1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi

[quote author=pultti link=topic=23640.msg150090#msg150090 date=1228221778]
...Itse olen kolme-neljä kertaa tavannut tyyppejä tuolla ulkona, jotka ovat tehneet suurinpiirtein saman keikan mitä itse olin tekemässä. Jälkeenpäin samat heput ovat suureen ääneen julistaneet tehneensä jotain multi-ultra-juttua, ihan höpöä. Jossain USAssa tämä on viety jo paljon pitemmälle (on pro jos osaa tehdä nuotion), mutta ilmeisesti samaan ollaan täälläkin menossa.

[quote author=pultti link=topic=23640.msg150269#msg150269 date=1228461628]
Tuollahan jo päästiin asiaan kun otettiin meneillään olevat etelänapakeikat puheeksi. Ne ovat tietysti vaativia juttuja ja hyviä sellaisia, mutta kuka menisi etelänavalle yksin-kaksin jos satelliittipuhelin/pelastusverkostoa ei olisi olemassa? Sitä voisi yrittää markkinoida jollekin tosi ammattilaiselle kuten vanhalle eskimolle, pitäisi epäilemättä pöljänä touhuna  :D...

Kiertämällä ja kaartamalla siis päästään asiaan: haluat mitätöidä jostakin henkilökohtaisesta syystä toisten tekemisiä, juuri näitä meneillään olevia retkiä tai retkeä. Yllä kerroit tehneesi jotakin, joka jonkun toisen tekemänä ylitti uutiskynnyksen. Kerro näistä retkistäsi, niin lukijoille avautuu mahdollisuus pitää retkiäsi pöljinä, tai antaa arvostusta.

[quote author=pultti link=topic=23640.msg150269#msg150269 date=1228461628]...Ei kuitenkaan kannata minua henkilökohtaisesti mollata, sillä olemme kyllä reppuhommissa ihan samalla puolella. Tämä pohdinta sai alkunsa saunasta jossa puhuin ulkoilutouhuista kaverini kanssa joka ihmetteli näitä asioita.
Eikö edes vanhat parrat puolusta minua...  riläx mään.

Etkö juuri itse pyri mollaamaan tiettyjen täysin tunnistettavien henkilöiden retkeä etelänavalle?

Karoliini

[quote author=VKu link=topic=23640.msg150253#msg150253 date=1228414403]
Peijakas, Karoliini, minä olen nukkunut ulkona joulukuussa vain kerran firman pikkujoulujen jälkeen, ja vaimoni sanoi, että jos moinen äärimmäisyys vielä toistuu, saan lähteä vaeltamaan.

Kannatko läppäriä mukanasi?

En kanna, suurin osa viestestäni ( varmaankin yli 80 %,  lähtee työpaikan koneilta, kuten tämäkin ). Aikaa on naputella, töillä niin väliä, ei ne tekemällä lopu. Loput viestit kotoa.

Jukka R

[quote author=pultti link=topic=23640.msg150065#msg150065 date=1228207989]
Onko äärimmäisen vaikeita vaelluksia enää olemassa vai onko siirrytty puhtaasti urheilun puolelle?

Hiukan tätä sivuten voisi kysyä, että mikä on lukijakunnan vaarallisin oma retki? Minulta tätä kerran kysyttiin ja hetki piti miettiä, että mikä olisi vastaus. Olen aloittanut luonnossa liikkumisen Käsivarren hiihtovaelluksilla ja päätynyt Alaskan ja Perun vuorille kiipeilemään.

Itse tulin siihen tulokseen, että kokonaisuudessaan vaarallisin retkeni oli -97 suoritettu kaamosvaellus. Ei ollut kännyköitä, ei virtaa tupien harvoissa puhelimissa, ei gepsejä, ei untuvatakkeja, ei kunnon makuupusseja, kenelläkään seurueesta ei mitään kokemusta kaamoksesta, surkeat sukset, ei ahkioita, ei kokemusta lumimajoitteista, ei edes otsalamppuja, ei käytännössä mitään. Jos mitään vähänkään vakavampaa olisi sattunut, niin olisi se aika kusinen paikka ollut.

Tähän katastrofiin olisi siis riittänyt joku aivan arkinen juttu, kuten painavan rinkan kanssa hikisissä vaatteissa kaatuminen ja polvi sököksi. Tai putoaminen jäiden läpi, mikä melkein tapahtuikin. Tällaisen tapahtuman todennäköisyys on kuitenkin varsin suuri, verrattuna esim. kokeneen vuorilla liikkujan riskiin jäädä lumivyöryyn.

No mitään ei sattunut ja oli reissun jälkeen aika äijämäinen olo. Ja rehellisesti voin myöntää, että monesti reissuun lähdettiin juuri sen takia, että reissun loputtua tulee se äijämäinen olotila. On vi**u tehnyt jotain. Jotain mitä kaikki muut eivät tee. Ja jos se reissu on ollut vaikeuksineen hieno kokemus, niin mitä vaikeampi reissu, niin sitä mukavammat afterit. Jopa useamman vuoden jälkeen on todella mukavaa muistella tuttujen kanssa, että miten hemmetin kusisessa paikassa me oltiin silloin vuonna sirppi ja vasara.

Itse kirjoitin joskus 90-luvulla rakka.nettiin (nuoremmalle lukijakunnalle selvennyksenä, että se oli relaa.comin edeltäjä), että jotain sellaista pitää nuorena ja lapsettoman tehdä, että sitä voi sitten lievästi ylipainoisena keski-ikäisenä muistella tuttujen kanssa, kun muksut leikkii keskenään vieressä. Ja nyt kun olen itse juuri siinä lopputuloksessa, voin vain omahyväisesti todeta, että kuinka oikeassa olinkaan.

Ole mies, toteuta unelmasi.