1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Miihail
Savotan Tunturisusi s

Harkitsen tuon rinkan ostoa, Joten onkohan kellään kokemusta ?
Hyviä tai huonoja ?

Marjut

Kunnon putkirinkka on aina hyvä valinta.  Biggrin Kokeile kaupassa lastin kanssa miten istuu selkään. Yhdellä reissukaverilla on tunturisusi, joku vanha versio, ja kovin on ollut siihen tyytyväinen.

pekkeri

Minulla on ollut Savotan Tunturisusi S kolmisen vuotta. Valittamista ei ole. Tavaraa mahtuu mukavasti pidemmällekin reissulle. Yksinkertainen ja suht koht edullinen putkirinkka joka kestää järkevässä käytössä pitkään.
Olen Marjutin kanssa samaa mieltä että kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja selässä sekä miettiä mihin tarpeisiin rinkka tulee.

väärti

Laadukas ANATOMIC. :lol: Unohda putki härdellit ne ovat historiaa.

rane62

Kyllä se on ihan hyvä rinkka, mutta itse kokeilin retkimessuilla fjällrävenin Råstu 90 island  rinkaa. Istu selkään paljon paremmin kuin savotta. Island mallissa on myös alumiinihekikko niinkuin savotallakin. Rinkaa saa myös Råstu90 mallina joka on anatomic. Ei istunut mielestäni yhtähyvin kuin island malli. Käy ihmeessä kokeilemassa ja vaadi sisään painoa samanverta kuin vaelluksella kannat. Jos painoja ei "löydy" kyseisestä liikeestä vaihda liikettä.

W2

[quote author=väärti link=topic=14510.msg96005#msg96005 date=1150973078]
Laadukas ANATOMIC. :lol: Unohda putki härdellit ne ovat historiaa.

Samalla linjalla ollaan. Osta ennemmin kunnon anatomic. Jos jostain kaupasta vielä löytyy haglöfsin viktori, niin voin suositella lämpimästi. Toimiva perusrinkka.

sesta

Yhdyn edelliseen unohda savotta se ei muutako heiluu ja hölskyy selässä Suosittelen kanssa Haglöffiä  :lol: :lol:

METSÄN ASUKKI TAHDON OLLA MÄ !

Anonyymi

Osta ihmeessä putkirinkka ja jos nilkat on kunnossa ni saappaat kanssa! :lol:
Mulla oli ennen anatomikki vaelluskaverina, sitten kokeilin ysinollakutosta, aah sitä autuutta. En silti luovu vanhasta anatomikista, matkustellessa ja pikkureissuilla helevetin hyvä.

Vielä vois vängätä niistä kenkä-, siis saapasasioistakin ku on vähä hampaankolossa...

Lisäyksenä mainittakoon, etten ikinä oo provonnu enkä provoo :twisted:

Jukkis

Pitääkö tää taas käydä läpi, voi ei, ei .. Sad  Jos joku kysyy neuvoa, niin kertokoon muut omat vinkkinsä, mutta ei aleta vänkäämään-- ei se toisenlaisen kokemuksen mollaaminen oo rakentavaa. Kyllähän nyt viikon reissut kantaa vaikka Lidlin kasseja, ei se oo keltään pois.  Kysyttiin yhdestä Savotan rinkasta, ei siihen kantsi vastata sellaisten jotka ei k.o. vempainta tunne...

nuska

hmm.. Häklööfsin victor, mahtaako enää löytyä ees pohjosen erärautakaupoista?.. tämä tunturisusi s tuntuu itse ajateltuna ensin kyll kovin pieneltä vaihtoehdolta. Kokeile omaan selkää, mieti tavaramäärää mitä haluat ´ja tarvitset reissussa. Testivoittajia tulet löytämään, älä niitä uskon kuin vain osana valintaa. Partiolaistern kokemusten perusteellahan tuota savotan mallia on kohenneltu. ne paikat mitkä ovat kokemusten perusteella 906 ja 1200 malleissa haavoittuvia on tuossa tunturisusi mallissa vahvistettu.
kokeilemalla se hyvä löytyy, tuosta saat sopivana itselles hyvän eräkaverin

Tessi

Kyllä voin Tunturisutta suositella! Olen nyt viitisen vuotta sitä käyttänyt ja minusta se toimii tosi hyvin.
Siinä on kaikki mitä meikäläinen on tarvinnut ja toimii kesällä ja talvella.