1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Mygg

[quote author=Persikka link=topic=10676.msg80163#msg80163 date=1126285264]
Vaikka en ole itse nukkunut Ortliebin päällä,niin alustan heikoin kohta vaikuttaa olevan juuri tuo sauma. Muilta käyttäjiltä olen kuullut että alusta on kyllä muuten kestävä.

Niin, ja miten sitä saumaa sitten voisi korjata. Ajattelin että jos nuppineulalla sinne tyrkkis liimaa. Mutta sitten ajattelin että vaihtakoon uusiksi, en ruve edes kokeilemaan tommosta. Jos pinnalla on reikä paikka päälle ja ongelma on hoidettu mutta saumat on asia erikseen.

kaisho

[quote author=Mygg link=topic=10676.msg80156#msg80156 date=1126269717]
[quote author=kaisho link=topic=10676.msg78812#msg78812 date=1124276965]
Onko kellään ollut ongelmia tuon Ortliebin alustan kanssa, itselläni se tuppaa tyhjenemään aamuun mennessä? En ole vielä kerennyt katsoa mistä se oikein vuotaa, mitään selvää kohtaa ei ole löytynyt. Alusta ei ole ollut kuin parilla reissulla eikä minkään olisi pitänyt sitä puhkoa...

Minulla on sama alusta ja sama ongelma esiintyi heti alussa. Löysin pitkän etsinnän jälkeen vuodon saumassa (pitämällä alusta veden alla ja puristamalla sitä). Partiokuksa palautti mukisematta valmistajalle ja paluupostissa tuli uusi joka on tähän saakka kestänyt ongelmitta. Globetrotterin sivulla on muuten monta kertomusta samanlaisista kokemuksista (product rating).

Paljon kiitoksia näistä tiedoista, taidan tutkia noita saumoja ja  ryhtyä reklamointihommiin...

japi2

Suosittelen omasta puolestani expedin downmat 9: ää. Se on ollu mulla tosi kovassa käytössä ja oon ollu tosi tyytyväinen, vaikkakin pelko sen rikkoutumisesta on joka reissulla!! Alustalle luvataan kovia pakkaslukemia (ext. -40) tiedä sitten miten toimii noin kovissa pakkasissa, mutta itse olen nukkunut vain lämpimiä öitä kohtalaisissa pakkasissa(-10- -25 astetta). Ennen käytin talvella normaali alustoja ja lisävarusteena oli aina extra villapaita pussin sisällä keskivartalon alla ja silti tietty tuli kylmä. Nyt on asiat toisin, talvella etenkin. Se on lisäksi mukavan pehmeä. Ainoa miinus on sen korkeus, jos päätä ei saa seinää vasten(laavu tai puu) niin viritellyt tyynyt luiskahtaa patjan päältä pois. Täyttökin toimii kohtuu helpolla. Luin tuossa juuri toisesta otsikosta, että jos patjan jättää 30 minuutiksi molemmat venttiilit auki, niin ei tarvi pumppailla kovinkaan paljon. Itse en ole tätä vielä ehtinyt kokeilla.

born to be wild paitsi himassa

Anonyymi

[quote author=BelowZero link=topic=10676.msg78727#msg78727 date=1124190974]
Therm-a-rest:n ProLite 4 on pelittänyt moitteetta kesät talvet.

Sama patja täälläkin (x2), ja ei valittamista.

rane62

[quote author=japi2 link=topic=10676.msg80287#msg80287 date=1126531643]
Ainoa miinus on sen korkeus, jos päätä ei saa seinää vasten(laavu tai puu) niin viritellyt tyynyt luiskahtaa patjan päältä pois. Täyttökin toimii kohtuu helpolla. Luin tuossa juuri toisesta otsikosta, että jos patjan jättää 30 minuutiksi molemmat venttiilit auki, niin ei tarvi pumppailla kovinkaan paljon. Itse en ole tätä vielä ehtinyt kokeilla.

Ei me huomattu mitään eroa pumpaamisen määrässä odottelulla tai suoraan täytöllä.
Tyyny ongelma ratkeaa kun otat paidan jonka levität auki laitat tyynyn keskelle käännä paidan reunat alustan päälle. Näin makaat paidan "helman" päällä pitäen tyynyn paikoilaan. Hokatiin itte Muotkalla viimeviikolla. Toimi hyvin.