1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Korpijaakko

[quote author=nilakka link=topic=15333.msg186712#msg186712 date=1298047756]
Voi kauhia,mää joudun töihin  Biggrin 8) :lol:
- -

Onnittelut! Sille kelpaa kyllä ottaa!

nilakka

No niin.
Ekat kolme työpäivää kerkesin tekeen helmikuun puolella,siin välissä viettää viikko synttäreitä ja nyt on eka täys viikko töissä takana.

Sanoisinko että väsynyt,mutta onnellinen.

Ainoa propleemi on että nyt liitto laskee rahoja ja uuden työnantajan palkanlaskenta myös...

Joten kohta alkaa hammastenkiristys jos jostakin ei ala tulla rahaa...

Kävin "lohdutukseksi" Goexpo-messuilla ja nyt otan olutta.
Karjalasta kajahtaa.

möykky

Onnittelut nilakalle työpaikasta  Smile
Mie olen jo kohta alkanu toivomaan potkuja. Olis ehkä aika haistella uusia tuulia. Tai ehkä mennä maan alle vähäksi aikaa  Biggrin

Jospa se tuo tapio ja karhutokka näyttäs suuntaa.

nilakka

Alkaa olla eka kuukausi duunis takana.
Väsy tunkee välillä joka solukkoon,mut eteenpäin vain pusketaan.
Ja jotkut pitää vielä toimistosiivousta kevyenä hommana...
Sopii tulla koittaan.

Nyt rentoudun saunan jälkeisellä oluella ja ehkä parilla.... :lol:
Pitäähän tätä ny juhlia joteskin..... Blum 3

Sarekretkeilijä

Siivoustyö oli jo 80-luvulla mitoitettu sellaiseksi, että kaikkea ei olisi ennätänyt oikein tehdä, vaikka olisi ollut ahkera ja vähemmän haaveileva ja kelaileva tyyppi kuin minä. Ilmeisesti kaikki fuskasivat aina jonkun verran. Krapulassa ei joskus viitsinyt kuin erätä toimistosta roskat. Sitten, kun tein siivousta sivutöinäni, siivosin yli mitoituksen illalla toimistoja. Välillä join samalla oluttaja silloin sesiivous vasta venyi, vaikka ei tahtonut valmista ihan tullakaan..

Hobgob

Entäs jos Et vain osaa.  :lol:

nilakka

Kyllähän mullakin on perusteet hallussa.
Ja viime kesänä käytynä kurssikin taustalla. Aikaisemminkin siivoojana ollut.
Ja nyt oli kiitettävä kohdekoulutus.

Mutta tahtoo tulla kiire kun ajat siivoukseen eivät aina ole realistiset.
Tehokkuus on kunniassaan.
Työpäivä on täysi,juuri ja juuri ehtisi pitää lakisääteiset tauot...

Itse tykkäisin välillä edes tehdä ajan kanssa ja huolella.

varpikas

Siivouksesta puheen ollen: pesin juuri ikkunat ensimmäistä kertaa elämässäni. Ikää on 28 vuotta ja tähän saakka olen moiselta hommalta välttynyt.  8) Ei muuten edes ollut kovin paha nakki ja tuloksenkin näkee ihan oikeasti.

Artturi Kröger

Varpikas, oisko vinkkejä, silleen step-by-step-tyyliin? Olis sama homma edessä...

Kannattaako esim. tehdä ankkuripiste katolle ja laskeutua köydellä akkunan hollille? Vai kiivetä ja tehdä jämäkkkä ankkuri siihen ikkunalaudan tasolle, ja operoida siitä?

Näitä tullut mietittyä.

Anonyymi

[quote author=varpikas link=topic=15333.msg189615#msg189615 date=1303219546]
Siivouksesta puheen ollen: pesin juuri ikkunat ensimmäistä kertaa elämässäni. Ikää on 28 vuotta ja tähän saakka olen moiselta hommalta välttynyt.  8) Ei muuten edes ollut kovin paha nakki ja tuloksenkin näkee ihan oikeasti.

Ikkunanpesu on mukavaa puuhaa, ihan tosi. Olen pessyt ikkunat joka kodissani noin 10v ajan. Yhtäkään ikkunaa ei ole naispuolinen päässyt pesemään Biggrin
Tai ehtinyt  :shock:

nilakka

Johan on alkanu käydä homma rutiinilla.
Hommaa hidastaa väleen kollegan sairastelu ja uuden työntekijän opettaminen.
Juma,kun uutta raahaa mukanaan niin aikaa palaa yllättävän äkkiä ihan liikaa.
Yksin tekis rykäsemällä äkäseen vaikka kahen työt,mutta sitähä myö ei pomolle sanota... 8)
Muuten menis homma liian tiukaks.

Nyt pitää taas vähä rentoutua Sandelsin kaa... Aika hyvää,mun mielestä...

Tura

Yeah!
Viikon loma alkoi nyt! Mallasviskiä maisteltu. Nyt terassille syömään ja sitten terasseille juomaan.
Huomenna tiedossa ihkaoikeat homohäät juhlittavaksi, jännittävää! Suutelisinko morsianta?

Hik...

nilakka

Jäi arvoitukseksi,suuteliko Tura morsianta?  :lol:

Työt alkaa sujua muuten,mutta ohjelmanvaihdokset (siivoilut muissa taloissa ja uusien opettaminen yms) aiheuttaa aikatauluun viivytystä.
Tosin tällä viikolla oli ylläri: Sain uudeksi kamuksi töihin nuoren hevari-jätkän ja ensin aattelin et ny menee aikaa ja ainakin hermot...
Mutta jätkähän on varsinainen eläin tekeen duunia! :lol:
Tänäänkin olis voitu lähtee himaan melkeen 2 tuntia aikasemmin... Mut ku ei saa...
Mukavaa huomata että ennakkoluuloni ovat hanurista. Biggrin

Ny kuiteski kotona ja tällä kertaa iso Saku-tölkki nenän edessä. Jääkaapissa vielä Karhua,Karjalaa...

möykky

Tura voi jättää jotaki arvailujen varhan  Smile
Mie olen somasti päishän eka vaphaila kaivoksesta. Eikä sole pahakhan. Karhua juua. No ei ainakhan.  :shock:  Biggrin

nilakka

Mie juon Karjalaa,se ei tuu takasin... heheh vanha vitsi...

Lomaa olis kiva pitää,mut ainoat kaksi lomapäivää meni Hakunilan urheilupuistossa,hemmetin helteisessä sellaisessa...
Olin Suomen Ladun leiripäivillä.
Kivaa kyllä oli,pääsi näkemään vanhoja kavereita.Telttailun kannalta superkelit sillä yölläkään ei juuri peittoa tarvinnut...

Mutta pidempikin loma olisi ollu kiva.
Miksikäköhän eka vuosi töissä pitää kitua käytännössä lähes ilman lomia??
Auttaako moinen jaksamaan oikeasti töissä??
Pitäisi säätää laki,että minimiloma on viikko. Kannustaisi se uusiakin työntekijöitä jaksamaan.
Ainakin omassa hommassani ekat viikot on raskaimmat ja loma niiden päätteeksi olisi aivan upea kannustin!
Nykyinen työaikalaki on sanonko mistä.....? Omassa duunissani seuraava loma on vasta ensi kesänä,sillä talvilomiakaan ei kuulema kerry vielä ensi talveksi.
Eipä oikein palkitse työntekijää...
Otetaan Karjalaa tätä miettiessä.
Onko muilla yhtä huonot systeemit??

möykky

Mulla taitaa seuraava kunnon kesäloma olla parin vuojen päästä  :?
Mutta viis päivää töitä ja viis vappaata, niin onhan siinä joutoaikaaki mukavasti  Biggrin

nilakka

Karjalaa otetaan juu...

Ja ihan sen kunniaksi että musta tuli mummo torstai-aamuna kaheksan jälkeen...
Tytär pyöräytti pojan. 3110 grammaa ja 50 senttiä.
Mie pijän omat varpajaiset,heh!

Töissäkään ei oo tarvinnu kylmää valittaa,senverta hyvin on säät helliny ku ukkoset on uskollisesti kiertäny Espoon rannikot.

mni
Käyttäjän mni kuva

[quote author=nilakka link=topic=15333.msg191969#msg191969 date=1311347261]
3110 grammaa ja 50 senttiä.

Oho! Sielläpä on hinta-laatu -suhde kohdallaan. Mulla tässä justiinsa putos grammat suunnilleen saman verran, mutta hinta 50 sentin sijaan liki 600 euroa (mobiilikeittiö ja -majoitus). Eiku, taisikin olla puhe ihan eri jutuista ja mittayksiköistä... No mut oikeesti: ONNEA! [kohottaa Sandels-tölkkiä]

(Perkules! Neljä kuukautta lukenu tätä foorumia ja eka postaus känniketjuun. Melkein harmittaa. No olihan tuossa viitteeksi asiaa varusteistakin... Sitäpaitsi tämä on todellinen RELAA-ketju! Erittäin viihdyttävää luettavaa! Jatkakaa toki samaan malliin, kunhan ketjun aiheesta ei tule se pääasia.)

[i]Mikko[/i]

nilakka

Taas vaihteeks olutta.

Kaikkee onki tapahtunu sitte viime näkemä...

Meän kerostalosta putosi nainen seittemän kerrosta alas... (surullista)

Ostin uuden teltan...(positiivista)

Sain kutsun asiakkaan työntekijän synttäreille jotka vietettiin tänään työpaikalla...
En olisi mennyt,ellei juhlakalu olisi itse pyytänyt. Ja vasta tänään selvisi,että hän onkin iso pomo Smile (Positiivista)

Elämä on välillä todella vaihtelevaa.

Tura

Lomalla täytyi kolme viikkoa olla. Eihän sellaista selvin päin kestä, häh? Wink
Punkkua ja viinaa juotiin urakalla. Paitti keskimmäisellä viikolla, koska Lapin maisemissa telttaretkeiltiin.
Posetiivari huomio oli se, että lopuksi juhlittiin ystävien häitä Porvoon maalaismaisemissa, jossa jaksoin koheltaa aamuyöhön asti. Tavallisesti uni tulee jo alkuillalla.
Vastapainoksi nautin seuraavana päivänä sellaisen kanuunan, että jotta. :x
Nyt työviikon lopuksi tekisi mieli - siis juoda alkkomahoolia - mutta taidan antaa olla. Jospa huomenna. Klassillinen kalsarit.
Se olisi jotain se, vai... 8) ah!

nilakka

Kyllä kalsarikännit täälläkin maittaa.
Ainoostaan tupakille tarttee pukeutua kun se on tuolla 8 kerrosta alempana....

Olin tos toissa viikolla saikullakin ku niska niksahti ja on oikeastaan pentele kipee vieläki,mut särkylääkkeillä sen sietää.
Mut saikku tuliki siittä ku pää ei kääntyny.
Ny kääntyy vaan sattuu...
No, kaippa tuo joskus paranoo.... Otetaan Karjalaa ja jumpataan niskaa matkalla alas kessulle.

Tura

Kalsarit jäi nauttimatta. Ei löytynytkään motivaatiota. :?
Viikonloppuna painutaan Turun ulkosaaristoon mökkilomalle. 8) Alkoholia otetaan reippaasti mukaan. Ei saa loppua kesken! Biggrin
Tietysti on idioottimaista olla hönössä upeissa maisemissa, mutta jos sadesää vaivaa, pikku maistinkipöhnä on kohdallaan. Wink

Tura

[quote author=Tura link=topic=15333.msg193699#msg193699 date=1315324393]
Kalsarit jäi nauttimatta.
Alkoholia otetaan reippaasti mukaan. Ei saa loppua kesken! Biggrin

Jos olen yksin tai vaimon kanssa kahden, juopottelu ei houkuta. Jos seuraan liittyy joku ystävä tai kaveri, jo alkaa hönötys! :shock:

möykky

:lol:

nilakka

Mää vähä kade ku jotkut pääsee Turun saaristoon tais edes jonnekkin pois kotoa... Edes joksikin aikaa...

Mulla kun ei oo kertakaikkiaan paikkaa minne mennä....

Paitti lähimettään... Mut harvoin sinnekkään yksin.

Nykyään kaipaan yksinäisyyttä eniten. Kännäilyssäkin,jopa. Olen sentään ollut parisuhteessa vuodesta 86-.

Outoa?

nilakka

On kyl ihme duunipaikka toi mun. (vetää Sandelsia välillä).
Oma työnantaja on jääny hämärämmäksi kuin asiakas.
Asiakkaan kanssa olen jo niin hyvis väleis,et kutsuivat omiin pikkujouluihinsa.

Oma työnantaja ei moisia järjestä.

Kaiken lisäksi huomasin osan omista kollegoistani kuuluvan kiinteistöpuolen liittoon ja näin ollen olennevat lakossa kohta...
Vaan en minä,olen eri osastossa liitossa. Siis miksi siivooja ylipäätään liittyisi kiinteistöpuolen liittoon? Eikös se ole lähinnä huolto- ja sähkömiehille??? Mää mtn tajuu???

Sikispä juon nyt olutta ja harmittelen,etten saane lomaa edes lakon muodossa ennen ensi kesää (kts viestini Vitutus-osiosta)

Hobgob

Hehkuviiniä &appelsiinimehua kuumana..

Täytyypä haukkua tuo Korpisavu paskimpiin oluisiin, jota on koskaan tullut maistettua mm. Lidlin insuliinikaljan rinnalle.. Vaikea ymmärtää suomalaista jälleen kerran..

möykky

Eihän se korpisavu ole kauhean paha. Tosin mie en juo alkoholijuomia maun takia.

Hobgob

Mausta tulee mieleen joku likainen savottakämppä, joten on aika paha..

kivennäisvettä &hehkuviiniä, kun ei tullut ruokapunkkua mukaan ALKOsta..

möykky

Papagayo organic fairtrade golden rum.
Kyllä tuolaki kännit vettää, jos muuta ei ole.

Tulleekhan ees morkkista, ko son luomua ja reilua kauppaa  8)

Sivut