1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Peppi
vaelluskengissä ongelmana "taitto"

Osaisikohan joku neuvoa, kun ostaessani uudet kengät käy melko usein niin, että ne taittuvat tuosta jalkapöydän päältä kun astun päkiälle ja tuo taite sitten painaa jalkapöytää siitä päkiän päältä. Taitto johtuu varmaan kenkien kovuudesta ja taidan jotenkin melko voimakkaasti taittaa jalkaa askeltaessani??? Olen miettinyt voisinko jotenkin pehmittää kengät ensin... :?
Neuvoja kiitollisena odotellen Smile

Eräseikkailija

Täällä on varmaan paljon parempiakin vaelluskenkä-experttejä kuin minä, mutta lienee Sinulla korkea jalkapöytä.
Kannattaisi ostaa sellaisia malleja, missä jalkapöydän osuus on "tilavampi". Tietysti auttaa jos sitoo nauhat vähän
löyhemmin, ainakin tämä auttaa lenkkitossuissa. En usko jos kenkä kanittaa siitä kohdasta uudesta saakka, että
se antaisi periksi myöhemminkään...saat varmaan paljon parempiakin neuvoja.. :?

zorro

Itsellä kävi samalla tavalla Lowan matalavartisten retkikenkien (Diablo GTX) kanssa. Ahkera "sisäänajo" ei ole muokannut kenkää yhtään pehmeämmäksi, joten mitä luultavimmin lesti on yksinkertaisesti väärä.

K Autio

Pirullinen ongelma. Ei auta varmaan, kun valita sellaiset kengät, joissa tuota taittoa ei tunnu kaupassa.
Pahimmillaan toi voi aiheuttaa todella kivuliaan painauman jalkapöytään/varpaaseen. Jäykkäpohjaisissa kengissä ongelma mielestäni pienempi. Pehmeäpohjaisissa kengissä kannattaa valita malli, jossa päällinen hyvin pehmeä (maastojuoksukengät).

Kiikonen

Voisihan ny tämänkin sanoa, vaikka koskeekin juhlakenkiä.

Mun nykyään edesmenneet mustat nahkaset juhlakengät teki kans vähän samaa, vaikka mulla ei todellakaan rintava jalka ole. Se vaan taittu hyvin samaan tapaan, kun tässäkin tapauksessa, se painoi ja ärsytti. Ostettiin sitten uudet pohjalliset siihen. Kysyttiin jossain kenkäkaupassa, että mikähän auttaisi ja näyttivät semmoset pohjalliset, mistä saattais olla apua ja niistä kyllä olikin. Kenkä alkoi heti istua täydellisesti.

Pahoittelen pitkää ja sekavaa vastausta.

Anonyymi

Sama homma uusissa haixissa,mutta kunnon pohjallinen ja sisäänajo auttoi kun suht pehmeää nahkaa juuri siinä kohtaa.Taivuttelin tvtä katsellen muutaman päivän käsissä ja toimi.Sisään ajoa sekin :lol: :lol: :lol:Myös tukipohjalliset jotka kovat taipumattomat auttaa tähän vaivaan.

sesta

Kertoisitko mikä kengä on kyseessä, sillä sama onkelma on itselläni noissa Meindelin pitkä vartisissa olikohan joku tunturihaukka...

Olen sisään ajanut niitä jo usealla sadalla kilometrillä, mutta ei pehmene, eikä lakkaa painamasta, olen koittanut kävellä aina mahdollisimman kosteasta paikasta, niin on helpottanut vähäksi ajaksi. Sad

Taitaa tulla uusien hankkiminen eteen  Sad Sad Sad

METSÄN ASUKKI TAHDON OLLA MÄ !

Peppi

hellurei, kiitos loistavista vastauksista. On tosi ärsyttävää kun sovittaa kenkiä kaupassa jalkaan, niin eihän ko ongelma siellä esiinny vaan sit vasta kun oot ekoja lenkkejä kävelemässä... huokaus. Laitoin ekoina päivinä kenkiin isot pahvinpalat jalkapöydän päälle siihen kohtaan, mistä kenkä taittui ja laitoin nauhoja vähän löysemmälle. Käveltyäni noin pari päivää otin tänään pahvinpalasen pois ja arvatkaa mitä - ongelma oli poissa. Vähänkö olin iloinen Smile Noita pohjallisia voisin vielä harkita, jos rupeaa vielä samaa ongelmaa esiintymään...