1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Partioaitta sucks?

Onkohan kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia Yrjönkadun Partioaitasta kuin minulla? Olen nimittäin asioinut siellä kaksi kertaa tänä kesänä ja saanut töykeää ja erittäin ylimielistä "palvelua". Nuoret myyjämiehet vain latelivat tuotteiden teknisiä yksityiskohtia, vaikka aivan varmasti tajusivat, että kyseessä oli aloitettelija. Jos kauppaan astelee ihminen ostamaan elämänsä ensimmäisiä vaelluskenkiä, niin myyntisessiota tuskin kannattaa aloitta puhumalla latinaa pohjamateriaaleista. Toiselle myyntikerralla kyseessä oli makuupussi. Molemmilla kerroilla suunnistin Lassin retkiaittaan, jossa minua palveltiin ystävällisesti. Onko tämä vain ikävä sattuma vai onko Partioaitassa aina tällaista?

mr_mika

Olen aina ollut Partioaittaa vastaan syystä tai toisesta. Tänä kesänä kuitenkin astuin kauppaan, kun olin etsimässä laavua. Kappas vain laavu löytyi auttavan ja asiantuntevan nuoren miehen avulla. Myyjä itse oli asunut kyseisessä laavussa edellisenä syksynä muutaman viikon ja kertoi reilusti laavun huonoistakin ominaisuuksista. Tämän lisäksi antoi vinkkejä kuinka parannella laavua kotikonstein. Tämä kyseinen myyjä sai minut ostamaan laavun ja palaamaan kauppaan toistekkin....

Anonyymi

Ei se palvelu vaan ne hinnat.

niksipakki*

Nuori miesmyyjä kenkäosatolla... muistuu hyvin minunkin mieleeni kesäkuulta. Antoi itsestään kaikkitietävän kuvan, erityisesti juttua tuntui riittävän noista kengän pohjakuviosta ja sen semmoisista. Alkoi itseänikin kiinnostaa joten ei kun suoraan kirjastoon ja sieltä Erä- ja Retki lehtien jutut kengistä esiin Smile Pikainen katsaus kengän valmistajan sivuillle ja siinä se, huomasin saaneeni saman asiantuntemuksen ja vähän enemmänkin vaelluskengistä kuin minua auliisti palvelleella nuorukaisella.

Olen sitä mieltä, että partiokaupan myyjien omakohtaiset retkeilykokemukset rajoittuvat lähinnä Nuuksion korpimaille ja muiden matkakertomuksiin. Ei sillä etteikö sellainen kokemus riittäisi asiantuntevaan ja palvelevaan retkeilyvälinekauppaan. Harmittaa tosin, että asiantuntemusta löytyy monesti enemmän maakunnan intersport ja sportia ketjuista.

No, kenkämalli löytyi partiokaupasta ja sopiva kokokin selvisi. Tosin piruuttanikaan en kenkiä kuitenkaan sieltä ostanut vaan tilasin suoraan Saksasta, saaden reilun 30% säästön. Suosittelen muillekin, jotka eivät ole innostuneita maksamaan uskomattomia katteita Smile

Anonyymi

...Nimenomaan ne hinnat. Ovat aivan käsittämättömiä. Esim Meindl:in Himaya-vaelluskengissä ero Mikonkadun Intersportin eduksi vaatimattomat 50€... Trendi on sama kautta linjan muutenkin: Tragian kaasupoltin Partioaitassa 56€ HongKongissa 36€!

Vaikka Stockmanilta saa halvemmalla jos/kun tarvittu tuote sattuu hyllyssä olemaan.

Partioaitta varmaan elää sillä että ainakin meikäläisen työpaikan kaikille keski-ikäisille ruskaretkeiljöille se on jostain syystä "ainoa" alan liike; Tämä porukka ei edes vaivaudu selvittämään josko muualta saisi halvemmalla. -Ihmisillä on ilmeisesti aivan liian suuret palkat Wink

Partioaitassa saamaani palveluun sen sijaan olen noin keskimäärin ollut tyytyväinen: Olen käynyt kyselemässä sieltä ja ostanut halvemmalla muualta...

Anonyymi

Itse menin joskus ostamaan Petzl Duo -otsalampun Partioaitasta. Ostettuani päätin vielä käväistä Lassin retkiaitassa, ja kas, sama tuote, hinta vain 50mk halvempi! No, menin palauttamaan lampun partioaittaan ja kävin ostamassa sen Lassilta.

Molemmissa olen kyllä saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua aina. Varsinkin partioaitassa on kyllä neuvottu mistä jotain löytyisi mikäli he eivät kyseistä tuotetta myy.

Hinnoissa kannattaa vain olla tarkkana. Wink

Anonyymi

Ei ihme että Partioaitan hinnat ovat korkeita, onhan siellä niitä myyjiäkin vaikka kuinka paljon. Myyjien määrä ei tosin palvelun tasossa näy. Välillä on kassalla saanut odotella että joku joutilaana oleva myyjä eksyisi laskuttamaan asiakasta.

Lassin retkiaitasta tulee mieleen tapaus vuosien takaa. Olin ostanut Sastan asketteluasun (jotain Finlaysonin Action-kangasta, siitä on näkyny ainakin kahta versiota, tämä oli kovan ja muovisen oloista). Kaljupää-myyjän yhtenä myyntiargumenttina oli muuten tuttu "mulla on itsellä samanlainen". Asun materiaalissa oli jotain vikaa. Muutamien käyttökertojen jälkeen kankaaseen ilmestyi selittämättömiä "rypistymiä/kutistumia" sinne tänne, tämän paremmin en osaa vikaa selittää. Vein puvun takaisin liikkeeseen, sieltä se matkasi Sastalle ja edelleen VTT:lle. Siihen mennessä reklamaationa oli tullut yhteensä 2 kpl ko. asuja takaisin. VTT:llä arvelivat että vauriot olivat syntyneet jostain kovasta hankauksesta tms., en tarkkaan muista, oma asuni oli kuitenkin ollut kevyessä käytössä ja vain muutaman kerran.

Kun VTT:n vastaus oli tullut menin keskustelemaan asiasta Lassin retkiaittaan. Keskustelukumppaninani oli itse Lassi, joka alkoi vihjailla, että minä itse olisin aiheuttanut kyseiset vauriot tahallani. Olin niin hölmistynyt tästä syytöksestä etten tajunnut edes suuttua, vaadin vain kaupan purkamista ja rahoja takaisin. Lassi alkoi valittamaan etteivät he kuitenkaan saa valmistajalta samaa summaa takaisin kuin minkä minä olin siitä maksanut, kaverilta taisi unohtua etteivät he varmasti muutenkaan olleet maksaneet siitä Sastalle samaa hintaa kuin millä sen minulle myivät. Sain kuitenkin rahani takaisin ja kiikutin ne välittömästi toiseen liikkeeseen, josta sain hankittua toimivan asun. Samaa materiaalia en ole Sastan asuissa tuon episodin jälkeen enää nähnyt.

Nykyisin tulee ostettua varusteita enimmäkseen muista liikkeistä ja tilattua ulkomailta, koska hinnat ovat monasti edullisemmat ja em. liikkeiden "palvelutaso" ei anna ainakaan minulle mitään lisäarvoa.

mr_mika

Unohtui tuossa mainita, että samainen myyjä antoi ostamastani laavusta noin -30 prosenttia alennusta pienellä tinkaamisella. Näin hinta oli ja on varsin kilpailukykyinen minkä tahansa muun liikkeen kanssa.

ps. en todellakaan ole partiolainen enkä partiokaupan myyjä tai omistaja vaikka positiivisia kommentteja kyseisestä kaupasta annankin.

LoRu

Tässäpä kirjoittelee sitten yksi partiolainen (tosin kehäkolmosen ulkopuolelta, eli nimenomaan Partioaitasta ei ole kokemusta). Palveluun en siis puutu, kun en ole Helsingin suunnalla partiokaupassa ikinä käynyt, mutta ne hinnat. Ymmärrän kyllä että suututtaa eipartiolaisia. Hinnathan on ilmeisesti sellaiset, että partiolaiset saavat suunnilleen samalla hinnalla kuin jostain muusta liikkeestä (en ole suorittanut mitään vertailua, mutta oletan). Ja sitten tietysti ns. tavalliset ihmiset maksavat kyllä liikaa. Ja tosiaan tavalliset pulliaiset eivät varmasti osaa etsiä muista liikkeistä tai jopa ulkomailta tavaroitaan, kun partiokauppa on antanut itsestään onnistuneesti yleisen kuvan hyvänä ja ainoana (tai ainoana hyvänä) alan liikkeenä.

Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen. ;)

Anonyymi

Partioaitan esite, jota jaetaan myymälässä...se se vasta narutusta onkin. Alkusivuilla on maininta, että punaiset hinnat ovat tarjoushintoja + ko. hinnat ovat voimassa vain esim. kesäkuun loppuun. Sinisellä hinnoitellut taasen ovat normaalihintoja; heillä on siis aina puolen vuoden tarjouskampanja (...kaksi kertaa vuodessa;)) Punaisella hinnoiteltujen normaalihintoja ei kuitenkaan ole esietty missään (ellei asiaa sitten ole tänä vuonna korjattu). Tosiasiallisesti näitä "tarjoustuotteita" ei myydä yhtään kappaleta "normaalihintaan". Kikka on sama kuin monilla kultaliikkeillä, joilla on jatkuva 50%:n alennus. Kultaliikkeisiin on kuluttaja-asiamieskin joskus puuttunut. Samoin lehti-ilmoittelussa suluissa esitetyt "noramaalihinnat" ovat pääsääntöisesti aivan hatusta vedettyjä (poikkeuksiakin on). Yleensä on vatsa kipeä, kun on saanut naurua pidellä ilmoituksia lukiessaan. Varmasti on myyjilläkin. Muutama vuosi sitten soitin hinta-asiasta Partioaitan markkinointipäällikölle (titteli oli jotain sinnepäin). Toteamus oli, että "samoja keinoja on käytettävä, mitä alalla yleensäkin. Minkäs teet." Eipä ole tarvinnut tuosta kökköliikkeestä hankintoja sen jälkeen tehdä.

Totta on, että pääsääntöisesti asiakkaina ovat varmaankin keski-ikäiset, hyvin toimeentulevat, joita on helppo naruttaa. Eiväthän tuollaiset kertahankinnat tosiasiallisesti kukkaroa paljoa verota. Sama porukka tosin juoksee tarjousnakkipaketin perässä vaikka toiselle puolelle kaupunkia. Kaikki on niin suhteellista.

Anonyymi

Sviddu hei!

Vaellus-, retkeily- tai vuoristokiipeilykamojen (ja muukin)ostaminen perustuu vapaaehtoisuuteen.

Turha siinä on urputtaa, jos on kallista.

Viekää hillot minne haluatte.

Onhan mersutkin kalliita, mutta ei niitten hinnoista kukaan mussuta.

Itse ainakin otan selvää eri liikkeiden hinnoista ennen ostopäätöstä.

--

Hinta on aina sopiva. Jos se tuntuu kalliilta - sä oot vaan köyhä. :shock:

Anonyymi

Siksi ne mersut tuleekin tätä nykyä haettua Saksasta. Kuka nyt oikeasti haluaa maksaa ylihintaa puolimiljoonaa ajetusta louskusta jonka takapenkille on oksennettu?

Jos on hiljaa ei mitään tapahdu. Siispä urputtamaan!

Anonyymi

Tuossa joku mainitsikin "Lassin itse". Kuka se niistä on?

Lassin Retkiaitassa on siellä makuupussiosaston nurkilla aina hengailemassa sellainen vähän muita myyjiä vanhemman oloinen miesmyyjä, jonka "palvelu" on varsinainen turn off. Äijä esiintyy kaikkitietävänä ja rupeaa kinaamaan, jos asiakas rohkenee olla eri mieltä jostakin asiasta. Sitten, kun päättää olla ostamatta tuotetta, tuo ukkeli yrittää saada asiakkaan tuntemaan syyllisyyttä ostamattomuudesta. Monta kertaa olen kävellyt sisään heräteostoksille, mutta kun tämä äijä on tullut vastaan, olen päättänyt kantaa rahani ihan minne vain muualle.

Partioaitassa on paljon myyjiä, mutta jotenkin se ei lyhennä asiakkaan palvelun saamiseen kuluvaa aikaa. Ilmeisesti nämä myyjät viettävät pidemmän ajan/asiakas. Palvelu on yleensä ollut ihan mukavaa, mutta jos asiatietoja tuotteista haluaa saada, on parasta selvittää itse jostain muualta. Tilanne on joskus kääntynyt päälaelleen, kun ensin olen kysellyt jostakin tuotteesta ja sitten tullut maininneeksi jostakin kokemuksesta jossakin reissussa ja myyjä onkin ruvennut siksi kyselijäksi. Hmm.. no, kai niidenkin pitää jostakin sitä tieto saada.

Anonyymi

Kutsuin "Lassiksi" sitä silmälasipäistä hieman vanhempaa mieshenkilöä. Tämän herran pärstä on esiintynyt ainakin Helsingin sanomissa olleissa ilmoituksissa.

Anonyymi

Kävin Lassin aitassa jokin aika sitten ostamassa tarjousmakuupussia. Tämän makuupussin suojapussit oli ilmeisesti loppu kun tämän vanhemman oloinen sulloi pussin kaksi kertaa liian isoon, johon oli tussilla sutannut päälle oikean mallinumeron. Kun siitä sitten kysyi niin vastaus oli vähättelevä tyyliin rahat tänne vaan ei se mitään haittaa. Samoin sain joskus lahjaksi retkikamaa, josta puuttui jokin arvoltaan mitätön mutta tarpeellinen pikkuosa. Kun sitä meni pyytämään, ensireaktio Lassilla oli että oot ite hukannut. Jäi vähän valju maku. Partioaitassa ei ole tullut käytyä usein sen hintaimagon takia mutta kun on, niin palvelu on ollut ihan asiantuntevaa. Kerran tosin tapasin myyjän nukkumassa esittelyteltassa keskellä päivää!? Oon ostellut retkikamoja myös Keskiseltä, missä hinnat ovat selvästi halvemmat, ei tosin postimyyntiä.

Anonyymi

Samanlaisia kokemuksia Lassin retkiaitasta. Vanhempi miesmyyjä on tosi kammotus. Epäystävällinen, ylimielinen. Mieluummin käännyn Partioaitan hengailijoidenkin puoleen kuin ostan ko. Lassin myyjältä mitään!

Anonyymi

Kaksi perääkäistä reissua Partioaittaan riitti mulle. Ostin yhteensä n. 5000 mummk:n kamat isommin itkemättä ja myyjiä enempää kuin tarpeellisin peruskysymyksin rasittamatta. Palvelu oli kyllä pintapuolin asiallista mutta jonkin verran päällekäyvää - sitten kun myyjän kiinni sai.

Olen nähkääs tällainen neliskymppinen äijä ja vanhan tyylin retkeilijä tuolloin vielä. Mutta tuolloin olin nimenomaan uudistamassa ja ajanmukaistamassa terylenejä, ruutupaitaa, raappahousuja, nikitaa, Suomi-verkkareita jne ajanmukaisiin vermeisiin. Piti saada gorea, kesäistä kuitupussia, muovikuksaa, kevyttelttaa ja vaikka mitä pikkureissuille.

Mukaan lähti kelvotonta activentia ja surkea JW:n Gossamer myyjän neuvosta. Eipä tiennyt myyjä mistä puhui (enkä minä osannut ostaa, ei sen puoleen) mutta olisi kannattanut. Nyt olen entinen asiakas -iäksi. Vaikka olin tietämätön ja "tymä", tollanen pikkuviilaus ei olisi kannattanut, sillä monet hillopurkit vielä ehdin muualle kantaa. Samaa silmään pissimistä se on muuallakin, mutta ei niin helposti, kun myyjien löysät puheet Partioaitassa opiskelin.

Anonyymi

Kävin juuri Itiksen Partioaitassa jossa "kesätyttöjä" lukuunottamatta on pari kohtuullisen kelvollista ja asiantuntevaakin myyjää. Toinen on vissiin liikkeenhoitaja. Eli voi aidosti kysellä eikä tarvitse turvautua pelkkään tuoteselosteiden lukuun ja arvailuun. Eikä tarvitse pelätä pakkomyynnin kohteeksi joutumista jos jotain ei löydy, vaan kaverit kyllä neuvovat mistä etsiä jos heillä ei ole valikoimissa jotan saatavilla. Keskustan ja Tapiolan liikkeissä sensijaan ei ainakaan minun kohdalleni ole juuri ammattitaitoista kauppiasta osunut.

Anonyymi

8) pääkaupunkiseudun hinnat ovat erikseen, miten lie käy esim. legendaarisen Rintamäen kun firman nimi ja logo muuttuu...sopivasti olen kantanut tavaroita eri liikkeistä ympäri suomee, partioaitan hotshop ehkä nyt hinnoiltaan siinä ja siinä, mut esim. viimetalvena ostettu makuupussi ois ollu viel kakskybää halvempi hotshopin hintaan...aina niil on jotain onnettomia vanupusseja varastossa mitkä on ollu siel 2 vuotta, ja sit ne myy ne "pohjahinnoin"...ite ei osaa saksaa, mut kohta opiskelen et pystyn itekkin ostaa ulkomailta...tarttis uudet kengät ja keittimen...vinkkejä... Blum 3

Ohvi

Ei tarvii osata Saksaa kun pyöräyttää sivun Baabelinkalan kautta!

Engelska olisi tietty hyvä olla jotenkuten hallussa :lol:

Anonyymi

Se Lassin retkiaitan makuupussiosaston gubbe on aivan ykkös asiantuntija alallaan. Kävin huvikseni kyselemässä makuupusseista. Aina kun se ei tiennyt kysymästäni asiasta yhtään mitään, se sanoi etää, ei sillä ole mitään merkitystä. Esim. täytteen määrällä ei ole mitään merkitystä makuupussin lämpöön. Fillpowerilla ei olemitään merkitystä jne jne. Onneksi netti ja luottokortti on keksitty.

mr_mika

tein tossa pikaisen vertailun Lassin ja Partioaitan välillä. Ne kun kuulostavat olevan pk-seudulla pahimmat kilpailijat keskenään....

Tuote Partioaitta / Lassi

Haglöfs Ursus 310 / 249

Nokian Trek 125 / 99

Haglöfs Tight Pro XL 109 / 109

Haglöfs Victor 90 - 100 360 / 285

Haglöfs Victor 70 - 85 340 / 265

Haglöfs Genius 23 585 / 492

Trangia 25-1 67 / 50

Primus Omnifuel 175 / 180

MSR Dragonfly 185 /184

Roselli Nikkari UHC 82 /88

Fiskars handy 600 32,90 / 34,50

Petzl Tikka 29,50 / 30

Petzl Myo 5 Belt 99 / 82

Haglöfs Ultra Pro 12 139 / 139

Tuotteen valittu sattumanvaraisesti. Hinnat kauppojen nettisivuilta.

Anonyymi

Kyllä se Lassin mainoksissa naamaansa näyttävä vanhempi mies on itse "Lassi" eli putiikin omistaja. Käsittääkseni hänen poikansakin työskentelee kaupassa?

Muistelen joskus lukeneeni, että "Lassi" on entinen Partioaitan myymäläpäällikkö, joka laittoi oman kilpailevan firman pystyyn. Alkuperäinen Lassin retkiaittahan oli Kurvin kulmassa 80-luvun puolivälissä; joskus -90-luvun alussa se muutti melkein kilpailijansa viereen...

Anonyymi

Wanhalla Waeltajalle: Mainoksissa ja esitteessä oleva mies on "Lassi". Putiikin on perustanut hänen isänsä, jota myös on kutsuttu Lassiksi, mutta kasvot Retkiaitalle on antanut hänen poika. Isä ei ole enää mukana myymälätoiminnassa.

Sinänsä hatunnoston arvoinen suoritus saada liike toimimaan vuodesta toiseen uusien pyrkyreitten rimpuillessa. Tosin parempaankin suoritukseen olisi varaa, mutta se on jo toinen juttu... Wink

Anonyymi

Syy siihen, että partiokauppojen kaikkien kalliimpien kamojen hinnat on AINA ns. alehintoja johtuu juuri siitä partioalennusjutusta.

Elikkä kauppaketju lupaa partion jäsenmaksun maksaneille jäsenkorttia vastaan 15% alennuksen _normaalihintaisista_ tavaroista. Alehintaisista ale on 5%. Ja siitäpä syystä niillä ei ole varaa pitää mitään normaalihintaisena, ettei partiolaiset tulisi ja ostelisi niitä itselleen ja kavereilleen. Ja toisaalta olen huomannut että tinkivä asiakas voi puhumallakin saada sen saman 5% alen ilman mitään jäsenkortteja. Kyllä ne ale-hinnat on siellä ihan vuoden ympäriinsä.

Eli koittakaa kestää ihmeellinen hinnoittelu. Jos asia ottaa päähän niin muutamalla kymmenellä eurolla voi liittyä johonkin partiolippukuntaan ja nauttia itsekin ruhtinaallisesta 5% alennuksesta... mutta pitää olla aikamoinen suurasiakas että tuo kannattaa.

Anonyymi

partiolainen wrote:
Syy siihen, että partiokauppojen kaikkien kalliimpien kamojen hinnat on AINA ns. alehintoja johtuu juuri siitä partioalennusjutusta.

Elikkä kauppaketju lupaa partion jäsenmaksun maksaneille jäsenkorttia vastaan 15% alennuksen _normaalihintaisista_ tavaroista. Alehintaisista ale on 5%. Ja siitäpä syystä niillä ei ole varaa pitää mitään normaalihintaisena, ettei partiolaiset tulisi ja ostelisi niitä itselleen ja kavereilleen. Ja toisaalta olen huomannut että tinkivä asiakas voi puhumallakin saada sen saman 5% alen ilman mitään jäsenkortteja. Kyllä ne ale-hinnat on siellä ihan vuoden ympäriinsä.

Eli koittakaa kestää ihmeellinen hinnoittelu. Jos asia ottaa päähän niin muutamalla kymmenellä eurolla voi liittyä johonkin partiolippukuntaan ja nauttia itsekin ruhtinaallisesta 5% alennuksesta... mutta pitää olla aikamoinen suurasiakas että tuo kannattaa.

Mainitsemasi menettelytapa sotii kuluttaja-asiamiehen mielipiteitä vastaan.

Parhaita hetkiä on ne kun kauppaan kannetaan uutta tavaraa ja laitetaan suoraan alelaput, parhaillaan jopa -50%. Tuotteen pitäisi olla myynnissä ns. normaalihinnalla 2 viikkoa ennen ensimmäistäkään tarjousta. Ja lisäksi jos tuotteen ´"tarjoushinta" on riittävän pitkään myyntihintana pitäisi kyseisen hinnan muuttua normaalihinnaksi josta alennus sitten lasketaan. Kyseistä ajanjaksoa en muista ulkoa mutta kuluttaja-asiamieheltä sen voi helposti tarkistaa.

Rakassa on turha valittaa, pienistäkin huomioista (esim. lähtöhinnan korotuksesta alen aikana) kannattaa huomauttaa kuluttaja-asiamiehelle!!

Anonyymi

Oletteko muuten huomanneet Partioaitan toista outoa hinnoittelu politiikkaa, nettikaupassa hinnat huomattavasti alemmat ainakin joillain tuotteilla esim Meindl Tunturihaukka kengät kaupassa 233 e, mutta netissä 169 e. En oikein käsitä. Käy kaupassa kokeilemassa ja sitten tilaa netistä(kuten tein) ja voittaa postikulujenkin jälkeen n. 55 euroa. En tiedä onko hinnat laajastikin näin erilaiset.

Anonyymi

Nyt kun partioaitasta puhutaan, niin pakko kehuakin koska tulin juuri 2vk reissulta ja vaikka säät ei suosinutkaan niin ainakin kengät oli loistavat! Ostin Meindlin Engadinit itiksen aitasta ja ainakin minua palvellut tyttö osasi asiansa ja kaiken lisäksi palvelu oli YSTÄVÄLLISTÄ...olen asioinut lassillakin ja siellä palvelu ollut usein tympeää ja ylimielistä vaikkakin asiantuntevaa..ja vielä kengistä...aivan loistavat! kuka kaipaa gorea kun saa nahkavuorella olevet täydellisesti jalkaan istuvat kengät..Ja ainakin omalla kohdalla kengät piti hyvin vettä..

Anonyymi

Nyt sitten alkoivat nämä "kauan odotetut" Partioaitan retkipäivät. Alennukset ovat aivan naurettavia, ainakin lehdessä ilmoitetut. Muutama

kymmenenprossaa hinnasta pois ja uskalletaan vielä mainostaa, että "käsittämättömiä alennuksia" !! Ja suurimmat alet on tietty jostain

sukista ynm pienestä tavarasta. Teltoistakin huikeat 10 %. Heh...Trangiankin saa samalla hinnalla muualta.

Anonyymi

huomastiko aamun vieras, että Hillebergin teltoista oli se 10 pinnaa? Mikäli seuraat telttakauppaa, on tuo alennus hyvä ja kannattaa käyttää hyödykseen, mikäli hyvää telttaa kaipailee.

Muutamia asiallisiakin kommentteja on tämän keskustelun joukkoon eksynyt, kiitos niistä. Osista kommenteista paistaa selvästi läpi kaupan luonteen ja perussääntöjen tuntemattomuus ja kokemattomuus. Toki sana on vapaa.

Asiallista henkilökuntaa, niitä joilla on kokemusta tavaroita ja niitä, jotka ymmärtävät myös työnteon päälle, on vaikeata saada. Toki kaikkea on tarjolla, mutta isolta osalta puuttuu kuitenkin halu tehdä työtä ja palvella asiakkaita. Töihin hakeutumisen syynä taitaa monesti olla halu norkoilla "viileässä" paikassa ja hankkia itselle ja kaverille varusteita mukavasti hlökuntahinnoilla. Harmi, että Aitan henkilöstöpolitiikka on karistanut monta osaavaa ja pätevää myyjää muihin töihin, samalla on kadonnut helvetisti kokemusta ja järkeä. Muistan, kuinka vielä viitisen vuotta sitten kaupasta löytyi ihan oikeata asiantuntemusta, kaikilta aloilta.

Aitta on maan suurin ja menestyvin retkeilytarvikeliike, neljällä myymälällä. Iso raha liikkuu paljon parjatun "tavallisen kansan" ostoksissa ja luojan kiitos, Aitta on onnistunut myös heidän tavoittamisessaan. Liikkeestä löytyy kuitenkin tavaraa myös vaativammille kuluttajille, lähes laidasta laitaan. Te, ketkä tavarasta tiedätte ja asiaa tunnette, ymmärrätte varmasti ettei kesätytöt ja -pojat omaa sitää kokemusta mikä teillä on. Antanette heille silti työrauhan ja mahdollisuuden opiskella alaa ja sen tuntemusta, niin Aitassa kuin Lassilla. Mikäli nyppii oikein tosissaan, ottakaa lusikka kauniiseen käteen ja perustakaa oma kauppa ja korjatkaa epäkohdat, huomaatte ettei se niin kovin helppoa olekaan.

Hyvää jatkoa!

Anonyymi

oletko koskaan korjauttanut autoasi kesäharjoittelijalla jolla homma oli veilä vähän hakusessa? en minäkään. "ei se mitään vaikka se vielä nakuttaakin, ehkä jo ensi kesänä olet niin hyvä korjaaja että keksit miten se nakutus saadaan pois."

Liikkeen mainostaessa itseään asiantuntevana ja palvelevana, pitää sitä asiantuntevuutta ja palvelua myös löytyä. etenkin noilla hinnoilla.

Osaamattomuuteen auttaa koulutus. jos myyjä ei hallitse hommiaan, pomon on syytä hoitaa homma eli kouluttaa osaamatonta. minusta on väärin sanoa että jos olemassa olevien liikkeiden palvelu ei riitä, mene ja perusta oma jotta huomaat ettei se ole helppoa. retkeilyvälineitä tässä ollaan ostamassa eikä liikeyritystä perustamassa.

Kun palvelu ei pelaa "Aitassa" tai "Lassilla" niin en minä ainakaan paikkaa tilannetta perustamalla omaa puljua. menen ja ostan muualta.

Sivut