1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
puzzle
vanhat käyttämättömät sukset - sudetko?

Olen täysin tietämätön laskettelusuksien maailmasta, siksipä päädyin tänne kyselemään tyhmiäni.
Eli, miten käy suksille jos ne ovat pitkään säilytyksessä? Onko suksissa joku puuydin joka kuivuu säilytyksen aikana vai kestävätkö ne "ikuisesti"?
Tarjoitui tilaisuus ostaa käyttämättömät Atomicin carvarit (joululahjaksi toiselle puoliskolle), mutta nyt mietityttää koska sukset ovat olleet säilytyksessä useamman vuoden. Suksien tarkkaa ikää ei ole tiedossa, mutta varmaan sieltä -03-04 vuodelta (tietääkö joku kuinka vanhat Atomic Beta carver 9.16 sukset voivat olla?) Suksia on säilytetty lämmittämättömässä autotallissa.
Uskaltaako tuollaisia vermeitä mennä ostamaan kun halvalla saa, vai jätänkö suosiolla ostamatta? Noloa sekin on jos "uudet" sukset katkeavat ekalla laskulla...

smo

Varmasti toimivat kuten on suunniteltu. Itse suksien luonteesta en osaa sanoa mitään.

HeMa

Itse suksi ei "kuole" ja 'tomiceissa möyskään mitään puuta ole, vaahtoa vaan.

Pohja tosin kuivuu ja kantit saattaa hapettua (kansan kielellä ruostua), eli vieppä suksi-huoltoon jossa ajetaan pohjaan kuvio (ja poistetaan hapettunut ptex) ja terotetaan kantit.  Pyyrä vielä kunnon pohjavahaus, ni sukset on sillä pop.

Ja sit ens keväänä pistät suksien pohjaan (myös kanttien yli) halvinta mahollista voidetta, ni eipä enää kuivetu/hapetu pohjat tai kantit.

Hanxi

Osta pois. Nuohan oli aikanaan ihan huippuvehkeet ja päihittävät varmasti tämän päivän markettisukset mennentullen  :lol:. Tai jääköön vertailu, kun en ole markettisuksia kokeillut. Tuota mallimerkintää Atomic taisi käyttää vuosituhannen ensimmäiset viisi kautta?