1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Temppu
Mikä olut...

Ok... reissu edessä ja tiedän, että mikään ei tuolla pysy kylmänä. Joten mikä olut maistuu hyvältä lämpimänäkin (tai oikeastaan melkein kuumana)? Fillarireissaajan ongemia tällaiset, kun voi matkan varrellakin tankata juomista laukkuihin eikä pari pulloa ylimääräistä pahasti paina, jos vain suinkin mahtuvat muiden romppeiden sekaan.

ET

Sininen Chimay

vesi on pilaantunutta puuteria, kuten Sepi sanoo

ShoGun

[quote author=ET link=topic=14623.msg96572#msg96572 date=1152440596]
Sininen Chimay

Ja muutkin värit, jos ei halua niin alkoholipitoista.

Tura

Koff Porter (vai onko kyseistä olutmerkkiä enää olemassa?).

ShoGun

[quote author=Tura link=topic=14623.msg96585#msg96585 date=1152459870]
Koff Porter (vai onko kyseistä olutmerkkiä enää olemassa?).

On toki: http://www.koff.fi/fi/tuotteet/house_of_beer/porter.html

Persikka

Mikään olut ei maistu hyvältä lämpimänä, mutta suosittelisin kuitenkin veljeskansamme valmistamaa Ale Cog -olutta. Kympillä pääset Tallinaan ja saat edullisesti pari lavaa tarakalle mukaan.

Tura

Portteri o praa varina.

Anarkaista

Tapio viina. Halpaa ku saippua eikä tarvi juoda niin paljon.

Viva la Relaavation!

ShoGun

[quote author=Anarkaista link=topic=14623.msg97232#msg97232 date=1153426419]
Tapio viina. Halpaa ku saippua eikä tarvi juoda niin paljon.

Väärä vastaus, kun olutta kysyttiin, vaikka perustelut ovatkin toimivat.

// ShoGun

Rowana
Käyttäjän Rowana kuva

pussikalja on ihan samaa joka paikassa

soul-

itse sanoisin että lämpimänä maistuu parhaiten "pilsner" (LIDL) 6pulloa maksaa 3.33-3.70€ (riippuu kaupasta) joten se on ainakin halpaa ja päihittää minun mielestäni muut oluet lämpimänä.

Mövenpick

Itse en lähtisi missään nimessä millän lagerilla tai pilsenerillä liikenteeseen (eli Lidlin 6-packit ja viron A.Le Cogit jäisivät jääkaappiin), vaan tähyilisin kohti ale-hyllyjä. Chimayn trappisolut olikin jo suosituksissa, mutta muitakin vaihtoehtoja löytyy pilvin pimein. Varsinkin maustetuissa oluissa (ehkä myös marjaoluissa) saattaisi olla potentiaalia lämpimänäkin. Esim. jotkin jouluoluet voisivat olla hyviä, mutta taitaa olla hieman huonohko ajankohta niiden metsästämiseen.  8)

Tosin jos on jotain Lapinkultaa ikänsä lipitellyt, niin voi olla hieman kynnystä siirtyä muihin oluisiin. Jos näin on, niin ehdottaisinkin sellaista hidasta ja perusteellista lähestymistä asiaan, jossa tänään perjantaina siirrytään kaupan kautta kotiin mukana korillinen vaihtoehtoja. Alkuun pääsee esim. helpolla Kilkenyllä, joka löytyy lähes joka kaupan hyllyltä ja siitä sitten vain kokeilemaan, josko stout taiko porter vaiko kenties barley wine on se juttu lämpimänä. (Viimeisiä en ole juurikaan maistellut, mutta sellainen kutina, että saattaisi olla kelpo vaihtoehto lämpimänä.)

(Pitää nyt vielä mainita että A.Le Cog toki valmistaa muutakin, kuin sitä "turistilageria", jota pahvilaatikoissa tuosta ojan yli tänne rahdataan. Esim. valmistajan porter on kelpo tuttavuus. Toki tuo lagerkin menee (pehmeää, ah), mutta lämpimänä en sitä lähtisi missään nimessä kokeilemaan.)

Vagabond

Viinastahan ei tässä ollut kyse, mutta kuka piru sitä vettä kantaa mukanaan?
Tapiossa on vettä aivan liikaa ja vettähän saa purosta.
Viina hommissa oon grammafriikki vaikken sitä muuten ookkaan.
Mukana on joko 80% saarenmaa tai 80% stroh pakattuna sopivana annoksena muovipulloon.
Saarenmaata voi sit käyttää vaikka sprii keittimen polttoaineena, jos sattuu loppuun.  Biggrin
59% pohjanpoika pullossa oli ennen varsin sattuva teksti vaeltajan kuvan kera. "Niille meistä jotka eivät halua kantaa vettä mukanaan."

Kaljasta sen verran, että ainakin lapissa kaljan saa kohtuu kylmäksi joessa jäähdyttämällä.
Kannattaa vaan kattoo, ettei ne pääse karkuun virran mukana. Se olis karmeeta kun on kantanut ne vaikka Anterin saunalle ja kaljat juokin joku venäläinen metsäpeikko rajan toisella puolella.  8)
Ite en oo jaksanut kaljaa kantaa. Kuola on kuitenkin pari kertaa juuri anterin saunalla valunut, kun joku muu on tölkin avannut.

ShoGun

[quote author=Vagabond link=topic=14623.msg97256#msg97256 date=1153467717]
Viinastahan ei tässä ollut kyse, mutta kuka piru sitä vettä kantaa mukanaan?
Tapiossa on vettä aivan liikaa ja vettähän saa purosta.
Viina hommissa oon grammafriikki vaikken sitä muuten ookkaan.
Mukana on joko 80% saarenmaa tai 80% stroh pakattuna sopivana annoksena muovipulloon.

Jos nyt oikein saivartelemaan aletaan, niin tyttöjen juomiahan nuokin vielä ovat. Tosimies kantaa mukanaan luonnollisesti vähintään 96 % pirtua. Wink

// ShoGun

Vagabond

Miksei pirtuakin.. Mä oon mieltynyt vaan rommiin ja taitaa olla aika laihan väristä jos on 96%.
Ei se maku ole parhaimmillaan enää 80% :sessakaan, mutta kaikkee ei voi saada.

Rowana
Käyttäjän Rowana kuva

[quote author=Mövenpick link=topic=14623.msg97246#msg97246 date=1153463137]

...ja siitä sitten vain kokeilemaan, josko stout taiko...

Stouteissa ja muissa "paremmissa" oluissa vaan pätee se, että ne eivät tölkistä tai pullosta pääse oikeuksiinsa. Kaupasta ostettuna esim. bittereistä saa väärän kuvan. Jos haluaa oppia "paremmille" oluille suosittelen maistelemaan niitä suoraan hanasta esim Lontoossa tai Prahassa.