1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Dubbel
Vaellukseen sopivia sukkia halvalla?

Tietääkös kansa täällä mistä saisi halvemmalla linereita, sekä kesä- ja talvivaellusukkia? Ei viitsisi partiokauppojen parikymppiä per pari maksaa, kun niitä tuppaa aina joskus häviämään ja kulutuskin on melko kovaa, käyttöpäiviä n. 100 vuodessa.

jokimies

Minulla oma nahka sietää hyvin villaa; siis alimmaisena on joko hyvälaatuinen tavallisen kaupan tavallinen ohut villasekoitesukka - hyvin istuva, ja päällä kovempaa kulutusta kestävä kudottu villasukka (sisäänkäveltyjä ja testattuja, etteivät ruttaannu jalkapohjan alle); tai alimmaisena on täysvillainen kudottu sukka pehmeää villaa (gummisaappaassa ja talvella). Urheiluosastojen froteesukkien suuntaan en edes vilkuile, menen kenkäosastolle, hyvien sukkien hyllylle. Villasekotteisen sijaan alimmaiseksi tulee joskus muu, onkose elastaanisekoite, eikä ole temppuillut. Halpamyymälöiden sukat eivät kovin kiinnosta, mutta torimummolta tai kirpparilta löytää hyviä villasukkia. Viimeksi ostin autosta kaupittelevalta ruotsalaistädiltä, täyttä villaa. Hyvään villasukkaan pitäisi muodostua käytössä sisäpuolelle tasainen filtti, mahdollisimman vähän pois noukittavaa, ja sitten sen pitäisi istua jalkaan kuin nenä päähän. Ei hierrä. 

Vääräjalka2

Ostelin loppukesästä Ruotsalaisilta (stadium) Asicsin linerit. 8,50e / pari, ei paha. Kesällä kahdet päällekkäin, syksyllä villa(/sekoite)sukat päälle. Niitä ostelin joskus kahdeksan vuotta sitten Lassin tarjouslaarista.

Asicsin huono puoli on normaali kokomerkintä 40-42, 43-46 jne. Eli jos ei natsaa jalkaan, niin huonompi homma. Linerin pitäisi kuitenkin olla istuva, ettei ala hiertää.

niilo

Tässä hyviä ja halpoja villasekoite- ja coolmaxsukkia, ainakin Hong Kong myy, hinnat 5-10e.
http://www.tesema.fi/tuottee_erikois.htm

makijy01

Keskiseltä!!!

Vonkamiehen vaellussukka on yllättävän hyvä!!! Myynnissä myös Bridgedalet, Lorpenit ym.
Ostin tarjouskorista syksyllä 4 pr lorpenin coolmax sukkia á n. 5€. myös bd sukkia usein tarjouskopassa.

tanjakarpela

En nyt löydä nimeä mistään, mutta ostin kesällä jostain messuilta erinomaiset sukat.  Turun lähellä(?) muistaakseni oli tehdas. Kovin toimivat  ovat sukat olleet ja ainakin omiini (Lorpen ja Falke) ihan vertailukelposiet ja halvat.  Jos joku tietää enemmän niin olisin itsekin kiinnostunut, koska en tajunnut ostaa kuin 2 paria ja tarvetta tulee kuitenkin.

Anonyymi

Itse olen käyttänyt ja yllättävän hyviksi havainnut Sidoste sukan Radical Sport-sarjan. Löytyy CoolMax & Thermolite-sukkia. Löysyyntyvät pesussa, joten hieman pienempi koko toimii. Eivät ihan kalliiden erikoissukkien laatua, mutta toimivat, eikä hiertäviä saumoja ole. Olen löytänyt Turun seudulta ainakin city-marketeista, hinta oli jotain 5.95 euroa.

Tura

Samat sukat kuin karskisella. Viime kesänä 11 päivää samat CoolMaxit jalassa, eikä tullut rakkoja. En pessyt niitä reissulla, tuulettaminen riitti. Hinta/laatu-suhde erinomainen.

rakka

Lassin retkiaitan villaiset sukat on hyviä. olisiko hinta 20,-/4 paria?? Noita olen itse käyttänyt hyvällä menestyksellä. Kesällä sellaisenaan ja talvella villasukan kanssa. Suosittelen! (tälläkin hetkellä ne on jalassa...)