1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
auusitup
Anatominen rinkka metallisolkisin kiristysremmein

Kävin tänään katsastamassa Partioaitan ja Lassin valikoimat enkä löytänyt ainuttakaan ns. anatomic-mallista rinkkaa, jonka sulkemisen voisi hoitaa oikeasti tukevilla metallisolkiin pujotettavilla remmeillä. Näissä anatomisissa tuntuu olevan vain muoviklipsejä, jotka kokemukseni mukaan ajan saatossa hajoavat. Vika voi olla toki myös miehessä. Metallisia solkia näkyy kyllä mm. savotan putkirinkoissa.
Kiikarissa onkin mm. hyvin matkakäyttöön sopiva ISO anatomic-rinkka, jonka kiinnitys kestää kovaakin käyttöä. Onkohan moista edes mahdollista löytää?

Tura

Mikä rinkka Sinulla on ollut, jossa muoviklipsit ovat hajonneet?
Pitääkö minun olla huolissani Osprey Aetherini kestävyydestä tulevilla retkilläni?

Vagabond

Kuulin tuossa just, että Haltin rinkasta oli hajonnut kolme klipsua jo ekalla reissulla. Rinkka oli ollut kaupassa esittely kappaleena. Kova käyttö ja kolistelu lienee siis ongelma. Tasapuolisuuden nimissä täytyy sanoa, että myös Haglofs rinkoista olen kuullut samansuuntaisia tarinoita. Tiedän kuitenkin, että kovaa käyttöä kestäviä muovejakin löytyy. Onnistuu myös lämpötiloissa, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Hinta lienee ongelman ydin noissa halvemman pään tuotteissa.

Anonyymi

Minä ostin Berghausin Vulcanin ja parin kuukauden vaelluksen jälkeen en enään harkitsekkaan muita.Muovi kyllä kestää jos et lekalla hakkaa ja osta haltin tuotteita.Tehdäänhän aseitakin ja puukkoja kokonaan muovista.

auusitup

Eipä semmoisia siis tunnu olevan. Täytyy koittaa pärjätä vanhalla fjällravenin putkirinkalla ja muilla eri sortin repuilla. Muoviklipsejä olen tosiaan saanut rikottua jos jonkinmoisesta laukusta, joten siksi kaipaisin kestävämpää ratkaisua. Vika voi tosiaan olla myös miehessä.

Täytynee selvittää hyvin tuo Uskon mainitsema klipsien vaihto metallisiin onnistuu, sillä pelkään pahoin ettei hihnojen pituus oikein riitä. Selvennykseksi sanottakoon, että riittää se rinkan ollessa paketissa ja hihnan soljessa, mutta kiinni laittaminen voi olla vaikeaa - pitemmällä hihnalla voi kiinnityksen tehdä ensin väljäksi, istua päälle, ja kiristää loppuun asti.

Kiitoksia kaikista vihjeistä ja kommenteista. Jatkan metsästystä. Kertokaa ihmeessä, jos vastaan tulee reunaehtoni täyttävä tuote.

Musikka

[quote author=auusitup link=topic=15194.msg100749#msg100749 date=1157739767]
paketissa ja hihnan soljessa, mutta kiinni laittaminen voi olla vaikeaa - pitemmällä hihnalla voi kiinnityksen tehdä ensin väljäksi, istua päälle, ja kiristää loppuun asti.

Jaah, ainakin omassa deuterissa on hihnoissa pituutta vaikka lehmät söisi, tiedä sitten muista. Kyllä helpoin vaihtoehto lienee solkien vaihtaminen/vaihdattaminen reppuun. Ei ole vaikeaa, eikä maksa paljon.

Vagabond

Mun mielestä on vaan hieman perverssiä, että uutta rinkkaa tarvii het mennä korvauttamaan. Eiköhän noissa hintaa oo sen verran, että ne vois kuntoonkin laittaa. Varmaan Savotallakin on laatu ongelmia, mutta hyvin harvoin niitä vastaan tulee. Rosna vs. taisteluun en viitti lähtee... Olis mielenkiintoista nähdä millasen rosnan Savotta tekis!

AK

Muistaakseni Savotta on tehnytkin yhden rosnan, mallia en muista. Se on ollut joskus taannoin esilla nettisivuillakin, mutta nyt en sita loytanyt. Lieko sitten poistettu. Tai sitten malli on Savotta Hike 65, josta ei ole tarjolla kuvaa. Sivuhuomautuksena sanottakoon, etta on noissa nettisivuissa muutenkin parannettavaa.

Jos rosnalla tarkoitetaan kantolaitetta, jossa mahdollinen runko/tuet on upotettu rinkan sisaan kankaan suojiin, niin eikos Savotta LJK ole sellainen? Saatan olla hakoteilla, mutta kunhan muistinvarassa heitin.

Tura

Savotalla on ollut mallistossa rosna. Sittemmin poistunut markkinoilta.
LJK on putkirinkka.

-nasu-

savotta suunnittelee ellei jo valmista puolustusvoimille uutta anatomic mallista n.50l rinkkaa uuden taisteluliivin kaveriks.

taitaa vaan noitten saatavuus sivileille olla huonoo

"ei ole sellaista mekanista ongelmaa mitä tyhmyys ja raaka voima ei ratkaisisi"