1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
kkkk
uusi lauta, onko hyvä?

hei,
ostin juuri ensimmäisen lautani ja jäin nyt vähän miettimään onko se oikea minulle? itse olen pitkä 167 tyttö ja painan n 64 kiloa ja otin siis ohjeiden mukaan 152cm pitkän laudan. mutta nyt musta tuntuu että joudun laskemaan jalat liian kaukana toisista, joten kysyisin onko siinä eroja kuinka kaukana toisistaan siteet ovat vai onko se ihan vakiomitta? ja kannantaisiko sitten ehkäpä vielä koittaa vaihtaa vähän lyhyempään lautaan? esim 148cm?
toinen juttu on se, että päädyin monoon joka on miesten kokoa 40.5, sinne mahtuu nyt sitten hyvin villasukkaa ja ehkäpä vielä lämpöpohjallinen, mutta mono tulee siteen yli n 4cm. niin mietin sitäkin, että onko siitä haittaa?

api

Siteiden paikkaa voi säätää lähemmäksi toisiaan. Myös siteiden kulmaa voi säätää ja on paljon henkilökohtaisia eroja siinä mikä kulma tuntuu sopivalta omaan laskutyyliin.

Ei ole väliä vaikka mono tulee siteen yli, kunhan laskiessa ei varpaat osu lumeen, niin että siitä on haittaa. Siteen alle voi laittaa kohottimet, jos em. laahausta esiintyy eikä halua ostaa leveämpää lautaa. Monoja ei kannata ostaa liian isoja ja laskiessa kannattaa käyttää lumilautailuun tarkoitettuja erikoissukkia esim. Bridgedalelta. Varsinkin vauhdin kasvaessa on tärkeää, että jalka on mahdollisimman tukevasti monon sisässä.

kkkk

okei kiitos paljon vastauksesta.

no toivottavasti ei tullut nyt ostettua liian isoja monoja, kyllä ne ihan tukevalta tuntuu mutta katotaan nyt ku pääsee laskemaan, eiköhän se ainakin jonkin aikaa niillä suju ihan hyvin! ja en usko että varpaat laskiesssa tulee lumeen osumaan joten se siitä huolesta.

sitten kysyisin missä siteitä voi siirtää lähemmäksi toisiaan? urheilukaupassa varmasti, mutta voiko laskukeskuksissa ja tulisiko se sillon maksamaan paljon? itse en usko että osaisin niitä siirtää lähemmäksi..

sitten mietin vielä, että ostin lauta pussin mutta siinä ei ole erillisiä taskuja kengille. jos haluan kuitenkin laittaa lautakengät myös pussiin voiko siitä olla haittaa laudalle? mietin että voiko se naarmuuntua kengistä? ja auttaisiko jos kengät vaikka laittaisi kangas kasseihin ja niitten sisällä sitten lautakassiin?

TöTö

[quote author=kkkk link=topic=24004.msg151805#msg151805 date=1231181033]
sitten kysyisin missä siteitä voi siirtää lähemmäksi toisiaan? urheilukaupassa varmasti, mutta voiko laskukeskuksissa ja tulisiko se sillon maksamaan paljon? itse en usko että osaisin niitä siirtää lähemmäksi..

Ruuvimeisseli käteen, siteet irti ja uudelleen kiinnitys lähempänä toisiaan oleviin reikiin. Jos siteet ovat jo kiinni lähimmällä välillä niin luulisin tuon kokoisen laudan olevan ihan ok sinulle. Kokeilemalla se selviää. Jos jotenkin olet onnistunut ostamaan laudan jossa ei ole valmiiksi reikiä siteille (valmistetaanko tuollaisia enää?) niin sitten kääntyisin jonkun suksihuollon puoleen vaikka jossain laskettelukeskuksessa.

Jos oikein asia arveluttaa niin kysymään vain neuvoa urheilukaupasta tai laskettelukeskuksen suksivuokraamosta. Tuskin kehtaavat neuvoista mitään laskuttaa.