1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
nuska

Ai eikö ne ekopipertäjät ajattelekaan mitään???

Eisvaan, pakkohan heitä oli tuon touhun jälkeen rohkeasti puhutella. Kysäsin onko kukaan tullut ajatelleeksi toimintansa vaikutuksia... oisittepa nähneet ilmeet........ jo meikäkin blondi näki vaikutuksen; uson etteivät enää moiseen tekoon syyllisty.

Eli on todella vaikeaa tänä päivänä löytää se OIKEA toimintatapa eri ohjeiden ja toimintakaavioiden joukosta. Vanha sananlasku; yhdelle kumarrat niin toiselle pyllistät pitää tässäkin tosihyvin paikkansa. Nöyränä naisena olen tätä kumartelu-pyllistelyä tehny jo jokusen vuoden ja aina vaan huomaa pyllistelevänsä jonnekin!!!

Liikkunnasta nauttivana jatkan toiminta.....

ihmeseikkailija

USKOMATONTA!! Mutta totta!

Oli todella kiva alkaa viritteleen kamiinaan tulia Oahujoen autiotuvalla Lemmenjoen kansallispuistossa tässä taannoin (lokakuun alussa). Kun pesässä oli melkein kaikkea mahdollista. Ymmärrän kyllä, että pesään laitetaan palava jäte. Mutta foliota sisältävien pakkauksien tunkeminen pesään on idioottimaista! Kaiken lisäksi porukka oli ollut eräopas-opiskelijoita! Luulisi myös, että polttopuuvarastojen täydentämistä (muitakin kuin isoja puita) ja kiehisten tekoa voisi kyseiseltä porukalta odottaa? Lieden putsauskaan ei olisi pahitteeksi, muuten tupa oli kyllä siisti.

No ei siinä auttanut kuin ensimmäiseksi alkaa putsaamaan pesä poltetuista ja polttamattomista folio-pakkauksista...

Lopuksi voisin todeta, että jos niitä ei viitsi tyhjänä luonnosta pois kantaa. Niin pesää parempi vaihtoehto on sekajäteastia (joka lemmenjoella löytyy vielä aika monesta paikkaa)!

Kohti pohjoista...

ihmeseikkailija

Avataampas vanhaa ketjua.

Eli tässä taannoin huomasin, että ihmiset eivät ole tietoisia, että monet pakkaukset sisältävät alumiinikalvon tai vastaavan. Myös se, ettei ehkä koskaan itse ole tehnyt tulia tai tyhjentänyt pesää, joka on täynnä alumiinia vaikuttaa varmasti pakkauksien sinne pistämiseen.

Eli TOIVOISIN KAIKILTA KULKIJOILTA PIENEN HETKEN AJATTELUA!
Onko minun pakkauksessani kalvo, onko kamiina/luonto oikea paikka?
Olisiko tuvan ulkopuolella oleva sekajäteastia parempi paikka, jos en sitä mukanani jaksa kantaa?

Tiedän, että maailmassa on paljon pahempiakin asioita. Mutta minulla henkilökohtaisesti nousee v-käyrä huippuunsa, kun rupeaa tulia tekemään kamiinaan, joka on alumiinia täynnä. Tai kun pitäisi tuhkat levittää tuvan ympäristöön mutta ei voi, koska tuhkasta on tullut sekajätettä. Olen useasti joutunut puhdistamaan tuhkan alumiinistä ennen kuin olen sen viitsinyt levittää. Eräällä tuvalla tyhjensin kamiinan sisällön suoraan sekajäteastiaan, koska alumiinipaskaa oli enemmän kuin tuhkaa.

Monella tuvalla on sekajäteastia, joten nöyrästi pyydän, että pistäkää ne alumiinikalvo-pakkaukset suoraan sinne! Iso kiitos!!

Oikein toimimalla pidämme retkeilypaikat ja tupien ympäristöt puhtaina ja siisteinä valmiina ottamaan seuraava kulkija vastaan.

Kohti pohjoista...

pmh

metsähallitus on ainakin lopettanut varsinaissuomessa luonnonpuistojen roskisten tyhjentämisen. toisinsanoen vienyt roskikset veks ja hyvä niin!

Ruokaa voi tehdä ihan puhtaista raaka-aneistakin ilman että tarvitsee paljoakaan pakkausjätettä mukanaan kantaa.

Sitäpaitsi kokkailu metsässä on mukavaa.

Ruoanvalmistus kamat vain purkkeihin jotka kulkevat mukana joka kerta uudestaan täytettynä Smile

Pidemmille reissuillekin varmasti mielikuvitusta löytyy. valmisruoka ei ole ruokaa!

www.tuulenhuminaa.fi

pmh

JuusoJ

[quote author=pmh link=topic=14127.msg161050#msg161050 date=1247854846]

Pidemmille reissuillekin varmasti mielikuvitusta löytyy. valmisruoka ei ole ruokaa!

ensinnäkin kyllä se valmisruokakin on ruokaa. Eikä niiden käyttö johdu mielikuvituksen puutteesta..

Mutta onhan se idioottimaista, kun ei voida niitä pakkauksia tyhjinä toimittaa sinne minne ne kuuluu..

Mutta itse en jaksa alkaa reissun päällä AINA vääntämään kunnon pöperöitä ja kantamaan sitä kaikkea tavaraa edes kuivattuna mukana.. vaan nautin kesken matkan yhden aterian pussista ja leirissä illalla sitten hekä toisen.. tai sitten jos on mahdollista ja kiinnostusta niin voi yrittää kalaa tms..

ojasta allikkoon ja vaaralta vuorelle...

pmh

tottakai Smile kukin syö ja ja ruokailee miten haluaa Smile raaka aineet jättävät vain vähemmän jätetä kuin valmisruokapussukat. Raka aineiden kuljetus on tietenkin hankalampaa. Itse teen vuorokauden mittaisia reissuja viikoittain lähiympäristööni ja minä toimin näin Smile Vältän myäs retkeilyä "aroille" paikoille varsinkin eläinten pesimä aikana.

Jokatapauksessa ROSKAT AINA POIS LUONNOSTA Smile

pmh

Sivut