1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
usvatar
Vuotavat vaelluskengät - mitä tehdä?

Tuttu tarina - Meindlin vaelluskengät vuotavat toisen tossun kärjestä, varpaankynnen kohdalta. Vaikka olen yrittänyt olla huolellinen ja leikata kynnet aina riittävän ajoissa. Toinen kenkä on ehjä.

Nyt kyselenkin voiko niitä jotenkin paikata? Vai pitääkö vuotavilla kengillä vain heittää vesilintua ja ostaa suosiolla uudet. Kenkiä ei ole kovin paljon pidetty, mutta takuu on jo ohi. Ovat ehtineet kuitenkin muotoutua jalan mukaan, ja siksi pitäisin nämä kaverit vielä jonkun aikaa. Kalliitakin ovat peijoonat, jos näin äkkiä vedenpitävyys on mennyt, mietityttää miksi ostaisin toiset samanlaiset joista niistäkin on kohta kalvo puhki...

Onko kukaan siis paikannut/paikkauttanut kenkiään, ja jos niin millä tekniikalla?

Olen kyllä rasvannut  pintaa ja sprayannyt, auttaa jonkin verran mutta ei se sitä kalvoa ehjäksi tee...

Anonyymi

Jos/kun kengät ovat kalliit, suosittelisin niiden viemistä suutariin, tulee ainakin kunnolla korjattua.

niilo

Ei se suutari mikään jeesus ole, miten ihmeessä se sen kalvon korjaa? Jos kalvokangas on paljaana kengän sisällä, siis ei erillistä sisävuorta, niin voisi kuvitella paikkaavansa esim. Liqvisole-tyyppisellä kumiliimalla sisältä päin. Jos taas kalvo sisävuoren ja nahan välissä niin vaikeaksi menee.

Anonyymi

Onneksi ei suutari ole jeesus, satuhahmot nimittäin eivät korjaa yhtään mitään.

[quote author=niilo link=topic=14992.msg99352#msg99352 date=1156179862]Jos kalvokangas on paljaana kengän sisällä, siis ei erillistä sisävuorta, niin voisi kuvitella paikkaavansa esim. Liqvisole-tyyppisellä kumiliimalla sisältä päin.

Olisi mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa todistamaassa sitä ihmettä kun joku fakiiri moisesta suoriutuu.  :lol:

niilo

[quote author=TRB link=topic=14992.msg99357#msg99357 date=1156181651]
Onneksi ei suutari ole jeesus, satuhahmot nimittäin eivät korjaa yhtään mitään.

[quote author=niilo link=topic=14992.msg99352#msg99352 date=1156179862]Jos kalvokangas on paljaana kengän sisällä, siis ei erillistä sisävuorta, niin voisi kuvitella paikkaavansa esim. Liqvisole-tyyppisellä kumiliimalla sisältä päin.

Olisi mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa todistamaassa sitä ihmettä kun joku fakiiri moisesta suoriutuu.  :lol:

Eihän tuo teknisesti niin kummoista,  Liqvisolea sen kuuluisan etusormen kärkeen ja tökätään oikeaan paikkaan, nykynuorisolta pitäisi onnistua ihan luonnostaan. Voisi vielä yrittää sommitella ohutta fillarinpaikkaa/vast. päälle.

PS. Kääk, nehän näyttääkin keskisormea, no melkein sama mutta vaihdatte siihen etusormeen.

Anonyymi

Liquisole on kieltämättä hyvä aine moneen asiaan, muuttuu "kumiksi" jähmettyessään joten sillä voi täyttää isompiakin holeja. Mutta... epäilenpä ettei yhdessäkään vaelluskengässä ole kalvo sisimpänä vaan aina on jotain kangasta välissä, mutta voi olla että olen väärässä kun en ole kaikkiin vaelluskenkiin keskisormeani työntänyt.  Wink

Anttim1

[quote author=usvatar link=topic=14992.msg99295#msg99295 date=1156127480]
Tuttu tarina - Meindlin vaelluskengät vuotavat toisen tossun kärjestä, varpaankynnen kohdalta. Vaikka olen yrittänyt olla huolellinen ja leikata kynnet aina riittävän ajoissa. Toinen kenkä on ehjä.

Nyt kyselenkin voiko niitä jotenkin paikata? Vai pitääkö vuotavilla kengillä vain heittää vesilintua ja ostaa suosiolla uudet. Kenkiä ei ole kovin paljon pidetty, mutta takuu on jo ohi. Ovat ehtineet kuitenkin muotoutua jalan mukaan, ja siksi pitäisin nämä kaverit vielä jonkun aikaa. Kalliitakin ovat peijoonat, jos näin äkkiä vedenpitävyys on mennyt, mietityttää miksi ostaisin toiset samanlaiset joista niistäkin on kohta kalvo puhki...

Onko kukaan siis paikannut/paikkauttanut kenkiään, ja jos niin millä tekniikalla?

Olen kyllä rasvannut  pintaa ja sprayannyt, auttaa jonkin verran mutta ei se sitä kalvoa ehjäksi tee...

Osta ens kerralla vaelluskengiksi sellaiset missä ei ole kalvoa. Kestää moninkertaisesti pitempään.

usvatar

Kiitokset kommenteista, kiikutan kengät suutarille jospa saisin ne taas vedenpitäviksi  Smile

Tura

[quote author=Anttim1 link=topic=14992.msg99401#msg99401 date=1156233601]
[quote author=usvatar link=topic=14992.msg99295#msg99295 date=1156127480]

Olen kyllä rasvannut pintaa ja sprayannyt, auttaa jonkin verran mutta ei se sitä kalvoa ehjäksi tee...

Osta ens kerralla vaelluskengiksi sellaiset missä ei ole kalvoa. Kestää moninkertaisesti pitempään.

Onko kalvottomissa kengissä vahvempi nahka kuin kalvollisissa kengissä?