1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Tropheus

Partioaitan reklamaatio käytäntö kummastuttaa kovasti. Palautin selkeästi viallista tuotetta (reppu), josta laput olin jo ehtinyt irrottaa. Reppua olin käyttänyt n. 30min. Myyjä ilmoitti,  että eivät suoraan korvaa tuotetta tai anna vastaavaa ehjää tilalle vaan reppu lähtee maahantuojalle, joka tekee korjaus tai korvaus päätöksen. Tähän käsittelyyn menee n. kaksi viikkoa. Eikö normaali käytäntö ole, että myyjä vastaa myymästään tuotteesta asiakkaalle, eikä maahantuojaa sotketa tähän väliin. Partioaitta voi mielestäni hoitaa "omalla ajallaan" asiaa maahantuojan kanssa ja saada korvauksen heiltä. 

Mikähän mahtaa olla tilanne esim. juuri ostetun vaellusrinkan kanssa, joka vasta pakkauksen yhteydessä todetaan vialliseksi. Täytyykö reissuun ostaa toinen 250e rinkka ja reissun jälkeen voi pahimmillaan todeta omistavansa kaksi 250e rinkkaa? 

Mikähän mahtaa olla tilanne muissa alan puodeissa?

Kehotan kaikkia Aitassa asioivia tarkistamaan tuotteet todella tarkasti ennen ostoa!

Timoa

Kannattaisiko tutustua kuluttajasuojalakiin? Menettely on täysin oikea. Myyjä vastaa myymästään tuotteesta mutta maahantuojalla/valmistajalla on oikeus nähdä viallisena myyty tuotteensa ennen kuin aletaan miettiä korvausta.

Mkiko

Partioaitassa ei ole ollut mielestäni paljoakaan vikaa, tosin tänään siellä ei ollut yhtä tuotetta, mutta neuvoivat mistä sellaisia saa. Partioalennuksen takia olenkin keskittänyt ostokseni juuri sinne.

Eräseikkailija

En usko, että partiokauppa on enempää sucks, kuin mikään muukaan liike. Itse olen saanut esim. jossain urheiluliikkeessä todella huonoa palvelua, kun myyjä luulee tietävänsä kaiken, eikä kuuntele asiakasta. Eri liikkeissä tottakait muovautuu se oma henki, joka on pitkälti kiinni paikan bossista; Ollaanko asiakkaita kohtaan ylimielisiä vai halutaanko kuunnella asiakkaan tarpeita ja tehdä sitten ehdotuksia, mutta ei tyyliin, tämä on ainoa oikea ja sitä itsekkin käytän...En vaan tiedä, onko esim. partiokaupassa myymisen ehtona olla, että itse harrastaa jotain eräilyyn liittyvää, nimittäin ainakin rautakaupoissa kukaan ei ikinä osaa neuvoa missään asiassa pintaa syvemmältä ja mitä enemmän esim. remonttihommia itse on kotona tehnyt, sitä enemmän asia on selkeytynyt; Myyjät vaan myyvät, eivät ole välttämättä ikinä tapetoineet tai tehneet terassia tai ylipäätään mitään..
   Onko sitten partiokaupoissa sama juttu, en tiedä. Yrjönkadun partiokaupasta en tiedä mitään, Tampereen partiokaupasta on yli 10-v. kokemus ja se on aika neutraali. Siellä ei saa huippupalvelua, mutta ei nyt vittuillakkaan... Smile

Sivut