Fjälrävenin Kamas down M5 tuntuisi aika houkuttelevalta.
Esim. varuste.netissä 164 €. Onko jollain kokemusta?

AJA

Menin ja ostin sittenkin Halti Hyperlite 1000 M:n Yrjönkadun Parioaitasta hintaan 160,55€.  Menin tosin kiireessä ottamaan vasenkätisten mallin joten täytyy huomenna käydä vielä vaihtamassa. Viikonloppuna pitäisi sitten tuossa pärjätä pari yötä taivasalla tai avolaavussa.

Tele-2

[quote author=kaisho link=topic=10708.msg80254#msg80254 date=1126514065]
Ainakin tuo Minusfive voitti viime syksynä kolmen vuodenajan kuitupussien Retki-lehden testi, joten tuskin tuo ainakaan kovin huono on. Mistä muuten löysit tuon, kyselin Minusfivea maahantuojalta viime syksynä ja kertoivat ettei ollut Hesan alueella kellään jälleenmyyjällä myynnissä? En ole edelleenkään nähnyt ko. "testivoittajaa" missään...

Noita on iso läjä -50 % ovh:sta Kuopion keskustan intersportissa.

Sivut