1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Vaelluskengät

Pitäs hankkia kengät. Olen kuullut kehuja mm. Asolo Fusion 95 GTX:stä ja Meindl Himalaya:sta. Kengät tulee vaelluskäyttöön ja niiden tulee toimia myös kesäisessä tuntureilla ja vuorilla rämpimisessä. Kenkien pitkäikäisyys on tärkeä kriteeri. Mitä suosittelette?

PS: Hinta ei ole kriteeri, joten voin mielelläni tyytyä myös halvempiin vaihtoehtoihin, mikäli ne ovat toimivia.

:?

Anonyymi

Kyllähän nuo kaikki ns. kalliimmat (asolo, meindl, scarpa, jne..) kengät näyttäis toimivan. Kestävyys voi olla tärkeä kriteeri, mutta kaikista tärkein on kuintenki kenkien sopivuus käyttäjänsä jaloille. Sopivuudella en nyt tarkoita oikeaa kokoa vaan sitä kuinka hyvin kenkä "istuu" jalkaan.

Kestävyyskin näyttäis olevan noissa "oikeissa" vaelluskengissä vähintääkin hyvä, merkistä riippumatta.

PasMak

Varmaan monella on ns. "kovemmissa" malleissa hyviä, mutta Meindl malleista Himalaja ja Island Pro saa propsit!

lupossa

Itselläni oli ensin Dachstein:in hunter (vai oliko joku Army) pitkävartiset gore-tex:it. Ensinnäkin varsi oli aivan liian pitkä, se hiosti aika lailla. Ja ennen kaikkea gore- tex kalvo ei pitänyt ollenkaan. No ostin sitten muutaman vuoden pakollisen käytön jälkeen Meidl:in tunturisudet ja täytyy sanoa että hyvä ostos oli. kengät kesti viime kesään asti jonka jälkeen ne meni entiseksi. Pohjakumi halkesi (ei sitä ei poltettu pilalle nuotion ääressä), gore-tex kalvo repesi saumoistaan kunnolla ja muutenkin 4-kertainen ommel sauma oli entisensä. Olisi melkein ollut sama kun olisi kävellyt tukevilla sandaaleilla. Mutta kuten sanottu, mikään ei kestä ikuisesti. Nuo edellä mainitut kengät palvelivat minua 5 vuotta ja ne olivat jalassa koko ajan kesät talvet ja kaikki vaellusreissut ja mukaan luettuna vielä työajatkin. Joten jos niitä olisi pitänyt vain "vaelluksilla" uskoisin niiden kestäneen huomattavasti pidempää.... Itsekin kenkiä tässä olen katsellut ja kyllä se susie puolelle menee...

=)

Anonyymi

jeesuksen mopo wrote:
Pitäs hankkia kengät. Olen kuullut kehuja mm. Asolo Fusion 95 GTX:stä ja Meindl Himalaya:sta. Kengät tulee vaelluskäyttöön ja niiden tulee toimia myös kesäisessä tuntureilla ja vuorilla rämpimisessä. Kenkien pitkäikäisyys on tärkeä kriteeri. Mitä suosittelette?

PS: Hinta ei ole kriteeri, joten voin mielelläni tyytyä myös halvempiin vaihtoehtoihin, mikäli ne ovat toimivia.

:?

Anonyymi

katopa vaellusosastolle, siellä on keskustelua samasta aiheesta...

Anonyymi

$$$$$$

Anonyymi

Hanwagit tuli ostettua 4 v sitten, tyytyväinen ole, juniori

testasi niitä viime viikonloppuna sateisella partioleirillä

kun kumikengät olivat jääneet pieneksi. Ja ilmoitti että

osatapas itsellesi uudet, hän voisikin nämä ottaa itselleen.

Garmontit olisivat kiinnostavat kun vain pääsisi jossain malleja

sovittamaan.

Anonyymi

Hanwageista Alaska Gore vasta lyhyt kokemus (viikko Norjassa), vähän leveämpi lesti kuin esim. Meindeleissä, erinomaisen mukavat jalassa, kannattaa heti uutena käsitellä vahalla, Gore kyllä pitää mutta pintanahka imee vettä ilman käsittelyä. Suosittelen.

Anonyymi

Minua kiinnostaisi saada nuo Scarpan Ladakh GTX:t, mutta eipä niitä kukaan Tampereella tunnu myyvän, eli mistä näitä voisi alkaa kyselemään?

HeMa

Garmonttia myy ainakin Lassin Retkiaitta ja Scarpaa myy Summitsport sekä jossain Intersporteissakin niitä on näkynyt.