1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
M.H.K
Apua kaivattaisiin!

Miten saisin puhdistettua takistani pyörän kettingeistä lähteneen voitelurasvan?

Pesin takin pesukoneessa (hieroin jopa tiskiainetta likaisiin kohtiin), mutta ei tulosta  Sad

Keuliva.leppis

Pääsit nyrkkipyykille.

Toivottavasti takki ei ollu mikään kuorisysteemi taikka valkoinen tuulipuku (tai tuulipuku ku tuulipuku), voi tulla mun tietotaidoille liian iso pala purtavaksi, mutta koetetaan nyt kuitenkin.

Pesen työtakeista rasvat pois fairilla ja nyrkkiä näyttäen. Sen jälkeen koneeseen erillispyykkinä. Tosin kannattaa laittaa jotkut romukalsarit mukaan, koska fairi näkyy vaahdottuvan aikas kivasti  :shock:
Tulipahan vessan lattia kuurattua kerran ennennäkemättömän kirkkaaksi  :lol:

Sittenhän on tietenkin nämä niksipirkan jutut, missä käytetään suolalioksia, etikkaa (muistaakseni viini) ja sitruunasysteemit. En oo koskaan kokeillu käytännös, mutta jos epätoivo iskee, niin niksit käyttöön!

Kerrohan miten kävi

Ps. Sen verran voisin laittaa varaukseen, että en toudellakaan pese työvaatteita ultimate kirkkaiksi. Ne sotkeentuu kuitennii.

En se minä ollu!!! Ja oli siellä muitaki ...

M.H.K

Kiitos vinkistä...Pitää kokeilla Smile

Takki on tuulenpitävä, vettä- ja likaa hylkivä... Ei kuitenkaan mikään kuorisysteemi taikka tuulitakki. Materiaali muistaakseni polyesteria tms.

Mr C

Voisi kokeilla myös Swarfega merkkistä hyytelöä.
Tarkoitettu käsien pesuun kaikista öljypohjaisista mömmöistä.

Toimii käsissä hyvin ja jotain vaatettakin joskus puhdistanut, kunhan ei liian kauan (kuukausia) ole pinttynyt.

Tärkeää myös käsien pesussa tällä tahnalla on, että laitetaan kuiviin käsiin (vaatteeseen) ja hierotaan kunnes lika liuennut kokonaan puhdistushyytelöön.

Sen jälkeen huuhdotaan vedellä pois hyytelö ja siihen liuennut mömmö. Lopuksi käsien pesu tavallisella pesuaineella ja samalla tavalla myös vaatteiden kanssa.

Yudi

[quote author=Mr C link=topic=14157.msg93849#msg93849 date=1147125197]
Voisi kokeilla myös Swarfega merkkistä hyytelöä.
Tarkoitettu käsien pesuun kaikista öljypohjaisista mömmöistä.

Tuota minäkin kokeilisin. Mikä tahansa muunkin merkkinen "vahva" käsien pesuaine varmaan toimii. Siis mikä tahansa käsien pesuaine, joka on tarkoitettu esim. autoremontin jälkeen käsien puhdistukseen. Noita mömmöjä saa yleensä kaikista autotarvikeliikkeistä, Biltemasta, Motonetistä ja myös joiltakin huoltoasemilta.

Ennen em. aineiden kokeilua voi myös kokeilla ensin kostuttaa likaantunutta kohtaa vedellä ja hieroa siihen pyykinpesuainetta. Vähän vettä sekaan, jotta saa aikaan vähän vetisen tahnan pyykinpesuaineesta. Tuolla tahnalla voi yrittää kangasta yhteen  hieromalla saada tahraa liukenemaan.

Molemmilla operaatioilla voi veden hylkivyyskäsittely myös viu'eta vähän, mutta sitä voi ehjätä kyllästeillä jos sitä tarvitsee.

nilakka

Luontoystävällisempi kikka!
Kokeile sappisaippuaa!
Kuulema sisältää sian sappirakosta otettua sappiuutetta ja teho perustuu entsyymien hajottavaan vaikutukseen.
Saa ainakin luontaistuotekauppa Ruohonjuuresta Helsingistä ja varmaan muistakin alan liikkeistä.
Ja ihan marketista olen ostanut Beckmannin tahranpoistopuikon,jossa lienee samat aineet.
Ainakin minun tahroihini tehonnut kiitettävästi.

HipHip

Vanhaan ketjuun, mut eniveis. Sappisaippua jyrää! Saa luontokaupoista, mut myös Stockmannilta (!!). Sitä on palana ja nestemäisenä. Itelläni on toi pala ja ensinnäki on huikeen riittosa ja toisekseen toimii erinomaisesti. Kuorivaatteisiin en o sillä joutunu vielä koskee, mut auton öljyt poistin valkoisesta villatakista, kun kaikki muut keinot oli jo kokeiltu ja vahingossa kuulin tästä saippuasta.
Luontokaupassa Treella minua ainakin osattiin neuvoa, miten kannattaa käyttää.
Suosittelen ja on sitte ekologistaki  Biggrin