1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
niittäjä
MEETINKI NEITVUORELLA!

En tiedä kuinka moni on lukenut tota ensi kertaa huipulle ketjua
kiipeilypalstalla mutta ollaan 28.9-30.9 pitämässä pientä meetinkiä sinne
lähtevällä porukalla. Paikkana mikkelin lähistöllä sijaitseva neitvuori.

Muitakin halukkaita on ilmoittanut että voisi tulla
tapaamaan ihan sillä mielellä että näkee keiden kanssa tällä palstalla
kirjoitellaan eli pidettäisiin samalla yleisempi relaa meetinki.

Kaikki kynnelle kykenevät sinne vain mukaan, niin nähdään keiden kanssa täälä vaihdetaan mielipiteitä.

Lähtö olisi silloin 28.9 siikakoskelta.

Anonyymi

Joo hyvä Niittäjä. Enpä tajunnut tänne sitä laittaa. Laitan tähän tulemaan tuon viikonlopun alustavan ohjelman.

Neitvuori ja Hiidenmaa täällä Savossa on kohteena. Reittiä hieman mietin koska haluaisin jättää tuon itse Neitvuoren "huiputtamisen" viimeiseksi. Vaihtoehtona olisi oikeastaan ja vain ainoastaan lähteä liikenteeseen Siikakoskelta. Perjantaina auto sinne parkkiin. Siinä on laavu jossa voi yöpyä sekä hieno paikka kalastukseen. Perjantaille ei kerry kilometrejä. Teltta mukaan jos alkaa enemmän porukkaa innostumaan. Muuten voi laavulle tulla turhan intiimi fiilis.
Siitä sitten lauantai aamuna matka kohti Pälpäjärveä missä on tilaus-sauna sekä muutaman sadan metrin päässä viime kesänä rakennettu kota. Siellä siis yöpyminen. Matkaa päivälle vain 10km helpossa maastossa. Pälpäjärvellä mukava pikku työkalu museo.
Sunnuntaina sitten voi improvisoida ja laskeskelin tuota reittiä. Olisi maksimissaan 25km tai minimissään 15. Hiidenmaalla menee useita ns. haastavia osuuksia joista tulee noita lisä kilometrejä. Pisin vaihto ehto Pälpäjärvi- Enkelinpesä- Kotivuori- Hiidenkota- Myllyjoki- Neitvuori.
Ainoana ongelmana on tuo että auto jää Siikakoskelle ja me tulemme Neitvuorelle. Tietä pitkin matkaa noin 12km. Mutta uskon että saan kyydin järjestettyä jotenkin.
Hmm. Tästä voi tulla aika hieno patikka. Monta nähtävän arvoista kohdetta, ruska, sydän-savo, hyvä porukka ja iloinen mieli.
Ei muuta kuin enemmän vain porukkaa mukaan. Voi tulla vasta lauantai aamuna koska lauantaille jää kyllä peli varaa..

Eli sauna on varattu sekä paluu kyydit Neitvuorelta Siikakoskelle järjestyvät. Lähtö lauantai aamuna noin klo 9 tai jos et siihenkään vielä ehdi niin lähdöstä pystymme sopimaan. Siikakoskelta joten ei välttämättä tarvitse ehtiä perjantai illaksi jos esimerkiksi kiireitä töissä.

Pistäkää viestiä ja kysymyksiä perään tai yksityis viestiä minulle tai Niittäjälle. 

japi2

Jaa toihan vois olla ihan mielenkiintoista. Missäs tuo Siikakosken laavu tarkalleen sijaitsee?? Ei löydy mun kartoista.

born to be wild paitsi himassa

kiilo

Eikös olis parempi aloittaa perjantaina Neitvuorelta josta menis yöksi Hiidenkodalle 5km ja aamulla sitten Pälpäjärvelle n10km (osa reitistä kulkee tietä pitkin) ja päivällä ehtii hyvin tutustua uuteen Laurinkotaan ja Enkelinpesään ja vaikka lounas Pitkäjärven laavulla ja sieltä illaksi saunaan tilalle n2,5 km ja Laurikodalla yö.
Sunnuntaina sitten patikointi takaisin Neitvuorelle, niin ei tarvii siirrellä autoja eikä järkkäillä kyytejä. Jää Siikakoski - Pälpäjärven väli n10 km, josta suurin osa kulkee tietä pitkin, pois.

Anonyymi

Nyt en ole ihan varma kilometreistä. Mutta kun ajat 5-tietä etelästä (mikkelistä juvalle päin tulee 5-10 kilometrin päästä opasteet oikealle Neitvuori, kokkosenlahti. Siitä ajetaan vielä melko tovi ehkä noin 15-20km Juvalle päin tulee oikealle Siikakoski. Siitä ihan muutama kilometri ja Kun itse koski tulee vastaan on heti tien vieressä laavu. Olisikohan ollut ennen varoitus kalastajista. Mutta kuitenkin ihan Siikakosken kylällä.

Kiilo laittoi tuossa viestiä välissä.

Mietin myös tuota reissua ja olen ne itse kulkenut. Siikakoski mielestäni on myös näkemisen arvoinen paikka. Kyläkaupasta saa vielä viime hetken ostokset ja sitten tuo lauantain kävelymatka jää mahdollisimman lyhyeksi että voimme ottaa rauhakseen saunoen ja jutellen. Ja kun minun mieleeni osuu merkittävästi että pääkohde olisi sitten sen patikan huipennus. Jotta maisemat näkisi joutuu hieman tekemään jotain.

Ja niin... Lauantain ohjelmaan saattaa järjestyä pieni mahdollisuus kokeilla kallio kiipeily ja pikkuisen reitiltä poikkeamisen päässä on monia avokallioita välillä Siikakoski- Pälpäjärvi.

niittäjä

Voidaanhana me tota reittiä kattoa jos
autojen parkkeerauksen kanssa tulee ongelmia.

japi2

[quote author=JKO78 link=topic=19379.msg128482#msg128482 date=1190132860]
Nyt en ole ihan varma kilometreistä. Mutta kun ajat 5-tietä etelästä (mikkelistä juvalle päin tulee 5-10 kilometrin päästä opasteet oikealle Neitvuori, kokkosenlahti. Siitä ajetaan vielä melko tovi ehkä noin 15-20km Juvalle päin tulee oikealle Siikakoski. Siitä ihan muutama kilometri ja Kun itse koski tulee vastaan on heti tien vieressä laavu. Olisikohan ollut ennen varoitus kalastajista. Mutta kuitenkin ihan Siikakosken kylällä.

Kiilo laittoi tuossa viestiä välissä.

Mietin myös tuota reissua ja olen ne itse kulkenut. Siikakoski mielestäni on myös näkemisen arvoinen paikka. Kyläkaupasta saa vielä viime hetken ostokset ja sitten tuo lauantain kävelymatka jää mahdollisimman lyhyeksi että voimme ottaa rauhakseen saunoen ja jutellen. Ja kun minun mieleeni osuu merkittävästi että pääkohde olisi sitten sen patikan huipennus. Jotta maisemat näkisi joutuu hieman tekemään jotain.

Ja niin... Lauantain ohjelmaan saattaa järjestyä pieni mahdollisuus kokeilla kallio kiipeily ja pikkuisen reitiltä poikkeamisen päässä on monia avokallioita välillä Siikakoski- Pälpäjärvi.

Ok löysin kyllä siikakosken kylän mut en laavua mut jos se on heti tien vieressä niin kyllä se löytyy! Ai kiipeilyä otetaanko oikeen rensselit mukaan???

Anonyymi

Katsotaan järjestyyko ne. Itse en siis tosiaan omista mutta PM voisi saaha lainaan. Tai jos jollain muulla joka tämän lukee on vuokrattavana tai tietää mistä vuokrata niin yksityisviestiä kitosh!!

japi2

noi kiipeily kamat on mun mielestä vähän sellasia henk.koht juttuja ettei niitä viitti lainata tai ottaa lainaksi. Mut hyvä jos sellainen mahdollisuus on!

Anonyymi

Niinpä. Se nyt kuitenkin on oma henki kysymyksessä niiden kanssa niin voi hyvin ymmärtää. Harvoin kuitenkaan mikään tavara on toisen hyppysissä niin arvokas kuin omissa.

niittäjä

kaikki mukaan vain sinne. Jos ei kiipelyt huvita tai muuten huvita patikoida ympäriinsä istuskellaan nuotion ääressä naatitaan whiskeytä ja kauniista luonnosta.

Anonyymi

Jeps mä ja Niuskis siis mukana...

Kuis on nyt sit tarkoitus ottaako kukaan telttaa mukaan? Vai onks laavu varma yö pleissi? Biggrin

Anonyymi

Varmaan on hyvä olla teltta matkassa. Jos enemmän porukkaa ilmaantuu niin ei siihen laavulle silloin mahdu.

Anonyymi

Okkas eli mukaan lähtee kuten hiukka meinasinki...eli ainaka Niuskis ja mä voidaan tarv nukkuu teltassa jos laavuun eee sovi...

japi2

Ketä kaikki on lähdössä?? Mikäli ei mitään akuuttia estettä tuu niin tuun illan suussa paikalle...siis siikakosken laavulle.

niittäjä

jep, sinne.Osa tulee aiemmin ja itse oon varmaan kl 19-20 tienoilla siellä

japi2

[quote author=niittäjä link=topic=19379.msg128950#msg128950 date=1190659802]
jep, sinne.Osa tulee aiemmin ja itse oon varmaan kl 19-20 tienoilla siellä

Oolrait oon siinä hujakoilla ittekin ellen myöhemmin. Mites niitten kiipeily kamojen on käynyt tuleeko niitä vai otanko omat peesiin...on vaan yhret valjaat eikä yhtään kamaa alaköysittelylle pelkästään yläköysi tai laskeutuminen voi toimia!

Anonyymi

Osallistuja lista on seuraavanlainen: Vagapond, Niittäjä, PM & Niina, Niuskis?, Japi2, Kiilo? ja JKO78. Toki vielä mahtuu porukkaa mukaan.

PM Ottaa kanssa yläjöyden matkaan. Valjaathan olisi varmasti hyvä olla. Alakösyttelyt saattaa jäähä väliin koska ei ole ilmeisestikään mahdollisuus saaha täyttä räkkiä. Mutta eiköhän Yläköysi riittäne.

Itse ajattelin mennä jo noin klo 16-17 paikalle. Menen linja-autolla ja kävelen 4-tien varresta. (edit: Ehkä 5-tie kuitenkin. Olisi vähä lusista muuten tallustaminen :lol:)

Koski on verrattain voimakas virtauksinen laavukohdalla joten jos meinaatte pauhun vaikuttavan yö uniin niin earit eivät ole huono idea.

Tänä vuonna (jos tästä kehkeytyisi tapa) jakoainen ottaa omat eväät ja juomat matkaan. Kai se on ihan lauantain merkeissä grillausta illalla ja muuten sitten ihan retki muonilla. 

Anonyymi

http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/4-6

Tuollainen tuo on nyt katsotaan muuttooko viikon mittaan. Elikkä perjantaina sateita, launataina kuivaa. Ja sunnuntaina sateenkaaria.

niittäjä

elikkä muutkin sinne mukaan jos ei ole ihmeempiä menoja.
Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin Biggrin

Anonyymi

Siikakoskella on rauhoitus menossa joten koski alueilla on täydellinen kalastuskielto. Järvi alueilla saa kalastaa tietty normaalisti.

Siikakosken kauppa sulkee ovensa klo 18 perjantai iltana jotta voivat ne taas aukaista klo 9 lauantai aamuna.

Siikakoskella on myös toinen laavu joka meille tarjottiin käyttöön. Tämän varsinaisen laavun ympärillä on telttailu kielto. Mutta kunnan mailla hieman sivummassa saa telttailla. Sama sääntö autojen parkkeeraamiseen. Jos olemme liikenteessä kahdella tai useammalla autolla olisi niitä siirrettävä Neitvuorelle odottamaan sunnuntaita. Tietty yksi auto pakosti jää Siikakoskelle.   

Anonyymi

Kaikki järjestyksessä. Ainoa pikku muutos joka vielä tuli niin ehkä joudumme raahaamaan  telttoja mukaan patikalle. Pälpäjärven tilan isäntä epäili että ei saata olla kovin mukava yöpyä saunalla.

Mutta siis. Kaikki tosiaan on hoidettu paitsi itse reissu. Oltaisiinkohan saatu houkuteltua joku Relaan kantavista hahmoista mukaan matkaan? Mikko, Mikko ja Zorrokin? Ja onhan noita muiden aiheiden valvojia, tervetuloa!!!

Edit: Niin ja jos paikalle aikoo ilmaantua ihmisiä jotka eivät ole ilmoittautuneet etukäteen niin teille ainakin ne teltat mukaan. Teltta paikkojakin siis löytyy. Ja eka sivulta löytyvät ajo ohjeet. Sen jälkeen voi pistää off asennon päälle ja seurata muita. 

japi2

Dodii jos jollain halukkaalla ei ole kyytiä, mutta intoa osallistua niin voipi saada kyydin minulta. Ajan Lohjalta joko kehä III kautta mikäli tarve vaatii, mutta muuten tuun Hyvinkään kautta lahden väylälle ja siitä Mikkeliin. Yv: tä vaan jos haluu matkaan. Lähden ajamaan aikaisintaan puoli seitsemän, joten töistä on moni siinä vaiheessa jo päässyt. Halukkaat vaan kyytiin paikkoja on maksimissaan kaksi.

Anonyymi

Just kaikki mukaan vaan!

Anonyymi

http://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/paikalli.html?Keywords=&station=02947&param=T&kunta=Mikkeli&Siirry.x=7&Siirry.y=3

ainakin nyt tähän kellonaikaan katsottuna säätä viikonlopuksi niin taidetaan jättää suosiolla kiipeilykamat kantamatta metsään ??? vai kuis

Anonyymi

Joo. Ottakaa kuitenkin matkaan vielä. Noi sääennusteet on heittänyt niin härän pyllyä tällä viikolla että ei niistä tiedä. Illalla vielä kuitenkin povattin pilvi poutaa..

Edit: Niin siitä kelistä. Nyt on taas pe la ja su pilvi poutaa ilman pisaroita. Näin se muuttuu ennusteet viidessä tunnissa. Mutta eiköhän nyt voisi ennusteet pysähtyä tähän.

Anonyymi

Noniin... En tiedä onko vastaavanlaisia meetingejä relaassa pidetty ennen. Jos ei niin nyt olisi sitten sen jo perinteeksi muodostuneen, järjestyksessään ensimmäisen Relaa.com Meetingin aika. Tosiaan tämä reissuhan on saanut kipinänsä tuosta meidän Mt. Blanc retki kunnan ensi tapaamisesta. (valitellaan tähän nyt vielä että osaanottajia ei ole meidän kolmen lisäksi vielä tullut. Noh, matkan järjestäjä päätetään tänä viikonloppuna ja sitten ehkä seuraavan kuukauden aikana alamme miettimään aikataulua. Joten jos jotain edes kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä niin voitte olla vaikuttamassa Mt. Blanc viikon ajankohtaan. Muuten päätämme sen kolmistaan).

Toivoisin myös kovasti että Relaa meetingiin ilmaantuisi ihmisiä jotka eivät ole julkisesti ilmoittautuneet. Huomen aamulla (la 29.9) starttaamme siis Juvan Siikakoskelta Pälpäjärvelle noin kello 10. Siihen mennessä kannattaa ilmaantua paikalle.

Oikein hienoa viikonloppua ihan jokaiselle !!

Anonyymi

Jeps!
Ja tehdään tosiaankin tästä virallisesti nyt Relaa.com Meeting ja paikka vaihtelee.

Kohta lähtee meillä start täältä pääkapunkiseudulta----kapunki. No joo!
Liikkeelle ja kuvia tulee mm. mun kotisivuille.  Biggrin

Hyvää viikonloppu kaikille tosiaankin. Nyt tääkin jäbä alkaa nostaa kytkintä mini rinkan kaa....saa nähdä mitä painaa si Mikkelissä kaupassa käynnin jälkeen...ne juomat LOL!
Siis urheilu.com

Ota tosta nyt selväää---

niittäjä

Tunnin päästä nostan kytkintä.Vielä istutaan konttorissa sermien keskellä.
Pikkurinkka käytössä ja mikkelissä täydennetään vitamiinipitoista energiajuomaa ja muuta evästä mukaan. 8)

teesaa

B-vitamiinia...?

Wannabe mies monessa lajissa!

Anonyymi

Jeah!! Meetinki on ohi ja se sujui loistavasti! Huomenna sit reissu kertomuksen aika. Tänään ei jaksa innostua! Helkutisti kiitoksia kaikille mukana olleille. On aina hieno tutustua mukaviin ihmisiin.

Sivut