1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
dabomba
Käyttäjän dabomba kuva
Amazon.com ???

Onko kyseisestä verkkokaupasta kokemuksia tai näkemyksiä?

Ja pitääkö joskus kuulemani väite paikkansa, eli lähetys-, tulli- yms. kulujen jälkeen tuotteen hinta on euroissa suunnilleen sama kuin alkuperäinen hinta dollareissa?

Himoitsisin saada uudet jalkineet kahdeksan vuotta sitten Espanjasta ostettujen ja nyt koiran syömien tilalle, vaan ei kyseistä merkkiä myydä lainkaan Suomessa. Amazon näytti pikapuolisen googlettamisen jälkeen olevan ainoa kyseisiä jalkineita myyvä joka suostuu Suomenniemelle tavaraa edes toimittamaan.

-T

Yudi

Ainakin kirjaostokset rittien Amazonista ovat toimineet hyvin.

Tosin kerran lähettivät pehmeäkantisen kirjan vaikka tilasin kovakantisen. Olisivat ottaneet kirjan takaisin ja hyvittäneet kulut. En perunut kaupaa koska kovakantista ei ollut edes saatavana.

teesaa

ALV on Suomessa 22% ja sen laskemiseen otetaan mukaan myös lähetyskulut. Tulli on korkeintaan muutamia prosentteja. Arviosi taalojen ja eurojen kohtaamisesta ovat aika lähellä totuutta --> autokerhon puolesta tilailen aika lailla erilaisia osia jenkeistä.

Usein itse tilaan jenkkiamazonista löytyvät tuotteet amazon.co.uk kautta, josta usein - yllätys yllätys - samaa kamaa löytyy EU:n sisäisenä juttuna. Eli ei ALV:ia eikä tullia lisätä (kohdemaan ALV maksettava) vaan ainoat lisäkulut ovat lähetyskulut.

Wannabe mies monessa lajissa!

api

Mulle Amazon UK:n on käynyt pari kertaa niin, että tilaus sujuu ihan hyvin tilauksen vahvistukseen asti, mutta sitten viime hetkellä tulee ilmoitus että ko. tuotetta ei myydä ulkomaille. Tämä siis muiden kuin kirjaostosten kanssa.

Rowana
Käyttäjän Rowana kuva

amazon.de ei peri postikuluja jos tilaa muistaakseni vähintään 3 kirjaa kerralla

En kyllä tiedä päteekö tuo suomeen. Mulle amazon on aina toiminut erinomaisesti. Onhan se helppoa kun ei tarvi lähteä kauppoihin kyselemään

Avatail
Käyttäjän Avatail kuva

En ole mitään tilannut, mutta yrittänyt olen. Tuolta jenkeistä tuntuivat kuitenkin aika huonosti toimittavan tavaroita tännepäin. Esim. haluamaani Marmotin makuupussia ei toimitettu kanadaa kauemmas. Näissä euroopan amazoneissa taas näyttäisi olevan aika paljon heikommat valikoimat ainakin vaellusvarustepuolella.

dabomba
Käyttäjän dabomba kuva

[quote author=api link=topic=22656.msg145346#msg145346 date=1220439787]
Mulle Amazon UK:n on käynyt pari kertaa niin, että tilaus sujuu ihan hyvin tilauksen vahvistukseen asti, mutta sitten viime hetkellä tulee ilmoitus että ko. tuotetta ei myydä ulkomaille. Tämä siis muiden kuin kirjaostosten kanssa.

[quote author=Avatail link=topic=22656.msg145399#msg145399 date=1220555383]

En ole mitään tilannut, mutta yrittänyt olen. Tuolta jenkeistä tuntuivat kuitenkin aika huonosti toimittavan tavaroita tännepäin. Esim. haluamaani Marmotin makuupussia ei toimitettu kanadaa kauemmas. Näissä euroopan amazoneissa taas näyttäisi olevan aika paljon heikommat valikoimat ainakin vaellusvarustepuolella.

Mutta jos paska iskee tuulettimeen ja näin käy, niin rahat saa silti mukinoitta takaisin ja muutenkin kaikki hoituu asiallisesti? Vai tuleeko ilmoitus toimituksen mahdottomuudesta jo tilausvaiheessa, ennen kuin on mitään ehtinyt maksaakaan?

-T

Hanxi

Yksittäisiä kirjoja olen tilannut, Visalla maksanut ja n. viikossa postilaatikostani löytänyt. Kulut per tilaus alle kymmenen taalaa  :D. Esim. Audin korjaamokäsikirja maksaa Alfamerillä 130 €, Amazonista alle 60€ kuluineen. A4-kokoinen n. 5 senttiä paksu opus ja kotilootaan kolahti. Ei taida kotimaan sisäisessä postissa mennä kirjeenä?

Avatail
Käyttäjän Avatail kuva

[quote author=dabomba link=topic=22656.msg145407#msg145407 date=1220593389]
[quote author=api link=topic=22656.msg145346#msg145346 date=1220439787]

[quote author=Avatail link=topic=22656.msg145399#msg145399 date=1220555383]

Mutta jos paska iskee tuulettimeen ja näin käy, niin rahat saa silti mukinoitta takaisin ja muutenkin kaikki hoituu asiallisesti? Vai tuleeko ilmoitus toimituksen mahdottomuudesta jo tilausvaiheessa, ennen kuin on mitään ehtinyt maksaakaan?

-T

Mulle tuli ainakin ilmoitus jo ennen tuotteen maksamista. Eli en siis edes päässyt kassalle ennen "väärien" tuotteiden poistamista listalta. Kaikista tahtomistani varusteista (makuupussi, kengät, joitain vaatteita) vain vyö olisi toimitettu rapakon yli...